Kirjoittaja Aihe: Keskustelua markettisarjoista  (Luettu 550968 kertaa)

Poissa tiikeri

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Keskustelua markettisarjoista
« Vastaus #750 : 21.04.12 - klo:16:27 »
MIkähän olisi hyvä (ja halpa)hoitoaine marketista silottamaan hennattua pörrötukkaa? Silikonia saa olla mutta olis kiva että jotain hoitotehojakin edes vähän eli ei ihan pelkkää silikoni huttua. Tässä Iherbin tilausta odottaessa tars jotain keksiä millä hiuksensa selvittäisi.
Olkamittainen hennattu paksu, kuivahko ja taipuisa tukka. Kasvatus käynnissä.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #751 : 22.04.12 - klo:20:10 »
^
Mun mielestä Fructisin hoitsikat on olleet ihan toimivia. Viimeksi oli käytössä normaalien hiusten hoitis, jossa ei ollut edes silikoneja.

Herbinalta oli tullut ruususarjaan biohajoavat hiustuotteet (shampoo + hoitis tuubeissa), joista hoitoaine päätyi ostoskoriin. Vielä en ole tosin kokeillut eikä nuhan takia oikein voi kommentoida tuoksuakaan  ;D Vaikutti olevan kuitenkin samaa tuoksua kuin kasvosaippuassa  ???

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #752 : 23.04.12 - klo:08:47 »
Mä taas liputan Pantenen puolesta!  ;D

Niiden shampoot on huonoja, koska sisältävät silikonia (tosin se Ice Shine -sarjan shampoo ei taida sisältää silareita, korjatkaa jos olen väärässä. Se on ainoa shampoo Pantenelta, jota olen pystynyt käyttämään) mutta ne hoitoaineet... Aaah! Aina kun mulla on tosi koppurat latvat, käytän kuurina Pantenea ja se vaan toimii, joka kerta.

Tuo liiallisen hennauksen jälkeinen yli-rakennepaikattu takkutukka on mulle tuttu ilmiö. Silloin hiukset kaipaavat paljon kosteutusta ja silareita siloittamaan!

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #753 : 23.04.12 - klo:09:20 »
Itse voin suositella Pantenea ja Glissiä  :) Käytän noita siloittajana ja sulkijana silikonittoman naamiom jälkeen ja toimii  :ts Glisseistä tykkään ehkä enemmän niiden tuoksun takia. Muuten aika samanlainen on noilla lopputulos.

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #754 : 23.04.12 - klo:20:25 »
Herbinalta oli tullut ruususarjaan biohajoavat hiustuotteet (shampoo + hoitis tuubeissa), joista hoitoaine päätyi ostoskoriin. Vielä en ole tosin kokeillut eikä nuhan takia oikein voi kommentoida tuoksuakaan  ;D Vaikutti olevan kuitenkin samaa tuoksua kuin kasvosaippuassa  ???

Joko olet kokeillut?  :)
Katsoin Herbinan sivuilta, että sinne on tullut kaikkea muutakin kivaa. Ilmeisesti osa tuotteista on vain pakkauksiltaan uudistettu, mutta tuo ruususarja vaikuttaa mielenkiintoiselta.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #755 : 25.04.12 - klo:18:14 »
^
Tuoksu oli sama kuin kasvosaippuassa eli ei selkeästi ruusun tuoksuinen. Ei ollut mitenkään erityinen: toimii mun hiuksissa ihan hyvin, mutta voisi olla ehkä aavistuksen hoitavampi latvojen takia. Muistaakseni vanhempi biohajoava oli ehkä jotenkin parempi, mutta saattaa olla sama koostumus.  Ei paljon hoitoa vaativille hiuksille, mutta menee helppohoitoisille kyllä ihan hyvin eli perushuttua.

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #756 : 16.05.12 - klo:14:03 »
Wellan pro series, suihkutettava hoitoaine värjätyille hiuksille on ihan kelpo jätettävä! Siloittaa hyvin pituudet, tosi pieni määrä riittää. Koostumus on voidemainen ja suihke tuleekin pullosta aika pienenä. Vaatii pienen levityksen pituuksiin, mutta hyvin pienellä määrällä ( 1-2 suihkauksella) sain niskasta alaspäin kaikki latvat siloisiksi. Ei lähmää ainakaan kovin helposti vaikka lipsahtaakin vähän enemmän.

Tuoksu on tuollainen kampaamomainen, tuoksuu hetken aikaa tukassa mutta haihtuu sitten pois. Yllättävän hyvä tuote, tulee kyllä käytettyä loppuun asti.  :) Sopii varsinkin vähän kuivemmille latvoille.

Poissa hairwreck

• HAIRahtanut
« Vastaus #757 : 16.05.12 - klo:21:41 »
Siis en nyt viimeaikoina ole mistään löytänyt hajusteettomia, silikonittomia hoitoaineita, jotka olisi lisäksi budjettiin sopivia. Missä ne kaikki piileksivät, tietääkö joku? Olen käyttänyt co-pesuun nyt EHS valkosessa purkissa olevaa hoitista (siinäkin tosin parfum incissä), mutta ei vaan tunnut sopivan päähän enää yhtään. Erisan on vähän turhan kallista kun puol purkkia suunnilleen menee kerralla  ;D Tota rainbown hajusteetontakaan en oo pitkiin aikoihin bongannut, vaikka kai sekin vielä myynnissä on. Eli jos marketeissa piileksii hyviä hajusteettomia ja silikonittomia budjettihoitiksia niin otan vinkkejä vastaan!
2b C ii mittana bsl, tavoite hyväkuntoinen mid-back

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #758 : 16.05.12 - klo:21:49 »
^oletko jo tutustunut LV-sarjaan ja Hebinan Sensitive-sarjaan? Molemmat hajuttomia ja silikonittomia.

Minä olen huomannut että CO-pesussa ei oikeasti haittaa vaikka sitä hoitista vähän vedellä laimentaakin eli kaadan nokkapulloon vajaan desin verran hoitista ja loput vettä, puhdasta tulee. Toki levittelen samaan muhimisaikaan vähän tuhdimpaa hoitista ihan latvoihin, mutta kannattaa joka tapauksessa kokeilla pientä laimennusta.
this too shall pass.

Poissa hairwreck

• HAIRahtanut
« Vastaus #759 : 16.05.12 - klo:22:13 »
Olen noita katsellut ja joskus käytellytkin. Eihän ne mistään kalliimmasta päästä ole, mutta ei ihan huoletta voi lotrata.

Äh, miksen heti tajunnut tota laimennusta, shampootkin aina laimennan! Tuosta ongelmat saattaa jopa johtua, että kun pitää hirveä määrä sitä hoitista tunkea sinne hiuspohjaan vain siksi, että levittyy hyvin. Tuosta voisinkin muokata sellaisen hoitiksella buustatun wo-pesun/ laimean co-pesun. Tuo wo kun ei ihan sovi (eli en jaksa sitä hinkkaamista ja harjaamista) tällä hetkellä ja co-pesussa tosiaan tuntuu, ettei hiuspohja niin tykkää kauheasta hoitoainemäärästä. Ehkä tuo EHS jopa toimisikin tällä keinolla. Kiitos jälleen vinkistä deko!
2b C ii mittana bsl, tavoite hyväkuntoinen mid-back

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #760 : 19.05.12 - klo:20:23 »
Onko markettisarjoissa suosittelemisen arvoista tuotetta antamaan hiuksille rakennepaikkausta?

Blondasin vaalennussuihkeella hiuksiani ja muutaman vaalennuskerran jäljiltä hiukset tuntuvat muuttuneen kuivemmiksi ja hieman heppoisemmiksi latvoista. Hiukseni eivät ole siis selvästi blondit mistään kohden vaan oma hiustenväri sai vaan vähän vaaleampaa sävyä.

Ikävöin tällä hetkellä käsittelemättömän hiuksen helppohoitoisuutta. XZn tyrnihoitoaine ei tunnu enää riittävän ja mietin mitä minun nyt pitäisi tehdä. Onko marketeissa tarjolla mitään hoitoainetta/shampoota, joka vahvistaisi hiusta?

Miten esimerkiksi merkit Aussie, Soyoss, Tresemme?  :)

Poissa Butterfly

• Tukkaguru
« Vastaus #761 : 21.05.12 - klo:21:53 »
Olen nyt viikon ajan käyttänyt Wellan Pro Series Shine -shampoota ja hoitoainetta ja nämä tekee hiuksista ihan superpehmoiset, kiiltävät ja sileät. Jos kaipaat tuollaista tulosta, etkä kammoa silareita, niin suosittelen lämpimästi kokeilemaan :)

scarface

• Vieras
« Vastaus #762 : 22.05.12 - klo:00:39 »
^ :ts Mä rakastan tismalleen samaa settiä! Ainoo sana, joka kans ekana tulee ton lopputuloksena mullakin mieleen, on ehdottomasti "superpehmoinen". Koska semmoinen ihana tukasta tosiaan tulee! Hirmu kevyen oloinenkin, kaiken lisäks.

Poissa Maasha

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #763 : 22.05.12 - klo:07:12 »
Miltä tuo Wellan shine-hoitis tuoksuu? 
2b M iii

Poissa Butterfly

• Tukkaguru
« Vastaus #764 : 22.05.12 - klo:07:30 »
^ Tuoksu on melko samanlainen, kuin muissakin pro series- tuotteissa, eli ainakin minun nokkaani miellyttävän raikas. Sen unohdin tosiaan vielä mainita, että vaikka shampoossakin on silikonia, niin missään nimessä se ei lätsäytä hiuksia, vaan lopputulos on ihanan ilmava.