Kirjoittaja Aihe: Hiustenlähdöstä  (Luettu 529033 kertaa)

icemint

• Vieras
Vs: Hiustenlähdöstä
« Vastaus #585 : 24.02.13 - klo:13:21 »
Ihan kuin mun tarinan olisi tuonne joku aiemmin kirjoittanu.. Lopetin e-pillerit ja hiukset tippuu päästä pelkästä hiplailusta ja suihkussa hoitoaineen kanssa selvitellessä lähtee käsiin usempi kymmentä hiusta :(( Lopetuksesta siis jo 5kk aikaa. Saatan joskus aloittaa pillerit vielä uudelleen, mutta en vielä. Hiukset kuitenkin kasvavat normaalisti sentin kuussa.

Nyt on Nioxin Start Kit kokeilussa jos auttaisi yhtään. Tosin syön myös joitakin reumalääkkeitä,joten niilläkin voi olla osuutensa.

Parempia hiuspäiviä odotellessa!

La

• Vieras
« Vastaus #586 : 17.03.13 - klo:13:27 »
Äsken, kun mittailin ponnarin paksuutta aikani kuluksi sain kauhuksi huomata, että entisestä 9cm paksusta ponnarista huvennu 2-2,5cm pois!!  :'( Eli nykyisin ponnarini on 6,5-7cm.  Tämä on tapahtunut viimeisen puolen vuoden aikana sillä syksyllä olin sen viimeksi mitannut ja tuo 9cm silloin vielä minulla oli.
Mikä voi aiheuttaa näin suuren hiusten ohenemisen ja lähdön?  ???

Poissa tnn

• HAIRahtanut
« Vastaus #587 : 17.03.13 - klo:15:55 »
Mä myös hoksasin kilpirauhasen vajaatoiminnan pääosin hiusten ohenemisesta - todella paksut hiukset ohenivat noi 3/4 suunnilleen kolmenssa-neljässä kuukaudessa, lopulta ponnari oli niin ohut että kun hiukset olivat letillä, en pystynyt edes koskemaan/katsomaan letin ohuutta kun kylmät väreet menivät inhosta. Hiukset ovat olleet aina mulle todella rakkaat ja ylpeyden aihe, joten otti todella koville.. Ennen lääkityksen saamista lopetin myös ehkäisyrenkaan käytön, ja voi olla että myös se laittoi hormoneja lisää sekaisin.

Nyt olen syönyt kilpirauhaslääkitystä viime vuoden lokakuusta saakka, ja hiustenlähtö loppui kuin seinään Thyroxineilla. Myöhemmin vaihdoin lääkkeen vielä toiseen (Armour Thyroid) ja hiukset voivat oikein hyvin, kynnetkin ovat alkaneet kasvaa. Samaten mulla on nykyään kulmakarvat (!) ja ripsetkin ovat tuuhentuneet, molemmat kun ohenivat myös. Uutta tukkaa on alkanut pukkaamaan hurjan paljon, tosin onhan se vähän hölmön näköistä kun suurin osa hiuksista on puoleen selkään saakka ja n. 7 senttisiä hiuksia sojottaa vähän siellä täällä lisäksi ;D Yleisilme on kuitenkin tuuhentunut, enkä kyllä raski tukkaa pätkäistä niin saavat olla.

Kunhan hormonitoiminta alkaa tasaantua taas, oli kyseessä sitten e-pillerien lopetus tai muu, niin kyllä se hiustenlähtö onneksi tasoittuu.
1bMii, virallisella huijausmitalla 78 cm pitkä tukka. Vaalea, hieman sekavärinen kuontalo.

Kimmie

• Vieras
« Vastaus #588 : 19.03.13 - klo:21:20 »
Ootteko koittanu sitä Cutrinin BIO+ energen shampoota ja seerumia? Itse nyt viikon käyttänyt. Kasvussa en tietenkään huomaa vielä eroa, mutta tukka pysyy paljon paremmin päässä  :D. Mietin aluksi oisko tää jotain lumevaikutusta, mutta tänään suihkussa käydessä ei jäänyt ainuttakaan hiusta viemäriin vaikka niitä toki muutama lähtikin kun hoitsikkaa hieroin! Shampoo tuntuu pesevän nasevan puhtaaksi, mutta ainakin tilanne on mulla ollu toistaseks siedettävä hoitoaineen kanssa eivätkä hiukset ole rasittuneet.. Päinvastoin  0_0. Myös seerumi on sopinut, ja mulla on TODELLA herkkä päänahka (saan aina rupia yms) eikä toistaiseksi ole vaikuttanut mitenkään negatiivisesti. Hassu viilentävä tunne vain levittämisen jälkeen :).

Muilla kokemuksia pidemmällä aikavälillä tästä?

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #589 : 10.09.13 - klo:14:13 »
Mikä on normaalia hiustenlähtöä? Parin viikona ajan on hiuksia tuntunut lähtevän aikaisempaa enemmän. Tänään hiuksia föönatessa harjaan jäi mielestäni aika paljon hiuksia. Kyse ei ollut vain muutamasta hiuksesta. En ymmärrä, miten hiuksia lähtee nyt yht'äkkiä enemmän kuin aikaisemmin. Hoitoainettakin käsillä levittäessä hiuksia tuntuu lähtevän joka kerta. Toivottavasti en sentään kaljuksi ole tulossa  :o.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #590 : 10.09.13 - klo:15:10 »
Ootteko koittanu sitä Cutrinin BIO+ energen shampoota ja seerumia?

Mä olen pisimmillään käyttänyt tuota shampoota ehkä parisen kuukautta yhteen menoon. Jos päänahka on ollut tukossa, lismainen tms, niin alkuun tuosta on ollut apua ja rasvoittuminen on pysynyt hyvin kurissa. Se rasva ja tukkeutuminen päänahassahan sitä hiustenlähtöä ja huonoa hiustenkasvua yleisimmin aiheuttaa, jos ei mikään sairaus ole kyseessä, joten siltä osin tuo shampoo varmasti antaa hyvät lähtökohdat paremmalle hiustenkasvulle. Pidempään käytettynä Energen-shampoo on kuitenkin alkanut mulla nimenomaan aiheuttaa enemmän hiustenlähtöä ja aika pahaa katkeilua. Luulen että se pesevyys ja ärsytys on ollut sitten jossain kohtaa vain liikaa. Ehkä se olisi ollut ok, jos olisin käyttänyt hoitista tyveenkin, mutta en vaan halua niin ohuen tukkani kohdalla tehdä.

Sarjan seerumia olen käyttänyt vain satunnaisesti, koska mulla se ärsyttää kovasti, vaikka mun päänahka ei tosiaan ole herkimmästä päästä. Pelkästään alkoholin olemassaolo ei tässä sitä ärsytystä mulla ainakaan aiheuta, sillä esimerkiksi System 4 -sarjan tonicit sopivat mulle ihan kivasti, ja niissä on samalla tapaa alkoholia. Olenkin enemmän tykännyt Bio Botanical -seerumista, joskin sen pullo on paljon kehnompi kuin Energenin, mutta se nyt on tietty sivuseikka.
1cFii, oma väri.

Paikalla Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #591 : 13.09.13 - klo:18:54 »
Mikä on normaalia hiustenlähtöä?

Hiuksillahan on kasvuvaihe ja lepovaihe ja lepovaiheessa hiuksia lähtee. Eri nettilähteiden mukaan ainakin noin sadan hiuksen määrä päivässä on vielä normaalia hiustenlähtöä.
« Viimeksi muokattu: 13.09.13 - klo:19:01 kirjoittanut Hilippa »

Poissa sininen kissa

• HAIRahtanut
« Vastaus #592 : 18.10.13 - klo:09:31 »
Mulla oli vuosi sitten syksyllä kunnon sulkasato. Hiuksia lähti tupoittain etenkin pesun yhteydessä. Hiukset ohenivat aivan silmissä etenkin latvoista. Onneksi ei kuitenkaan päänahka alkanut paistaa läpi. Arvelen että noin 1/3 lähti parissa-kolmessa kuukaudessa. Syyllinen oli todennäköisesti kesällä 2012 ollut kova työstressi - tuohan on aivan tyypillistä, että kovan stressin jälkeen hiukset alkavat lähteä muutaman kuukauden päästä. Keväällä 2013 kampaaja kommentoi, että siitä huomaa että on ollut sulkasato, kun päänahasta kasvaa todella paljon muutaman sentin mittaisia hiuksia. Tämä oli tietysti ilouutinen: ne kasvavat takaisin! Kesällä 2013 oli myös stressaava työ, mutta ainakaan vielä ei ole alkanut poikkeava hiustenlähtö. Mutta hiukset eivät ole enää entisensä: muutama vuosi sitten ponnarinympärys oli 7,5 cm, viime syksynä sulkasadon aikaan 5,5 cm, äsken mitatessani 6 cm. Pisimmät hiukset yltävät mid-back pituuteen asti, mutta viimeiset 15 cm ovat ohutta ja kuivaa haperoa. Olen alkanut oivaltaa, ettei pitkä tukka ole mulle paras mahdollinen hiusmalli. Se korostaa hiusten ohuutta ja velttoutta. Tosipitkät hiukset myös vetävät kasvonpiirteitä alaspäin ja saavat mun kasvot näyttämään leveämmiltä. Lisäksi päänahka rasvoittuu niin tiuhaan, että joudun pesemään päivittäin. Harkitsen rikottua polkkamallia.
1a Mii. Liukkaat ja lasimaiset, vaalennetut solisluumittaiset hiukset. Kasvatusta BSL:ään. Lempisarjat XZ ja Joico.

Poissa janniina

• Hiushörhö
« Vastaus #593 : 19.10.13 - klo:21:21 »
Onkos kukaan kokeillut tuota Vichyn uutta hiuksia runsauttavaa tehoampullihommaa? Tämä siis kyseessä: http://vichy.fi/tuotteet/tuote/150

En kärsi hiustenlähdöstä ja ponnari on 9 cm paksu, mutta haluaisin koittaa silti, hehe :D

E: Hintaa tällä on yoapteekissa 98€.
« Viimeksi muokattu: 19.10.13 - klo:21:25 kirjoittanut janniina »
Hiukset: 1b M ponnari ympärys 9cm, Liian hyvään hoitoon totutetut lellikkihiukset jotka ottavat itseensä kaikesta mitä tekee ja jättää tekemättä (pl. hysteerinen hoito) http://imgur.com/wVKly98
<3: XZ, EHS, Alba Botanican jätettävä ja Lush R&B

Poissa nima

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #594 : 09.11.13 - klo:14:53 »
Hiustenlähtö alkoi jo lähes vuosi sitten. En ole tarkkaillut, onko sitä lähtenyt koko ajan yhtä paljon kuin nyt, mutta huomiota herättävää se on ollut siitä asti. Laihduin ennen sulkasatoa nopeasti lähes 20% painostani, joten se on melko varmasti suurin syy miksi hiusta alkoi pudota satamäärin. Ihmettelen kuitenkin, miksein hiusten tippuminen ala pikkuhiljaa loppua, aikaa on tuostakin vaikka kuinka, ei kai se enää voi vaikuttaa?

Aloitin sinkin syömisen viime maaliskuussa, ja päälaella pukkaakin sellaista 5-7cm untuvahiusta, mitä ei ennen ole ollut. Piimax C + biotiinia ja rautaa aloin ottamaan pari - kolme kuukautta sitten ja MSM-jauheen otin käyttöön reilu viikko sitten. Vasta tänä syksynä harventuminen on alkanut villiintymään tosi paljon, kaveritkin huomauttelee hiusten ohuudesta (ennen oli tosi paksu tukka) ja haroessa sormien väliin jää kymmeniä hiuksia. Pesun jälkeen laskin 150 irtohiusta ja lopetin laskemisen, lisää lähti kyllä. E-vitamiini ja eläinbiotiini seuraavat ostokset, ei ole tuo hormonitasapainokaan parhaimmasta päästä.

Pituuskasvu on nopeutunut huomattavasti, mutta oheneminen huolestuttaa silti. Päälaki ei näy hiusten läpi, mutta ponnarin paksuus alkaa olla aika onneton (ainakin verrattuna entiseen). En tiedä kuvittelenko vain, vai onko hiustenlähtö vähenemässä ihan hitusen MSM- jauheen alotettuani. Olen myös alkanut hieroa päänahkaani ja käyttää Bio+ Balance Moisturizeria pesun jälkeen. Aika näyttää, onko tulevaisuus kalju vai saanko tukkani takaisin! :)
1b M ii, punainen hurjasti ohentunut kuontalo, ikuisuuskasvattaja(ko).

Stapi

• Vieras
« Vastaus #595 : 13.11.13 - klo:13:18 »
En tiedä onko joku jo aiemmin tässä (tai muussa) ketjussa maininnut ruokavalion vaikutuksesta hiustenlähtöön. Itsellä oli vuosia suhteellisen ohut tukka ja välillä oli muutama kunnon sulkasato. Tosin mielestäni isoimmat sulkasadot sattuivat stressin kanssa samaan aikaan..

Hämmästelin tuossa viikko sitten peilin edessä kun otsaan eli hiusrajaan oli alkanut puskea hiuksia kohtaan mistä ne olivat kadonneet vuosia sitten! Olin kai onnistunut repimään hiusrajan ylemmäs.. mahdollisesti värjäämällä ja tiukalla ponnarilla. Kasvattelen tässä siis parhaillaan viimeisiä hiusvärejä pois. Omaa värjäämätöntä tukkaa on jo polkaksi asti.

Nyt tosiaan kasvaa koko päähän uusia paksumpia hiuksia. Mietin että mitä olen tehnyt toisin ja muutama asia tuli mieleen. Lopetin e-pillerit (yasmin, joka ymmärtääkseni hillitsee karvankasvua) ja aloitin minipillerit sekä sen lisäksi viimeisen 3-4kk aikana olen syönyt lähes joka aamu kananmunia. Satuin eilen lukemaan jostain että kananmunien syönti voi mahdollisesti auttaa hiusten kasvussa. Olen myös vaihtanut shampoot ja hoitoaineet luomuun.

En tiedä onko tästä apua kenellekään ja tokihan päivittäinen kananmunien syönti voi nostaa kolesteroli arvoja. Itse syön muuten lähes pelkästään kasviksia ja hyvin vähän lihaa jos ollenkaan joten uskallan jatkaa samalla linjalla. Voihan olla, että oma ohut kuontalo on ollutkin ravintoaineiden puutetta. Mistään piimaxista tms lisäravinteista ei koskaan ollut kyllä minulle mitään apua. Että niitäkin on siis kokeiltu.

Poissa Mustakuu

• HAIRahtanut
« Vastaus #596 : 19.11.13 - klo:19:36 »
Onko kukaan käynyt lääkärissä hiustenlähdön takia? Nauravatko vaan pihalle? Mun ponnarista on lähtenyt varmaan puolet ja jos tahti jatkuu niin päänahkahan sieltä alkaa vilkkumaan. Vaihdoin reilu vuosi sitten minipillereihin, sen voisin kuvitella vaikutaneen, vaikka en varmaksi osaa sanoa. Onko kukaan kokenut saaneensa mistään lisäravinteesta apua hiustenlähtöön, vai lisäävätkö ne vain hiusten kasvunopeutta...

Poissa JoJo

• HAIRahtanut
« Vastaus #597 : 20.11.13 - klo:08:43 »
^Mulla lähti minipillereiden aloituksen jälkeen tosi reilusti ja yhdistin sen siihen, kun kuukautiset jäi pois. Se ei kyllä helpottanu muulla, kun pillerien lopettamisella. Sitten se loppui kuin seinään! Samoten olen molempien raskauksien jälkeen ollut samassa jamassa eli hiustenlähtö on loppunut vasta, kun kierto on käynnistynyt. Mutta olen ollut tosi herkkä kaikille hormooneille koko ikäni, että olen ehkä aika extreme esimerkki...

Mutta tsemppiä ja käy toki lääkärissä kysymässä! Minuaa ei silloin uskottu ja lopetinkin sitten pillerit viimeisenä keinona, joka yllättäen toimi. Ja kilppariarvot kannattaa tarkastaa myös, se on monesti yleinen syy!

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #598 : 20.11.13 - klo:12:29 »
^^Mulla ei hiuksia lähde kauheita tukkoja, mutta uutta kasvua ei ilmesty ja siksi hiukset ovat melko harvat päälaelta. Epäilen että sukurasituksella omalla kohdallani on vaikutusta, mutsilla äärimmäisen harvat hiukset ja siskollaan sama juttu. Terveyskeskuslääkäri otti verikokeet ja totesi et kilpirauhanen ok ja hänen osaamisensa oli siinä, työterveyslääkäri suositteli menemään yksityiselle "koska hän ei osaa auttaa tämmöisessä asiassa" ja yksityinen lääkäri suositteli kortisoniliuosta tai jotain (en muista enää tarkkaan, tästä on jokunen vuosi aikaa) hierottavaksi päänahkaan. Sairaanhoitajalla kun kävin muissa asioissa ja tuli tämä puheeksi, hän pohti et naishormoni saattaisi olla vähäistä mutta ei sanonut mitään miten sitä voisi tutkia (enkä sillä hetkellä tajunnut tentata).

Ihotautilääkärillä on vielä käymättä, jotenkin uupui tuosta lääkäreissä juoksemisesta ja tyhjästä maksamisesta niin ettei ole saanut aikaiseksi. Lisäravinteina otan MSM-kapseleita, silicaa, kalaöljykapseleita, sinkkiä sekä magnesiumia, lisäksi aamuisin lusikallinen pascoe-jauhetta veteen sekoitettuna. En tiedä onko näistä apua siihen että tukka pysyisi päässä/uutta alkua tapahtuisi, mutta eipä niistä haittaakaan ole.

Hiustenlähdön syy olisi tosiaan ensin selvitettävä, jotta voi miettiä mikä siihen auttaa. Rogaine on ilmeisesti tällä hetkellä ainoita ihan konkreettisesti todistettuja päänahkaan hierottavia liuoksia, jotka auttavat hyytyneitä hiustuppeja uuteen kasvuun. Itselläni on tällä hetkelle menossa Nioxin-kokeilu (shamppoo/hoitoaine/jätettävä hoitovaahto), josta kirjoittelen tänne jahka oon pullot käyttänyt loppuun.
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Nipsuni

• Vieras
« Vastaus #599 : 24.11.13 - klo:22:02 »
Oon vasta uusi täällä, löysinkin tämän juuri sen tähden kun etsiskelin tietoa hiustenlähdöstä. Oon aloittanut reilu puoli vuotta sitten uuden e-pilleri merkin, ja vasta nyt ehkä kuukauden verran mulla on lähtenyt ihan hirveesti tukkaa päästä. Lueskelin hieman tätä ketjua, ja tulin siihen päätökseen, ettei mun sulkasato ole vielä niin hälyttävällä tasolla, mutta mulla ei muutenkaan tota karvaa ikinä ole hirveesti päässä ollu ja kauhistuttaa ajatus että nyt ne loputkin lähtisivät. D:

Kuivana kun haron hiuksia, saattaa jäädä sellaisia viiden karvan tuppoja käsiin (yleensä kyllä jää vain pari karvaa). Suihkussa irtoaa hiuksia, mutta ei sillä tahdilla että menisi viemärit yms. tukkoon. Eniten taitaa jäädä harjaan kiinni, ja samoin valkoisista vaatteista huomaa että kyllä niitä vaan lähtee koko ajan. Ja siis huomaan kyllä eron entiseen, ei mulla ole koskaan lähtenyt näin reippaasti tukkaa päästä vaikka vähältä tämä ehkä teidän korvaan kuullostaa. :( Oon ihan kauhuissani että kohta kaljuunnun. Hiukset tuntuu jo reippaati ohkasemmilta mitä ne ovat olleet.

Voikohan tää johtua tuosta uudesta pilleri merkistä jonka oon aloittanut? Miksi se vasta nyt aiheuttaa tällaista vaivaa.. inhottavaa.

Oon nyt tosin tilannut biotiinia, msm ja silicaa. Toivottavasti ne saisi edes jollain tasolla mun harvat karvat pysymään tiukasti päässä kiinni!