Kirjoittaja Aihe: Hiustenlähdöstä  (Luettu 508983 kertaa)

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
Vs: Hiustenlähdöstä
« Vastaus #600 : 25.11.13 - klo:00:35 »
^Tuntuuko sinusta et hiukset lähtee jostain tietystä kohdasta (esim päälaelta) enemmän, vai tasaisesti joka puolelta?
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Nipsuni

• Vieras
« Vastaus #601 : 25.11.13 - klo:09:14 »
^ Ne lähtee mun mielestä tasasesti vähän joka puolelta, mutta tuntuu että tuosta etualalta olis ohentunut eniten. :(

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #602 : 13.12.13 - klo:12:59 »
Etualalta ohentumisen tunteeseen voi vaikuttaa sekin, että sitä kohtaa peilistä tulee katsottua eniten ja jos pidät hiuksia taaksepäin kammattuina (ponnari tvs), niin silloin sillä alueella on vähiten materiaalia päänahan peittona. Itse olen syynännyt kuvien kautta päänahan ympäriinsä ja minulla on ns. juicetukka, eli päältä erittäin olematonta mutta niskassa hiuksia on runsaammin. Mitään toimivaa hoitomuotoa en ole tähän löytänyt, sitä naishormonin vähyyttä aion vielä tutkia, mutta muutoin tilanne näyttää aika toivottomalta.

Mulla on nyt ollut useamman kuukauden Nioxin-kokeilu menossa ja voinen tässä kohtaa jo kirjoitella tuloksia. Olen siis käyttänyt tätä comboa: http://nioxin.com/en-EN/products/system-page.aspx?sid=160
Nioxinillahan on erittäin agressiivinen ja tehokas markkinointi, tuotetta ylistetään joka tuutissa mistä vain googlettelee.

Nämä kokemukset ovat nyt vain ihan omiani eivätkä ihan linjaa tuota yleistä käsitystä  :P Ensimmäisenä shampoo: tuoksu on voimakkaan mentholinen, vaahtoaa runsaasti  ja antaa päänahkaan miellyttävän viileän tunteen. Etenkin kesäkuumalla tuo tunne voi tuntua hyvin miellyttävältä, näin talvipakkasilla en sitten tiedä. Shampoota kuuluu hieroa noin minuutin ajan päänahkaan, mutta niinhän kaikkia shampoita kuuluu? Ajatuksena lienee vilkastuttaa verenkiertoa päänahassa. Huuhteluun jälkeen hiukset tuntuvat kevyiltä ja hieman "takkuisilta", hieman kuin syväputsarin jälkeen pestynä.
Hoitoaineen levityksestä ei ollut mainintaa kuin että hiuksiin, mutta siinä se menee ihan hukkaan. Jos hieroo kevyesti myös päänahkaan, kylmän polttava tunne voimistuu (voisin kuvitella tämän reaktion ajatuksena olevan tuon päänahan herätteleminen). Latvoihin tai pituuksiin tätä hoitoainetta on ihan turha laittaa. Pituuksiin olenkin laitellut Tigin O&H:ta tai XZ:n xylitol-hunajaa. Huuhtelun jälkeen hiukset tuntuvat runsaammilta ja raskaammilta, mutta tuo Nioxinin hoitoaine ei silottele, joten herkästi takkuuntuva tukka saattaa olla melko työstettävää.
Lopuksi kosteisiin hiuksiin tulee levittää/hieroa hoitovaahto. Tämän tarkoituksesta minulla ei ole pienintäkään aavistusta. Jos tuotteen levittää hiuksiin ja sen jälkeen hiukset muotoilee haluamallaan tavalla (esim itse koitan saada jakausta aina tuonne sivummalle), on hiukset kuivuttuaan siinä muodossa. Kuitenkin käsittääkseni samalla tavoin toimivat useat muotovaahdot sekä muut mömmöt.

No tuleeko sitä tuuheutta ja runsautta? Ei nyt ihmeemmin. Paljon runsaamman tuloksen saa esimerkiksi foorumilla usein mainitulla matrix amplify shampoolla. Päänahka ei tunnu hetkahtaneen suuntaan tai toiseen, hiuksia ei ole herännyt uuteen eloon tai muutakaan mullistavaa en ole huomannut. Tosin vaadin aika näkyviä tuloksia ennen kuin uskon mihinkään. Vaikka tätä testiä on nyt kestänyt kolmisen kuukautta, väittäisin näkeväni vauvahiusta tai muuta konkreettista mikäli tästä apua olisi.
Inceja en ole mistään katsonut, joten en edes tiedä mitä shamppoo/hoitoaine/hoitovaahto sisältävät (halusin välttää mahdollisia ennakkoasenteita ja mielikuvia). Voisin kuitenkin kuvitella esim. kesäksi ostavani shamppoon ja hoitoaineen ihan siitä ilosta, että se viilentävä tunne päänahassa oli aika miellyttävä.
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

höpönasu

• Vieras
« Vastaus #603 : 13.12.13 - klo:14:53 »
Onko teillä lähtenyt hiuksia e-pillereiden vai minipillereiden takia? Mulla on Yazminit ollu käytössä 3-4 vuotta ja kesällä olis tarkotus lääkärin kanssa keskustella vaihtoa kun tunteet menee koko ajan äärirajoilla ja muuttuvat oikeasti sekunnissa.

Poissa Jewely

• HAIRahtanut
« Vastaus #604 : 13.12.13 - klo:15:02 »
Täällä kanssa yksi neljä kuukautta sitten minipillerit aloittanut. Tukkaa lähtee ihan järkyttävästi, ahdistaa käydä suihkussa ja pestä hiukset kun tietää että siellä hiuksia lähtee eniten. Hoitoaineen levittämisen aikana pituuksiin ja latvoihin muodostuu takkuja ja kun niitä yrittää selvittää niin huomaakin että se koko takku on vain irtohiuksia.. Ei yksittäisten hiusten irtoaminen tunnu pahalta, vaan juuri tuo kun niitä onkin kädessä hirveä nippu. Tukan ohentumisen huomaa jo kun hiuksia koskee tai siirtää edestä taakse tms. Soitin tästä lääkärille että minipillerit ei sovi mulle (oon vuotanut tässä viimeiset puolitoista kuukautta koko ajan, ihan btw :D) ja hän ilmoitti että pillereiden vaihtaminen ei auta koska vuotohäiriöitä esiintyy muillakin pillereillä. Onko joku huomannut minipillerimerkin vaihdolla olleen merkitystä hiustenlähtöön? Itse syön nyt desogestrel sandozia.

Lääkäri antoi ohjeeksi lopettaa pillerit vähäksi aikaa kokonaan ja sitten aloittaa samat uudelleen, mutta tuskinpa se tähän hiustenlähtöön auttaa. Sitä kun kukaan ei tunnu ottavan tosissaan, se on mulle pahempi juttu kuin tää loputon vuoto! Lääkärit yrittää hoitaa sen vuodon pois eikä ota huomioon mitään muuta. Mulla puskee näppyjäkin pahemmin kuin yhdistelmäpillereillä ja jotenkin tuntuu että hormonit on nyt ihan sekaisin. E-pillerit ei sovi mulle migreenin takia, vaikka nyt voisin ottaa nekin takaisin, niillä kaikki muu oli hyvin paitsi kuukautiset oli helvetilliset. Jos ei muuta niin lopetan pillerit sitten kokonaan, teen mitä tahansa että tää sietämätön sulkasato loppuu. Tietenkin vaikka tää hiustenlähtö loppuisi nyt niin en mä saa mun entistä tukkaa takaisin, ainakaan pitkään aikaan. No, ainakin yksi hyvä puoli tässä on että tiedän varmasti, että tää hiustenlähtö johtuu näistä minipillereistä..

Hei te joilla on minipillereiden takia lähtenyt tukkaa ja olette ne lopettaneet, niin milloin hiustenlähtö sitten loppui? Lopetin minipillerit viikko sitten ja nyt tuntuu että kaikki vaan pahenee, vuoto, hiustenlähtö, ihon ja hiusten rasvoittuminen, ihon kunto jne jne jne. Pesin eilen hiukset ja itseni muutenkin kunnolla niin nyt on jo ihan järkyttävän likainen olo ja tukka on ihan liimaletti. Mua edelleenkin ahdistaa todella paljon pestä hiuksia, koska se irtohiusten määrä on niin järkyttävä. Näytin eilen äidille mun hiustukkoa johon olin kerännyt kaikki suihkun aikana lähteneet hiukset niin sekin oli ihan järkyttynyt. Tää ei todellakaan oo normaalia. Haluaisin verikokeisiinkin, kun multa ei ole otettu esim kilpirauhaskokeita ikinä. Ja oon päättänyt että mun elimistöön ei enää minipillereitä tule, aloitan sitten vaikka e-pillerit uudestaan koska ei mun migreeni oo edes aurallinen. Jos tää hiustenlähtö jatkuu tätä vauhtia vielä kauankin, mulla ei oo kohta enää tukkaa päässä, koska hiuksia ei vaan voi muodostua lisää samaa tahtia kuin niitä lähtee. Oon niin vihanen ja masentunu tästä tällä hetkellä ja tietenkin haluaisin lääkärille nytheti selvittämään tän asian mutta kun menen kotiin vasta joskus tammikuun alussa. Siihen asti pitää vaan kärsiä ja hokea itselleen että tälle ei voi nyt mitään.
« Viimeksi muokattu: 22.12.13 - klo:19:51 kirjoittanut Jewely »

Poissa Mustakuu

• HAIRahtanut
  • Paranoiatar
« Vastaus #605 : 14.03.14 - klo:16:39 »
Kappas, olen kirjoittanut tänne, mutten koskaan ole muistanut käydä katsomassa vastauksia! Poissa silmistä, poissa mielestä, heh...

Mulla loppuu sunnuntaina minipillereiden viimeinen levy, enkä ole uusinut reseptiä. Tämä oli ihan tietoinen päätös, koska hiusten ohenemisen lisäksi mulla kukkii kasvot, rinta ja selkä, on epämääräistä vuotoa ja viikottaisia alavatsakipuja. Tämä kaikki siis 1½/2v pillereiden syönnin jälkeen. Syksyllä Irlanninreissun jälkeen alan selvittää mahdollisuutta kuparikierukkaan, siihen asti aion olla ilman ehkäisyä, jospa oma hormoonitoiminta sieltä palautuisi joskus. Mutta hyvä tietää, että lopettaminen voi olla sekin shokki ja aiheuttaa vaan pahempaa hiustenlähtöä..

Olisin varmaan tarttunut jo hiustenleikkuukoneeseen, mut poikaystävä jauhaa ettei hiukset edes näytä ohuita, on hyvän näköiset jne. joten vielä en ole siihen hommaan ryhtynyt. Mutta jos huomaan päälaen paistavan, niin kyllähän ne sitten lähtee.

Mullakin on muuten nuo ohimoiden kiellekkeet surkena ohutta untuvaa, aina ovat olleet korkeat ja ohuempaa hiusta kuin muualla päässä, mutta nyt tuntuu, ettei niissä kasva enää kuin niitä vauvakarvoja. Siis "kasva", ne vauvat ei sieltä kyllä veny mihinkään.

Kävi miten kävi, odotan innolla pillereiden lopettamista.
1a Fi Punaiset, matkalla kohti BSL. Ainainen kosteutus päällä. <br />Iho herkkä, kesällä rasvoittuva, pintakuiva sekaiho.

Poissa Jewely

• HAIRahtanut
« Vastaus #606 : 14.03.14 - klo:18:40 »
Mä voisin tähänkin vähän päivittää hiusten tilannetta. Lopetin tosiaan pillerit joulukuun puolivälissä ja olin puolitoista kuukautta ilman ehkäisyä, jonka jälkeen aloitin taas yhdistelmäpillerit. Vasta yhdistelmien alkamisen jälkeen hiustenlähtö rauhoittui ja nyt niitä lähtee taas normaaliin malliin, eli muutama hius suihkussa jne! Entiset "kerää irtohiukset suihkun seinälle, pyörittele niistä pallo ja kauhistele määrää" -ajat on vihdoin ohi. Eli todellakin hiustenlähtö johtui hormonien järkkymisestä, koska nyt alkaa parantua myös iho ja hiukset pysyy myös pidempään puhtaana. Ei siis minipillereitä enää mulle, niiden käyttämisestä aiheutui mulle mun aikuiselämän hirveimmät neljä kuukautta. (Pinnallisesti ainakin mutta kyllä ne vaikutti myös mielialaan)

Rajun hiustenlähdön jäljiltä latvat oli niin ohuet, että leikkautin niistä n. 7cm pois pari viikkoa sitten ja oli kyllä mulle hyvä päätös, tykkään paljon tästä vähän lyhyemmästä mutta silti pitkästä tukasta. Kampaaja kehui tukan kuntoa ja sanoi että uutta tukkaa puskee ihan urakalla, mulla on pää täynnä kivaa pientä töyhtöä jotka sojottaa suoraa ylöspäin :D

Toivotaan että mun elämän seuraava hormonitasapainon järkkyminen tapahtuu vasta sitten, kun mun mahassa kasvaa joku. Siihen asti jos olisi vähän tasaisempaa..

Poissa Tunturikarpalo

• HAIRahtanut
« Vastaus #607 : 16.03.14 - klo:21:33 »
Mulla on viime päivinä lähtenyt ihmeellisen paljon hiuksia ja satuin sitten ohimennen mainitsemaan siitä äidilleni, jonka mielestä se johtuu aivan varmasti kalkinpuutteesta... ::) Niin että yhtäkkiä mulle olisi iskenyt tuommoinen puutos? No, muutamaa päivää myöhemmin hän sitten oli ostanut mulle Pimax C + Kalkki D-tabletteja. :D Noita ylempiä viestejä lukiessani mulle tuli kuitenkin mieleen, että ehkä tämä johtuu e-pillereistä. Vaihdoin nimittäin merkkiä 10 päivää sitten, sitä ennen olen kyllä syönyt kolmea eri merkkiä eikä mistään ole aiheutunut hiustenlähtöä, mutta ei kai sitä noistakaan tiedä... Toivottavasti tämä nyt vain loppuu äkkiä.
1a F ii

orkkidea

• Vieras
« Vastaus #608 : 14.04.14 - klo:14:22 »
Heippa,

Mulla hiuksia on lähtenyt nyt noin kaksi vuotta. Entinen paksu tukka on jo ihan hiirenhäntä, eikä hiustenlähdölle näy loppua. Olen ravannut varmaan kymmennellä eri lääkärillä, mutta tuloksetta..

Joka päivä tulee itku silmään tän asian takia. Tilanne alkaa tuntua jo tosi toivottomalle.. Varmaan tulee lähtemään kaikki.
En keksi tälle mitään muuta syytä, kuin että lopetin e-pillerit yhdessä vaiheessa. Olin vuoden ilman ja tukkaa lähti. Paniikissa aloitin pillerit uudelleen ja toivoin asian korjaantuvan, mutta eipä niin käynyt..

Olisi hienoa, jos löytyisi joku kohtalotoveri jonka kanssa voisi vaihtaa ajatuksia..

Vaseline

• Vieras
« Vastaus #609 : 14.04.14 - klo:20:17 »
Hei, hiustenlähtö voi johtua kilpirauhasongelmista. Naisten hiustenlähtööv voi joillain auttaa spironolactone ent. Spiresis. Itse olen sitä syönyt. Se on nesteenpoistolääke, joka voi aiheuttaa pahoja sivuvaikutuksia esim. Rytmihäiriöitä, joten veren kaliumarvoa pitää testata säännöllisin labrakokein ja jotkut ruoka-aineet ovat kiellettyjä. Kaikki lääkärit eivät edes määrää ko. Lääkettä.

Poissa helmikuu

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #610 : 14.08.14 - klo:12:06 »
Mulla on aina ollut jonkinasteista hiustenlähtöä loppukesäisin/syksyisin (mistäköhän muuten johtuu tuo, että hiustenlähtöä tulee juuri tuohon vuodenaikaan..), mutta parina aiempana vuotena hiustenlähtö alkoikin jo alkukesällä ja todella runsaana. Hiuksia lähti tukkoina pesun yhteydessä, ja kappalemääräisesti kai satoja per pesu. Tätä jatkui sitten muutaman kuukauden kerrallaan. Jossain vaiheessa keksin, että en taida saada riittävästi rautaa ruokavaliostani, ja ostin rautatablettikuurin, lisäksi aloin syödä kalaöljyä ja biotiinia, sekä lisäsin ruoassa proteiinia, pähkinöitä, avokadoja yms. Näillä sitten sain hiustenlähdön talttumaan. Tänä vuonna aloitin rautatablettikuurin jo hyvissä ajoin keväällä biotiinin kanssa, ja kas, tuota megalomaanista hiustenlähtöä ei ole tänä vuonna ilmaantunut. Mielestäni multa lähtee edelleen hiuksia runsaahkosti, niitä löytyy vaatteista ja lattioilta, mutta osa ongelmaa saattaa olla ihan sekin, että hiukset ovat tummia ja aika pitkiä, eli näkyvät helposti. Lisäksi olen hyvin tietoinen lähtevistä hiuksista, eli huomaan hyvin usein, että jaahas, taas lähti hius. Kuitenkin oon iloinen, että tuo suuri sulkasato näyttää tänä vuonna jääneen välistä, ja olen aika varma, että minun kohdallani raudan saannilla on osuutta asiaan.

Poissa tipson

• Tukkaguru
« Vastaus #611 : 14.08.14 - klo:14:35 »
^ Mullakin on ollut ainakin jo muutaman vuoden joka loppukesä tai alkusyksy sulkasato! Todella hämmentävää. Talvisin sitten pää on täynnä lyhyitä uusia hiuksia :D

Nyt hiuksia on lähtenyt jäätävästi jo kuukauden ajan ja TT on täynnä hiuksia joka harjauksen jälkeen, vaikka takkujakaan ei olisi ollut. Hemoglobiini mulla ainakin on nippa nappa alarajoilla aina, kun on mitattu. Kuukausi sitten olin tulehtuneen umpparin leikkauksessa ja silloin alkoi tämä hiustenlähtö (tuolloin hb oli pari viikkoa reilusti alle viiterajan), mutta terveyskirjastossa oli, että leikkauksesta tai tulehduksesta menee pari kuukautta ennen kuin sulkasadon pitäisi alkaa, niin tiedä sitten.. Eilen kävin labroissa ja vaikka olen rautaa syönyt niin hemppa oli 120, vaikka olin ollut juomatta useita tunteja.  ::) Nyt kuitenkin näyttäisi siltä, että pahin hiustenlähtöpiikki on alkanut taittumaan :)
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.

Poissa Auringonkukka

• Tukkaguru
« Vastaus #612 : 15.08.14 - klo:01:02 »
Mä kuulun kanssa niihin kellä on säännöllinen sulkasato, yleensä keväällä ja syksyisin. Olen pitänyt sitä ihan normaalina ainakin itselleni, koska hormoneista tai yleisestä terveydestä riippumatta sitä on tapahtunut melko lailla varhaisesta teini-iästä lähtien. Nyt tukkaa on lähtenyt silleen.. noh, keskimääräisesti, mutta oletan että sulkasatokausi menossa, päätä kutittaa kovastikin välillä niiltä kohdin mistä tuntuu eniten lähtevän, mutta uutta pukkaa kyllä tilalle, ja itselläni varmasti veriarvot vaikuttaa paljonkin, puutoksia tiettyjen vitamiinien saannissa ja hemppa 100 kieppeillä (viimeksi 103). :-\ aloitin myös minipillerit hormonikierukan jälkeen, ja niin iho kuin hiuksetkin tuntuu reagoineen siihen, toivottavasti nyt tasapainottuisi jossain vaiheessa. Senverran paljon hiusta on ja kun on pahemminkin lähtenyt tää tilanne on vielä siedettävä ja kohtuullinen, toivon vaan ettei kauheasti pääsisi pahenemaan.

Noiden hormonaalisten muutosten (pillerit) ja kilpisrauhasarvojen kanssa kannattaa kyllä olla tarkkana, ja etenkin ne kilpparit testauttaa jos ihan kunnolla sitä hiusta lähtee, niin monilla on löytynyt jotain häikkää niissä ja tilanne tasapainottunut oikealla hoidolla. Vaikka raudanpuutoksia ei aina hiusasioihin heti tunnuta yhdistettävän/sen merkitystä vähätellään, olen ainakin omakohtaisesti ja joidenkin asiakkaiden kokemusten perusteella huomannut sillä olevan selkeää vaikutusta, samaten myös mitä tulee B-vitamiinien (ja D) saantiin. Nuo satunnaiset sulkasadot koen vielä ihan normaaliksi vaikka kettumaisia ovatkin, ja leikkausten, sairastumisten ja tulehdusten jälkeiset hiustenlähdöt (hyvä vitamiinitasapaino saattaa tosin ehkä vähän auttaa siihen, mutta jokaisen kroppa reagoi tavallaan) tietty, mutta jos se on pitkäaikaisempaa ja merkittävää eikä ole mitään selkeää syytä lähihistoriassa kannattaa mahdollisuuksien mukaan ne kilpparit yms. testauttaa, eikä siitä ainakaan mitään haittaa ole :)
Tukka 1c(tai 2a) M ii/iii, hiuslaatuketju sivu 5, Hiushörhö, kosmisfriikki ja kynsilakkahirmu.

Poissa Iia

• HAIRahtanut
« Vastaus #613 : 07.09.14 - klo:09:58 »
Mulla on tässä vuosien varrella aina pysäyttänyt hiustenlähdön Priorin. Esim. Roacuttanin aloittamisesta johtuvat hiustenlähdöt useamman kerran. Nyt tuli sitten jostain syystä taas sulkasato ja kaappiin oli jäänyt vanhaa Priorinia. Muutamassa viikossa karvanlähtö loppui. Nyt on ongelma se, että uutta Priorinia en pysty syömään, kun siihen lisätty biotiini saa ihon rasvoittumaan ja kukkimaan. Pahimmillaan jopa laukaisee ruusufinnin. Mietin vain, mikä mahtaa olla Priorinissa se aine, joka saa hiustenlähdön loppumaan?

dauwoster

• Vieras
BIO+ Energen -tuotteiden (Cutrin) paketeissa lukee niin selkeästi, että ne ovat naisille tarkoitettuja, että voisi ajatella olevan tarpeetonta epäillä sitä, että ne ovat erityisesti ja vain naisille tarkoitettuja.

Koska taulukoiden tekeminen on kuitenkin niin mukavaa, otin asiakseni tehdä ko. tuotesarjan shampoon ja seerumin sisältämistä ainesosista taulukon, johon laitoin vaakariveille ainesosan nimen ja pystysarakkeisiin sen, mitä CosIng-palvelu tietää kertoa kunkin ainesosan tarkoituksista. Sitten vähän ruksia sinne tänne ja lopuksi SpecialChem INCI Directoryn avulla sarakkeita hiukan eri järjestykseen, jotta jonkinlainen ryhmyyden tunne tulisi esille (viskositeettisuus ja tuoksuvuus tuonne, kosteuttava tuonne, ihoa suojaavuus tuonne jne.). Tosin, jätin tuon ryhmittelen lopulta kesken, koska ei tuntunut tarkoituksenmukaiselta hienosäätää sitä ihan loputtomiin. Tälläinen taulukko siitä tuli:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1DMaMkEYszLyVNb_4lXhL7ZRk05uDD1HzREzBGelDmvg/edit?usp=sharing

Tuolta CosIngistä ei heru kovinkaan paljon tietoa ainesosista, sillä aika harvassa tuntuu olevan selväkielistä kuvaustekstiä Description-kentässä, mutta Seronoa Serrulata Fruitin kohdalla tuli huomioitua tällaista: "Serenoa Serrulata Fruit Extract is an extract of the fruit of the Saw Palm, Serenoa Serrulata, Palmaceae". Saw Palm tarkoittanee tässä Saw Palmettoa, jonka taasen sanotaan vaikuttavan estävästi (Healthline ym.) testosteronin konvertoitumiseen DHT:ksi. Saw Palmetto tulee aika herkästi esille, jos käy etsimään tietoa hiusten vähenemisen ehkäisemisestä.

Kyseinen ainesosa, jota on sekä BIO+ Energen Shampoossa, että Serumissa, on ainesosien listalla ennen väitetyksi "aktiiviaineeksi" (Cutrinin sivuilla mainittua) kerrottua eli hevoskastanjauutetta. Tämä lienee merkittävää, koska on ymmärtääkseni niin, että aineosat pitää luetella prosentuaalisen osuutensa mukaisessa järjestyksessä (suurin ensin) ja kaikki alle 1 %:n olevat sitten lopuksi missä tahansa järjestyksessä. Pitäisi kai kysäistä Cutrinilta suoraan, mutta laitoinpa nyt tänne, kun satuin löytämään nämä foorumit tuossa googletellessa.

Kysymykseni teille olisikin se, että miksi BIO+ Energen -tuotteet olisivat teidän mielestänne vain naisille tarkoitettuja? Oppinen itse lisää, kun etsiskelen sellaisen hakupalvelun tai hakemiston, jossa on laajempi kuvaus esim. ainesosasta "PEG-7 Glyceryl Cocoate" ja mitä noita kaikkia noissa onkaan. Tai ehkä voisitte suositella jotain sivustoa, niin ei tarvitse seikkailla ihan joka paikassa?

Taustatietona mainittakoon, että olen miespuolinen henkilö, jolla ilmenee hiustenlähtöä sillä tapaa, että se vaikuttaa korreloivan mm. unensaannin, stressin ja erilaisten ravintoaineiden saannin suhteen. Olen alkanut kiinnittää paljon huomiota mm. jodin, biotiinin, sinkin, vitamiinien ja rasvahappojen saantiin, nyt uutena mukaan tullen kokeilut shampoilla, hoitoaineilla yms. Nuo Cutrinin tuotteet tulivatkin tuossa viikolla postin mukana, mutta niillä kokeilu on sen aikaa pannassa kunnes olen hankkinut lisää tietoa ja kokeillut ensin muita tuotteita (rakennepaikkaavat, hiuspohjaa hoitavat, kosteuttavat yms.). Hitto, olen oppinut parin viimeisimmän viikon aikana enemmän hiuksista kuin koskaan.

--

Lisäys: Omana viestiketjunaan viestini painotus oli tarkoitettu olevan kysymykseni yleistyksessä eli "miksi hiustenhoitotuotteet, jotka ovat erikseen mainittu olevan naisille tarkoitettuja, eivät sopisi miehille". Olisin kiinnostunut melko yksityiskohtaisesta vastauksesta tällaiseen kysymykseen. Näytti kuitenkin siirtyneen viestini tämän viestiketjun jatkoksi, mistä tuo kysymykseni ei taida erottua "ympäristön vaihdoksesta johtuen". Blah. Tosin, moderaattorina olisin varmaan itsekin tehnyt tällaisen siirron.
« Viimeksi muokattu: 20.09.14 - klo:22:48 kirjoittanut dauwoster »