Kirjoittaja Aihe: Hiustenlähdöstä  (Luettu 514856 kertaa)

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
Vs: Hiustenlähdöstä
« Vastaus #555 : 27.05.12 - klo:22:27 »
Miten voisi helpottaa imetyksestä johtuvaa hiustenlähtöä? Apteekissa sanottiin, että Priorionia voisi käyttää. Onkohan täällä kenelläkään kokemusta?
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #556 : 29.05.12 - klo:23:52 »
http://www.apteekkishop.fi/Plantur-39-kofeiinishampoo-hennoille-ja-hauraille-hiuksille-250-ml

Joko joku on kerennyt kokeilemaan? Sain tekstistä käsityksen, että auttaisi nimenomaan miestyyppiseen hiustenlähtöön.
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa Mindela

• Tukkaguru
« Vastaus #557 : 30.05.12 - klo:00:48 »
^ Mä sain taas just sen käsityksen, että EI auta miestyypin kaljuuntumiseen. "Auttaa muun muassa vaihdevuosista, imetyksestä, ruokavalionmuutoksesta tai lääkehoidoista johtuvaan hiustenlähtöön. " Eli juurikin siihen naisten kaljuuntumiseen (hormonaaliset syyt jne).

Poissa catjuska

• Tukkaguru
« Vastaus #558 : 30.05.12 - klo:09:59 »
^Kappas mokomaa, mie varmaan sit käsitin sen ihan väärin. Mä jotenkin oon aina yhdistäny testosteronin lisääntymisen miestyyppiseen kaljuuntumiseen  :-[ ( http://www.paaasiaa.fi/tietoa ) Oppia ikä kaikki :D
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #559 : 30.05.12 - klo:10:10 »
^ Eiköhän tuo siihen miestyypin kaljuuntumiseenkin auta, kun mainostekstissäkin mainitaan: "estää testosteronin vaikutusta hiusjuuriin". Ja juuri se testosteronihan tuossa kaljuuntumisessa on pääosassa. Ehkä Mindelalta jäi vaan huomaamatta tuo kohta. :)

Niin tai siis en tiedä mihin auttaa, tai auttaako mihinkään, mutta tuon hoitoon se on tarkoitettu. :D
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397

Poissa Mindela

• Tukkaguru
« Vastaus #560 : 30.05.12 - klo:10:18 »
^No niinpäs jäikin! Antaapa esittelyteksti ristiriitaista tietoa, kun mainitaan miestyypin sekä naisten hiustenlähtö molemmat ??? Mun mielestä useimmiten ne tuotteet eroaa toisistaan? Vai eroaako edes?

Poissa catjuska

• Tukkaguru
« Vastaus #561 : 01.06.12 - klo:00:28 »
Kyllä tässä alkaa itku tulla.. ilmeisesti silloin aiemmin kyseessä oli vain good hair day, sillä kyllä tuo päälaki vaan edelleen paistaa  :'( Tuntuu siltä et pitäisikö kaikki hiukset vaan ajella pois, olla sitten puhtaasti kalju. Takaraivolla hiuksia on runsaasti ja pituuttakin nyt venähtänyt kivasti, mutta tuo päälaki ei vaan millään tuuhene. Tää asia masentaa niin valtavasti, että välillä tuntuu kuin uudelleen masennukseen sairastuminen olisi nurkan takana. Ei tän pitänyt mennä näin  :-\

Poissa Lyx

• Tukkaguru
« Vastaus #562 : 01.06.12 - klo:20:02 »
http://www.apteekkishop.fi/Plantur-39-kofeiinishampoo-hennoille-ja-hauraille-hiuksille-250-ml

Joko joku on kerennyt kokeilemaan? Sain tekstistä käsityksen, että auttaisi nimenomaan miestyyppiseen hiustenlähtöön.

Minulla on ollut tuo käytössä nyt jonkun aikaa. Minulla siis alkoi nelisen kuukautta synnytyksen jälkeen lähteä tukkaa aivan järjettömät määrät. Vauva on nyt himpan päälle kuusi kuukautta ja hiustenlähtö on selvästi rauhoittunut; kyllähän tätä edelleen lähtee, mutta alkaa olla sellaista normaalia
Olen myös syönyt msm:ää ja biotiinia joten en nyt osaa sanoa johtuuko tuo rauhoittuminen tuosta shampootsa, lisävitskuista vai ihanko vaan hormoonitoiminnan rauhoittumisesta mutta ihan kivan tuntuinen tuo shampoo on ja tuo lähteminen väheni pari viikkoa sen jälkeen kun aloitin shampoon käytön.

sandybell83

• Vieras
« Vastaus #563 : 13.06.12 - klo:18:33 »
Luin koko ketjun läpi mutta en löytänyt yhtään jolla olisi sama ongelma kuin minulla joten avaudutaanpas...

Minulla on pienestä asti ollut ns neliskulmainen hiusraja edessä. Nyt vanhemmiten (olen 28v) on ohimolahdekkeet syventyneet ihan sikana! Minulla on ns. "vanhan miehen hiusraja". Minulla on myös kroonista hiustenlähtöä. Kroonista sanon siksi, että olen 1,5 v yrittänyt lyhyestä, eteenpäin pitenevästä polkkatukasta kasvattaa takaisin pitkää tukkaa jonka silloin leikkautin, mutta kun ei vaan kasva. Tuntuu siltä, että kasvusyklini on ehkä just sen 2v ja hiukseni eivät kasva tän pidemmäksi kuin ovat nyt. Just ja just koskettaa hartioita, on latvoista ihan todella ohutta/"läpinäkyvää". Tietysti tää on kerrostettu malli mutta on se nyt kumma ettei kasva! Otsatukasta puhumattakaan...sinne asti kun veri ei kierrä, tiedän sen. Ollut ongelmia niskan kaa nuoresta asti...

Ajattelen sen silleen, että jos takana on pitkä tukka, niin ihmiset ei ehkä huomaa että olen puoliksi kalju edessä... Syön aina ja koko ajan jotain hiustabletteja, sinkkiä, rautaa, jne jne ja yritän syödä päivän aikana kaikkea terveellistä. Mittasin eilen että keskeltä otsatukan hiusrajaa ohimolahdekkeen syvimpään kohtaan on 8 senttiä!! Nuorena minua jo "kiusattiin" tästä asiasta ja puhuttiin "Mikki Hiiri"-hiuksista sekä "Suomen-lahdesta". Arvaatte varmaan paljonko aikaa menee peilin edessä... Tuskaa tuskaa unelmia unelmia..... kunpa vain saisin edes NORMAALIN näköiset hiukset! Otsatukka on se mun pahin ongelma :'(( Saankohan ikinä hyvännäköset hiukset? Ei siihen tarvita kuin edes sen 2-3 senttiä lisäkasvua lahdekkeisiin niin voisin näyttää normaalilta :'( ...

Pesun ja föönauksen jälkeen tykkään hiuksistani, ne ovat kiiltävät, vahvat ja tuuheat. Seuraavana päivänä ne näkyy läpi ja käsiin tarttuu joka läpivedossa n. 3 hiusta, yök. Ja hiukseni eivät siis mene poikki, vaan lähtevät juurineen, ilman mitään nykimistä ollenkaan. Vien vaan käden hiuksieni läpi ja suljen sormet niin kyllä lähtee :'(

Löytyykö kohtalotovereita? Jos olette saaneet ohimolahdekkeet umpeen nii pliis, tarinoita ja vinkkejä!!!!

Poissa vaahtera3

• Haiven
  • *
« Vastaus #564 : 13.06.12 - klo:19:18 »
Minulla hiustenlähtöön ja kasvunopeuteen on auttanut piihappogeeli. Tosin kolme purkkia ehdin sitä syödä ennen kuin alkoi vaikutuksen huomaamaan. Bonuksena on auttanut myös naaman epäpuhtauksiin ja ripsetkin ovat saaneet pituutta. Biotiinista iho näppyilee, joten sitä ei ikinä enää.

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #565 : 13.06.12 - klo:20:43 »
^^Mulla on ainakin samanlainen hiusraja, ja ollut koko iän. :( Itse olen tullut siihen tulokseen, että otsatukka tekee ongelmasta vain näkyvemmän, se näyttää muutenkin niin ohuelta ja säälittävältä, kun hiusta ei ole otsassa sen "normaalin" verran. Mulla itse asiassa muutama vuosi sitten kasvoi vähän uutta haiventa hiusrajaan kun söin piimax c kalkki d ja piimax biotiini + C nappeja, kenties se geelipiimaa jota myös söin aikaisemmin saattoi vaikuttaa. Noh, en nyt ole ihan 120% varma, olivatko nuo ne vaikuttavat tekijät, mutta näin uskoisin.

sandybell83

• Vieras
« Vastaus #566 : 13.06.12 - klo:22:19 »
Sehän tässä on etten saa kasvatettua pois edes otsista..kun se vaan ei kasva! :((

Poissa Juhannusruusu

• Hiushörhö
« Vastaus #567 : 14.06.12 - klo:18:05 »
Mulla on myös ns. korkea otsa. Luin jostain, että risiiniöljyllä (castor oil) saisi just nää ohimot tuuhenemaan. Tykkään risiiniöljystä tosi paljon muuten ja yritän vain keksiä, miten pystyisin käyttämään sitä ilman, että pitää mennä liimapäänä ihmisten ilmoille. En pese tukkaa aamuisin, joten ainoa tapa on kai läträtä öljyä pe-la iltaisin päähän ja viettää epäsosiaalista tai pipopäistä viikonloppuelämää..

On meinaan melkoista jankkia tuo öljy. Toisaalta mun herkkä ja kuiva iho tykkää siitä ja imaisee sen keholta ja kasvoilta samantien itseensä, joten ehkä se toimisi myös päänahassa.

Jos joku muu päättää kokeilla tätä niin kertokaa miten sujuu? Netistä löytyy vaikka mitä ihmejuttuja tästä ihmeöljystä.

sandybell83

• Vieras
« Vastaus #568 : 11.08.12 - klo:22:18 »
Päivitystä tilanteeseeni.

Ohimolahdekkeet samanlaiset, MUTTA. Olen nyt toukokuun lopusta asti syönyt biotiinia ja tukka tuntuu hyvältä! Lisäksi syön seleeniä ja LinOlive nimistä valmistetta jossa 3- 6- ja 9 Omegaa. Tuntuu että hiukset ohimoiden ympärillä on vahvistuneet ja tuuhentuneet vähän.

Tein myös sellaisen tempun että 5 tummuudesta tein vaalennuspesun ja nyt mulla on 8 tummuudella oranssit hiukset. Hiusten laatu muuttunut, mutta pysyy kauemmin puhtaana ja tuuheana <3

Mittailen joka päivä tyvikasvuani sekä ponnarin paksuutta. Kolme viikkoa sitten värjätty ja yli sentin tyvikasvu <3 jee. Ehkä saan kohta pitkät hiukseni takaisin :)

Poissa janea

• Haiven
  • *
« Vastaus #569 : 19.11.12 - klo:15:08 »
Rekisteröidyin nyt tänne foorumille, sillä ajattelin että joku muu voisi saada apua tästä postauksestani liittyen hiustenlähtöön.

Minulla alkoi siis hiustenlähtö viime syksynä. Taisi olla kutakuinkin syyskuuta kun sen ensimmäistä kertaa huomasin ja säikähdin. Lyhyessä ajassa hiukset ohentuivat reilusti, ainankin 1/3 tippui pois ellei lähes puolet. Söin kaikenmaailman lisäravinteita kauhuissani, ja toivoin etten muutu ihan kaljuksi. Ovathan hiukset naiselle yleensä todella tärkeät. Kaikkea tuli kokeiltua: Priorin, biotiini, vitamiinit, kalaöljy...

Kun mikään ei tuntunut auttavan vaan hiustenlähtö vain kiihtyi, googletin paniikissa ja etsin tietoa. Vastaan tuli kilpirauhasen vajaatoiminnasta kertova sivusto. Ja kappas - oirelistaa luettuani tuntui että selkisi monta asiaa. Hiustenlähtö oli vain se isoin ja pahin asia, mikä herätti. Moni asia täsmäsi: hiustenlähtö, hauraat kynnet, karmea väsymys, aloitekyvyttömyys, matala verenpaine, palelu, vatsan huono toiminta, kuiva iho, pitkähkö kuukautiskierto...  Kävin lääkärissä ja labrat otettiin: TSH ja T4V vielä viitealueella, joskin lähellä rajoja. Inttämällä sain kokeiluun Thyroxinin, ja kahden viikon päästä oli olo aivan mahtava! Väsymys poissa, iho parempi, ei palelua... Kävin vielä uudelleen lääkärissä ja lääkäri oli vakaasti sitä mieltä, ettei minulla voi tässä iässä olla noilla arvoilla hypotyreoosia. Sain kuitenkin pydettyä lähetteen labraan vasta-ainekokeeseen. Ja tuloshan oli se mitä odotinkin: reilusti koholla, eli autoimmuuniperäinen kilpirauhasen vajaatoiminta. Uskoipa lopulta lääkärikin asian. Elinikäinen lääkitys mutta mitä siitä, pääasia että olo on nyt yhtä hyvä kuin viimeksi pari vuotta sitten. Elämä hymyilee.

Ja parasta: nyt, päälle puoli vuotta lääkityksen aloituksen jälkeen, tuntuu ensimmäistä kertaa että hiuksetkin ovat alkaneet hiljalleen toipua. Kasvavat taas, lyhyitä hiuksia pilkistää jakauksessa, värjätä saa neljän-viiden viikon välein, ja ehkä ovat jo aavistuksen verran tuuheutuneet. Olin nimittäin todella suruissani hiusten menetyksestä, en kehdannut pitää enää hiuksia auki kun päänahka paistoi läpi ja aamuisin sai hiuksia asetella lakan kanssa vaikka kuinka kauan että sai ne jotenkin järkevästi. Huomaan myös sellaista muutosta, että lääkityksen aloittamisen jälkeen kasvaneet hiukset ovat parempikuntoisia kuin ennen sitä. Hiuksissa kulkee ihan selvä raja siinä kohtaa, missä lääkitys on alettu. Ennen sitä todella karheat, takkuuntuvat ja katkeilevat. Nyt taas parin vuoden takaisten hiusten kaltaista: sileät ja liukkaat, kiiltävät. Pakko alkaa harkita hiusten leikkuuta vähän lyhyemmäksi, muuten tuo ero on liian huomattava.

Kynnet ovat nykyään myös todella hyvässä kunnossa, eivät lohkeile ja kasvavat hyvällä tahdilla. Iho on myös parantunut, ei tarvitse enää rasvailla kun ennen joka päivä ja pesun jälkeen sai läträtä voiteiden kanssa kun kiristeli ja kuivui.

Kilpirauhasvajailla (ja muillakin suomalaisilla!) on monesti ongelmana D-vitamiinin puutos (etenkin talviaikaan), joten syön Thyroxinin lisäksi isolla annoksella D-vitamiinia (100 mikrogrammaa päivässä). Lisäksi otan päivittäin foolihappoa, kalaöljykapselin ja glukosamiinia. Noiden kaikkien on sanottu auttavan hiustenkasvuun. Luulen, että auttavat minullakin. Itse huomaan heti eron, jos lopetan D-vitamiinin syönnin, Tällöin hiuksia alkaa taas lähteä runsaasti ja tuntuu että kasvavat hitaammin.

Tämän vuodatuksen tarkoituksena oli valaa vähän toivoa hiustenlähdön kanssa tuskasteleviin. Itsekin olisin kaivannut viime talvena rohkaisevia tarinoita siihen paniikin keskelle. Tsemppiä muille saman ongelman kanssa painiville!