Kirjoittaja Aihe: Hiustenlähdöstä  (Luettu 514870 kertaa)

Poissa kirmeli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Hiustenlähdöstä
« Vastaus #90 : 09.07.06 - klo:11:33 »
Toivottavasti on hintansa väärti tuo hiustenhoito. Mie kävin kans semmoses ja moni muuki täällä, nii ne lykkää sulle jonkun 500 euron hoito-ohjelman..

Minä en maksanut hiuspohjantutkimuksesta mitään. Hoito-ohjelmaksi tutkimuksen tekijä suositteli joko hänen kauppaamiaan vitamiinivalmisteita tai apteekin vastaavia.

Vähän selvennystä tuohon minun tekstiini. :) Siis,minullekkin hiustenpohjatutkimus oli ilmainen,mutta ne hoidot tuli sitte maksamaan lähemmäs 200 euroa.

rolla

• Vieras
« Vastaus #91 : 11.07.06 - klo:09:45 »
Mä olin siinä foorumissa ja siitä maksoin joku 50 e. Se oli oikein perusteellinen tutkimus. Se tekijä kyllä sitten kauppaskin mulle 500 e hoito-ohjelman. Vinkit oli hyviä ja tein niitä tsi menetelmällä, mutta jos olisi mennyt sinne kampaamoon tekemään niitä, niin monta sataa euroa oisi tullut maksamaan.

Mechelininkadulla se paikka taas oli ilmainen, missä se joku sebastian niitä tekee. Ne ei suositellut kuin muutamia shampoita ja oli asiallisempia. Ei siis myynyt kaikkea. Ostinkin sitten yhden shampoon vitalinean ja kyllä se auttoi.

Poissa wilvi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #92 : 17.07.06 - klo:00:43 »
Tulee itku. Hiuksia pestessä hiukset tippuvat päästä todella huolestuttavasti. Hiuksia irtoaa ihan järjettömissä tupoissa, jotka tukkivat ammeen viemärinaukon hetkessä. En siis todellakaan puhu yksittäisistä hiuksista, vaan ihan kunnon tupoista. Aamulla letitin hiuksia ranskalaiselle letille - toimitus oli yhtä tuskaa, koska hiuksia irtoili jatkuvasti niin paljon, että olivat tiellä.  :-[

Nyt mä en tiedä mitä tehdä... Lääkärille vai kampaajalle? Vitamiineja aloin syömään pari viikkoa sitten, samalla aloitin uuden biotiinikuurin, mutta hiustenlähtö vain pahenee. Ruokavalionikin on mielestäni monipuolinen ja suhteellisen terveellinen. Stressiä on kyllä aikalailla, eikä hiusten tippuminen ainakaan auta tilannetta.

Poissa Vivi

• Tukkaguru
« Vastaus #93 : 17.07.06 - klo:00:47 »
Ihotautilääkärille varmaankin itse menisin. Mutta osaanottoni Metku, varmasti inhottava tilanne.  :(
Yritä vähentää sitä stressiä jos mitenkään mahdollista.
Oma väri takaisin.

Poissa MinnieMouse

• Tukkaguru
« Vastaus #94 : 17.07.06 - klo:18:26 »

Nyt mä en tiedä mitä tehdä... Lääkärille vai kampaajalle?

Lääkärille ehdottomasti. Itselläni oli runsasta hiustenlähtöä muutamava vuosi sitten ja kävin ensin ihotautilääkärillä joka sitten suositteli menemään sisätautilääkärille. Myös terveyskeskuslääkäri voi määrätä sinut joihinkin testeihin joista sitten näkee löytyykyykö hiustenlähdölle syytä (esim. kilpirauhasista).

Poissa Ishamael

• Parturi-Kampaaja
  • HAIRahtanut
« Vastaus #95 : 17.07.06 - klo:23:58 »

Nyt mä en tiedä mitä tehdä... Lääkärille vai kampaajalle?

Lääkärille ehdottomasti. Itselläni oli runsasta hiustenlähtöä muutamava vuosi sitten ja kävin ensin ihotautilääkärillä joka sitten suositteli menemään sisätautilääkärille. Myös terveyskeskuslääkäri voi määrätä sinut joihinkin testeihin joista sitten näkee löytyykyykö hiustenlähdölle syytä (esim. kilpirauhasista).

Näin juuri. Jos hiuksia ihan oikeasti lähtee, kampaaja ei sille asialle voi tehdä käytännössä mitään, ja terveyskeskuslääkärikin on neuvoton.
Ihan ensimmäisenä kannattaa tutkia hormonit, mm juuri tuo kilpirauhanen joka on usein syynä.
Muita syitä voivat olla luontaiset hormoniheitot, hormonivalmisteet kuten e-pillerit..jne.

En usko että kannattaa laskea biotiinin ja vitamiinien varaan jos on kyse rajusta hiustenlähdöstä, silloin tarvitaan jo vähän tarkempia tutkimuksia, syiden selvittelyä ja hoito sitten sen mukaisesti.
Dark nights, silvery moon in the frozen sky.
Black cape over the world where nobody waits the dawn, thats where i live.
-Ishamael, betraitor of hope-

rolla

• Vieras
« Vastaus #96 : 18.07.06 - klo:00:08 »
Tarvittaessa varmaan yksityiselle koska ei meillä tk-lääkäri reagoi tuommoiseen kun ei ole "oikea" sairaus.

Poissa MinnieMouse

• Tukkaguru
« Vastaus #97 : 18.07.06 - klo:18:17 »
Kyllä tk-lääkärin ainakin pitäisi ottaa hiustenlähtö "tosissaan", koska se on monen sairauden oire. Lääkäriaikaa ei tosin välttämättä saa ihan heti jos kotipaikkakunnallasi sattuu olemaan jonoa lääkärille. Tällaisissa tapauksissa voi myös pyytää puhelinajan ja sitä kautta laboratoriokokeisiin.

Poissa Nanna

• Hiushörhö
« Vastaus #98 : 03.08.06 - klo:20:22 »
Alkaakohan mulla VIHDOIN hellittää tämä hiustenlähtö  :o Uskaltauduin tuossa pitkästä aikaa föönaamaan hiukseni pesun jälkeen ja kylppärin lattialle ei enää ilmestynyt karvamattoa. Itse asiassa löysin sieltä VAIN kymmenkunta irtokarvaa...Voi kunpa tämä olisi totta ja pysyvää! Joku vois vaikka nipistää minua, että herään tästä liian ihanasta unesta...

Onkohan biotiinilla (eläinversiolla) tosiaan jotain vaikutusta  ::) Aloitin kuurin n. 1,5 kk sitten ja siitä lähtien karvaa on tippunut vähemmän ja vähemmän.

Poissa Todia

• HAIRahtanut
  • Gal. 2:20
« Vastaus #99 : 04.08.06 - klo:13:59 »
Onkohan biotiinilla (eläinversiolla) tosiaan jotain vaikutusta  ::) Aloitin kuurin n. 1,5 kk sitten ja siitä lähtien karvaa on tippunut vähemmän ja vähemmän.
Minulla tuo biotiini ihan selkeästi vaikuttaa hiustenlähtöön. Tukkaa ei tunnu lähtevän ollenkaan, pesussa muutama hassu hius. Olen ottanut biotiinia 5mg tammikuusta lähtien, kaksi taukoa on ollut, joiden aikana hiuksia rupesi lähtemään enemmän.
hiukset huijausmitalla 79 cm,  laineikkaat ja helposti kuivuvat, mutta suht hyväkuntoiset. Kasvatus käynnissä- tavoitteena hip/classic. 2c M ii
Iherb alennuskoodi VEG903

Poissa Kikka

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • Antakaa määki huudan, määki olen.
« Vastaus #100 : 04.08.06 - klo:14:24 »
Uusimmassa Kauneus & Terveys-lehdessä nro 9 on artikkeli hiustenlähdöstä s. 55-57. Kannattaa lukaista juttu, ketä aihe koskee / kiinnostaa.
Maailmassa ei ole mitään mukavampaa kuin viihtyminen eikä mikään ole helpompaa. -Mymmeli

Poissa Ryövärintytär

• HAIRahtanut
« Vastaus #101 : 04.08.06 - klo:22:16 »
Hiuksistoni on metrinen, suht paksu ja punainen. Toisin sanoen värjätty, melko karkea ja kuiva, onnekseni kuitenkin kiiltävä. :) Luokitelma jotakin tähän suuntaan: 1c C iii.

Poissa Butterfly

• Tukkaguru
« Vastaus #102 : 05.08.06 - klo:10:18 »
Uusimmassa Kauneus & Terveys-lehdessä nro 9 on artikkeli hiustenlähdöstä s. 55-57. Kannattaa lukaista juttu, ketä aihe koskee / kiinnostaa.

Minäkin luin tuon artikkelin ja aloin miettimään, johtuisiko oma hiuskatoni raudan puutteesta... Mulla on siis ainakin viimesen vuoden ajan lähtenyt hiuksia päästä pelottavan paljon, hiuksista on jäljellä ehkä enää kolmasosa entisestä. Omasta mielestäni tukka on jo kuin hiirenhäntä, mutta ilmeisesti tukkani oli sitten melkoisen paksu silloin joskus ennen hiustenlähtöä, sillä kampaajat sanovat aina vielä nykyisinkin, että onpas sulla paksut hiukset..

Mutta siis tuon artikkelin johdosta aloin syömään rautatabletteja, pitää nyt katsoa, kuinka tilanne kehittyy. Kun aloin miettimään ruokavaliotani, en taida saada rautaa mistään muusta, kuin punaisesta lihasta, jota sitäkään en niin hirveän usein syö. Toisaalta, jos rautaa saa liikaa, tulee samat oireet kuin raudan puutteessakin, paitsi hiustenlähdön kait pitäisi pysähtyä.. Olispa keksitty joku sellainen "kotimittari", jolla voisi aina mittailla oman kehon vitamiini- ja hivenainepitoisuudet ;)

Meikku

• Vieras
« Vastaus #103 : 10.08.06 - klo:09:18 »
Mistä muuten löytyisi noita paikkoja jossa tehdään hiusanalyysejä ilmaiseksi? Siis Helsingin seutuvilla? Itselläni kaipailisin syytä hiustenlähtöön, jos on talipunkki pystyn itse sen hoitamaan pois. Mutta onko täällä seborrea sairastavia ihmisiä, jos itselläni johtuisi siitä tuo hiustenlähtö.Eikös tuossa tutkimuksessa selviä jos on seborreakin?

Ja biotiiniä voisin kokeilla, hiukset jo ohentuneet aika kivasti...  :-[

Muuten jos on kilpirauhasen vajaatoiminta niin sen saa selville verikokeella? Itselläni otettiin verikoe keväällä maha vaivojen takia, myös muita kokeita ja venhäalleria paljastui. Sanoivat että veriarvo normaali, oisiko siitä heti nähnyt onko kilpirauhasen vajaatoimta kyseessä?

Yhdistin peräkkäiset viestisi. T. Kikka
« Viimeksi muokattu: 13.08.06 - klo:15:40 kirjoittanut Kikka »

Poissa Hermione

• Tukkaguru
  • "I´m sure we´ll all be great friends."
« Vastaus #104 : 10.08.06 - klo:13:59 »
Muuten jos on kilpirauhasen vajaatoiminta niin sen saa selville verikokeella? Itselläni otettiin verikoe keväällä maha vaivojen takia, myös muita kokeita ja venhäalleria paljastui. Sanoivat että veriarvo normaali, oisiko siitä heti nähnyt onko kilpirauhasen vajaatoimta kyseessä?

Luulisin, ettei kilpirauhasen vajaatoiminta selviä verestä muuten kuin tekemällä siihen juuri tietyt kokeet. Multa ainakin otetaan aina kaksi arvoa, itse hormooni ja sen joku vastakohta-ainehässäkkä (en ole ihan perillä näistä). Toisaalta mun tauti selvisi vähän kuin vahingossa allergiatestien aikana. Oiskohan ne tehneet sitten varmuudeksi myös kilpirauhaskokeet... Mutta jos sitä epäilee, kannattaa käydä terkkarissa. Sillähän se sitten selviää!
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.