Olisin kaivannut täältä ideoita/neuvoja sillä olen huolissani äitini puolesta..

Äitini huomasin n. viikko sitten otsalla kaljun läntin joka on tällä hetkellä n. peukalon pään kokoinen, alue ympäriltä on myös harvempi kuin normalli juurikasvu. Hiuksia lähtee otsalta tuosta kohdasta harjaamalla ja äitini mukaan viikossa on tuo kaljuuntuva alue harventunut lisää. Hiuspohja punoittaa tuosta kohtaa, on arka ja ''kosketusherkkä'' sekä kirvelee jos aluetta harjaa/näpertää sormin. Kohta tuntuu myös sormen alla hieman röpelöiseltä.
Äitini todella pelästyi tuota hiustenlähtöä ja kävi lääkärissä näyttämässä kaljua kohtaa. Lääkäri määräsi vahvan kortisoni liuoksen jota hierotaan ko. alueelle sekä peloitteli pälvikaljulla!! Itse en millään jaksa/pysty uskomaan että kyse olisi kaljuuntumisesta: meillä on suvussa ihan tajuttoman paksut hiukset kaikilla jotka eivät edes harmaannu tai harvene, jokainen sukulainen on tähän asti kuollut hiukset päässä. Äidilläkin on mielettömän paksu, karhea tukka joka on muuten ihan normaali ja hyvinvoiva, paitsi tuosta yhdestä kohdasta. Ympärillä olevat hiukset ovat silti jämäkät ja kiiltävät eikä hiuksissa näy minkäänlaista ohenemista tai haparoitumista. Hiuspohja on muualta ihan ok, ei punoitusta, ei muita kaljuja laikkuja tms.
Äitini on tietenkin nyt ihan maansa myynyt ja itku silmässä; pelkää kaljuuntumista aivan tosissaan ja tilanne on aivan kauhea. Käyttelee kortisoniliuosta ja odotellaan tepsiikö se.. Siltikin; mikä voi aiheuttaa tällaista? Äidillä on ollut n. vuoden päivät ympäri kroppaa outoja punaisia läiskiä jotka kutisee ja niihin muodostuu vesikelloja, vesikellot kuivuvat jossain vaiheessa ja läiskä kuivuu/paranee. Kooltaan ovat jotain peukalon pään kokoisia maksimissaan. Voisiko näillä olla yhteys päänahan oireisiin?
Itse olen äärimmäisen vihainen hoitaneelle lääkärille; mitään tutkimatta menee nyt julistamaan että toinen tyyliin kaljuuntuu! Mitään kokeita hiuspohjasta ei otettu tms.
Hiuspoja ei hilseile tms.