Kirjoittaja Aihe: Keskustelua markettisarjoista  (Luettu 552097 kertaa)

Poissa Morrigan

• Tukkaguru
Vs: Keskustelua markettisarjoista
« Vastaus #1200 : 17.05.17 - klo:20:20 »
Mahtavaa, kiitos Triina ja Mintsi. :) Pohdin tota Syossia arkisemmaksi muhitteluhoitikseksi, Vitacostin ostoksia ei ilkeä ihan joka kerta lotrata. Pitää käydä Cittarissa tarkastelemassa ja pohtimassa koostumuksia. Pesusuojaksi hotsittaa Tresemmen joku ison pönttökoon vuoksi, mutta en muista onko ne vähän vetisiä tohon tarkoitukseen.

Mulla on tresemmen hoitikset käytössä cwc-pesuissa ja mielestäni on toiminut hyvin. Käytän pesuissa silikonittomia tuotteita niin saan pidettyä pesuvälin pidempänä, joten tuotteina on ollut tresemmen botanique ja undone. Muissa tresemmeissä käsittääkseni on silikoneja. Undonea saa isommassa pullossa joten se tulee kyllä halvemmaksi kuin botanique. Molemmat on mun mielestä ihan loistavia hoitoaineita muutenkin, eli käytän ainetta shampoota ennen, mutta myös shampoon jälkeen. Jossain vaiheessa undone alkoi muistaakseni ärsyttämään mulla ihoa, jolloin vaihdoin kokonaan botaniqueen ja se ei ole ärsytysreaktioita tehnyt. Tuotteen kookoshaju voi olla joillekin ongelma mutta itse pidän siitä. Undonen tuoksu on turvallisen neutraali. Muita hoitoaineita en edes osta, yhtä hyviä/parempia on ollut vain tigin OH, MM ja mopin c-system hydrating conditioner.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.

Poissa Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #1201 : 17.05.17 - klo:21:12 »
Siinä cittarissa jossa kävin ei ollut undonea kuin puolen litran pullossa, saako sitäkin siis isossa 900 ml:ssä? Ostin Syossin keratiinihoitiksen, sen koostumus oli tosi hyvä. Mä laitan yleensä silikoneja jätettävän muodossa, niin saan hallittua paremmin sitä mihin sitä tulee.
Lapaluumitta, tavoitteena vyötärömitta.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, osittain rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

Poissa Morrigan

• Tukkaguru
« Vastaus #1202 : 18.05.17 - klo:18:39 »
Oli sitä ainakin ennen isommassa pullossa. En tiedä olisiko koko muuttunut kun en sitä ole pitkään aikaan ostanut.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #1203 : 02.06.17 - klo:07:28 »
Sain käytettyä tavallisen Linna-shampoon loppuun ja ostin nyt kokeiluun Linna lasten villivadelma shampoo. Pelkäsin aluksi, että tuo lasten shampoo ei olisi tarpeeksi pesevä, mutta onnekseni en huomannut juurikaan eroa sen ja tavallisen Linnan välillä. Lasten shampoo vaahtoaa mielestäni vähän runsaammin mikä on ihan hyvä juttu. Tuoksu on purkista nuuskuteltuna vadelmainen, mutta harmillisesti pesuvaiheessa tuoksu kuitenkin katoaa :( Eli summasummarum mielestäni on ihan sama ostaako tuota vadelmaa vai perinteistä, lopputuloksessa ei ero. Ehkä jatkossa itse päädyn kuitenkin vadelmaan koska pinkki purkki on hauskempi kuin perus valkoinen :)

Poissa Nakitar

• Hiushörhö
« Vastaus #1204 : 06.07.17 - klo:00:08 »
Vironreissulta tuli ostettua paikallisesta Rimistä Nivean volume shampoo+hoitis. Joitakin vuosia sitten Suomessakin myytiin Niveaa, ja mulla oli muistikuva että tää volume-sarja olisi ollut yllättävän hyvä!
No joo, ei nämä kyllä ole.
Liekö koostumusta muutettu (on kyllä mun hiustenkin "koostumus" muuttunut, kun lopetin värjäämisen), mutta ei kyllä mitään tuuhettavaa volumea nämä tuo tippaakaan. Päinvastoin, tuntuu aika raskaalta ja lätsäyttäviltä. Pitää tsekata inci tarkemmin, olen varma että hoitiksessa on silikonia ainakin.
Ostin samalta reissulta myös Pantenen ice -shampoota, se vaikuttaa ihan ok kamalta. Harvoin Suomessa tuohon vain törmää, joskus jossakin Kärkkäisellä tms. halpakaupassa olen nähnyt.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #1205 : 06.07.17 - klo:01:43 »
^Nivean tuotteita muutettiin melko pian sen jälkeen kun tulivat Suomeen, oisko ollut 2010-11. Hoitoaineisiin lisättiin silikonia ja monelle ne eivät sen jälkeen enää sopineet. Itse olen tykännyt uudemmistakin, vaikka se alkuperäinen olikin parempi. Olen ulkomailta ostanut näitä aina kun mahdollista, viimeksi kaksi vuotta sitten Prahasta ja ne jemmat on melkein käytetty. Yksi Diamond Volume -shampoo ja muotovaahtoa on vielä jäljellä. Löysin myös Volume-sarjan vaahtohoitoaineen, joka on älyttömän hyvä, onneksi ei ole mennyt huonoksi vuosien säilömisenkään jälkeen. Diamond Volume on mun mielestä tavallista Volumea parempi.

Poissa Nakitar

• Hiushörhö
« Vastaus #1206 : 06.07.17 - klo:20:11 »
^ heh, joo. Tosiaan muistan että Niveat tulivat Suomen markkinoille 2008, ja muuttivat koostumuksia sitten joskus 2010-2011. Tykkäsin tuolloin muistaakseni kuiville hiuksille tarkoitetuista tuotteista, etenkin naamiosta, joissa oli ensin yllättävän hyvä inci (ei silikonia). No, muuttivat sitten koostumuksia huonommiksi, ja ilmeisesti näitä koostumuksia on sitten nykyäänkin Nivean tuotteissa.
Vitsi, jos olisi ollut Rimissä sitä volume hoitovaahtoa, sitä olisin ostanut! Nyt nämä tosiaan tuntuvat liian raskailta ja lähmäyttäviltä.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #1207 : 18.07.17 - klo:18:00 »
Ostin kokeiluun suomalaisen Oliivi-hoitoaineen, joka yllätti positiivisesti. Saman sarjan sulfaatiton sampoo olikin kokeilussa aiemmin, mutta annoin sen miehelle loppuun käytettäväksi, sillä sampoo oli mielestäni liian pesevä mun hiuksille. En yhtään odottanut, että hoitis olisi ollut niin selvittävä ja silottava, mutta kappas vain kuinka sileät hiukset tuli hoitiksen jälkeen :o . Jo levitysvaiheessa sormet pääsivät melkein koko kutriston läpi. Tuoksu on miellyttävä, mie sanoisin omenaiseksi tuoksuksi, on jotenkin hedelmäinen/kukkainen. Ei anna erityisesti kiiltoa, mutta jos kaipaa oikein silottavaa hoitista marketista ilman silikoneja, niin Oliivi-hoitista kannattaa kokeilla.

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #1208 : 21.08.17 - klo:11:12 »
Linna-testailut jatkuu ja nyt kun villivadelma on käytetty ostin Koivu shampoon. Mielestäni tämä ei ole ihan niin pesevä kuin kuin perus Linna ja tuo villivadelma. Shampoossa on aika perus raikas tuoksu, joka ei jää kuitenkaan kovin voimakkaana hiuksiin. Mielestäni oikein toimiva shampoo ja ihan tyytyväisenä käyttelen tämän pois :)

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1209 : 21.08.17 - klo:16:39 »
Minäkin testailin kesällä sitä alkuperäistä Linna-shampoota. Tykkään kovasti sen miedosta, raikkaasta tuoksusta, ja shampoo toimii ihan kohtuullisesti ongelmapäänahalleni. Pesen kuitenkin päivittäin ja siihen Linna on vähän vääränlaista, hiukset ovat sen kanssa liian ohuen ja lasisen tuntuiset. Muita Linna-variantteja en ole kokeillut, kun päänahkani ei siedä stearaatteja ollenkaan. Perinteinen Linna on jäänyt esille lähinnä hiusharjojen ym pesua ja satunnaisia nostalgianuuhkaisuja ;D varten, mutta käytän tarvittaessa shampoonakin.

Luotettavana peruspesuna olen tykännyt Garnierin kamomilla & hunaja -shampoosta. Kummallisesti vain olen törmännyt melko lyhyen ajan sisällä jo kolmeen eri sisältöön tästä. Itselleni sopii versio, jossa on hyvin yksinkertainen sisältö ilman rasvahappoestereitä. Tästä myös puuttuu häiritsevin hajusteainesosa, eikä tuoksu jää hiuksiin juurikaan (mun mielestä siis plussaa). Vähän kuivattavaa tämä vain kuitenkin on, ja vielä enemmän olen tykästynyt uuteen kookosvesi & aloe -vaihtoehtoon, jota olen viimeiset pari viikkoa käytellyt. Sama resepti kuin edellisessä, mutta aloeta ja kookosvettä niiden kamomillan ja hunajan (mitättömien määrien, toki) tilalla. Tämä on antanut enemmän kosteutta ja tuuheutta, mutta yhä ilman lähmää ja päänahan ärtymistä.

Mun taipumus seborrooiseen ekseemaan ja vastaaviin ongelmiin on vain pahentunut ajan myötä, ja shampoon löytäminen on ihan naurettavan vaikeaa. Kasviöljybuumi on vieläkin vauhdissa ja yleensäkin shampoot ilman esim. glycol distearatea tai glyceryl oleatea ovat tosi harvassa. Ja kun se ei ole edes pelkkä päänahka, joka protestoi, vaan hiuksetkin ovat ainakin nykyisellä vedenlaadulla kerrasta ihan liisteriä noiden kanssa. SLS ja coco sulfate ovat mahdottomia myös, ja ekomerkkien vaihtoehdot ovat poikkeuksetta katastrofeja. Onneksi Garnierilla on nyt pari noita yksinkertaisia, kirkkaita shampoita ilman rasvoja. Harmi vain, että Garnierit ja muutkin Lorkut tuoksuvat minusta melkein poikkeuksetta hirveälle... Saksalaisilla merkeillä olisi paljon mukavampia tuoksuja, ainakin Balealla ja Schaumalla, mutta ne ovat kaikki tosi rasvaisia. Tuolla ylempänä mainitulla Niveallahan tosiaan on nykyään makadamiaöljyä ja lanoliinialkoholia melkein kaikissa shampoissaan, tuuheuttavakin on ihan mahdottoman rasvoittava.

Näitä nyt ei tietty ole Suomen marketeissa, mutta DM-ketju lanseerasi vähän aikaa sitten räikeät kopionsa Garnierin Respons-linjasta ja huvituksesta huolimatta näistä löytyi kyllä ihan älyttömän hyvä hoitoaine. Balean Schönheitsgeheimnisse-linjan kookosvesihoitoaine on vihdoinkin ihan aidosti todella kosteuttava ilman että hiuksiin jää tuotteen tuntua. Mun alushiusten laineet ovat korostuneet kovasti ja hiukset ovat pitkästä aikaa pehmeät ja taipuisat. Olen kauan testaillut niitä harvoja hoitoaineita, joissa ei ole behentrimonium chloride tai stearamidopropyl dimethylamine kärjessä, kun ne eivät tee värjäämättömille hiuksilleni yhtään mitään positiivista, ja tähän Baleaan on vihdoin niiden sijaan ympätty kunnolla kosteutusta. Muutkin ovat tämän selvästi löytäneet, kun hyllyt tyhjenevät suunnilleen minuuteissa, mutta jossain välissä kaappaan varmasti seuraavan valmiiksi. En ole kookoksen ystävä, mutta tuoksukaan ei ole häirinnyt, kun se on luonnollisen kermainen (toisin kuin Garnierin parfyyminen tuoksu) eikä jää vahvasti hiuksiin.
1cFii, oma väri.

Poissa Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #1210 : 27.08.17 - klo:22:37 »
Ostin viikonloppuna Garnierin Loving Blends sitruuna-savi shamppoon rasvoittuille hiuksille. Ja kyllä pesi puhtaaksi :o. Ilmavat ja puhtaat, muttei rutisevan kuivat. Nyt vaan katsotaan kuinka monta päivää kestää :).
Luonnonvaalea pellavapää - Viimeinen värjäys 01/14 - Täysluomutukka 01/16 -> - Mid back ja waist mitan välillä - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.

Outolintu blogi

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #1211 : 31.08.17 - klo:07:51 »
Olisiko kenelläkään suosituksia tuuheuttavasta markettishampoosta?
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa Kosmetiikkakissa

• HAIRahtanut
« Vastaus #1212 : 01.09.17 - klo:14:52 »
^En osaa sanoa varsinaisesta tuuheuttavasta vaikutuksesta, mutta omille hennoille ja ohuille (eikä edes runsaille) hiuksille on sopinut hyvin Elvitalin Nutri-Gloss Crystal Shine Shampoo. Nimestään huolimatta tuo ei ole ollenkaan latistava tai hiuksiin kerrostuva kuten nuo ravitsevat tai kiiltoa antavat usein ovat. Tämä on pakkauksen mukaan tarkoitettu pitkille, kiillottomille normaaleille ja hennoille hiuksille. Ei sisällä silikonia lainkaan. Minulla tuo pesee hyvin, mutta jättää hiukset mukavan pehmeän ja ilmavan tuntuisiksi.

Elvitalin tuuheuttavana markkinoitava Volume Collagen ei jätä hiuksia mielestäni yhtä ilmaviksi, mutta ei myöskään anna mielestäni mitään erityistä tuuheuttavaa vaikutusta. Olen myös käyttänyt Elvitalin Fibralogy shampoota, josta tykkäsin alussa, mutta tuo tuntuu kerrostuvan hiuspohjaan ja hiuksiin ajan myötä.

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #1213 : 01.09.17 - klo:17:13 »
^^Olen käyttänyt XZ Vanilla Cafe -shampoota, mutta sarjan hoitoaine mielestäni latistaa tuloksen. Pitkäaikaisessa käytössä hiukset menevät karheiksi ja parabeenejä noissa on myös.

Edit. Minustakin Vanilla Cafen tuoksu on aika voimakas.
« Viimeksi muokattu: 07.09.17 - klo:13:54 kirjoittanut Marie Corelli »
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #1214 : 06.09.17 - klo:23:58 »
Olen tykännyt tuuheuttavana Elvitalin Fibralogysta, mutta ei joka pesussa käytettynä. Jättää kivasti rakennetta hiuksiin kuivattamatta pahemmin. XZ Vanilla Cafe voisi olla hyvä sekin, mutta olen käyttänyt sitä niin monta vuotta sitten, että musitikuvat ovat hataria jo (en tykännyt tuoksusta yhtään, siksi se jäi pois).

Isoista marketeista saa Matrixia, joka on vähän kalliimpi merkki, sen tuuheuttava versio on hyvää myös.