Kirjoittaja Aihe: Keskustelua markettisarjoista  (Luettu 550774 kertaa)

Poissa Husky

• Tukkaguru
  • It takes a fool to remain sane
Vs: Keskustelua markettisarjoista
« Vastaus #540 : 08.04.08 - klo:09:12 »
^Mä en itse NG:tä enää käytä koska tekee tukasta liian kevyen ja liukkaan. Mutta sekoittelen yleensä naamioon/tehikseen Tigin O&H:ta tai Moisture Maniacia. Yksinään ne ei tunnu oikein toimivan mutta sekoituspohjana ovat hyviä.
Lyhyt poikatukka liukas ja taipuisa. Toimivat tuotteet O&H, Small talk, XZ Tyrnitehis, EHS Hunajahoitis.

Paikalla Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #541 : 08.04.08 - klo:12:51 »
En ehtinyt pitää sitä kovinkaan kauan joten tuollaista häiritsevää "keveyttä" en ole vielä kokenut..

Liukkautta taas todella kaipaan, kun muuten tällainen super karhea ja käkkyräinen hius.. Ja sitä tulikin jopa tuolla lyhyellä vaikutusajalla.

Käytän kyllä kahta/kolmea jätettävää jotka ovat melko rasvaisia yms. joten luulen senkin auttavan asiaa, että tuo naamio ei tee hiuksista hötöstä..

Mulle ihan passeli tuote, tuolla hinnalla ainakin! :) Ja papayansiemenöljy sopi siihen hyvin.

Tykkäsin Elvitalin keltaisessa purkissa olevasta naamiosta myös, sitä vain ei suomesta saa.
Ei ole samaa kuin siinä purtilossa..

Tosin NG on kyllä paljon parempaa.

« Viimeksi muokattu: 21.04.08 - klo:10:28 kirjoittanut Neriana »

Poissa tiita

• HAIRahtanut
« Vastaus #542 : 09.04.08 - klo:14:49 »
^ Mielestäni tuosta Instant Rescuesta on ollut paljonkin juttua täällä, haulla varmaankin löytää?
Kyllä se siitä, koska aina se siitä

Poissa Supervixen

• Tukkaguru
« Vastaus #543 : 09.04.08 - klo:14:57 »
^^ Jes, Instant Rescuesta on täällä paljon juttua. Kuuluu aikalailla markettitehisten aateliin. Useilla toimii paremmin lämmöllä tehostettuna, kuten itselläni. Ilman saunassa muhittelua tuote oli ihan keskinkertainen, mutta lämmön kanssa vaikutus oli erinomainen. Parhaita markettihoitoaineita mitä olen kokeillut Nutri Gloss -naamion ohella.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #544 : 16.04.08 - klo:19:22 »
Joku linkitti jossain ihonhoitopuolella tämän: http://kauppa.lifehair.fi Onko kellään kokemusta noista Biorichin shampoista ja hoitoaineista? Tekis kauheesti mieli tilata mutta en sitten viitsi jos ei olekaan hyviä.

Mie löysin tänään Sokokselta Bio Richin hoitoaineen, jossa ei ollut silikonia, eikä mineraaliöljyä ja pH on 4,0. Joitain mahdollisesti allergisoivia ainesosia (sitruksia, laventelia) tää hoitis kyllä sisältää, mutta ajoi kyllä asiansa CO-pesussa, johon olin etsimässäkin hoitista. Älyttömän hoitava tämä värikäsiteltyjen hiusten hoitis ei kyllä oo, että en varmaan normikäytössä tällaista tule käyttämään, mutta jos päänahka ei kutise äskeisen CO-pesun jälkeen, niin tää jää vakkariksi siihen touhuun.

Paikalla Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #545 : 21.04.08 - klo:10:32 »
Laitoin palautetta menemään LV.lle.. Kyselin LV tehiksestä että minne lie on kadonnut  :-\

Saa nähdä vastaavatko mitään, jos vastaavat niin raportoin  ;)

Poissa Auringonkukka

• Tukkaguru
« Vastaus #546 : 21.04.08 - klo:11:29 »
^Eikö Prismoista/muista S-ryhmän kaupoistakaan enää löydy? :-\

Mä ostin XZ:N kosteuttavan tehiksen lisäksi kosteuttavan pikahoitiksen kiiretilanteita ja co-pesukokeiluita (ajattelin aloittaa ne uudestaan) varten, en ole vielä koittanut miten toimii. Mutta se täytyy todeta että noissa on upea tuoksu, me likes veeeri much.

Yksinään en ole tehistä vielä muhitellut, aina ollut esim. O&H:ta kaverina, mut vähän epäilen ettei toimi yhtä hyvin tässä päässä kuin LV:N tehis, tosin tuo vaan sekoitusten perusteella arvioitu.
Tukka 1c(tai 2a) M ii/iii, hiuslaatuketju sivu 5, Hiushörhö, kosmisfriikki ja kynsilakkahirmu.

Paikalla Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #547 : 21.04.08 - klo:11:35 »
Itse ei ole pistänyt silmään.. ei ainakaan niissä S-marketeissa joissa olen käynyt..

Prismaan pääsen hyvin harvoin kun ovat niin kaukana.. Tarjoustalolla on yleensä kaikkea vaan eipä tuotakaan enää.

Poissa Ulrika

• Tukkaguru
« Vastaus #548 : 21.04.08 - klo:11:43 »
Mä löysin oman LV-tehikseni viime viikolla Minimanista Espoosta ja näin tuota myös ainakin s-marketissa Espossa. En ihan uskoisi, että tuote olisi lopetettu, vaikka onkin haastava löytää.

Edit. pitää vielä lisätä, että esim. Tarjoustalosta en sitä minäkään ole löytänyt.
Tänään on nimenomaan tekemispäivä!

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #549 : 25.04.08 - klo:17:01 »
Tuli eilen kokeiltua NG naamiota lyhyelläkin vaikutusajalla, kun luin täältä että monilla toimii niin jopa paremmin kuin pitkällä vaikutusajalla. Aikaisemmin olin siis käyttänyt tuota ainoastaan pitkissä muhitteluissa, ja täytyy kyllä sanoa että tuo toimii tässäkin päässä kyllä lyhyellä vaikutusajalla vielä paremmin kun pitkällä! Ihan uskomatonta, kun tuo on vielä silikonitonkin ja tekee hiuksista jo lyhyellä vaikutusajalla niin pehmoiset, kiiltävät ja terveen näköiset.  :-*
3a F ii

Paikalla Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #550 : 25.04.08 - klo:17:33 »
LV vastasi kyselyyni näin:

Hei!

Kiitos yhteydenotostasi. LV-sarjan kuuluu kyllä vielä kaipaamasi Tehohoito, sitä kannattaa kysellä mm. Tokmanni-ketjuun kuuluvista liikkeistä sekä muista ns. halpahalleista. Keskusliikkeissä sitä ei valitettavasti ole valikoimassa.

Ystävällisin terveisin

Eila Saari
Terveydenhoitaja
Berner Oy
LV-kuluttajaneuvonta
PL 15, 00131 Helsinki

Itseasiassa pongasin LV tehistä tänään saiturinpörssistä monta pulloa..  :)

Lauretta

• Vieras
« Vastaus #551 : 27.04.08 - klo:11:03 »
Minä käytän pelkkiä markettisarjojen shampoita, mutta yksi ehto minulla on niillekin: ne eivät saa sisältää silikonia. XZ ja Herbina ovat suosikkejani, mutta myös EHS hunajahoito on oikein hyvä, ja vieläpä kivan tuoksuinenkin.

Miksi markettisarjoja väheksytään niin usein? Monilla nettisivuillakin jankutetaan, että pitäisi aina käyttää kampaamotuotteita. Minun mielestäni kummatkin ovat kyllä ihan yhtä hyviä, varsinkin jos osaa valita shampoonsa oikein. Jos on kokeillut esim. pelkkää Garnieria, niin en kyllä ihmettele jos sen jälkeen siirtyy kampaamotuotteisiin.

Poissa tiita

• HAIRahtanut
« Vastaus #552 : 27.04.08 - klo:11:18 »
^ Samaa mieltä. Itse koen sen niin, että jos hiukset pysyvät hyvässä kunnossa markettisarjojen avulla, niin hyvä niin. Halvemmalla pääsee. Toki tiedän senkin, että inceissä voi olla huomattavia eroja marketti- ja kampaamosarjoissa. On yksilöllistä mistä pitää ja minkä kokee omalle tukalle parhaaksi. Itse olen löytänyt hiuksilleni sopivat tuotteet ihan marketista, tosin opiskeljaibudjettini ei salli kampaamotuotteisiin siirtymistä. Ehkä joskus hamassa tulevaisuudessa pääsen itsekin kunnolla vertailemaan näiden sarjojen eroja ja ehkä sitten kokemuksista viisaampana kirjoittelen uudelleen.
Kyllä se siitä, koska aina se siitä

Poissa sonj

• Hiushörhö
« Vastaus #553 : 27.04.08 - klo:11:33 »
^^ & ^

Kyse on varmaan valtaosalla hoitotehoista - kampaamotuotteiden helmet hoitavat kyllä markettihelmiäkin paremmin yleensä, eikä esimerkiksi rakennepaikkaavia tuotteita marketista paljoa löydy. Toki tuossakin vaikuttaa niin kauheasti se, että poimii parhaat tuotteet aina päältä, aika moni kampaamotuote ei kyllä markettituotteita parempi ole. Toki jos markettitehot tukalle riittävät, niin turha varmaan kalliimpiin aineisiin on siirtyä. Ja aina niitä voi tietty terästää :)

Mutta tuosta opiskelijabudjetista (olen tästä kirjoittanut varmaan muuallekin): ainakin osa käyttämistäni kampaamotuotteista tulevat oikeasti edullisemmaksi kuin markettikama. Esimerkiksi Tigin Moisture maniac maksoi ennen Mansikkalassa 11e/750ml, joten tuon litrahinta on aika lähellä esimerkiksi XZ:aa, ja MM on mielestäni kuitenkin riittoisampaa. Samoin ostan Ebaysta MOP Hydrating -hoitista postikuluineen hintaan noin 5,7e/300ml, eli tuo tulee hieman halvemmaksi kuin esimerkiksi LV-tehis (3,4e/150ml). Eli köyhäily vaan köyhäilyn takia eli tää "oon opiskelija en voi ostaa kampaamotuotteita" -mantra on aika järjetön, varsinkin jos kiinnittää huomiota tuotteiedn riittoisuuteen. Ja hintoja vertailemalla pääsee kokeilemaan paljon uusia tuotteita :)
on satua, että morsiamet punastelevat
tosiasiassa he hehkuvat voitonriemusta

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #554 : 27.04.08 - klo:11:37 »
Toinenkin kampaamotuotteiden puolustuspuhe ;). Musta taas on niin hassua, että markettituotteiden ehdottomat kannattajat väheksyvät kampaamotuotteita ja sanovat, että kyllä pelkillä markettituotteillakin pärjää, jos osaa valita oikein, ja että miksi turhaa maksaa kampaamotuotteista enemmän kuin markettituotteista. Kyllä munkin mielestä marketistakin löytyy todella hyviä tuotteita (LV-tehis), mutta esim. sampoiden osalta en kelpuuttais mitään sampoota, koska käytän pelkästään sulfaatittomia sampoita. Sellasia ei taida marketista löytyä, mutta edullisesti luontaistuotekaupoista kylläkin. Hinnasta voi sanoa sen verran, että kun tilaa noita "kalliita" kampaamotuotteita isoja litran pulloja, niiden litrahinta ei enää ole kuin muutaman euron kalliimpi kuin markettituotteiden, tai saattaa olla jopa halvempi niin kuin sonj:kin on huomannut.

Jos on todella puhkikäsitellyt hiukset, ei marketista löydy tarpeeksi tehokkaita kosteuttavia ja rakennepaikkaavia tuotteita korjaamaan vaurioita. Sellaisia luomutilassa olevia hiuksia on paljon helpompi saada pidettyä hyvässä kunnossa pelkillä markettituotteillakin, koska hiusten tarpeet eivät ole niin vaativat.

Eli kuten tiitakin totesi, hiusten mukaanhan sitä pitää mennä, eikä mielestäni marketti- tai kampaamotuotteita saisi väheksyä vain sen takia, että ne ovat marketti- tai kampaamotuotteita, sillä kummistakin löytyy niitä helmiä ja huteja.