Kirjoittaja Aihe: Keskustelua markettisarjoista  (Luettu 641222 kertaa)

Poissa calypso

• Tukkaguru
  • iHerb alekoodi: TUN470
    • Haista Ite!
Vs: Keskustelua markettisarjoista
« Vastaus #1290 : 22.02.19 - klo:22:50 »
^ Ei ole markettikamaa, mutta jos tilaaminen ei haittaa, niin suosittelen lämpimästi Theraneemin sampoota: on todella öljyinen ja kosteuttava sampoo. Samoin myös Centifolian Dry Hair Shampoo on öljyinen sampoo, jota myyvät ainakin Sokokset.
Kiitos vinkistä, täytyy laittaa korvan taa! Vaikka tykkäänkin pääsääntöisesti tehdä pelkkiä co-pesuja, niin onhan se kiva välillä pestä hiukset ihan shampoollakin. Tuolla näytti olevan paljon muutakin kiinnostavaa, täytyypä tosiaan laittaa tilausta menemään jossain vaiheessa  :)

Poissa Chronos

• HAIRahtanut
  • Focus sounds like hocuspocus
« Vastaus #1291 : 24.07.20 - klo:20:17 »
Nyt kun omien hiusten "aineiden" tarve on vähentynyt eli ei ole käsitelty millään niin taidan palata markettituotteiden pariin. Tosin etsintä on vielä menossa mitkä niistäkin sopivat koska todella monet hoitoaineista jättävät hiukset rasvaisen tuntuisiksi vaikka huuhtelisi huolella. Olisi kiva pitää tukkaa auki joskus mutta toistaiseksi se ei ole onnistunut kun latvat ovat nahkeat pinnaltaan ja takkuuntuvat. Toistaiseksi jatkoon menevät markettihoitoaineista Lorealin dream lenghts hoitoaine ja Tigin Dumb Blonde. Tuoksun puolesta Loreal ei nappaa ja jostain syystä en ole saanut aikaiseksi kokeilla Dream Lenghts naamiota. Garnierin Hair Food-naamiot eivät tehneet hiuksilleni mitään. Koitin silikonitonta hiustenhoitoa ja tulin siihen tulokseen että ei onnistu. Shampoossa ei kannata olla silikoinia mutta hoitoaineessa on hyvä olla vähän.
1a M ii, vyötäröpituus. Hennavärjäilyä vuodesta 2003. Musiikilla toimiva ihminen <3

Poissa Jessie

• Tukkaguru
Vs: Keskustelua markettisarjoistan
« Vastaus #1292 : 25.07.20 - klo:13:39 »
^Mulla on hieman samanlainen tilanne, eli siirryin jossain vaiheessa markettisarjoihin, koska hiusten käsittelemättömyys vaatii vähemmän tuhteja aineita. Tosin mulla on lyhyet hiukset, ja lämpökäsittelen niitä silloin tällöin, joten ihan keveimmilläkään en pärjää.

Nykyisin käytössä on pääosin markettituotteet. Shampoista XZ:n Niittyvilla tai muu kosteuttava on se, johon palaan aina. Hoitoaineista taas on käytössä XZ:n hoitikset, ja latvoihin saatan lisätä silloin tällöin Garnierin jotain öljyisempää, silikonipitoista hoitista. Käsittelemätön hius tuntuu kuitenkin rasvoittuvan öljyisimmistä hoitiksista huomattavan nopeaa, joten näiden kanssa saa olla tarkkana.

Välipäivinä pesen sulfaatittomilla shampoilla,  ja suosikkeja markettipuolelta on Varpu-sarjan shampoot, niissä tosin on kummassakin mm. kookosöljyä. Sarjan hoitoaineet on ostoslistalla, vielä en ole päässyt testailemaan. Toinen sulfaatiton shampoosuosikki on Urtekramin Eco Morning Haze, tosin se on incinsä puolesta huomattavan paljon tuhdimpi kuin Varpu-sarjan shampoot.

Poissa elly

• Tukkaguru
« Vastaus #1293 : 29.07.20 - klo:08:01 »
Mulla on ihan samat kokemukset tuosta, että silikoniton hiustenhoito ei lopulta sopinut ja palasin silikonisten hoitoaineiden pariin. Käytän värjäämättömiin hiuksiini pelkästään markettituotteita nykyään, mutta käyttelen muutamaa kampaamotuotetta kaappien pohjilta pois samaan aikaan. Oon tykännyt nyt Doven Nourishing Oil Care -hoitoaineesta niinkin paljon, että mulla on toinen pullo menossa putkeen. Tässä on niin silikonia kuin öljyä, mutta tekee hiuksista helposti selvitettävät ja tosi kiiltävät ilman lähmäisyyttä. Tuoksu on hyvin perus markettihoitoaineen tuoksu, mutta ei mitenkään häiritsevä omaan herkähköön nenääni. Hyvä saatavuus ja halpa hinta kompensoi. Dovella on aika monta muutakin hoitoainetta, jota olisi kiva kokeilla seuraavaksi.

Poissa Neve

• HAIRahtanut
« Vastaus #1294 : 31.07.20 - klo:17:32 »
Mulla on suurin osa tukasta omaa väriä ja on ollut haastavaa löytää hyvää shampoota, joka ei lähmää.
Suosikiksi on noussut Linna-shampoo! Tulee puhtaaksi, ei kuivata, lopputulos on sileä ja kuohkea. Eikä maksakaan paljoa. (Värjättyyn tukkaan tuljasin Joicoa, joten onhan näissä hintaeroa  ::) ) Tuoksu on hiukan epämiellyttävä, mutta kestän sen shampoon ollessa muuten niin mainio.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #1295 : 02.08.20 - klo:00:16 »
Vakikäytössä on paljonkin markettituotteita, mm. useampi XZ, Herbinan Syväkosteuttava hoitoaine, Garnier Responsia. Viimeisin mukava tuttavuus oli Responsin Restoring Honey The Milk Hair Mask. Tämä on siis tavallisessa pullossa olevaa melko lirua hoitoainetta, joka ei tarvitse vaikutusaikaa lainkaan eli pikahoitikseksi mainio valinta. Pitää lupauksensa eli hiukset siliävät aivan hetkessä jopa sellaiseksi ällöttävän sileän valuviksi, mikä mun mielestä tulee vain kunnon silaripommilla, mutta tässä ei siis ole lainkaan silikoneja. Kosteuttaa sisältämiensä öljyjen ansiosta sen verran, että luonnonkiharakin tykkää. Miinuksena oma hius rasvoittuu ja latistuu nopeasti, mutta todella nopeaan tarpeeseen tämä on erittäin hyvä.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #1296 : 02.08.20 - klo:13:33 »
^Kiva kuulla, että toimii, nappasin nimittäin saman sarjan avokadoversion juuri mukaan, huomasin maininnan silikonittomuudesta, INCIssä paljon hyviä öljyjä - ja tuoksukin miellytti.

Muoksis, olenpas hajamielinen, viime viikolla nappasin mukaan Garnierin Fructis Banana Hair Food conditionerin saman pullonkylkitekstin houkuttelemana... ...no, voinpa vertailla onko mitään eroa. Tunnen tuohon karkkibanaanin tuoksuun kyllä valtavaa vetoa :)
« Viimeksi muokattu: 03.08.20 - klo:21:28 kirjoittanut Lila »
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa elly

• Tukkaguru
« Vastaus #1297 : 22.08.20 - klo:08:45 »
Doven Nourishing Oil Care hoitsikka on nyt käytetty loppuun. Olin tyytyväinen tuotteen tehoon, mutta parfyymimäinen tuoksu alkoi tympiä loppuvaiheessa. Hankin seuraajaksi Doven Advanced Hair Series Oxygen Moisture hoitoaineen ja oon ehtiny testata sitä paristi. Koostumukseltaan tää on kevyempi ja öljyttömämpi kuin Nourishing Oil Care, mutta kuitenkin silikoninen ja siloittava. Purkki lupaili jotain tuuheuttavasta vaikutuksesta, mutta en huomaa sellaista efektiä ollenkaan. En kyllä lähtökohtaisestikaan odota hoitoaineelta tuuheuttavaa vaikutusta. :D Tää on sellaisessa kivassa ohuempaa muovia olevassa tuubissa ja tuoksu on melko voimakas, mutta raikas. Käytän tän ihan hyvillä mielin loppuun, mutta palaan testaamaan tämän jälkeen noita tuhdimpia tuotteita, jotka toimii mun hiuksille paremmin. Mulla on pieni Dove-ihastus nyt päällä ja Suomestakinhan löytyy melko monta tuotesarjaa heiltä testattavaksi.  :ts

Poissa Morrigan

• Tukkaguru
« Vastaus #1298 : 26.09.20 - klo:20:01 »
Garnierin Fructis Banana Hair Food-hoitoaine oli kokeilussa ja toivoin siitä uutta luottotuotetta, mutta ei pääse jatkoon. Silikonittomuus, koostumus ja tuoksu ovat kovasti mieleeni, mutta harmillisesti tämä on turhan lähmäävä. Sarjan muut hoitikset eivät houkuta tuoksun vuoksi. Ainakaan aloe vera ja macadamia eivät kuulosta hyvältä. Papaya voisi olla mahdollinen, minkälainen tuoksu siinä mahtaa olla ja onko koostumus olla vähemään lähmäävä kuin banskussa?
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #1299 : eilen kello 08:54 »
Garnier Responsin avokadoversio on ollut hyvää tavaraa. Jos nyt väkisin pitää keksiä jotain negatiivista, niin vähän voimakas tuoksu, eikä ole kovin riittoisa. Mutta selvittää hiukset todella hyvin ja on mukavan hoitavan oloinen myös kiharalle.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.