Kirjoittaja Aihe: EHS - Erittäin Hieno Suomalainen  (Luettu 146172 kertaa)

Poissa kleio

• Tukkaguru
Vs: EHS - Erittäin Hieno Suomalainen
« Vastaus #225 : 13.01.11 - klo:11:03 »
Tänään korkkasin mun viimeisen EHS:n hunajahoitoaineen, silloin reilu vuosi sitten hamstrasin niitä muutaman co-pesuja varten (olen käyttänyt sitä pesutapaa nykyisin enää ehkä kerran kuussa hennauksen jälkeen, siksi on riittänyt pitkälle). Siinä hiuksia vatkuttaessa silmäilin INCI-listaa, ja kappas, siellähän komeili neljä eri parabeenia kauniissa rivissä.  :o Mustikkahoitoaineessa en huomannut niitä olevan ollenkaan.

No, eipä tuolla enää väliä ole kun ei sitä tuotetta enää myydäkään, mutta kertoopahan tuo jotain taas omasta INCI-ymmärryksestä ja -tietoisuudesta. Ja muuten, en muista nähneeni missään muussa tuotteessa peräti neljää parabeenilaatua käytettävän, kolme on ollut tähän asti ennätys.
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #226 : 13.01.11 - klo:13:38 »
Toi on vähän kaksipiippuinen juttu. Toisaalta tuotteessa on nyt enemmän mahdollisia allergisoivia ainesosia, mutta yksittäisen aineen määrä on tällä saatu laskettua minimiin. Sellaisessa tuotteessa jossa on vain yksi säilöntäaine, joudutaan sitä todennäköisesti käyttämään kaikkien neljän säilöntäaineen edestä, jolloin yksittäisenä aineena sen pitoisuus on suurempi. Pitoisuus taas vaikuttaa siihen, kuinka helposti ihmiset alkavat herkistymään ainesosalle.

Todellisuudessaan mä en tiedä kuinka paljon merkittäviä eroja erilaisilla parabeeneillä on. Allergiaa ainakin aiheuttavat ja niiden on uskottu olevan yhteydessä rintasyöpään.
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Mustakuu

• HAIRahtanut
  • Paranoiatar
« Vastaus #227 : 13.01.11 - klo:15:57 »
Mulla on mustikkahoitis käytössä jätettävänä, pikku nokare tuota ja tippa öljyä, niin latvat tuntuvat pysyvän kasassa taas. Mun latvat kun haaroittuvat sama mitä niille tekisi. En ole tsekannut tuota shampoota, onkos siinä silikonia ? En kyllä uutta shampoota tarvi kun käyttöön on vakiintunut urtekram.
1a Fi Punaiset, matkalla kohti BSL. Ainainen kosteutus päällä. <br />Iho herkkä, kesällä rasvoittuva, pintakuiva sekaiho.

Poissa Luciana

• HAIRahtanut
« Vastaus #228 : 13.01.11 - klo:19:08 »
Käytän sinistä shampoota. Pesuteholtaan lähes syväpuhdistavan luokkaa eli liiankin tehokas vakituiseen käyttöön.

Poissa Puf

• HAIRahtanut
« Vastaus #229 : 16.01.11 - klo:13:26 »
Ihan hienoa että ehdin käyttää mustikkahoitsikkaa puolisen vuotta co-pesuihin ennen ku luin tän keskustelun  0_0 EHS:n sivuilla vielä sanotaan ettei tuote sisällä silikonia!

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #230 : 16.01.11 - klo:13:55 »
Tämmöstä löytyi mustikkahoitoaineen silikoniyhdisteestä(?)
DOW CORNING® CE 8401 EMULSION

This amino silicone polyether emulsion delivers outstanding conditioning performance. It provides excellent wet and dry combing and outperforms traditional silicone benchmarks. Additionally Dow Corning CE 8401 Emulsion delivers superior wet and dry sensory feel. Dow Corning CE 8401 Emulsion provides color protection - reducing color loss of color treated hair. It also enhances hair body and wave in a rinse-off conditioner application. Dow Corning CE 8401 Emulsion provides curl retention in leave-on products.

The structure of the polymer is unique in that it is a block copolymer of amino silicone and polyether segments. In contrast traditional polyethers are a rake structure. This translates to unique conditioning performance. Enhanced conditioning performance can be achieved even at low usage levels (0.5% active silicone).

INCI Name: Bis-Isobutyl PEG/PPG-20/35/Amodimethicone Copolymer (and) Cetyl Ethylhexanoate (and) Polysorbate 80 (and) Butylene Glycol.  (kaikki löytyvät hoitsikasta)

Joo, mulla on tylsää... ehkä joku kemiaa opiskellut osaa kertoa tuosta enemmän?
« Viimeksi muokattu: 16.01.11 - klo:13:57 kirjoittanut muori Pippuri »

Poissa imaria

• HAIRahtanut
« Vastaus #231 : 16.01.11 - klo:14:41 »
^^ Ohhoh! Oli pakko tarkistaa EHS:n sivuilta tuo, ja mustikkahoitoaineen kohdalla todella lukee, ettei sisällä silikonia. FAQ-osiossa seisoo näin:

Onko Erittäin Hieno Suomalainen -tuotteissa käytetty silikonia?

Kaikki tuotteet on valmistettu ilman silikonia, poikkeuksena Mustikkashampoo. Mustikkashampoo on tarkoitettu kuiville ja käsitellyille hiuksille ja silikoni tuotteessa tekee huonokuntoiset hiukset sileämmiksi ja kiiltävämmiksi.

Nyt täytyy laittaa kyllä palautetta!

Edit. Laitoin palautetta ja kyselyä asiasta Cederrothille, nyt odotellaan vastausta. :)
« Viimeksi muokattu: 16.01.11 - klo:14:47 kirjoittanut imaria »
1cMiii / vaaleat / tavoittelevat olkapäitä

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #232 : 16.01.11 - klo:14:54 »
^Tuossa on nyt käynyt joku moka, koska ei siinä shampoossa silikonia ole, vaan hoitoaineessa.  :O
En miä ainakaan omilla incilukutaidoilla löytänyt.

Poissa imaria

• HAIRahtanut
« Vastaus #233 : 16.01.11 - klo:14:56 »
^ Niinpä! Laitoinkin siihen kysymysviestiin, että kun sivuilla oikein erikseen mainitaan vain mustikkashampoon sisältävän silikonia, niin missä on virhe, koska ainakaan mun inci-lukutaidollani ei shampoosta jäänyt haaviin yhtäkään silikonia, sen sijaan hoitoaineen incissä seisoo selvästi sana amodimethicone. :)

Poissa BlueBerry

• Tukkaguru
« Vastaus #234 : 29.01.11 - klo:18:24 »
Testasin edellispäivänä EHS:n mustikkahoitoaineen. Odotukset eivät olleet kovin korkealla, mutta tulos oli yllättävän hyvä! Mun kuivahkosta blondista tuli sileä ja kiiltävä  :-*
Vaalennetut, lantio -pituiset hiukset. Tavoitteena vielä pidempi, hyväkuntoinen letti... iHerb -alennuskoodi ensitilaajalle: VAP865

Poissa imaria

• HAIRahtanut
« Vastaus #235 : 30.01.11 - klo:22:47 »
Laitoin asiakaspalveluun sähköpostia ja tosi nopeasti tuli vastaus, että sivuilla on virhe, jonka korjaavat hetimiten! :)

Poissa Camilla

• HAIRahtanut
  • Clueless
« Vastaus #236 : 31.01.11 - klo:08:01 »
Mun mielestä EHS on ihana luottotuote. Sitä otan yleensä mukaan epämääräisille matkoille (uimareissut, ystävien mökillä käynnit). Se on toimiva perussetti, ja hinta on niin alhainen, ettei haittaa jos purnukat unohtuu jonnekin. Olen aika taitava tavaroiden unohtaja matkoilla, aina jonnekin jää jotain  :-[
Mitä yhteistä on miehillä ja videoilla?
- Eteenpäin, taaksepäin, eteenpäin, taaksepäin, stop, eject.

Poissa Lemmy

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #237 : 13.02.11 - klo:17:39 »
En ole ennen tajunnut, ettei näissä shampoissa ole silikonia, voisiko joku kertoa mikä olisi mahd. hellävarainen, takuttamaton, mielellään jotain kosteuttavaa ainesosaa incin alussa sisältävä shampoo? Kattelin nettisivuilta, että Koivushampoo vaikuttais ainakin paperilla hyvältä.. Olen joskus pessyt sillä sinisellä shampoolla ja voi luoja sitä takkupesää!! Sen jälkeen en ole edes ajatellut koko sarjaa  >:(. Kuinka peseviä shampoot yleensä on? LV:n kosteuttava shampoo jätti niin lähmäsen näköiseksi, että pitää kokeilla jotain uutta, kun XZ xylitolkin kutittaa..
Vaalennetut/raidoitetut, puoleen selkään olevat hiukset. Tukkamaniaa jo muutama vuosi, eikä loppua näy!

Poissa si3nna

• HAIRahtanut
« Vastaus #238 : 14.02.11 - klo:10:34 »
^ En ole kovin inci-lukutaitoinen, mutta koivushampoo on mun kokemuksen mukaan hellä ja takuttamaton, ei pese liian voimakkaasti ja tukasta tulee puhdas, ilmava ja kivan tuntuinen. Hyvä on myös lasten shampoo, jonka inci taisi olla lähes identtinen koivushampoon kanssa.

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #239 : 08.03.11 - klo:09:58 »
Ostin tuon EHS koivushampoon kokeiluun, mutta täällä ei ainakaan nyt ihan napannut. Vaahtosi ihan kivasti, mutta jätti hiukset ihmeellisen lötteröksi ja pehmeeksi. Oli tosi vaikea muotoilla edes ponnaria päähän. Etuhiukset myös rasvottuivat suht nopeasti. Vähän pettymys kyllä siis tämä :/