Kirjoittaja Aihe: EHS - Erittäin Hieno Suomalainen  (Luettu 146376 kertaa)

Poissa Lemmy

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: EHS - Erittäin Hieno Suomalainen
« Vastaus #240 : 08.03.11 - klo:17:21 »
^Mulla taas aivan päinvastaisia kokemuksia Koivu-shampoosta, tosi hellävarainen ja pesee silti puhtaaksi asti, tuoksu on ihan kiva mutta ennen kaikkea ei takuta, tästä tuli kertaheitolla suosikkishampoo  :D
Vaalennetut/raidoitetut, puoleen selkään olevat hiukset. Tukkamaniaa jo muutama vuosi, eikä loppua näy!

Poissa hairwreck

• HAIRahtanut
« Vastaus #241 : 09.03.11 - klo:11:56 »
Tänään menee mustikkahoitis ostoon, en tiennytkään, että siinä on nimenomaan sitä amodimethiconea. Luulis sopivan tähän karheaan takkupesään. Oikein ihanaa lukea näitä "lätsäyttää" ja "tekee hiuksista klimppiset" -kommentteja. Just sellaisen hoitoaineen tarviin, mikä tekee normaaleista hiuksista lättänät. Mulla kun hiukset on aika räjähtäneet. Tosin lähinnä latvasta. Harmi, ettei Hunajahoitista enää tehdä, hyvä co-pesuihin.

Edit. Ihan en vielä osaa sanoa, miten vaikutti, kun tein muhituksen ennen mustikkahoitsikan laittamista ja lisäsin vielä jätettävää (joku ikivanha bc, mikä haiseekin jo pahalle, mutta toimii sikahyvin!) mutta tuntui nimenomnaa tekevän sitä, mitä pitikin. Hiukset ovat tavallista liukkaammaat ja raskaammat, eli ihan ok tuntuisi olevan. Käytin siis pikahoitiksena.
« Viimeksi muokattu: 11.03.11 - klo:16:57 kirjoittanut hairwreck »
2b C ii mittana bsl, tavoite hyväkuntoinen mid-back

Poissa SC

• HAIRahtanut
« Vastaus #242 : 08.07.11 - klo:19:24 »
Mustikkahoitoaine käytössä CWC pesuissa ja hyvin tuntuu toimivan. Tuoksu on ehkä hieman vahva omalle nenälle, mutta hiuksista tuli ihanan pehmeät ja kiiltävät. Hyvä siis, että ostin toisen putelin jo valmiiksi, toista hoitoainetta ei sitten hetkeen tarvitse etsiäkään :).
1aFMii, kasvatus käynnissä
<3 TT, vauvashampoo, kookosöljy

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #243 : 05.08.11 - klo:06:46 »
 Voe voe minua.. Juuri kun aloin päästä vanhoista puteleista eroon niin pitihän sitä sortua ;D Ihan ei mistään syystä kaappasin viimeisimmällä kauppareissulla mukaani ehs lasten shampoon sekä mustikka shampoon ja hoitoaineen..  ::) Mustikkahoitsikkaa käyttelen ihan säännöllisesti ja sen ostolle oli periaatteessa syy, mutta noita uusia shampoo hankintoja en oikein tajua. Eniveis, hiukan mielipiteitä lasten shampoosta:

Kyseessä on tarkemmin tarkasteltuna shampoo ja hoitoaine yhdessä, tuote tarkoitettu lapsille joten sen käyttö on tehty mahdollisimman yksinkertaiseksi yhdistämällä kaksi tuotetta. Itse en kyllä huomannut shampoon 2 in 1 vaikutusta, vaan mielestäni shampoo pesee yhtä hyvin kuin mikä tahansa toinen shampoo. Koostumus lirua ja vaahtoa on _paljon_ mistä itse tykkään :) Olen viimeaikoina käytellyt kovin paksuja shampoita joita on ollut ''vaikea'' vaahdottaa, joten ihan kiva välillä kun saa lillua siinä vaahtopaljoudessa. Sitten; tuoksu! Tuoksusta tulee itselle mieleen vihreä omena ja mielestäni tmä on yksi harvoista shampoista joissa tuoksu on onnistunut todella hyvin! Omenan tuoksu on selkeä ja voimakas, ei sellainen kaikkien hajusteiden sekasotku, mistä juuri ja juuri pystyy jonkun omenan vivahteen tunnistamaan. Hiukset ovat pysyneet hyvin puhtaina ja ilmavina, enkä shampoota käytellessä ole huomannut mitään erityistä hiusten kuivumista tai takkuuntumista. Tämä on mielestäni hyvä, hiukan perustasoa parempi shampoo :)

Poissa kleio

• Tukkaguru
« Vastaus #244 : 05.08.11 - klo:16:02 »
Minä ryhdyn kohta EHS mustikkahoitiksen viralliseksi fanitusmaskotticheerleaderiksi...

Heinäkuussa pesin lähes joka kerta hiukseni merivedellä, koska muuta ei ollut saatavissa. Jostain syystä ajattelin että ehkä CO-pesu olisi silloin hyvä juttu, ja ainoa hoitoaine mökillä oli juuri tuo mustikka. Kas vain! Hiukset oli koko heinäkuun ajan pöyheät, sileät, jäntevät, eloisat, kiiltävät. Ei mitään meriveden vaikutusta ollut nähtävissä. Ja nyt olen palannut kotiin ja pessyt shampoolla ja muhitellut, niin jo on ero! Hyvä nytkin, mutta ilmeisesti pitää käyttää tuota mustikkaa jatkossakin ainakin sulkevana.

Ehdottomasti maailman paras hoitis CO-pesuihin (vaikka sisältääkin hieman silikonia) ja muutenkin sopii mun tukalle mainiosti!
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #245 : 27.08.11 - klo:19:54 »
Onko joku jo ehtinyt testaamaan EHS-uutuutta eli hilseshampoota? Sellainen sinertävänvihertävä purkki.

Minulla on "aina" hilseongelma koska on tiheä hius ja reagoin huonosti sekä hikoamiseen että pipokauteen. Enkä tämän takia leikkaa tukkaa eli yritän hoitaa.
this too shall pass.

pikkuitu

• Vieras
« Vastaus #246 : 15.09.11 - klo:20:46 »
Mustikkahoitsikka on mullakin yksi lempparituote!  <3

Mikähän mahtais olla hellävaraisin jokapäiväiseen (tai ainakin lähes joka) pesuun; koivu-, mustikka- vai lastenshampoo..? Hiukset melkoisen ohuet ja hennot, ja värjätyt :)

Poissa pitkätukka

• Tukkaguru
« Vastaus #247 : 24.09.11 - klo:09:14 »
Mustikkahoitis toimii hyvin myös mulla, nyt kun hiukseni ovat käsittelemättömät, ja se on markettihoitiksista lempparini. Halpa, ok tuoksu ja sisältää sopivasti hiuksiani liukastavaa silikonia. Kestovärjätyt hiukseni taas inhosivat sitä.

*****************************************************************************************

Muoksis muutama päivä myöhemmin: Uups. Sama juttu kuin äskettäin ostamani Sunsilk-hoitiksen kanssa. Hiukset tuntuvat oikein mukavilta (joskin näyttävät kuivemmilta kuin esim. Tigin OH:lla käsiteltyinä), mutta ne ovat niin liukkaat etten saa niitä pysymään kiinni Flexi-8:in tai Ficcaren avulla. Olen pitänyt viime kuukaudet jonkinlaista nutturahässäkkää, jonka olen kiinnittänyt joko hainhammasklipsillä, Flexillä tai Ficcare-soljella. Nyt se pysyy kiinni vain hainhammasklipsillä. Hyvä että sentään sillä. :D Hainhammas hajosi, joten piti ostaa kiireesti uusi. En taida ottaa näitä superliukkareita vakikäyttöön, mutta ne ovat silloin tällöin käytettyinä ihan hauskaa vaihtelua.
« Viimeksi muokattu: 04.10.11 - klo:16:29 kirjoittanut pitkätukka »
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.

Poissa cenadra

• HAIRahtanut
« Vastaus #248 : 29.09.11 - klo:13:09 »
Kerran mökillä pesin hiukseni Koivushampoolla (eikä tietenkään ollut hoitoainetta tarjolla) ja olin todella yllättynyt kuinka pehmeä ja sielä mun käkkärä blondattu tukka oli sen jälkeen! En olisi uskonut että pelkässä shampoolla saa moista aikaan. En sitten tiedä johtuiko shampoosta vai järvivedestä. :)
Blondattu, kerrostettu, luonnonkihara BSL-pituudessa. Tavoite: Hyväkuntoinen vyötäröpituus, kerrostuksia lievemmäksi.

Takiainen

• Vieras
« Vastaus #249 : 19.10.11 - klo:17:30 »
Olen käyttänyt nyt viikon EHS Mustikkahoitoainetta, joka on erittäin mukava uusi tuttavuus ollut. Silikonimäärä ei ole niin suuri, että olisin tähän mennessä ainakaan saanut tukkaa lässähtämään. Päinvastoin, se tuntuu kovin runsaalta ja paksulta, vaikka käytänkin tätä kaikkialle päähän plus John Friedan silikonipommia latvoihin. Selvittää hiuksia mukavasti muttei kokonaan kaikkein hirveimpiä takkuja, mutta auttaa kivasti kyllä. Ero aikaisempaan käyttämääni XZ:n omenahoitikseen on huomattava. Päänahka ei ainakaan vielä valita silikonista.  :)

Sileät hiukset tällä saa toki, mutta nää on nyt aina liian sileät, käytin silikonitonta tai en. Pinnit ei ikinä pysy tukassa.

Poissa Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #250 : 19.10.11 - klo:17:41 »
Mä viivyttelin tuon mustikkahoitiksen ostoa silikonin takia (siis EHS:ää oon aina käyttänyt vain CO-pesussa), mutta vihdoin ostin sitä ja onneksi niin tein. Silottaa tosi hyvin, eikä ainakaan harvakseltaan käytettynä ole esim. saanut päänahkaa kutiamaan. CO-pesuissa tulen varmasti jatkossakin suosimaan silikonittomia hoitiksia, mutta mustikka menee ihan normihoitoaineena hyvin.

Poissa The Siren

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #251 : 21.10.11 - klo:14:02 »
Oon pessyt nyt muutaman kerran peräkkäin Tervashampoolla.Hiuksia lähtee aina enemmän,kuin muilla shampoilla pestessä.Mutta nyt huomasin aamulla että mikäs se tuolla törröttää?No siitähän on tainnu KATKETA tupsu!Nyt meni vessanpesuaineeks (pahanhajuseks sellaseks) tämä shampoo!Joo,toi nyt vaikuttaa muutenkin sellaselta tujulta,mitä kannattaa käyttää vaan joskus ja jouluna.

Poissa Kodira

• Haiven
  • *
« Vastaus #252 : 23.10.11 - klo:13:43 »
^ Voi ei... Hiuksia katkennut shampoon takia..?  :o

Kaveri muuten osti vasta mustikka shampoon ja hoitiksen. Hiemanko himottais kokeilla niitä joku kerta  :D

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #253 : 23.10.11 - klo:14:11 »
En ole oikein koskaan lämmennyt tälle sarjalle, mustikkahoitista käytin taannoin yhden pullon ja se oli aika väliinputoaja enkä tuoksustakaan niin välittänyt. Ei toiminut oikein kunnolla missään tarkoituksessa, mutt ei mitään varsinaisesti huonoakaan ollut. Lisäksi suuaukko on iso ja epäkäytännöllinen.

Tällä hetkellä meillä on vihreä ompuntuoksuinen lastenshampoo pojalla (2 v) ja siinä on aivan ihana raikas ja makea omenainen tuoksu ja on toiminut hyvin lapsella, pyytää ihan itse pesemään hiukset sillä. Itse en ole kokeillut ainakaan vielä, mutta voisi kyllä ihan tuoksunkin takia.

Poissa bree hodge

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #254 : 28.10.11 - klo:06:11 »
Saman tyylisiä kokemuksia täällä. Olin joku aika sitten ostanut xz:t omena shamppoon ja hoitiksen kokeiluun. Mulla ei yleensä ole ikinä takku ongelmaa, mutta jokusen käyttökerran jälkeen rupes pesun jälkeen selvittely vaikeutumaan. Meidän Cittarissa oli sitten ehs-tarjous ja rohmusin sieltä koivun, mustikan ja ton hilse shamppoon. (hoitiksia ei jostain syystä ollut tarjolla?) Mustikalla aloittelin ja ihan ok. Ukko sai sen hilse putelin. Sitten toissa päivänä pesin omat hiukseni koivulla ja suihkasin perään bc moisture kickiä. Ja voi jumpe miten silee tukka tuli. Pakko oli hipraa sitä taasen koko illan. Ainoa miinus oli, että nuttura klipsit vaan valu pois..Olen ollut vannoutunut xz-fani, mutta nyt kyllä vaihtu tohon koivuun (ainakin  kunnes kyllästyn)
kasvatan tukkaa ja lapsiani..