Kirjoittaja Aihe: Keskustelua markettisarjoista  (Luettu 550777 kertaa)

Poissa tiiti2

• HAIRahtanut
Vs: Keskustelua markettisarjoista
« Vastaus #555 : 27.04.08 - klo:11:53 »
Minusta taas on hassua, että tuotteet lajitellaan selkeästi markettituotteisiin ja selektiivisiin. Ensisijaisesti tuotteet ovat hyviä, keskinkertaisia tai huonoja ostopaikasta riippumatta. Marketista voi myös löytää suhteellisen kalliita tukkajuttuja. Halvemmalla voi päästä tilaamalla tuotteita netistä isoissa pakkauksissa, joitain jenkkibrändien tuotteitahan myydään jopa gallonan kanistereissa. Tuotteiden jako markettituotteisiin ja selektiivisiin on mielestäni keinotekoinen ja ylläpitää keinotekoista mielikuvaa "eri kategorian" tuotteista. ("Kampaamotuotteiden silikonit ovat vesiliukoisia, kun taas markettituotteiden silikonit kertyvät hiuksiin.") Hulluin mielleyhtymäni on rotuerotteluun! Vrt. Tässä ketjussa keskustellaan markettiripsareista vs. This bus is for whites only.  ;D
2bFii, olkapäille, tyvessä oma väri ja raitoina 9.0

Paikalla Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #556 : 30.04.08 - klo:09:30 »
Tuolta samaisessa saiturinpörssissä (mistä aiemmin kirjoitin) meinasi silmätn tippua hintojen takia! VO5 tuotteet olivat melkein 3.5euroa pullo! Muuthan myyvät sitä jollain 1.5e?? olen aina luullut s.porssin lukeutuvan niihin "halpis" ketjuihin..

Poissa marenki

• Tukkaguru
« Vastaus #557 : 30.04.08 - klo:10:45 »
Nyt on pakko kysyä, onko kukaan juureksista saanut kokea kunniaa pestä tukkansa Pirkka Aloe&kurkku shampoolla (tai joku semmonen, 500ml pullo)? Taas eilen lähikaupassa iski hirvittävä himo sitä shampoota kohtaan. ;D Se vaan näyttää niin sympaattiselta siinä hyllyssä, kuulostaakin niin raikkaalta, mulla vaan tekisi mieli ostaa se.

Poissa tiita

• HAIRahtanut
« Vastaus #558 : 30.04.08 - klo:12:00 »
^ Kokeile ihmeessä, miekin haluan kuulla onko siitä mihinkään! Eihän se paljoa kukkaroa kevennä ja jos ei päähän tehoa niin sillähän sheivalee hyvän aikaa jalkoja tms :)
Kyllä se siitä, koska aina se siitä

Poissa marenki

• Tukkaguru
« Vastaus #559 : 30.04.08 - klo:16:42 »
^ Eiku kokeile sinä.  :D Mulla on shampoita kaapit pullollaan ja sheivaukseenkaan en viitsi käyttää sitä seuraavaa kymmentä vuotta. Em ymmärrä mistä moinen himo Pirkka-shampoota kohtaan johtuu, ehkä kuvittelen sen oikeasti jotenkin raikkaaksi vaihtoehdoksi ylihajustettujen Tigien rinnalla.

Cerise

• Vieras
« Vastaus #560 : 30.04.08 - klo:20:03 »
Onko Nivean hiustuotteet vielä rantautuneet Suomeen? Ranskaan tulivat muutamia kuukausia sitten, pullot on aika houkuttelevan näköisiä ja tekisi mieli kokeilla mutten ainakaan vielä ole mitään ostanut. Sain kuitenkin kaksi näytettä
jätettävistä hoitoaineista, toinen vaaleille hiuksille (Gold Explosion) ja toinen ruskeille hiuksille (Cacao Explosion).

Näpyttelen incit tähän:

Nivea Hair Care Gold Explosion

Aqua, C12-13 Alkyl Lactate, Polyquaternium-37, Helianthus Annuus, Triticum Vulgare, Benzophenone-4,
Oryzanol,Cetrimonium Chloride, Aluminum Starch Octenylsuccinate, Laureth-4, Propylene Glycol Dicaprylate/Dicaprate, Sorbitan Oleate, PPG-1 Trideceth-6, C10-12 Alkane/Cycloalkane, Sodium Citrate,
Propylene Glycol, Tin Oxide, Mica, Sodium Benzoate, DMDM Hydantoin, Citronellol, Alpha-Isomethyl
Ionone, Linalool, Butylphenyl Methylpropional, Coumarin, Parfum, CI 77891, CI 77492

Nivea Hair Care Cacao Explosion

Aqua, C12-13 Alkyl Lactate, Polyquaternium-37, Aesculus Hippocastanum Seed Extract, Theobroma
Cacao Extract, Panthenol, Oryzanol, Benzophenone-4, Aluminum Starch Octenylsuccinate, Laureth-4,
Propylene Glycol Dicaprylate/Dicaprate, Mica, PPG-1 Trideceth-6,Cetromonium Chloride, Propylene
Glycol, C10-12 Alkane/Cycloalkane,Glycerin, Sorbitan Oleate, Sodium Citrate, Lactic Acid, Glucose,
PEG-40 Hydrogenated Castor Oil, Trideceth-9, Alumina, Triethanolamine, Sodium Benzoate, DMDM
Hydantoin, Limonene, Linalool, Parfum, CI 77499, CI 77891

Itselleni suuri osa nimistä täyttä hepreaa, mutta silikooneja ei ainakaan omaan silmään osunut.
Viisaammat valaiskoot  :D

Paikalla Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #561 : 03.05.08 - klo:17:22 »
Vitsi kun tekisi mieli ostaa tuota EHS hunajahoitoainetta.. Tosin LV ei toiminut mulla yhtään, ei hoitotehot riittäneet joten vähän epäilen riittäneekö tuossa hunaja jutussakaan..  :-\

Kun on tällainen koppurainen laineikas ja hapso sieltä täältä.. Ja tätä tukkaa on paljon!  ;D

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #562 : 05.05.08 - klo:20:52 »
Oon nyt huomannut että ehkä LV tehohoito ei sittenkään ole riittävän hoitava minun hiuksille ainakaan yksistään. Viimeksi kun käytin sitä, latvat ja raitakohdat tuntui vähän karheilta. Toisaalta voi myös olla, että ehkä pidemmällä vaikutusajalla olisi tullut parempi lopputulos. Ehkä kuitenkin tästä lähin ihan suosiolla sekoittelen siihen öljyjä ja vaikka hunajaa. :)
3a F ii

Poissa Herya

• Tukkaguru
« Vastaus #563 : 05.05.08 - klo:20:56 »
^En mäkään oo saanu sitä toimiin yksinään. Enkä oo kyllä varma toimiiko se öljyn kanssakaan. En oikeen huomaa sen käytöllä yhtään mitään. No ei se mitään. Mutta ei se karheaksi tee eikä takuta mutta oisin toivonu pehmeempää ja sileempää tuntoa.

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #564 : 05.05.08 - klo:21:17 »
Mä olen kyllä saanut joskus sen toimimaan ihan yksinäänkin. Ehkä se olikin sitten niin, että sitä pitää muhitella vähintään kaksi tuntia, että se toimii.  ::)
3a F ii

Paikalla Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #565 : 06.05.08 - klo:17:13 »
Olen positiivisesti yllättynyt.. Ostin nyt kuitenkin tuon EHS hunajahoitiksen. Hiukset on todella kiiltävät, pehmeät ja suorat. Aika hyvää tuolla hinnalla :) sekoitin tosin siihen lanzan color healing hoitista, mutta sen tiedän että pelkästään lanza ei tällaista lopputulosta saa aikaan joten osaa on hunajahoitiksellakin :)

Ainut mitä huomasin, niin tuote ei ole kovin riittoisaa  ::) tähän tukkaan hoitoaine hukkui ihan totaalisti vaikka kaatamalla kaadoin.

7.5. Miten on käynyt:

Päätin että luotan vain EHS hunajahoitikseen ja laitoin sitä muhittelemaan pariksi tunniksi.
Huuhdellessa hiukset tuntuivat todella puhtaalta (vaikka en ollut pessyt niitä shampoolla ennen muhittelua).
Märkänä tuntuivat hiukan kovilta ja kuivilta, ajattelinkin, että ei tuo ehkä yksinään niin hyvin toimi..

Kuitenkin kuivausvaiheessa hiukset olivat toooodella pehmeät ja liukkaat, oli vaikea saada niitä pysymään pyöröharjassa kun liukuivat koko ajan pois. Yhtäkään hamputtavaa latvaa en näe  :o ja jollain lailla tuntui että hiukset todella imivät itseensä tuota hoitoainetta.. Juuri kun sain sen levitettyä se oli kadonnut olemattomiin.. Ennen vaaleissa hiuksissani ei ollut kauheastikkaan kiiltoa mutta tuo hoitis on saanut hiukset kiiltämään ja "blondi" väri näkyy jotenkin paremmin(?).
Tykkään todella  :-*

Onko kukaan kokeillut tuota EHS koivu shampoota? tai sitä ihan tavallista valkoisessa purkissa olevaa hoitoainetta?

« Viimeksi muokattu: 08.05.08 - klo:07:13 kirjoittanut Neriana »

Poissa Eudokia

• HAIRahtanut
« Vastaus #566 : 08.05.08 - klo:10:19 »
Onko kukaan kokeillut tuota EHS koivu shampoota? tai sitä ihan tavallista valkoisessa purkissa olevaa hoitoainetta?

Kokeilin koivushampoota ja valkoisessa purkissa olevaa hoitoainetta muutama vuosi sitten ja mulla ne takuttivat tukkaa. Voihan olla, että ne jollekin sopii. Mulle kävi samoin kuin sulle, että tukka aivan imi hoitoainetta. Nyt mietin, että voisin kokeilla hunajahoitista CO-pesuun. Katselinkin jo kaupassa tuota hoitista, mutta en vielä ostanut. :)
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am

Paikalla Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #567 : 08.05.08 - klo:10:26 »
Hmm.. Mikäköhän siinä valkoisessa hoitoaineessa on niin erilaista verrattuna tuohon hunajahoitoon..?  ::) Kukaan tietää..?

Kyllä tuo hunajahoitiskin takuttaa jonkin verran.. Mikä noiden hoitisten ero oikestaan on? lupaavat verkkosivuilla aika samaa..

Koivushampoota olisi ihan kiva kokeilla.. ei ole oikein löytynyt sellaista sopivaa.. onko tuo koivu shampoo sulfaatiton..? Ovatko tuotteet silikonittomia..?  ::)

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #568 : 08.05.08 - klo:10:34 »
Koivushampoota olisi ihan kiva kokeilla. Ei ole oikein löytynyt sellaista sopivaa. Onko tuo koivu shampoo sulfaatiton? Ovatko tuotteet silikonittomia?

EHS:n koivusampoo ei ole sulfaatiton, marketista kun ei löydy ainoatakaan sulfaatitonta sampoota. Koko EHS-sarja on silikoniton. EHS-tuotteille on myös oma ketjunsa, josta voi lukea käyttökokemuksia sun muita juttuja.

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #569 : 08.05.08 - klo:10:45 »

Minä käytän aina CO-pesussa tuota valkoisessa purkissa olevaa hoitoainetta, ja se on ollut mulle paras hoitoaine CO-pesuihin. Minusta se on parempaa kuin hunajahoitis, kun ei ole niin löysää, ja muutenkin.. Tekee hiuksista tosi ihanat, eikä kyllä minulla takuta yhtään, päinvastoin.

Hmm.. Mikäköhän siinä valkoisessa hoitoaineessa on niin erilaista verrattuna tuohon hunajahoitoon..?  ::) Kukaan tietää..?

Kyllä tuo hunajahoitiskin takuttaa jonkin verran.. Mikä noiden hoitisten ero oikestaan on? lupaavat verkkosivuilla aika samaa..

Ei niillä oikeasti ole edes kamalasti eroa. Hunajahoitiksessa on vaan vähän sitä jotain
hunajajuttua (  ;D ), ja taisipa olla enemmän hajusteita ja säilöntäaineitakin, en ole ihan varma kun ei voi nyt tarkistaa hunajahoitiksen inciä, mutta muistelisin näin. Niin ja se ero niillä tosiaan on, että se valkoisessa purkissa oleva hoitoaine ei ole niin löysää.
3a F ii