Kirjoittaja Aihe: Hiustenlähdöstä  (Luettu 514091 kertaa)

Poissa Aaa

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Hiustenlähdöstä
« Vastaus #675 : 19.01.17 - klo:08:41 »
Mulla lähti hiuksia joku 3-4 vuotta sitten tosi paljon, josta kampaajakin useasti mainitsi (silloin kävin 5 vkon välein). Tosin sitten hän huomasi, että uutta lyhyttä hiusta kasvaa jokapuolella, eli totesi sen olevan kuitenkin kausittainen muutos, jolloin hiuksia lähtee(tulee kasvunsa päähän) ja/koska uutta tulee kuitenkin tilalle.

Nyt hiuksia on taas lähtenyt, mutten ajatellut asiaa enempää, ajattelin, että se on taas joku vaihe. Kunnes tauon jälkeen kävin joulukuussa kampaajalla, joka sanoi, että mulla päälaella hiukset kasvaa paljon harvemmassa kuin muualla. Ja kyllä, edestä näen selkeästi päänahkani  :( 0_0. Hän suositteli muutaman asiakkaansa erinomaisten kokemuksien perusteella kahta ainetta ja ravintolisää, mutta näistä ehdottomasti tehokkain on kuulemma ollut Kerastase Densifique -aine. Mulla oli vähän joko tai tilanne, koska olin reissussa kampaajalla eli piti ostaa aine ilman goglailua kokemuksista tai koittaa etsiä toinen kampaamo, joka tuota myisi (ilmeisesti myydään vain kampaamoissa). Mutta se maksoi 150€  :o! Mutta, pälvikalju mielessä ajattelin, että uskotaan sitten tähän "ihmeaineeseen". Siinä on 30 ampullia, mutta mulla menee päälaelle vain 1/3 eli paketti riittää 3kk. Olen käyttänyt vasta viikon ja suositus taisi olla 1kk tai 2kk eli vielä ei tuloksia ole. Tämä aine ei nopeuta hiusten kasvua, vaan aineen pitäisi aktivoida nukuksissa olevat hiustupet puskemaan taas normaaliin tapaan hiusta ulos (ja sen takia kasvavat hiukset voi kuulemma esim. olla harmaita).

Onko kellään kokemusta tästä Kerastasen Densifiquesta?

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #676 : 19.01.17 - klo:12:11 »
Jos hiukset ovat useampi vuosi sitten lähteneet ja kasvaneet takaisin, niin saattaa olla, että ne hiukset ovat nyt taas lähdössä kaikki samaan aikaan. Riippuen omien hiusten kasvu-lepo-irtoamisrytmistä tietysti, mutta se saattaa olla hyvinkin mahdollista, että ne samat hiukset irtoavat taas samaan aikaan. Tätä mulle varoitti mun kampaaja, kun multa lähti imetyksen aloituksen jälkeen hiuksia ja ne kasvoivat kohinalla takaisin, että jossain vaiheessa vuosien päästä ne saattavat taas kaikki lähteä yhtä aikaa.

Poissa Aaa

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #677 : 19.01.17 - klo:19:26 »
^Niinjoo, voi tosiaan olla noinkin, hyvä pointti.

Nyt vaan on outo, koska hiuksia näyttää lähteneet ainoastaan päältä (viimeksi oli vähän jokapuolelta) :(

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #678 : 25.01.17 - klo:19:40 »
Ugh, leikattuani pitkän tukan polkaksi, mun oheneva letti antaa mulle entistä enemmän stressiä. Entinen tuuhea tukka on vain muisto 10-20 vuoden takaa ja ohimoilla on isot, n. 5x5 cm alueet joissa hiukset on ihan lyhyttä, ohutta vauvahiusuntuvaa. Ne on olleet sellaiset niin kauan kuin muistan, mutta eivät haitanneet ihan niin paljon kun hiukset oli pitemmät. Nyt tuntuu että olen tulossa ohimoilta kaljuksi. Mistä voin lähteä kyselemään esim. hormonitasoista? Pitääkö mennä gynelle jossa ottavat verikokeet, vai voiko tämän hoitaa terveyskeskuksessa?

Toisaalta takana on jo pari vuotta laihdutusta ja iso stressi firman konkurssista ja työttömäksi jäämisestä. Kaikki tämä on varmasti vaikuttanut.

Olen syönyt biotiinia silloin tällöin ja nyt taas päivittäin ainakin parin kuukauden ajan. Ei mielestäni mitään vaikutusta. Ajattelin kokeilla Priorinia, mutta apteekissa kehottivat aloittamaan vastaavalla mutta halvemmalla tuotteella, Orionin Biorion -tuotteella. Se olisi ollut 39 euroa kahden kuukauden pakkauksesta (60 kapselia), mutta löysin nettiapteekin jossa oli tarjouksena 90 kapselin aloituspakkaus vain 29 eurolla. Nappasin sen heti!

Poissa Aaa

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #679 : 02.02.17 - klo:09:15 »
^Varmasti tuo kaikki stressi sekä laihdutuskin itsessään on saattanut vaikuttaa hiustenlähtöön. Jospa nyt tilanne tasottuisi!

Kävitkö lääkärissä? Tosin ne hormonitkin saattaa olla vain mainitsemiesi syiden takia sekaisin.
Niin ja kerro sitten, minkälaisia vaikutuksia Biorionista tulee!

Itse olen nyt käyttänyt sitä Kerastasen Densifiqueta, mutta ilmeisesti sitä pitäisikin käyttää 3kk, eli en tiedä näkyykö mitään tuloksia ennen sitä. Lueskelin myös tätä ketjua vinkkien toivossa, ja päätin nyt alkaa syömään ainakin yhden kananmunan päivässä sekä sinkkiä päivittäin. Aloitin eilen, katsotaan auttaako! Mitä vaan, ettei tuo oheneva päälaki muutu ihan pälvikaljuksi..

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #680 : 23.02.17 - klo:08:58 »
Kolmisen viikkoa Biorion kuuria takana. Vielä en voi raportoida merkittävästä hiustenkasvusta, lyhyet ja ohuet vauvauntuvat edelleen ohimoilla :D Mutta tuntuu että hiusta lähtee vähemmän. Toisaalta voi olla, että muutenkin olisi ollut sellainen aika vuodesta, että karvaa tippuu vähän, enkä voi sanoa että se johtuisi tuotteesta.

Poissa Aaa

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #681 : 25.02.17 - klo:20:58 »
^Miten pitkään ajattelit kuuria jatkaa? Tuu ihmeessä raportoimaan tuloksia myöhemmin :)

Itse olen käyttänyt nyt 1,5kk sitä Kerastasen Densifigueta, mutta en ole vielä huomannut mitään muutosta. Ja 3vkoa olen syönyt päivittäin sinkkiä ja lisännyt yhden kananmunan aamupalalle. Enpä ole siitäkään huomannut mitään eroa... Kuukauden päästä pääsen omalle vanhalle kampaajalle, pitää kysyä mielipidettä, miten harvalle se pääläki näyttää...

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #682 : 25.02.17 - klo:21:04 »
Se on 90 kapselin paketti, eli 3kk. Aion ehdottomasti syödä joka päivä ja kuurin loppuun :) Aina suosittelevatkin noiden kanssa, että pitäisi syödä niitä vähintään pari kuukautta 2-6kk kuureina.

Ja niinhän se on, eihän yhdessä kuukaudessa mahdollista hiustenkasvua edes huomaa, minä ainakaan. Mutta jos kolmen kuukauden päästä huomaan jotain parannusta mun vauvahiuksissa, niin ostan ehdottomasti toisen 3kk paketin perään.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #683 : 05.03.17 - klo:21:06 »
Miten teillä muilla imettäneillä äideillä meni hiustenlähtö imetyksen lopettamisen jälkeen? Olen lopettanut imettämisen kokonaan noin kolmisen kuukautta sitten ja hiuksia lähtee todella runsaasti. Hiuskato iski myös imetyksen alussa, se kesti aikansa ja lähteneet hiukset ovat nyt sellaisia ärsyttävän pituisia, että sojottavat joka suuntaan. Nyt vain odotan, että koska tämä imetyksen jälkeinen hiustenlähtö loppuu ja alan olla vähän epätoivoinenkin jo.

Poissa karpobulli

• Haiven
  • *
« Vastaus #684 : 08.03.17 - klo:15:27 »
mulla kesti sulkasato n. vuoden imetyksen jälkeen (varmaan vaikutti kun imetin niin kauan) ja jäi kyllä hiukset ohuemmiksikin  :-\

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #685 : 08.03.17 - klo:15:56 »
^ Kuinka pitkään imetit? Mie imetin noin 1 v 1 kk ja imetys jäi hiljalleen pois ihan luonnollisesti.

Poissa karpobulli

• Haiven
  • *
« Vastaus #686 : 09.03.17 - klo:09:13 »
imetin melkein 3 vuotta (2v10kk)

Poissa Sue Ellen

• Haiven
  • *
« Vastaus #687 : 22.03.17 - klo:09:20 »
Se on 90 kapselin paketti, eli 3kk. Aion ehdottomasti syödä joka päivä ja kuurin loppuun :) Aina suosittelevatkin noiden kanssa, että pitäisi syödä niitä vähintään pari kuukautta 2-6kk kuureina.

Oletko huomannut mitään edistystä hiustenkasvussa?

Itse tilasin sun inspiroimana Biorionia, vaikka en ihan yhtä halpaa pakettia onnistunutkaan löytämään. Olikohan vitosen enemmän, mitä pulitin.

Mulla on kroonisesti toistuva raudanpuute vissiin tehnyt tehtävänsä, ja huomasin hiuksia ensinnäkin lähtevän runsain mitoin, mistä en niinkään huolestunut, koska karvat ovat yleensäkin uudistuneet sulkasadon kautta.

Pahempaa on, että tajusin hiusten haurastuneen niin, että ne katkeilevat jo pari senttiä tyvestä alkaen. Mulle on ilmestynyt muutaman sentin pulisongit katkenneista hiuksista, ja päätä ympäröi sellainen sädekehä. Yksittäinen hius katkeaa samantien, kun päistä ottaa kiinni tai jopa tangle teezerin silleen kevyesti juuttuessa tukkaan. Kohtalon ivaa on, että hiukseni ovat harvinaisen käsittelemättömät mun karvoiksi: ei kerrostuneita megablondauksia  :(

Raudan syönnin tietysti vihdoin turhamaisuuttani otin vakavasti, lisäksi tuo Biorion, Piimax, (sinkki ja magnesium). Mitä vielä voisin ottaa, että uus hius kasvaisi innokkaana ja vahvana?

Tuolle katkeilevalle heinälle ei kai ihmeitä voi mutta olisiko tuotesuosituksia ainespuolelta? Tukka on valmiiksikin kuivakka luonnonkiharaan taipuvainen, ei tosin silleen nätisti kihartuva, vaan rumasti laineisille puikoille vääntyvä. Pituus tuossa harteiden ja ryntäiden välimaastossa mut sille lie pakko antaa kyytiä pian  :'(

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #688 : 22.03.17 - klo:13:03 »

Oletko huomannut mitään edistystä hiustenkasvussa?

Itse tilasin sun inspiroimana Biorionia, vaikka en ihan yhtä halpaa pakettia onnistunutkaan löytämään. Olikohan vitosen enemmän, mitä pulitin.

Mulla on kroonisesti toistuva raudanpuute vissiin tehnyt tehtävänsä, ja huomasin hiuksia ensinnäkin lähtevän runsain mitoin, mistä en niinkään huolestunut, koska karvat ovat yleensäkin uudistuneet sulkasadon kautta.

Pahempaa on, että tajusin hiusten haurastuneen niin, että ne katkeilevat jo pari senttiä tyvestä alkaen. Mulle on ilmestynyt muutaman sentin pulisongit katkenneista hiuksista, ja päätä ympäröi sellainen sädekehä. Yksittäinen hius katkeaa samantien, kun päistä ottaa kiinni tai jopa tangle teezerin silleen kevyesti juuttuessa tukkaan. Kohtalon ivaa on, että hiukseni ovat harvinaisen käsittelemättömät mun karvoiksi: ei kerrostuneita megablondauksia  :(

Raudan syönnin tietysti vihdoin turhamaisuuttani otin vakavasti, lisäksi tuo Biorion, Piimax, (sinkki ja magnesium). Mitä vielä voisin ottaa, että uus hius kasvaisi innokkaana ja vahvana?

Tuolle katkeilevalle heinälle ei kai ihmeitä voi mutta olisiko tuotesuosituksia ainespuolelta? Tukka on valmiiksikin kuivakka luonnonkiharaan taipuvainen, ei tosin silleen nätisti kihartuva, vaan rumasti laineisille puikoille vääntyvä. Pituus tuossa harteiden ja ryntäiden välimaastossa mut sille lie pakko antaa kyytiä pian  :'(

Nyt olen ollut kuurilla vajaat pari kuukautta ja pakko tässä vaiheessa sanoa, että näyttäisi toimivan! Mun ohimoilla olevat hennot ja lyhyet vauvahiukset näyttäisi ja tuntuisi olevan hieman pidemmät ja paksummat. Kun pidän hiuksia ponnarilla, mielestäni "ohimoläiskät" eivät ole niin selvät. Uskon että 3kk kuurin jälkeen ostan uuden paketin!

Kuulostaa että sinulla on hyvin paljon samanlaiset huikset kuin mulla. Kuivaa luonnonkiharaa, mutta ei nätisi. Ja auta armias jos en harjaa sitä kun hiukset on vielä märät. Vaikka laittaisin mitä hoitoainetta ja jos harjaan hiukset kun ne on jo kuivat pesun jälkeen, tukka on sellaista palaneen näköistä pöheikköä. Tuotteita käytän mitä milloinkin, välillä öljyjä, välillä suihkeita tai voidemaisia jätettäviä. Ne on kuitenkin pakko laittaa heti märkiin hiuksiin. Jos laitan kuiviin, tulos on tasan nolla.

Poissa Sue Ellen

• Haiven
  • *
« Vastaus #689 : 22.03.17 - klo:13:32 »
^ Kiitos nopeasta vastauksesta; antoi toivoa  :)

Biorion tekee ilmeisesti naamaani jotain ihme näppyjä. Eivät ole finnejä vaan enemmän jotain kirkasta nestettä sisältäviä, mitä hölmön täytyy silti yrittää repiä, kunnes on saatu rupi pintaan. Pieni hinta kuitenkin, jos auttaa, ja ilmeisesti monilla biotiinin aiheuttama naaman räjähtäminen on helpottanut alun jälkeen.