Kirjoittaja Aihe: Keskustelua markettisarjoista  (Luettu 550520 kertaa)

Poissa Morrigan

• Tukkaguru
Vs: Keskustelua markettisarjoista
« Vastaus #1215 : 11.09.17 - klo:23:02 »
Telkkarissa mainostettiin Garnierin coconut water-hoitoainetta, jonka pitäisi olla silikoniton. Onko kukaan kokeillut?
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1216 : 12.09.17 - klo:11:19 »
^ Siis Respons eikä Fructis? Mulla on ne kookosvesi-shampoo ja -hoitoaine. Hoitoainetta en testannut kuin pari kertaa, joten voin sanoa vain että ihan hyvältä se vaikuttaa. Näiden haju on minusta ihan helkkarin hirveä, ja hoitoaineesta se jää vahvemmin hiuksiin, joten olen pysytellyt shampoossa vaikka sekin yököttää. Tämä vain on mun hiuksille paras kosteuttava linja tähän mennessä. Mulla se pelkkä shampookin saa hiuksiin todella kosteutta - siis niin että hiukset ovat paljon paksumman tuntuiset, eikä mitään silottavaa kalvoa. Laineetkin tulevat vahvasti esiin. En kyllä voisi ihan joka ikisessä pesussa tätä käyttää, kun se olisi jo liikaakin, vaikka hajua sietäisikin. Voi kun tekisivät tällaista jollain muulla tuoksulla tai kokonaan ilman, yhh... Haju ei siis muistuta mun mielestä millään tapaa kookosta sen enempää kuin aaloetakaan, vaan haisee tunkkaisesti lähinnä irtonaisesti niille sisällössä listatuille hajusteaineille, enimmäkseen kumariinille. Hoitoaineessa on raikkaampi tuoksu kun haistaa suoraan purkista, mutta hiuksissa sekin on tosi tunkkainen. Purkin ja nimen perusteella odottaisin jotain hedelmäisempää tai vihreämpää. Mutta joo, toimivuuden perusteella kyllä suosittelisin etenkin hentohiuksisia tai muita luomuhiuksisia, kosteutta ja runsautta kaipaavia kokeilemaan. Ne kaksi muuta kookoslinjaa ovat sitten tuhdimpia, niille jotka kaipaavat enemmän silotusta ja öljyjä.
1cFii, oma väri.

Poissa MerGirl

• Tukkaguru
  • Glittering around.
« Vastaus #1217 : 12.09.17 - klo:14:02 »
^^ En ole kokeillut kuin kerran, siis Respons versiota ja ihan hyvä perus hoitis.

Kokeilin myös siskolla Hellä mietonen shampoota ja hoitista ja herranjestas että oli ihana tukka, ihan kuin olisin käynyt kampaajalla föönattavana ja pimpattavana. Oli niin bouncy ja flowy ja kaikki suortuvat kaartuivat juuri oikeaan suuntaan, pitää ostaa itsellekin.
“Driver picks the music, shotgun shuts his cake hole.”

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #1218 : 12.09.17 - klo:18:58 »
^ Voi vitsi, mä olin ihan unohtanut nuo Hellä mietonen -tuotteet! Mä ihastuin noihin purkkeihin mutta en sitten viitsinyt niitä silloin ensinäkemällä ostaa, kun ei ollut yhtään tarvetta hoitoaineelle ja shampoolle. Nyt voisin ostaa jemmaan, niin ei unohdu enää uudestaan.  :D
Minkälaista se hoitoaine oli? Pystytkö vertaamaan johonkin markettituotteeseen?

Poissa Morrigan

• Tukkaguru
« Vastaus #1219 : 12.09.17 - klo:22:36 »
^^^ & ^^ Ei kun tarkoitin sitä fructis versiota, eli garnier fructis coconut water.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1220 : 13.09.17 - klo:15:54 »
^ Okei, no on mulla sekin ollut, mutta jälleen kerran oli hajunsa vuoksi nope-osastoa. L'Oréalhan on viime aikoina tehnyt tosi monet hoitoaineet aika samalla kaavalla (incin alussa veden jälkeen cetearyl alcohol, soijaöljy ja behentrimonium chloride), ja minusta tuo Fructisin kookosvesi on hyvin samanlainen kuin monet muut. Ei ole kovin rasvaisen tai lähmäisen tuntuinen, ihan ok. Mutta kyllä se mulla jonkin verran raskaammiksi hiukset silti tekee, eikä ole kuitenkaan hirveän tehokas selvittämään. Itselläni toimii paremmin hoitoaineet, joissa on esim. glyseriiniä, ja se Responsin kookosvesiversio tuntuikin mulla kevyemmältä ja samalla kosteuttavammalta - siinä on incin ekan viiden joukossa noiden mainittujen lisäksi just glyseriiniä ja soijaöljy vasta sen jälkeen. Riippuu tietysti ihan siitä, mikä omille hiuksille sopii. Se Fructis on aika samanlainen kuin Elvitalin Extraordinary Clay -hoitoaine, ootko sitä kokeillut? Mun mielestä Elvital voittaa tuon Fructisin, Fructisissa on tosi voimakas ja pistävä tuoksu, menee varmaan jos sietää vahvoja kodinpuhdistusaineita, sellaista se mun mielestä muistutti... Oon kokeillut sitä Fructisin shampootakin ja se on kyllä tosi raskas ja rasvoittava siihen nähden että sitä suositellaan rasvoittuvalle päänahalle, siis ei ollenkaan sovi minusta sille kohderyhmälle.
1cFii, oma väri.

Poissa MerGirl

• Tukkaguru
  • Glittering around.
« Vastaus #1221 : 15.09.17 - klo:10:01 »
^ Voi vitsi, mä olin ihan unohtanut nuo Hellä mietonen -tuotteet! Mä ihastuin noihin purkkeihin mutta en sitten viitsinyt niitä silloin ensinäkemällä ostaa, kun ei ollut yhtään tarvetta hoitoaineelle ja shampoolle. Nyt voisin ostaa jemmaan, niin ei unohdu enää uudestaan. Minkälaista se hoitoaine oli? Pystytkö vertaamaan johonkin markettituotteeseen?

Aika lirua, ei nyt niin vetistä kuin Hieno suomalainen, mutta ei mitään Elvitalia tai vastaavaa. Tukka ei kyllä tuntunut kummoiselta märkänä, latvatkin inasen karheat, mutta lopputulos oli kyllä huimaava. Harvoin tulee edes huomattua hiuksissaan mitään sen kummempaa, mutta tämän pesukerran jälkeen oli ihan kuin uusi tukka.

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #1222 : 15.09.17 - klo:10:14 »
Nyt tuli Melliltä semmoiset kehut et pakko hakea iysellekin nuo hellämietoset :l  Kauanko hoitoaineen kannattaa antaa vaikuttaa?
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa MerGirl

• Tukkaguru
  • Glittering around.
« Vastaus #1223 : 15.09.17 - klo:14:11 »
;D En tainnut pitää kuin muutaman minuutin, toivottavasti toimii  :ts

Poissa Jenni.

• Tukkaguru
« Vastaus #1224 : 21.09.17 - klo:18:02 »
Mistä noita Hellä Mietoisia saa? :) Alkoi itseäkin kiinnostamaan :D
Kukaan ei huijaa, kaikki vain muuttavat sääntöjä.

Poissa Morrigan

• Tukkaguru
« Vastaus #1225 : 21.09.17 - klo:18:27 »
^Tampereella oon nähnyt ainakin citymarketissa.

EDIT: Hilippan tavoin oon törmännyt myös pienessä K-marketissa.
« Viimeksi muokattu: 21.09.17 - klo:23:28 kirjoittanut Morrigan »

Paikalla Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #1226 : 21.09.17 - klo:19:11 »
Joo, itsekin ostin tänään tuon Hellä Mietonen hoitoaineen just Cittarista. Siis shampoota tuntuu ainakin Kuopiossa löytyvän pienemmistäkin K-kaupoista, mutta hoitoainetta löytyy harvan kaupan hyllyltä...

Poissa Jenni.

• Tukkaguru
« Vastaus #1227 : 21.09.17 - klo:20:16 »
Hienoa, kiitos! :)
Kukaan ei huijaa, kaikki vain muuttavat sääntöjä.

Poissa Jonttu

• Haiven
  • *
« Vastaus #1228 : 27.09.17 - klo:20:10 »
Olen nyt muutaman kerran käyttänyt Garnier Responsin Rice cream & oat milk hoitoainetta. Ei sisällä pabeenejä, mutta INCI:n lopusta löytyy yksi silikoni. Tuoksu on mielestäni ihana! Ja se jää pesun jälkeen hiuksiin. Tarkoitettu hennoille hiuksille ja sopii myös ainankin polkkapituiseen oman väriseen hiukseen myös CO-pesussa.

Garnier Respons Avocado oil & Shea butter shampoo, joka on tarkoitettu kuiville ja vaurioituneille hiuksille, ei tietenkään sopinut hyväkuntoiselle oman väriselle polkalle. On silikoniton ja parabeeniton. Pesee todella hellästi ja koostumus on kuin paksua kermaa. Sopii varmasti vaurioituneille hiuksille, mutta minulle pesutehon hellyys ja hoitavuus lätsäyttivät. Annoin shampoon kaverilleni.
« Viimeksi muokattu: 27.09.17 - klo:20:17 kirjoittanut Jonttu »
Raidoitettu polkka. 2aM ii shoulder length.

Poissa Neve

• HAIRahtanut
« Vastaus #1229 : 02.10.17 - klo:15:30 »
Olen nyt pari kertaa pessyt tukan tuolla Hellä Mietosella ja todennut sen olevan ehkäpä paras shampoo ikinä. Tulee tosi kuohkea tukka. Hiukset kohoaa jo juuresta nätisti ja ovat kauttaaltaan ilmavat ja pehmeät, ei yhtään pörröiset niinkuin tuuheuttavilla shampoilla on omalla kohdalla tapana tehdä. On myös riittoisan oloista tavaraa, vaahtoaa hyvin  :)