^ Viestisi olisi varmasti sisältönsä puolesta sopinut jatkoksi useampaankin ketjuun (mm. Cutrin, ainesosa-aiheet), ja ehkä jokin muu ketju olisikin ollut tuon kysymyksesi kannalta osuvampi, mutta yleisesti ottaen nämä pitkät ja usein luetut ketjut ovat ihan hyvä paikka uusille kysymyksille. Kovin spesifillä ja monisanaisella otsikolla ketju putoaa listassa melko nopeasti, eikä sellaista osaa oikein kukaan etsiä.
Tuosta itse aiheesta... Kosmetiikkatuotteisiin painetusta läpinästä aika lailla kaikki paitsi INCI on puhdasta markkinointia. Bio+ Energenin kohdalla on luultavimmin kyse siitä, että tuotelinja on alunperin suunnattu naisille, joten tuotteisiin on valittu naisellinen väritys ja tuoksu, ja niihin on sekä selityksen että vetoavuuden vuoksi liitetty kuvaus, jonka mukaan tuotteet ovat juuri naisille tehtyjä. Bio+ -sarjassahan on vastaavalla tavalla miehille suunnattu, "hiustenlähtöä ehkäisevä" Stimulant-linja, jossa on toki jonkin verran erilainen sisältö, mutta myös sininen väritys ja miehekäs tuoksu sekä täsmennys siitä että tuotteet ovat juuri miehille.
Varmastikin sisällöissä on ajateltu sukupuolten mahdollisesti eroavia tarpeita ja mieltymyksiä, mutta koska nämä ovat kuitenkin kosmetiikkaa, eikä lääkevalmisteita, kummassakaan linjassa tuskin on mitään, mikä voisi toisenkaan sukupuolen edustajaan haitallisesti vaikuttaa. Asiaan paremmin perehtymättömänä on vaikea sanoa, onko kaikille ihan sama kumpaa linjaa käyttää, vai hyötyykö nainen oikeasti enemmän naisille suunnatusta ja mies miehille suunnatusta, vai riippuuko asia ihan yksilöllisistä tekijöistä, mutta kaikkiaan en usko että kummankaan kokeilusta on haittaa. Esim. saw palmettoa on kyllä näkynyt miehillekin suunnatuissa hiustuotteissa.
Kyllä kaikki kosmetiikka sopii periaatteessa yhtä lailla miehille kuin naisillekin. Kohderyhmiin jakamisesta on hyötyä toisaalta siinä, että naisilla ja miehillä on yleistetysti jossain määrin erilaisia tarpeita ja odotuksia esim. pesutehon tai tuoksun suhteen, ja toisaalta taas siinä, että tällä tavalla luodaan spesifejä tarpeita ja tehdään tuotteista uskottavia ja houkuttelevia. Kannattaa aina muistaa, että kyse on ensisijaisesti myynnistä.