Tarjoilen alustavia kehuja Fructisin Hydra Aloe / Aloe Quencher -linjalle. Näitä on shampoo, hoitoaine ja jätettävä air dry -cream ja ovat suunnattuja normaaleille hiuksille kosteuttamaan ilman rasvaa ja painoa. Elättelen toiveita, että nämä onnistuisivat siinä missä Fructisin ja Responsin kookosvesilinjat feilaavat, eli toimimaan oikeasti rasvoittamatta ja kertymättä. Olen käyttänyt shampoota muutamassa pesussa ja hoitoaineita vasta kerran, joten pitkän ajan kokemuksia ei ole.
Shampoo eroaa oleellisesti muista myynnissä olevista Fructiseista olemalla kirkasta geeliä ilman stearaatteja. Ei sisällä rasvoja, silikoneja eikä polykvaterniumeja. Sulfaattinakin on muista poiketen ALS. Ainakin ensimmäisissä pesuissa shampoo on pessyt päänahan puhtaaksi ja jättänyt hiuksiin tuntuvasti rasvatonta kosteutta. Hiukset ovat runsaammat, taipuisammat, kiiltävämmät ja helpommat käsitellä, mutta ovat kevyet ja tuntuvat puhtailta ilman tahmaisuutta tai rasvaa. Tunne päänahassa on terve ja mukava. Saattaa olla lopulta liian kosteuttavaa itselleni, mutta lupaavaa kuitenkin tähän mennessä.
Hoitoaineessa ei ole mitään uutta, sama kaava kuin kaikissa Lorkun hoitoaineissa viime aikoina. Ei ole mikään erityinen resepti omasta mielestäni, mutta menee. Ei ole kovin nopeaa selvittämään latvoja, vaan joutuu tosiaan vähän odottelemaan, mutta lopputulos ei ole sitten ainakaan hirveän raskas. Itse en ole tän tekstuurin suurin fani, mutta jos kelpuutat esim. Fructisin tai Responsin kookosvesihoitiksen tai Elvitalin savilinjan hoitiksen, niin tämä on samaa sorttia. Silikoniton tämäkin, mutta ei öljytön (soijaöljy).
Jätettävä hoitoaine on tarkoitettu pitkille hiuksille kosteuttamaan ja antamaan vähän muotoiltavuutta luonnollisen kuivatuksen kanssa. Pakkaus on uudelleensuljettava pumppupullo, jolla on kiitettävästi kokoa (400 ml). Aine on kevyttä geelivoidetta, joka levittyy helposti, eikä tunnu hiuksissa raskaalta. Itse koin ainoalla kokeilulla latvojen jäävän vähän rapsakan tuntuisiksi, vaikka käytin tätä tosi vähän, mutta vaikea vielä sanoa. Tämäkin on silikoniton ja vaikka ei olekaan aivan rasvaton (propylene glycol dicaprylate/dicaprate), niin lähestulkoon kuitenkin.
Sarjan tuoksua on vaikea kuvailla, mutta siinä missä esim. Responsin kookosvesilinjassa tunkkainen tuoksu oli ilmeisesti muidenkin kuin mun mielestäni ristiriidassa raikkaiden pullojen kanssa, näissä tuoksu vastaa hyvin merenvihreän värin luomaa mielikuvaa. Itselläni on vaikeuksia tämänkin tuoksun kanssa, koska se on parfyymimäinen ja ottaa mulla nenään (toivoisin ennemmin ysäreiltä tuttuja hedelmätuoksuja), mutta uskoisin useimpien kyllä tykkäävän tästä. Tuoksu ei ole ihan niin vahva kuin monissa muissa Fructiseissa, ja se on ihan miellyttävä yhdistelmä merellistä ja kasvimaista.