Kirjoittaja Aihe: Keskustelua markettisarjoista  (Luettu 550472 kertaa)

Poissa helka

• HAIRahtanut
  • As long as god isn't involved and there's beer
Vs: Keskustelua markettisarjoista
« Vastaus #1245 : 28.11.17 - klo:14:15 »
Mulla on nyt menossa toinen pullo Hellä Mietosta ja olen harmikseni huomannut, että se aiheuttaa kuivaa hilsettä. Päänahka ei tunnu erityisen kuivalta tai kutisevalta, mutta hilse on etenkin hiusrajan tuntumassa häiritsevää. Pitänee etsiä jokin hellävaraisempi shampoo.
The only thing we have to fear is fear itself.
FDR

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #1246 : 28.11.17 - klo:15:15 »
Olen etsiskellyt Varpu-sarjaa monesta paikasta, mutta ei ole näkynyt S-markettien eikä K-kauppojen valikoimassa...
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa irtohius

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1247 : 19.12.17 - klo:12:13 »
Kirjoitan Gliss-tuotteista..:

Mun mielestä Schwarzkopf on paras kosmetiikkayhtiö ja vaikka hyödyntääkin kerran keksimiään reseptejä Bonacure-tuotteissaan ja sit kakskyt euroa edullisemmin Gliss-sarjassaan, mut rahapolitiikka sikseen. Nyt on kyse hiuksista!
Kirjoitan nyt vain kahdesta tuotteesta. Näitä käytän pääsääntöisesti hiuksiin jätettävänä.

Kätten ulottuvilla kylpyhuoneessa on Gliss Winter Repair -hoitista ja Hair Refill -naamiota. Sarjan shampoita ei ole nyt ollut vähään aikaan lähistöllä, mutta käyttö yhdessä sarjan hoitisten ja shampoiden kanssa teki terää hiuksilleni.

Winter repair todella kosteuttaa hiusta, muttei jätä tukkaa levälleen kaiken kosteuden alle..niin sanotusti. Tykkään miedosta tuoksusta.
Hair refill - naamio levittyy hyvin emulsiomaisena hiuksiin. On kevyt vaikka jätänkin sen hiukseen pesun ja toisten merkkien hoitisten jälkeen. Ei jätä hiusta himmeäksi tai sameaksi, kuten moni rinse-off hoitis tekee. Nehän kuuluisikin huuhdella veke vaikutusajan jälkeen. Anyone got my point?

Gliss- shampoista sen verran että tykkään niidenkin hoitavuudesta ja kuitenkin riittävästä pesutehosta. Hiukset tuntuvat sileiltä jo niiden jälkeen. Mun hiuslaatu on sen verran vaikea luonnonkiharuuksineen, että pesun jälkeen hoitis tai naamio, jätettävä ja sit hiusrasvaa kun melkein kuivanut on.
En osaa arvostaa normishampoossa sitä että tekee narskuvan puhtaaksi. Mulle se on merkki ja viesti liian voimakkaasta pesutehosta. Lattiaa pestään eri aineilla kuin hiuksia? Eikö?

Shampoista muistan että niissä on kyllä tuoksuissa puuta, vahvaa mausteisuutta ja sellaisia elementtejä etteivät ne oikein ole klassisia feminiinisiä tuoksuja, mutta partavedet on kyl sit ihan eri sarjassa, mun mielestä. GLiss shampoissa tuoksu ei jää hiuksiin, mikä on plussa nro 1.

hiukset luonnostaan 2c - 4a M/C III,

Aunt Jackie's, Dark & Lovely, Queen Helene

"Puutarha ei ole puutarha ilman kukkien tuoksua ja Biolanin kanankakan hajua"

"The dunghill in your garden is like a brown hue in those rainbows in the sky."

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #1248 : 19.12.17 - klo:14:21 »
^ Ostin monen monen vuoden tauon jälkeen Glissin Liquid Silk- shampoota ja ai että!   :l Se siis joskus muinoin oli mun ehdoton lempishampoo jota olen käyttänyt älyttömän monta pulloa luonnonkiharaan tukkaani, mutta sitten en löytänyt sitä enää kaupoista ja aloin ostamaan muuta. Nyt huomasin, että sitä saa tilattua ainakin Luxplussalta ja heti tilasin pari pulloa.

Se on ihanampaa kun muistin (tosin en tiedä onko se muuttunut tässä vuosien varrella) ! Melko paksua ja riittoisaa, vaahtoaa todella hyvin ja pehmeästi, pesee todella hyvin, mutta ei takuta vaan jättää hiukset jo pesun jäljiltä melko pehmeiksi. Jos en tietäisi vaan sokkona testaisin tuota shampoota niin veikkaisin, että se on jotain aika kallista. Shampoo on nätin väristäkin, vaaleanpunaista ja kimaltavaa. Tuoksu on ihan jees, aika erikoinen ja vähän jotenkin muovinen, mutta ahh niin nostalginen. :)

Muistan siis käyttäneeni tuota shampoota joskus niihin aikoihin kun olen tänne foorumille eksynyt, eli jotain 10 vuotta sitten? ::)
« Viimeksi muokattu: 19.12.17 - klo:14:25 kirjoittanut Memmuuh »
3a F ii

Poissa pitkätukka

• Tukkaguru
« Vastaus #1249 : 21.12.17 - klo:10:49 »
^ Ah, nyt tuli ikävä Glissin Liquid Silk -shampoota  :3 Mulla on siitä hyvät muistot juuri samoista syistä, mitä Memmuuh jo kertoikin. Myös huonoja muistoja, kuten useimmista tavanomaisista shampoista yleensäkin. Nimittäin päänahan voimakas hilseily ja kutina, mitä näköjään saan melko poikkeuksetta sulfaatteja sisältävistä shampoista, jos käytän niitä useammin kuin kerran ihan satunnaisesti. Olen päätynyt käyttämään sen takia jo vuosia hellävaraisempia konsteja, ja löytänyt myös shampoot joita päänahka sietää. Oli tuo Glissin shampoo silti ihanaa aikansa.
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1250 : 21.12.17 - klo:23:18 »
Garnier Respons Coconut water -sarjan shampoo ja hoitoaine ovat olleet oikein kiva tuttavuus. :) Koostumus ei ole yhtä kermainen kuin Avocado oil & shea butter -sarjassa, mutta käytänkin välillä pesevämpiä tuotteita öljyisten rinnalla. Ei tämänkään sarjan shampoo mitenkään erityisen pesevä ole, vaan hiukset jää kosteutetuiksi ja kiiltäviksi ilman narisevuutta. Tykkään muuten siitä, että shampoo on väriltään kirkasta ja hoitoaine valkoista. Avocado oil & shea butter -tuotteethan ovat kellertäviä ja mun käyttämä hiusöljykin on kellertävänruskea. Oonkin miettinyt, että voiko tuo tuotteissa oleva keltainen väriaine jämähtää kuiviin latvoihin...

Poissa Ananas

• HAIRahtanut
« Vastaus #1251 : 03.01.18 - klo:15:02 »
Varpu Avokado shampoo ja hoitis ovat kyllä mainioita. Shampoo on sulfaatittomaksi pesevän tuntuinen ja hoitis hurjan selvittävää, ollakseen aika ohutta koostumukseltaan. Erityismaininta isosta pullosta ja edullisesta hinnasta. Saatavuus ikävän hankalaa, mutta jospa löytäisi tiensä kauppojen hyllyille pikkuhiljaa.

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #1252 : 03.01.18 - klo:17:45 »
^ Mistä kaupasta ostit nämä?  :) Mielenkiinnolla odotan jo näiden testaamista, toivottavasti löytyisi pian täältäkin kaupoista.

Poissa Horros

• Tukkaguru
« Vastaus #1253 : 03.01.18 - klo:19:26 »
^Vegekaupoista saa ainakin.

Mulla on tyrnihoitoaine, jättää hiukset kuivahkon oloisiksi, mutta silti ihmeen kiiltäviksi ja helposti harjattaviksi? Ei taida olla itselleni tarpeeksi hoitava, mutta ajattelin kokeilla pitkästä aikaa CO-pesua tällä.
Kuiva 3a-kihara, mid backin ja vyötärön välissä. Vegaaniset tuotteet, pakkausmuovin vähentäminen.

: I'm finally ready but far from finished :

Poissa Ananas

• HAIRahtanut
« Vastaus #1254 : 04.01.18 - klo:17:04 »
^ Mistä kaupasta ostit nämä?  :) Mielenkiinnolla odotan jo näiden testaamista, toivottavasti löytyisi pian täältäkin kaupoista.

Ylivieskan Kärkkäiseltä ostin, muissa kaupoissa en ole nähnyt. Harmittaa, kun en samalla ostanut Tyrnejä, kun ne ekan kerran näin. Olivat ehtineet shampoot jo hyllystä loppua

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1255 : 16.01.18 - klo:16:01 »
Tarjoilen alustavia kehuja Fructisin Hydra Aloe / Aloe Quencher -linjalle. Näitä on shampoo, hoitoaine ja jätettävä air dry -cream ja ovat suunnattuja normaaleille hiuksille kosteuttamaan ilman rasvaa ja painoa. Elättelen toiveita, että nämä onnistuisivat siinä missä Fructisin ja Responsin kookosvesilinjat feilaavat, eli toimimaan oikeasti rasvoittamatta ja kertymättä. Olen käyttänyt shampoota muutamassa pesussa ja hoitoaineita vasta kerran, joten pitkän ajan kokemuksia ei ole.

Shampoo eroaa oleellisesti muista myynnissä olevista Fructiseista olemalla kirkasta geeliä ilman stearaatteja. Ei sisällä rasvoja, silikoneja eikä polykvaterniumeja. Sulfaattinakin on muista poiketen ALS. Ainakin ensimmäisissä pesuissa shampoo on pessyt päänahan puhtaaksi ja jättänyt hiuksiin tuntuvasti rasvatonta kosteutta. Hiukset ovat runsaammat, taipuisammat, kiiltävämmät ja helpommat käsitellä, mutta ovat kevyet ja tuntuvat puhtailta ilman tahmaisuutta tai rasvaa. Tunne päänahassa on terve ja mukava. Saattaa olla lopulta liian kosteuttavaa itselleni, mutta lupaavaa kuitenkin tähän mennessä.

Hoitoaineessa ei ole mitään uutta, sama kaava kuin kaikissa Lorkun hoitoaineissa viime aikoina. Ei ole mikään erityinen resepti omasta mielestäni, mutta menee. Ei ole kovin nopeaa selvittämään latvoja, vaan joutuu tosiaan vähän odottelemaan, mutta lopputulos ei ole sitten ainakaan hirveän raskas. Itse en ole tän tekstuurin suurin fani, mutta jos kelpuutat esim. Fructisin tai Responsin kookosvesihoitiksen tai Elvitalin savilinjan hoitiksen, niin tämä on samaa sorttia. Silikoniton tämäkin, mutta ei öljytön (soijaöljy).

Jätettävä hoitoaine on tarkoitettu pitkille hiuksille kosteuttamaan ja antamaan vähän muotoiltavuutta luonnollisen kuivatuksen kanssa. Pakkaus on uudelleensuljettava pumppupullo, jolla on kiitettävästi kokoa (400 ml). Aine on kevyttä geelivoidetta, joka levittyy helposti, eikä tunnu hiuksissa raskaalta. Itse koin ainoalla kokeilulla latvojen jäävän vähän rapsakan tuntuisiksi, vaikka käytin tätä tosi vähän, mutta vaikea vielä sanoa. Tämäkin on silikoniton ja vaikka ei olekaan aivan rasvaton (propylene glycol dicaprylate/dicaprate), niin lähestulkoon kuitenkin.

Sarjan tuoksua on vaikea kuvailla, mutta siinä missä esim. Responsin kookosvesilinjassa tunkkainen tuoksu oli ilmeisesti muidenkin kuin mun mielestäni ristiriidassa raikkaiden pullojen kanssa, näissä tuoksu vastaa hyvin merenvihreän värin luomaa mielikuvaa. Itselläni on vaikeuksia tämänkin tuoksun kanssa, koska se on parfyymimäinen ja ottaa mulla nenään (toivoisin ennemmin ysäreiltä tuttuja hedelmätuoksuja), mutta uskoisin useimpien kyllä tykkäävän tästä. Tuoksu ei ole ihan niin vahva kuin monissa muissa Fructiseissa, ja se on ihan miellyttävä yhdistelmä merellistä ja kasvimaista.
1cFii, oma väri.

Poissa Jewely

• HAIRahtanut
« Vastaus #1256 : 16.01.18 - klo:21:36 »
^Kuulostaa kyllä kokeilun arvoiselta tuo shampoo, kivan erilainen inci! Mä kävin omat shampooni läpi kunnolla ja enpä tosiaan ollut aiemmin hoksannut, että kaikissa sellaisissa shampoissa joista en oikein tykkää on noita stearaatteja. Kiitos evergreenille, nyt tietää vähän mitä vältellä :D Mun tämänhetkinen lempparishampoo on Vo5 Give me Volume, jossa sitten yllärinä ei ole stearaatteja, eli joku yhteys noilla stearaateilla on mun pesumieltymyksiin. Tuossa Vo5:ssä on incissä jotain öljyjä, mutta shampoo on kirkasta geelimäistä ja pesee juuri sopivan tehokkaasti. Harmi ettei tuota oikein myydä missään mun lähistöllä.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1257 : 16.01.18 - klo:23:25 »
^ Kiva jos oli apua! ;D

Glycol distearatea on ollut tosi pitkään valtaosassa shampoita, ja musta on ihan älytöntä että vahasta on tullut normaalia pesuaineessa, jopa rasvaisille hiuksille. Sillä saadaan koostumus valkeaksi tai helmiäiseksi, ja ilmeisesti sitä kuvitellaan ettei ihmisille muunlainen shampoo nykyään kelpaa. Äimäilin sitäkin, kun Hellä Mietonen tuotiin toivottuna takaisin, ja mukana oli joku läpyskä, että paranneltu koostumus on nyt helmiäistä ja täyteläistä y tho. En nyt voi varmaksi sanoa, kun ei alkuperäiseen ainesosalistaan pääse käsiksi, mutta oletan ettei Hellä Mietosen alkuperäisaikoina ollut stearaatteja (tai muutakaan järin hoitavaa) shampoissa, joten kuvittelen sen olevan se lisäys. Ihmetyttää vain, että jos väki on kyllästynyttä nykyiseen shampootarjontaan ja toivoo jotain vanhaa ja yksinkertaista takaisin, niin miten olisi hyvä idea tehdä siitä samanlaista kuin kaikki muu nykyään..?! :o

Tuossa Fructisin aloeshampoossakin on ainakin kationinen guarkumi, joka voi kertyä hiuksiin, mutta se ei sentään aiheuta varsinaista rasvaisuutta, joten pakko tyytyä tällaisia kokeilemaan.
1cFii, oma väri.

Poissa Henrietta

• Hiushörhö
  • My circus, My monkeys
« Vastaus #1258 : 17.01.18 - klo:12:09 »
^

voi ei.. ostin juuri kaupasta Fructiksen uudesta sarjasta Cucumber Fresh shampoon (normaalit/helpostirasvoittuville) ja viidentenä incissä tuo Glycol distearate  >:(
Mä en enää ostaa mitään ennen ku käyn täältä juureksilta tarkistamassa noita kemian kiemuroita.
Voiskohan tuon pullon nakata käsisaippuan sekaan ja pestä sillä kätensä  ::)
1b Fii

Poissa Jewely

• HAIRahtanut
« Vastaus #1259 : 17.01.18 - klo:19:22 »
^Mäkin olen ostanut tuon shampoon ja ihmettelin miksi rasvoittuvien hiusten shampoo on näin huonosti pesevää ja jättää hiukset oudon löllöiksi. Siinäpä syy sitten :D On kyllä älytöntä että edes rasvoittuvien hiusten shampoista ei tehdä kirkkaita ja kunnolla puhtaaksi peseviä. Sitten jostain sarjasta saattaakin yhtäkkiä löytyä hyvä shampoo, mutta melkoista salapoliisityötä saa tehdä, että löytää sellaiset helmet. Tuota Aloe Quencheriä ei edes mainosteta rasvoittuvien hiusten shampoona, vaan normaalien.