Kirjoittaja Aihe: Keskustelua markettisarjoista  (Luettu 550028 kertaa)

Poissa MerGirl

• Tukkaguru
  • Glittering around.
Vs: Keskustelua markettisarjoista
« Vastaus #570 : 17.05.08 - klo:20:54 »
Mistä se tieto on tullut että NG-naamio lopetetaan? Meillä eivät ole ainakaan alessa ja L'Orealin sivuilla tuo on vielä. Tarviis tietää että osaa hamstrata sitten.
“Driver picks the music, shotgun shuts his cake hole.”

Poissa tiita

• HAIRahtanut
« Vastaus #571 : 18.05.08 - klo:09:39 »
^ Lähinnä siitä, kun ihmiset on bongaillu näitä purkkeja punaisella tarralla alennuskoreista ja ilman vakiohyllypaikkaa enää muitten Nutri Glossien joukossa.
Kyllä se siitä, koska aina se siitä

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #572 : 18.05.08 - klo:11:24 »
^ Mutta eihän tuo nyt vielä tarkoita sitä että koko tuotteen valmistus olisi lopetettu. Niin ja minä en myöskään ole huomannut että olisi alennuksessa, ja oma hyllypaikkakin tuntui olevan ainakin kun viimeksi ostin (muutama päivä sitten). Voi kumpa sitä ei oltaisiin lopettamassa, ehdottomasti yksi parhaista tuotteista ikinä! Päihittää monet kalliit kampaamotuotteetkin ihan kepeästi.
3a F ii

Poissa tiita

• HAIRahtanut
« Vastaus #573 : 18.05.08 - klo:12:30 »
^ Ei tarkoitakaan, mutta ihmiset ovat noitten ilmiöiden perusteella hätääntyneet, että naamiota oltaisiin lopettamassa :)
Kyllä se siitä, koska aina se siitä

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #574 : 18.05.08 - klo:16:22 »
Huh, hyvä ettei ole lopetettu. :D
Millaisessa purkissa se nykyään sitten on?
3a F ii

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #575 : 25.05.08 - klo:21:33 »
Onko kenelläkään kokemusta LV-hoitoaineesta jätettävänä? Mulla olisi hakusessa tuoksuton,voidemainen jätettävä Bumble&Bumble Leave-In Conditionerin tilalle. Ja kun tuote vielä saisi mieluusti olla edullinenkin, niin mietin että olisiko tuosta mihinkään. ::)

Ajattelin sitä sotkea Tigin Small Talkiin, joten, jos jollain on tällaisesta combosta kokemusta, niin mielellään kuulisin toimivuudesta.

Myös Erisanin hoitoainetta mietin kyseiseen tarkoitukseen.
« Viimeksi muokattu: 25.05.08 - klo:21:35 kirjoittanut Anissa »
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #576 : 26.05.08 - klo:15:18 »
Miltä vaikuttaa VO5 Perfect Lenghts INCI:

Aqua, Ceteryl Alcohol, Quaternium-18, Stearamidopropyl Dimethylamine, Keratin Amino Acids, Hydrolyzed Vegetable Protein PG-Propyl Silanetriol, Tocopheryl Acetate, Panthenol, Ascorbic Acid, Niacinamide, Biotin, Phenethyl Benzoate, Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride, Glyserin, Hydroxyethylcellulose, Dimenthicone, Glyseryl Stearate, Citric Acid, Quaternium-80, PVP, Steareth-21, Sodium Chloride, Oleamine Oxide, Polysorbate 20, Disodium EDTA, Methylchloroisothiazolinone, Benzyl Salicylate, Hexyl Cinnamal, Linalool, Parfum.

Onko tuossa hoitiksessa mitään hyvää?

Poissa Husky

• Tukkaguru
  • It takes a fool to remain sane
« Vastaus #577 : 26.05.08 - klo:15:30 »
Ymmärrän, että INCin lukutaito ei välttämättä kaikilla ole kauhean hyvä mutta toisaalta tämä ei myöskään ole mikään tulkinta-automaatti.

Suosittelen kokeilemaan vaikka tuota tuotteen nimeä hakuun tai selaamaan VO5 (tai mikä tahansa tuote mieltä vaivaakin) ketjua. Kokemuksia löytyy paljon tuostakin tuotteesta, osassa jopa mainittu juttuja siitä, mitä INCI sisältää.

Aloittelevan INCIn tulkitsijan ehdoton apuvälinen on myös tämä ketju:

http://juurikasvu.org/smf/index.php?topic=800.0

Eli INCI inhokit ja suosikit, jossa juurekset luettelevat mitä he etsivät tuotteista ja mitä välttelevät. Ei tarvita mitään ylimaallisia kykyjä noitten listojen tulkintaan, opettelet pari keskeisintä ainesosaa, joita oma tukkasi kaipaa ja katsot onko niitä ko. tuotteessa ja jos on niin kuinka korkealla ja onko jotain mitä et halua käyttää (esimerkkinä vaikkapa silikonit tai kuivattava alkoholi).

Tottakai kysyä saa, mutta jos alkaa jokaisen tuotteen INCIstä yksittäin kyselemään tulkintoja niin voisi pikkuhiljaa harkita sen oman taidon kehittämistä. Tältä foorumilta kun löytyy siihen aika kattavat tietolähteet.
Lyhyt poikatukka liukas ja taipuisa. Toimivat tuotteet O&H, Small talk, XZ Tyrnitehis, EHS Hunajahoitis.

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #578 : 26.05.08 - klo:15:53 »
Olen selannut kaikki mahdolliset ketjut läpi, tiedän joitan todella "huonoja" osia INCIssä mutta en silti osaa käyttää sitä tietoa INCIN lukemiseen.. Tuolta löytyy silikonia, mutta millä mittasuhteilla.. Toisin sanoen en osaa sanoa onko tuote hyvä vai huono vaikka tiedän suurin piirtein mitä se sisältää.

Poissa Husky

• Tukkaguru
  • It takes a fool to remain sane
« Vastaus #579 : 26.05.08 - klo:15:55 »
INCIssä menee niin, että ensimmäisenä listalla olevaa on eniten ja siitä sitten vähenee pitoisuudet. Muista myös se, että se mitä tuote sisältää ei tavallaan objektiivisesti kerro onko tuote hyvä vai ei, kokeilemalla se vasta oikeastaan selviää lopullisesti. Tietysti ymmärrän, että rahan säästämisen kannalta olisi hyvä saada se tieto etukäteen mutta se ei aina niin toimi.

Itse olen aloittelevana INCIn lukijana pitänyt kyllä tuota suosikit ja inhokit -ketjua parhaana tietolähteenä. Ota vaikka tuon INCIn rinnalle auki se ketju ja lähde tulkitsemaan sitä kautta.
Lyhyt poikatukka liukas ja taipuisa. Toimivat tuotteet O&H, Small talk, XZ Tyrnitehis, EHS Hunajahoitis.

Poissa Firestarter

• HAIRahtanut
« Vastaus #580 : 06.07.08 - klo:16:31 »
Hei, osaisikos joku kertoa tuosta NG-naamion kohtalosta, onko se lopetettu vai kenties saanut uuden ulkoasun kuten joku tuossa aiemmin sanoi?
Löysin sitä jopa yhdestä halpahallista ja pitäisi nyt tietää täytyykö käydä ostamassa hylly tyhjäksi vai ei.  ;D

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #581 : 11.07.08 - klo:11:32 »
Pongasin vähän aikaa sitten itäkeskuksen tarjoustalossa Alberton mansikka(?) shampoota.. Jos nyt oikein muistan.. Olin ihan puulla päähän lyöty.. Voi vitsi kun alkaisivatkin myydä noita silikonittomia alberton tuotteita! niihinhän kuuluu ties mitä hedelmäisiä hoitoaineita yms..?

Onko kukaan muu nähnyt?

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #582 : 11.07.08 - klo:12:03 »
^ Noita oli joskus reilu vuosi sitten jo myynnissä ainakin Tammiston Tarjoustalossa. Lykkää hakuun hakusanaksi "Alberto*" niin tulee reippaasti vastauksia.

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #583 : 12.07.08 - klo:17:31 »
Oon nyt huomannut että ehkä LV tehohoito ei sittenkään ole riittävän hoitava minun hiuksille ainakaan yksistään. Viimeksi kun käytin sitä, latvat ja raitakohdat tuntui vähän karheilta. Toisaalta voi myös olla, että ehkä pidemmällä vaikutusajalla olisi tullut parempi lopputulos. Ehkä kuitenkin tästä lähin ihan suosiolla sekoittelen siihen öljyjä ja vaikka hunajaa. :)

Siitäkin huolimatta että LV-tehohoito ei mun hiuksissa tunnukkaan toimivan, on se mulle sellanen tuote jota pitää aina olla!
Nimittäin, oon tajunnut että mun päänahka pysyy kunnossa kun tätä käyttää päänahkaan.

Jos tuntuu että on kuivaa hilsettä tai päänahka on muuten vaan ärtynyt, niin tätä kun pistää päänahkaan tehismuhitteluiden ajaksi niin kylläpä voi päänahka hyvin. :) Mun päänahka ei oikeen tykkää O&H:sta tai Joicon rekusta, joten se tavallaan rajoittaa niitten käyttöä, mutta LV:n tehohoito on tässäkin taas hyödyksi, sillä kun laitan sitä päänahkaan niin se samalla tuntuu hoitavan sitä, ja suojaa nuilta muilta mömmöiltä jotka muuten päänahkaan jouduttua aiheuttaisi hilseilyä ja muuta sellasta mukavaa.
LV-tehohoito ei lähmää hiuksia yhtään vaikka sitä päänahkaan laittaa, joten pesu sen jälkeen ei oo tarpeellinen.
Päänahan ongelmiin oon testannut oliiviöljyä ja apteekin perusvoiteita, mutta niitten hyödyt tulee oikeestaan esiin vasta sitten kun niitä käyttää jatkuvasti, LV-tehohoidon vaikutuksen näkee jo yhdestä käyttökerrasta.  :-*
3a F ii

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #584 : 14.07.08 - klo:07:14 »
Ajattelin mennä tänään ostamaan Pantenen Ice Shine shampoon + hoitoaineen. Shampoohan on ilmeisesti silikoniton, ja INCI listassa hoitoaineessa silikoni ei myöskään ollut ihan päällimäisenä..?

Onko kukaan kokeillut kyseisiä tuotteita? Tuleeko kiiltoa?

(kuristakaa vaan mutta kuhan nyt kysyin  ;D)