Ihan kuin olisin joskus aikaa sitten tuota Oil repairia pyöritellyt kädessäni ja tuuminut: WTF, Fructis jossa ei oo silikonia!? Saattoi olla shampookin... Eli ei paljoa apua ole.

Mutta, mutta, marenki on taas tuuminut. Minusta tuntuu, että hiustenhoidossa mulle tärkeimpiä aineksia taitavat olla tehohoidot ja shampoot (nyt vasta olen huomannut hellävaraisen shampoon merkityksen, siis ihan viime viikkoina!) tämän teoriani mukaan pikahoitiksella ei olisi kauhean merkittävää osuutta hiusten kunnolle, kunhan ovat edes kohtalaisia ja "tekniikka" kunnossa (eli pyyhekuivaus, levitys). Jos pikahoitista ei kuitenkaan jouda muhittamaan päässä kuin sen muutaman minuutin, onko sillä väliä, onko hoitis marketista vai kampaamosta? Ehtiiko ne hoitavat aineet kuitenkaan imeytyä hetkessä?
Ostin kesäkuussa Freemannin Papaya&Lime hoitsikan ja sillä olen pärjäillyt vallan loistavasti, mutta kaikki hyvä loppuu aikanaan, niin myös ko. hoitsikka. Toisaalta tekisi mieli ostaa jotain vähän "parempaa" (eli kalliimpaa ja fiinimpi puteli) hoitsikkaa, mutta onko esim. Andrew Collingen tai VO5 kosteuttava ihan yhtä hyvä?