Kirjoittaja Aihe: EHS - Erittäin Hieno Suomalainen  (Luettu 146430 kertaa)

Poissa octagon

• HAIRahtanut
Vs: EHS - Erittäin Hieno Suomalainen
« Vastaus #210 : 23.04.10 - klo:11:54 »
Mulla on myös tuota mustikkahoitista mutta minulla sillä on omituinen ja inhottava efekti: se tekee hiukset jo alunperin heti pesun jälkeen latvoista rasvaisen näköisiksi. Hiusten latvat siis "klimppiintyvät" kasoiksi ihan kuin tukka olisi kauhean rasvainen vaikka se ei ole, kun on juuri pesty.

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #211 : 24.04.10 - klo:00:15 »
Mulla toi mustikkahoitis ei taas tee ilman öljyboostausta oikeen mitään, mutta kun lorautan täyteen pulloon vajaa kaksi ruokalusikallista saksanpähkinäöljyä ja ravistelen hyvin, niin johan pelittää. ;D Annan yleensä vaikuttaa joku n. 5min ja hyvää jälkeä tulee. Voin jopa levittää tota sekotusta päänahkaan ilman että nahka saa hepulia, ja ilmeisesti se öljy kumminkin tekee hyvää. Ostinpa itelleni justiinsa uuden putelin, tota menee kerralla aika kivasti, mutta onneksi ei ole kallista kamaa. Harmittaa vaan kun tulee kauhea määrä muoviroskaa. :-\ Pitäisi saada isompia pulloja..
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

Poissa SannaS

• HAIRahtanut
    • Team Sanna & Schapet
« Vastaus #212 : 24.04.10 - klo:22:29 »
Minäkään en huomannut aluksi negatiivisella tavalla sitä vähäisen silikonin olemassa oloa, mutta pidemmässä käytössä ja kun CO-pesuihin käytin niin eipä ollut tämäkään (siis mustikka-hoitis) kympin arvoinen tuote. On alkanut kutittaa päänahkaa, en tiedä johtuuko silikonista vai kenties jostain hajusteaineesta jota noissa taitaa olla ihan kiitettävästi. Kuitenkin kun nyt ei ole silikonia edes vähäisessä määrin laittanut päähän niin kutina on jäänyt pois. Että olipas pitkäaikainen ilo tämäkin taas kerran. Just kun luulee jonkun voivansa ottaa vakikäyttöön niin höpön löpöt. Varsinkin jos aluksi tuntuu että silikoni on hyvä juttu niin pidemmässä käytössä ei olekaan...
Hiustenhoito - mikä ihana tekosyy.

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #213 : 25.04.10 - klo:22:13 »
Eikö ketään muita häiritse tuo noiden korkkisysteemi? :D

Minä olen tosi laiska käyttämään noita ehs:iä juuri tuon hankalan korkin takia. Jos on hyllyssä ehs ja joku toinen tavallinen purkki niin tulee kyllä aina napattua se toinen. Mulla ei siis pesuhuoneessa ole oikein mahdollisuutta laskea sitä pulloa välissä mihinkään (paitsi lattialle), niin tosi hankala kun otat sitä ainetta toiseen käteen, toisessa kädessä on pullo ja sitten tarvitsisi vielä yhden ylimääräisen käden jolla sulkea purkki.

Mustikkahoitiskin on lojunut tuolla lähes käyttämättömänä jo vaikka kuinka kauan, sitä ei vaan tule käytettyä vaikka ihan hyvää ainetta onkin.
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #214 : 25.04.10 - klo:22:29 »
^ Mä en ole ehs juttuja ostellut pitkään aikaan juurikaan noiden korkkien takia. Monta purkkia mulla aikoinaan kaatui lattialle ja kyllä oikeasti harmitti vietävästi kun tavarat menee viemäristä alas. Ostan sitten taas kun saan jonkun hyvän käsisaippua purkin ostettua, ja käytettyäkin vielä ne saippuat sieltä... Laittaa sitten puhdistettuun purkkiin shampoota tai hoitista ja pumppupullosta vaan painelemaan  :D

Poissa sommarsnö

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #215 : 25.04.10 - klo:22:30 »
^^ Kyllä häiritsee. :P Kyrsii myös se, että hervottoman kokoisesta suuaukosta lörtsähtää yleensä pihalle joko noin neljäsosa putelin sisällöstä tai ei mitään. Noiden kanssa suihkukopperossa säätäminen on kyllä ihan oma taiteenlajinsa. ;D

Käyttömukavuusongelmista huolimatta olen käyttänyt hunaja- ja mustikkahoitiksia ihan suhteellisen tyytyväisenä. Yksinään kummastakaan ei ole mun pehkon kesyttäjäksi, mutta hunaja on jees CO-pesuissa ja mustikka muhittelujen jälkeisenä pikahoitiksena. Koivushampoota tekisi mieli kokeilla seuraavaksi.

Poissa nelma

• Tukkaguru
    • Sellaisia päiviä-blogi
« Vastaus #216 : 26.04.10 - klo:10:03 »
Vanha EHS Hunaja on päässyt mulla nyt ihan uuteen elämään. :) Ostin sitä sokkona pari purkkia CO-pesuihin kun sitä oli niin kehuttu ja petyin. Olin jo ehtinyt käyttää 1,5pulloa CWC-pesuihin, mutta sitten tajusin kuinka hyvä lisä se oli sekoituksiin. Se on nyt ollut viimeaikaisten kokeilujeni pääraaka-aine. Tosi hyvää jälkeä tulee esim. kun sekoittaa EHS Hunajaa, Tigin OH:ta, avokadoöljyä ja glyserolia. Hoitoaineista EHS hunajaa on ollut ehkä 3/4 tai 2/3 ja Tigiä vähemmän. Pelittää oikein hyvin!  :ts
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #217 : 28.04.10 - klo:12:34 »
Ostin uteliaisuudesta Mustikkahoitista, ja täytyy sanoa että tykkään tästä kyllä kovasti. Pullo on ruma ja hankala, mutta samanaikaisesti liikuttavan nostalginen.  :)
Koostumus oli mukavan paksua, ja tuoksu ja väri toivat mieleen mustikkamaidon. Ihanaa!

Hoitava vaikutus oli yllättävän hyvä. Kiitos amodimethiconen, tämä toimii varsin hyvin siloittavana hoitoaineena latvasta hamppuuntuneelle pitkälle tukalleni. Tosin täytyy sanoa että ei tämä ihan Pantenen tasolle yllä  ;)
Jos siis hakusessa on siloittava ja "latistava" kosteuttava, edullinen hoitoaine, joka lisäksi vielä tuoksuukin hyvälle, suosittelen tätä. Varmasti ostan uudelleenkin.
« Viimeksi muokattu: 28.04.10 - klo:12:36 kirjoittanut ainokainen »

Poissa Frida

• HAIRahtanut
« Vastaus #218 : 28.04.10 - klo:12:58 »
Täällä on vähä ristiriitaisia kommentteja ton mustikkahoitiksen lässäyttävästä vaikutuksesta. Joidenkin mielestä hiukset jäävät ihan kuohkeiksi ja joillain lässäyttää. Harkitsen tuon ostamista, mutta vihaan kaikkia silikonipommeja, joilla saa takuuvarmasti aikaan ihastuttavan liimaletin. Lisäksi oon huomannut, että suuret silikonipitoisuudet hiustenhoitoaineissa aiheuttaa mulle finnejä niihin kohtiin, joissa hiukset osuu kasvoihin, vaikka mulla normaalisti on muuten ehkä yksi finni vuodessa.
Kainalopituiset, hennatut hiukset. Punatukka-shampoopala, öljyt ja iHerb<3

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #219 : 28.04.10 - klo:13:04 »
^ mä olen käytellyt tuota mustikkahoitista nyt useamman kerran. Niinkuin aikaisemmin taisin kirjoittaa niin shampoosta en tykännyt, mutta hoitis toimii tosi hyvin. Jättää mielestäni hiukset kiiltäviksi, helposti käsiteltäviksi mutta tarpeeksi ''karkeaksi'' että ne eivät mene limaisena pitkin päätä. Minulla näkyy yleensä heti etuhiuksissa jos hoitoaine on liian silikoninen, mutta etuhiuksetkin ovat pysyneet oikein hyvin puhtaana.

Mielestäni kannattaa ehdottomasti kokeilla!

Poissa Frida

• HAIRahtanut
« Vastaus #220 : 28.04.10 - klo:13:16 »
Ehkä voisin sen sitten käydä ostamassa. :) Eihän toi taloudellinen menetys ole kovin suuri, mutta musta on ihan näin ekologiselta kannalta typerää ostaa turhia purkkeja pyörimään kaapinperukoille. Mietin, että toi mustikkahoitis vois olla hyvä just mökkihoitiksenakin, kun ei viitsisi noita litran tonkkia raahata mukaan... :D
Kainalopituiset, hennatut hiukset. Punatukka-shampoopala, öljyt ja iHerb<3

Poissa Horros

• Tukkaguru
« Vastaus #221 : 27.06.10 - klo:23:16 »
Aiemmin olin siinä uskossa, etteivät EHS:t sovi minulle ollenkaan, mutta nyt kokeilin mustikkahoitista ja se jätti hiukset oikein mukavan tuntuisiksi eikä takkuja tullut paljoa! Hyvä kuitenkin tietää tuosta silikonista, olin juuri aikeissa ostaa sitä CO-pesuihin.
Kuiva 3a-kihara, mid backin ja vyötärön välissä. Vegaaniset tuotteet, pakkausmuovin vähentäminen.

: I'm finally ready but far from finished :

Poissa Venin

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • It's all in your head
« Vastaus #222 : 25.11.10 - klo:22:04 »
Kokeilin kanssa tuota mustikkahoitoainetta, ja tuoksu miellytti kyllä ja väri :D Mutta vaikka muhittelin ainakin tunnin + jätettäväksi herbinan suihkittavaa ja bonacuren latvasuojaa jäi jotenkin kuivahko tai semmonen jouheva tuntu. Voi olla ettei hoitotehot sitten ihan riitä muutaman värinpoiston läpikäyneeseen (mutta suoravärjättyyn!) tukkaan.
Vaalennettu, BSL. Oman värin kasvattelua.

Poissa kleio

• Tukkaguru
« Vastaus #223 : 26.11.10 - klo:05:47 »
^ Joo, ei se mitään älyttömän kosteuttavaa loppujen lopuksi ole. Itse olen käyttänyt sitä lähinnä muiden muhitusten jälkeen: ensin silikonittomilla kosteuttavilla muhittelua ainakin tunnin verran, sitten kun huuhtelen ne pois pistän vielä puoleksi minuutiksi tuota EHS:ta, se vähäinen silikoni antaa mukavan suojan ja siloittaa pikkuisen (ja jättää sen hyvä haisun). Viimeisen muutaman kuukauden aikana en ole tarvinnut sitäkään, koska hiukset on jo siinä kunnossa ettei silikoneja tarvita.

Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v

Poissa EllaBella

• HAIRahtanut
« Vastaus #224 : 26.11.10 - klo:06:04 »
Jos minä muhittelen Mustikkaa, tursautan MM sekaan tai sitten jotain muuta silikonitonta kosteuttavaa. Kokeile tuota Comboa tunnin vaikutusajalla, tulee hyvä lopputulos.
Mustikka on kyllä toiminut minulla sellaisenaankin.
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.