Kirjoittaja Aihe: Hiustenlähdöstä  (Luettu 514090 kertaa)

Poissa Metku

• HAIRahtanut
  • En ole tarpeeksi nuori tietääkseni kaikkea. -OW-
Vs: Hiustenlähdöstä
« Vastaus #60 : 08.05.06 - klo:00:25 »
Pennyn esittämä 10 kohdan lista kattaa aika hyvin kaikki ne näkökulmat, jotka itsellenikin tulivat mieleen.

Olen aika helpottunut huomatessani, että tämä hiusten lähtö ongelma on askarruttanut mua jo 28.3., jolloin se todennäköisesti ei liity 18.3. aloittamaani lääkitykseen. Tosin tuo samainen lääkitys aiheutti vastaavia ongelmia v. 2004. Ehkä tämä tästä tasaantuu nyt kun kesä taas koittaa. Harmillisinta on se, että hiusten ohentuminen näkyy pahiten ohimoiden kohdalla ja etuhiuksia ei saa mitenkään kivasti (tasapitkä malli).  :-\ Auttaisikohan jonkun näköinen etutukka ongelmaan?  ???
1b F ii
Väri 3.0
Pituus n. 74 cm
Hiuskuvia löytyy Hiuslaatuketjusta (s. 2)

Poissa Sanna

• Tukkaguru
« Vastaus #61 : 09.05.06 - klo:19:10 »
Minä alan kyllä olla aika vakuuttunut, että niska-hartiaseudun jumituksella on jotakin tekemistä hiustenlähdön kanssa. Nyt nimittäin minulla on taas ollut pari viikkoa niska ja hartiat tosi jumissa, ja samaan aikaan on hiuksiakin lähtenyt tavallista enemmän. Voihan se tietysti olla sattumaakin... Kuten jossakin taisin aikaisemmin kirjoitella, niin ihotautilääkäri kyllä tyrmäsi tuon teoriani täysin. Minusta se tuntuu ihan loogiselta, että jos niska on ihan jumissa, niin päänahassa ei ehkä kierrä veri kunnolla, jonka johdosta hiusnystyt eivät saa ravintoa tms.

Lilly Missy

• Vieras
« Vastaus #62 : 10.05.06 - klo:09:46 »
Minä alan kyllä olla aika vakuuttunut, että niska-hartiaseudun jumituksella on jotakin tekemistä hiustenlähdön kanssa. Nyt nimittäin minulla on taas ollut pari viikkoa niska ja hartiat tosi jumissa, ja samaan aikaan on hiuksiakin lähtenyt tavallista enemmän. Voihan se tietysti olla sattumaakin... Kuten jossakin taisin aikaisemmin kirjoitella, niin ihotautilääkäri kyllä tyrmäsi tuon teoriani täysin. Minusta se tuntuu ihan loogiselta, että jos niska on ihan jumissa, niin päänahassa ei ehkä kierrä veri kunnolla, jonka johdosta hiusnystyt eivät saa ravintoa tms.
Joo, kyllä mä ainakin oon jostain kauneudenalan oppikirjasta näin joskus lukenut. Pintaverenkierto hidastuu.

rolla

• Vieras
« Vastaus #63 : 10.05.06 - klo:11:05 »
Mulla taas niska on harva se päivä jumissa eikä tukkaan vaikuta onneksi. Nyt mulla alkoikin sitten hiustenlähtöajat monen kuukauden jälkeen  :-\ No onhan niidenkin joskus lähdettävä.

Poissa Riiggis

• HAIRahtanut
« Vastaus #64 : 11.05.06 - klo:18:05 »
Aaaaargh..... tutkimpas suihkussa lattiakaivoa ja voi sitä hiusten määrää mikä sieltä löytyi.... ihan kuin ihmisen pään ois sieltä nostanu ylös  :o Eli hiuksia lähtee paljon, koska parin kuukauden välein puhdista yleensä lattiakaivon.
1c F ii

Poissa Todia

• HAIRahtanut
  • Gal. 2:20
« Vastaus #65 : 12.05.06 - klo:10:12 »
minulla biotiini tuntuu estävän kaiken hiustenlähdön!! päivässä huomaan ehkä 5 yksittäistä hiusta, mutta ei kyllä yhtään enempää! :o
hiukset huijausmitalla 79 cm,  laineikkaat ja helposti kuivuvat, mutta suht hyväkuntoiset. Kasvatus käynnissä- tavoitteena hip/classic. 2c M ii
Iherb alennuskoodi VEG903

Poissa Jade

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #66 : 12.05.06 - klo:19:38 »
minulla biotiini tuntuu estävän kaiken hiustenlähdön!! päivässä huomaan ehkä 5 yksittäistä hiusta, mutta ei kyllä yhtään enempää! :o

Voi kunpa olisikin sama vaikutus minullakin, mutta ei. Olen nyt syönyt purkillisen biotiinia (1 tabletti päivässä) ja hiuksia lähtee ihan samalla lailla kuin aikaisemminkin. :-\ Tuntuu, että joka paikassa on hiuksia, mutta kovasti niitä samalla myös kasvaa uusia, kun kampaajakin jopa tästä mainitsi. Irtoavat hiukset ovat usein lyhyempiä kuin koko tukan pituus eli ne ikäänkuin tippuvat ennen aikojaan. ???
Hiukset: vaalennetut, hartiamittaiset, ohuet.
Suosikit: Tigi Superstar, Brunette Goddess & Joico IHT.

Poissa Metku

• HAIRahtanut
« Vastaus #67 : 13.05.06 - klo:13:31 »
Jade, myös mulla irtoilee tällä hetkellä hiuksia kaikissa kasvuvaiheissa. Eli kun vetää sormet hiusten läpi niin kiinni jää ihan niitä pisimpiä, mutta myös sellaisia 10-15 senttisiä haivenia. Eikä biotiinista mullekaan ole mitään mainittavaa apua tähän ongelmaan ollut.

Erityisesti mulla näyttää ohentuneen hiukset tuosta edestä, tosin ne alkavat vamaan olemaan siltä kohdalta muutenkin eniten kärsineet. Oonkin tässä pähkäillyt, että auttaisiko ongelmaan joku otsisratkaisu. Haluaisin kyllä tasapitkät hiukset, mutta nää alkaa näyttämään jo ihan kurjilta! :(
1b F ii
Väri 3.0
Pituus n. 74 cm

Poissa Deadly Nightshade

• Tukkaguru
  • Omaa pääkarvastoa
« Vastaus #68 : 13.05.06 - klo:13:59 »
Tulipa tässä muuten mieleen, että jos ne 10-15cm pitkät irtoavat hiukset onkin jossain kasvuvaiheessaan vaan katkenneet ja siksi ne ei ehdi kasvaa niin pitkiksi kuin muut. Tai sitten jos sinne hiusfollikkeliin on päässyt joku pöpö mikä on aiheuttanu tulehduksen sinne hiustuppeen, ja hius on siksi lähtenyt. Itsellä olisi tämä ainakin hyvin mahdollista, kun mulla on huono tapa raapia päänahkaa siksi että on jotenkin "kivaa" kun sieltä irtoaa jotain mönjää. Juu, olen kummallinen.  :D

Poissa Metku

• HAIRahtanut
« Vastaus #69 : 13.05.06 - klo:14:13 »
Deadly Nightshade: Hui! Jotain pöpöjäkö siellä vois olla? Pitäis varmaan käydä kampaajalla... Mä olen aika varma siitä, että nuo multa irtoilevat lyhyet hiukset ovat ihan tuoreita tapauksia, koska ne näyttävät siltä ettei niitä ole koskaan päästä saksittu/eivät ole katkenneet. Ovat sellaisia "suiponmallisia" päästään.
1b F ii
Väri 3.0
Pituus n. 74 cm

Poissa Elisa

• HAIRahtanut
« Vastaus #70 : 13.05.06 - klo:14:59 »
Deadly Nightshade: Hui! Jotain pöpöjäkö siellä vois olla? Pitäis varmaan käydä kampaajalla... Mä olen aika varma siitä, että nuo multa irtoilevat lyhyet hiukset ovat ihan tuoreita tapauksia, koska ne näyttävät siltä ettei niitä ole koskaan päästä saksittu/eivät ole katkenneet. Ovat sellaisia "suiponmallisia" päästään.

Minullakin lähtee noita alle 15 senttisiä uusia hiuksia, jotka eivät siis selvästikään ole katkenneita, vaan on juuri tuollainen suippo pää. Jos nyt ei sitten ole kyse siitä, että jossain pään osissa olisi kohtia, joissa hiuksen kasvukausi on huomattavasti lyhyempi (eli hius kasvaisi vain vuoden ja sitten menisi lepotilaan ja irtoaisi ), vaan olisikin jokin tulehdus tai muu vastaava? Tai voisiko päänahan hengittämättömyys saada hiuksia irtoilemaan, esim. silikonia päänahassa tai sitten kun minulla aina Elumen-värjäyksen jälkeen jää useammiksi päiviksi niitä väripigmenttejä ihoon muhimaan.  ???

Poissa Lyx

• Tukkaguru
« Vastaus #71 : 13.05.06 - klo:15:27 »
Minulla lähtee myös niitä "uudempia" hiuksia ja varsinkin etuhiukset ovat minusta harventuneet... Muualta tukka on ihan normaali. Mistä tällainen voisi johtua???
Biotiini on minulla kyllä auttanut huomattavasti tuohon hiustenlähtöön eikä tukkaa lähde pesun yhteydessä läheskään yhtä paljon kuin ennen.
Mutta millä ihmeen konstilla tuon etutukan saisi taas tuuheaksi??

Poissa Deadly Nightshade

• Tukkaguru
  • Omaa pääkarvastoa
« Vastaus #72 : 13.05.06 - klo:15:43 »
Minullakin lähtee noita alle 15 senttisiä uusia hiuksia, jotka eivät siis selvästikään ole katkenneita, vaan on juuri tuollainen suippo pää. Jos nyt ei sitten ole kyse siitä, että jossain pään osissa olisi kohtia, joissa hiuksen kasvukausi on huomattavasti lyhyempi (eli hius kasvaisi vain vuoden ja sitten menisi lepotilaan ja irtoaisi ), vaan olisikin jokin tulehdus tai muu vastaava? Tai voisiko päänahan hengittämättömyys saada hiuksia irtoilemaan, esim. silikonia päänahassa tai sitten kun minulla aina Elumen-värjäyksen jälkeen jää useammiksi päiviksi niitä väripigmenttejä ihoon muhimaan.  ???

Silikoni päänahassa voi hyvinkin saada aikaan hiustenlähdön, jostain olen lukenu. Ja onhan se ihan loogistakin, että kun päänahka jää muhimaan sinne silikonikalvon alle, niin siellä alkaa bakteerikasvusto kasvaa ja ne siis voivat aiheuttaa tulehduksia hiustuppeen, ja siis siksi hiuksia irtoaa.

Poissa Nanna

• Hiushörhö
« Vastaus #73 : 13.05.06 - klo:16:47 »
Mulla lähtee kans niitä lyhempiä hiuksia, itse asiassa aika paljon  :-\ Hiukseni ovatkin ohentuneet päälaelta, ohimoilta ja yleisesti ottaen tästä edestä tosi paljon. Jotenkin minusta tuntuu, että näiden alueiden hiusten kasvukausi on lyhentynyt, sillä kyllä sinne uuttakin hiusta pukkaa tosi paljon...ja nämä uudet hiukset sitten taas tippuvat lyhkäisinä. En tiedä, tuntuu että itselläni tämä johtuu sairastamastani kilpirauhasen vajaatoiminnasta. Alan asiantuntijat ovatkin minulle sanoneet, että hormonihäiriöt yleensä harventavat tukkaa juuri edellä mainituilta alueilta. Alan olla aika lohduton tämän tukkani suhteen, niin kauan tätä on jo jatkuvat. Ihmettelen enää ainoastaan sitä, etten ole jo kalju. Tähän vaikuttanee se, että ennen kuin tämä piina alkoi, mulla oli ihan uskomattoman paksu tukka.

Mistähän muuten johtuu, että välillä hiuksia lähtee ihan älyttömästi pesussa, välillä ei  ??? Tänään meinasin pyörtyä hiuksia pestessä; suihkukaivon ritilä oli aivan mustanaan hiuksia ja vielä kuivatellessa ja selvitellessäkin niitä lähti ihan mielettömästi (villi veikkaus:ainakin 150 hiusta). Tätä ennen oltiin menty ehkä kuukausi niin, että hetken jo luulin, ettei hiuksia enää lähdekään normaalia enempää...Mutta aina se menee näin, takapakkia tulee ja se vetää mielen taas matalaksi  :'(

Pitäisi minunkin varmaan kokeilla tuota biotiinia, eihän se ota jos ei annakaan...paitsi rahat  ;D

Poissa Metku

• HAIRahtanut
« Vastaus #74 : 13.05.06 - klo:16:57 »
Nanna: liityisikö kuukautiskiertoon tuo sun hiusten lähtö? Tuli vaan mieleen, kun sanoit, että kuukauden verran ehdit jo uskoa ettei niitä lähde normaalia enempää..  ::)
1b F ii
Väri 3.0
Pituus n. 74 cm