Kirjoittaja Aihe: Keskustelua markettisarjoista  (Luettu 550033 kertaa)

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
Vs: Keskustelua markettisarjoista
« Vastaus #1170 : 11.12.16 - klo:19:36 »
XZ:lla on myös tosi hyviä. Raparperi-punaherukka ja Mustaherukka hoitoaineet on ainakin tosi hoitavia.

Tuon EHS:n olinkin jo melkein unohtanut, sekin on tosi hyvä!
« Viimeksi muokattu: 11.12.16 - klo:19:43 kirjoittanut Memmuuh »
3a F ii

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #1171 : 12.12.16 - klo:10:37 »
Mäkin suosittelisin tuota XZ:n Raparperi-punaherukkaa. Se on markettituotteeksi tosi hoitava. Mun värjäämättömään lyhyeen polkkaan se on oikeastaan turhankin lätsäyttävä, mutta vastaavasta shampoosta taas tykkään kovasti.

Myös Suklaa-vanilja -hoitis on hyvä, jos sattuu tykkäämään tuoksusta. Se taitaa olla aika mielipiteitä jakava, itse tykkään kyllä. ;D

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #1172 : 12.12.16 - klo:14:53 »
^Ainakin EHS Plus Venhänalkioöljy & Omena -sarjan tuotteet ovat oikein hyviä, niitä saa melkein joka paikasta ja halvimmillaan 4 €/3 pulloa. Tehis on ihan mainiota, mutta eniten tykkään itse normihoitiksesta.

Tämä EHS Vehnänalkio & Omena hoitoaine on myös minun suosikkini, lisäksi tässä on kiva tuoksu.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1173 : 12.12.16 - klo:16:48 »
Garnierin 5 plants -hoitis on mun nykyinen luottotuote, suosittelen! :)

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #1174 : 04.01.17 - klo:23:08 »
Linna Villivadelma -shampoo sopii hyvin mun värjäämättömille hiuksille. Maksaa pari euroa, pesee hiukset kunnolla puhtaaksi ilman lähmää tai tahmaa ja tuoksuu vadelmalle. :) Mun kaksi lempparishampoota on tällä hetkellä näitä muutaman euron markettituotteita. Aivan loistavaa, että omalle tukalle löytyy sopivia tuotteita kauppareissulta, eikä ole aina pakko tilata jostain. :ts

Mä olen aina katsellut tuota shampoota himoiten. :D Mutta jättänyt kuitenkin ostamatta, kun sitä on kommentoitu superpeseväksi. Nyt kun mulla on lyhyt värjäämätön polkka ja bongasin tän sun viestin, uskaltauduin ostamaan. Ainakin ensikokeilun perusteella tykkään kovasti! Levittyy ja vaahtoaa hyvin ja tuoksu on ihana. Tykkään kaikista vadelmajutuista. En tiedä, toimisiko vaativammalle tukalle, mutta tällaiselle helpolle päälle vaikuttaa loistavalta.

Poissa Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #1175 : 05.01.17 - klo:00:13 »
Oo. Mun täytyy ehdottomasti ostaa tuota sitten seuraavalla suomi reissulla :D.
Luonnonvaalea pellavapää - Viimeinen värjäys 01/14 - Täysluomutukka 01/16 -> - Mid back ja waist mitan välillä - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.

Outolintu blogi

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1176 : 29.01.17 - klo:17:44 »
Garnier Responsin 5 Plants -linja ei ole ollut saatavilla mun asuinpaikassa, mutta nyt se oli vihdoin ilmestynyt uutuutena ja samalla vähän päivitettynä. Ulkonäkö on vähän uudistunut (myös uudessa vaahteralinjassa näkyi uusi kuosi) ja incissä on mukana aloe, en ainakaan muista että sitä olisi ennen ollut? Vai muistanko vain väärin? Ostin joka tapauksessa 5 Plants -hoitiksen ja ainakin ekalla kokeilulla se toimi oikein hyvin. Hiukset ovat kuivuttuaan kevyet ja saaneet vähän pehmeyttä ja taipuisuutta, eivät näytä likaisilta eivätkä ole klimpissä. Linjan tuoksu on mulle ihan ok, ei mitenkään mieleinen mutta ei kamalakaan, mutta joka tapauksessa on ihan kiva ettei tuoksu ole enää kuivissa hiuksissa kovin tuntuva.
1cFii, oma väri.

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #1177 : 30.01.17 - klo:09:41 »
Garnier Responsin 5 Plants -linja ei ole ollut saatavilla mun asuinpaikassa, mutta nyt se oli vihdoin ilmestynyt uutuutena ja samalla vähän päivitettynä. Ulkonäkö on vähän uudistunut (myös uudessa vaahteralinjassa näkyi uusi kuosi) ja incissä on mukana aloe, en ainakaan muista että sitä olisi ennen ollut? Vai muistanko vain väärin? Ostin joka tapauksessa 5 Plants -hoitiksen ja ainakin ekalla kokeilulla se toimi oikein hyvin. Hiukset ovat kuivuttuaan kevyet ja saaneet vähän pehmeyttä ja taipuisuutta, eivät näytä likaisilta eivätkä ole klimpissä. Linjan tuoksu on mulle ihan ok, ei mitenkään mieleinen mutta ei kamalakaan, mutta joka tapauksessa on ihan kiva ettei tuoksu ole enää kuivissa hiuksissa kovin tuntuva.

Onko kokemuksia verraten EHS Vehnänalkio hoitoaineeseen? Oliko tuossa Garnierin hoitoaineessa silikonia (tai useampaa erilaista?)

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1178 : 30.01.17 - klo:17:17 »
^ 5 Plants on kevyt, normaaleille hiuksille suunnattu linja. Hoitiksessa ei ole öljyjä eikä perinteisiä silikoneja, se on todella kevyt eikä kerry hiuksiin. Se sopii etenkin käsittelemättömille, helposti latistuville hiuksille. Se antaa pehmeyttä ja joustavuutta ja selvittää, mutta ei tee hiuksista raskaita eikä jätä suoriin ja hentoihinkaan hiuksiin likaista tuntua. Mulla ei ole kokemusta EHS Venhänalkiosta, joten en osaa verrata, mutta veikkaan että eroa tietty on, kun tämä on öljytönkin.

Tässä 5 Plants -hoitiksen inci mun vasta ostetusta pakkauksesta:

Aqua/Water, Cetearyl Alcohol, Dipalmitoylethyl Hydroxyethylmonium Methosulfate, Glyceryl Stearate, CI 19140 / Yellow 5, CI 42090 / Blue 1, Quaternium-80, Alcohol, Eucalyptus Globulus Leaf Extract, Sodium Benzoate, Maltodextrin, Limonene, Camellia Sinensis Leaf Extract, Lamium Album Flower/Leaf/Stem Extract, Linalool, Propylene Glycol, Aloe Barbadensis Leaf Juice Powder, Lippia Citriodora Leaf Extract, Cetrimonium Chloride, Citric Acid, Citrus Limon Fruit Extract / Lemon Fruit Extract, Citral, Potassium Sorbate, Hexyl Cinnamal, Glycerin, Parfum/Fragrance.

Kuten tuossa yllä sanoin, muistelin ettei tässä olisi ennen ollut aloeta, ja nyt kun tuon listan näppäilin niin alkoholikin siinä kiinnitti huomion. Onko jollain vanhempi pakkaus, johon verrata? Mulla on ollut tätä siis ennen, mutta tää uusin purkki on vähän kuosiltaankin uudistunut. Musta tuntuu että tää päivitetty versio toimii vielä paremmin, olen ihan äimänä miten hyvää tää on, kun mikään ei ole aikoihin mulla toiminut alkuunkaan.
1cFii, oma väri.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #1179 : 30.01.17 - klo:23:37 »
^Ei aavistusta, mulla oli tuota viime vuonna, nyt ostin shampoon. Aloeta ei mainita shampoopullon kyljessä muutama muu kasvi kyllä.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #1180 : 04.02.17 - klo:20:37 »
Huvittavana sattumahuomiona tuli havaittua, että perinteinen Linna-shampoo on itseasiassa aika hyvä mun hiuksille. Ostin pullon alunperin siksi, että tarvitsin epäonnistuneen suoravärin askorbiinihappo-purkuun jotain halpaa hyvin pesevää shampoota. Mulla on tapana käyttää kaikki ostamani tuotteet kuuliaisesti loppuun ennen kun ostan uusia, ja nyt käytän tuota sitten ainoana shampoonani. Ei oikeastaan ole yhtään hullumpi.

En usko tosin ostavani tätä uutta pulloa, koska haluan jotenkin vähän enemmän, öö, elämyksellistä kosmetiikkaa. Mutta yllätyin silti kovasti, että tuo on oikeastaan hyvinkin toimiva mun tällä hetkellä mun pääasiassa oman väriseen hyväkuntoiseen hiukseen.

Poissa Nakitar

• Hiushörhö
« Vastaus #1181 : 01.03.17 - klo:12:45 »
Ostin eilen Garnierin Oatmilk delicacy -hiusnaamion. Siis se valkoinen purkki. Tokmannilla ihan ajatuksen kanssa etsin hiusnaamiota, joka ei olisi  erittäin kuiville, kärsineille tai käsitellyille hiuksille ja tämä tuntui olevan esim. noista Garnierin sarjoista ainoa, jossa luki vain "hennoille hiuksille". Kaikki muut olivat joko "vain" kuiville hiuksille tai "erittäin kuiville ja käsitellyille" (esim. se vaahteranlehti, mythic olive, honey treasure ja vielä joku muu). Noh, testaan miltä tämä vaikuttaa. Vaikka mulla onkin nyt ihan hyväkuntoiset hiukset, niin välillä on kiva hemmotella naamiolla (joka ei kuitenkaan olisi mikään älyttömän lätsäyttävä).

Poissa Mintsi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1182 : 01.03.17 - klo:16:27 »
^ Mä ostin tota joku aika sitten. Olen jonkun kerran käyttänyt hiuksiini ja tykkään. Ei latista, mutta siloittaa ja tekee hiuksista helposti kammattavat. Ennen tuota käytin avokadonaamiota (joka oli silloin valkoisessa purkissa), mutta nyt uutta ostaessani huomasin, että purkin värin vaihdoksen yhteydessä oli muutettu myös naamiota ja lisätty siihen silikonia. Jäi sitten kauppaan.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1183 : 10.04.17 - klo:22:00 »
Onko Suomessa myynnissä uudistunut Fructis? En ajatellut kajoavani näihin ihan lähitulevaisuudessa, mutta olen kuitenkin kokeillut rasvoittuvien hiusten Cucumber Fresh -shampoota ja ihan tykkään tästä. Ainakin alkuun jättää yllättävänkin puhtaaksi, varsinkin kun mulla on paljon aiempaa hankalampi vesi. Antaa kuitenkin sellaisen vahvistetun tunnun mitä Fructisilta odotankin. Ei mitään lähmää silti, ja shampoo on silikoniton. Tuoksu on mulle hankalan vahva, mutta ei mitenkään huono, perinteinen Fructisin omenatuoksu. Pullot ovat vihdoinkin tosi fiksut, suorahko mutta alhaalta tukevampi pullo pysyy hyvin pystyssä ja korkki on vihdoinkin helppokäyttöinen. Monen tuotteen sisältö ei tainnut kokea muutosta, mutta tätä kyseistä shampoota ei kai entuudestaan ollut olemassa. Tykkään siitä että tämä pesee hyvin mutta ei ole mikään hilseen räjäyttävä wc-ankka tai miehekäs mentolimäjäytys, vaan ihan vain perustehokas, hedelmäisen raikas shampoo useinkin toistuvaan pesuun.

Siippa kokeili näistä aiemmin myös Coconut Water -shampoota, mutta vaikka siinä oli edellä mainitun kanssa lähes identtinen sisältö, niin se vaikutti silti olevan rasvoittavampaa. Tuoksu oli minusta myös jotenkin vähän ällö ja tajuan nyt jälkeenpäin, että siinä taisi tuoksua pohjalla se nimenomainen kookos. Luulen että näiden sisältämissä kookosuutteissa oli sen verran eroa, että coconut-versiossa on mukana myös kookosöljyä, tai ainakin tuntuma oli sen kaltainen. Inci-nimet jättivät tämän vähän hämäräksi.
1cFii, oma väri.

Poissa Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #1184 : 10.04.17 - klo:23:01 »
^ Ton nimisestä shampoosta kyllä toivois, että se myös tuoksuisi kurkulta... :P Mutta tuollaisia Fructiksia ei taida Suomessa olla.

Mulla on käytössä Garnierin Mythic Olive -shampoo enkä tykkää hirveästi. Vaahtoaa aika paljon mutta ei silti tunnu pesevän kovin voimakkaasti. Eikä latvat silti tunnu sen säästyneemmiltä kuin pesevämmällä shampoolla. En osta uudelleen. Kaapissa on XZ:n se uusi marjaisa shampoo jonka sain kaverilta, en kyllä odota kovin innolla. Pahimmillaan se on huono päänahalle.
Lapaluumitta, tavoitteena vyötärömitta.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, osittain rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.