Kirjoittaja Aihe: Keskustelua markettisarjoista  (Luettu 436169 kertaa)

Poissa Jonttu

• Haiven
  • *
Vs: Keskustelua markettisarjoista
« Vastaus #1230 : 27.09.17 - klo:20:10 »
Olen nyt muutaman kerran käyttänyt Garnier Responsin Rice cream & oat milk hoitoainetta. Ei sisällä pabeenejä, mutta INCI:n lopusta löytyy yksi silikoni. Tuoksu on mielestäni ihana! Ja se jää pesun jälkeen hiuksiin. Tarkoitettu hennoille hiuksille ja sopii myös ainankin polkkapituiseen oman väriseen hiukseen myös CO-pesussa.

Garnier Respons Avocado oil & Shea butter shampoo, joka on tarkoitettu kuiville ja vaurioituneille hiuksille, ei tietenkään sopinut hyväkuntoiselle oman väriselle polkalle. On silikoniton ja parabeeniton. Pesee todella hellästi ja koostumus on kuin paksua kermaa. Sopii varmasti vaurioituneille hiuksille, mutta minulle pesutehon hellyys ja hoitavuus lätsäyttivät. Annoin shampoon kaverilleni.
« Viimeksi muokattu: 27.09.17 - klo:20:17 kirjoittanut Jonttu »
Värjäämätön polkka. 2aM ii shoulder length.

Poissa Neve

• HAIRahtanut
« Vastaus #1231 : 02.10.17 - klo:15:30 »
Olen nyt pari kertaa pessyt tukan tuolla Hellä Mietosella ja todennut sen olevan ehkäpä paras shampoo ikinä. Tulee tosi kuohkea tukka. Hiukset kohoaa jo juuresta nätisti ja ovat kauttaaltaan ilmavat ja pehmeät, ei yhtään pörröiset niinkuin tuuheuttavilla shampoilla on omalla kohdalla tapana tehdä. On myös riittoisan oloista tavaraa, vaahtoaa hyvin  :)

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #1232 : 02.10.17 - klo:20:24 »
Onko tuossa hellä mietoisessa silikonia tai jonkinlainen tuoksu? En löytänyt inciä googlaamalla.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #1233 : 02.10.17 - klo:20:30 »
^Ei ole silikonia. Tuoksu on mieto, sellainen perinteisen geneerinen shampootuoksu.

Käytin Hellä Mietosta itsekin vajaan pullollisen (loput vessanpesuun), mutta en oikein saanut siitä mitään ihmeellistä irti. Hyvin vaahtoava, kiva perusaine, mutta ei mitään ihmeellistä. kierrekorkillinen pullo isolla suuaukolla on aika hankala.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #1234 : 02.10.17 - klo:20:42 »
Mun on pakko sitä testata kun osa sitä täällä kehuu  :D Takuttaako muuten?

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #1235 : 03.10.17 - klo:09:51 »
Osaako kukaan juures verrata tuota Hellä Mietoista Linnaan? Millainen on siihen verrattuna?

Poissa Luurankka

• Tukkaguru
« Vastaus #1236 : 04.10.17 - klo:00:25 »
^ Hetkeen en ole Linnaa käyttänyt, mutta mun mielestä Hellä Mietonen ei pese ihan niin narskuvaksi.

Olin kyllä positiivisesti yllättynyt tuosta Hellä Mietosesta! Odotin ehkä vähän samanlaista koostumusta ja lopputulosta kuin mitä EHS sinisen putelin sh ja valkoinen ha on tehnyt toisinaan (hennot hiukset=lentelevää seittiä), mutta HM oli selkeästi täyteläisempää tavaraa ja hiukset raskaamman tuntuiset kuivana. Ekan pesun jälkeen oli vähän samat fiilikset kuin MerGirlillä, mutta nyt en enää ole saanut niin wow-efektiä.

Pullojen muotoilu on hellyttävä, mutta onhan ne käytössä tosi epäkäytännölliset ja vievät kaiken tilan suihkun nurkkahyllystä.  ::)
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #1237 : 04.10.17 - klo:22:38 »
Onkohan Hellämietonen shampoo turhan hellävaraista rasvoittuvalle päänahalle? Kovasti tekisi mieli kokeilla, mutta hiusten rasvoittuessa nopeaan mietin, onko koostumus liian hoitavaa. Hoitoaineen sarjalta ostin ja se vaikuttaa perushyvältä, silottaa nopeasti ja pieni määrä riittää. Tällä hetkellä minulla on suht lyhyt polkkamalli, joten siksikään en tarvitse hoitoainetta paljon. Tuota käyttäessäni huomasin muuten hoitoaineen tarpeellisuuden, sillä tätä ennen olin reilusti päälle kuukauden käyttämättä hoitoainetta. Vaikka hiukseni ovatkin lyhyet, niin silti ne näyttävät tarvitsevan silotusta shampoon jälkeen.

Samaa mieltä olen myös purkin käytännöllisyydestä. Kovaa muovia, jota ei voi liiemmin puristaa, vaan tuotteen täytyy antaa valua vain purkista ulos. Samoin purkki vie mukavasti tilaa. Hellyyttävä design, muttei tosiaan käytännöllisin. Alkuun ihastelin sitä, miten mukavasti purkista saa käsiotteen, mutta en tiedä nyt siitäkään. Toisaalta kyllä, mutta toisaalta ei. Näin btw. ehdin myös ennen tuotteen käyttöä romantisoida mielessäni, kuinka jatkossa ostaisin vain Hellämietosta ja kylpyhuoneeni tuotearsenaali näyttäisi asteen tyylikkäämmältä näiden klassikoiden myötä.  ;D

Ja loppuun ihan eri tuotteesta. Onkohan kukaan testaillut Garnierin sitä silikonittoman Coconut-sarjan shampoota, joka on suunnattu rasvoittuville hiuksille? Olen miettinyt tätäkin EHS:n tervashampoon seuraajaksi jos en Hellämietoseen päädy.
« Viimeksi muokattu: 04.10.17 - klo:22:42 kirjoittanut purppura »

Poissa Jewely

• HAIRahtanut
« Vastaus #1238 : 05.10.17 - klo:11:45 »
^Mulla on nopeasti rasvoittuva päänahka ja Hellä mietonen pesee oikein hyvin. Vaahdotan kaikki shampoot kahdesti ja toisella kerralla tekee jo hitusen narskuvan tunteen, mutta ei tietenkään mitään syväputsariluokkaa. Mun tukassa XZ shampoot tuntuu hoitavammilta eli tykkään Hellä mietosesta enemmän. Ihan perushyvä shampoo ja tykkään tuoksusta ja pullosta, sanoisin että kannattaa ostaa nyt koska käsittääkseni on Suomi 100 limited edition-tuote.
1c F ii

Poissa Manna

• Tukkaguru
« Vastaus #1239 : 05.10.17 - klo:12:10 »
Pullojen muotoilu on hellyttävä, mutta onhan ne käytössä tosi epäkäytännölliset ja vievät kaiken tilan suihkun nurkkahyllystä.  ::)

Jos purkki on epäkäytännöllinen niin senhän voi tyhjentää johonkin muuhun pulloon. Tosin se muotoilu on niin symppis, että raaskiikohan sitä tehdä :D
First, there are people who make things happen. Then there are people who watch things happen. Lastly, there are people who ask, what happened? Which do you want to be?

IG: mannadah

Poissa Luurankka

• Tukkaguru
« Vastaus #1240 : 05.10.17 - klo:23:54 »
^ Totta, ja pumppupullosta sais helpommin uloskin.
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #1241 : 12.10.17 - klo:18:06 »
Olen nyt pari kertaa pessyt tukan tuolla Hellä Mietosella ja todennut sen olevan ehkäpä paras shampoo ikinä. Tulee tosi kuohkea tukka. Hiukset kohoaa jo juuresta nätisti ja ovat kauttaaltaan ilmavat ja pehmeät, ei yhtään pörröiset niinkuin tuuheuttavilla shampoilla on omalla kohdalla tapana tehdä. On myös riittoisan oloista tavaraa, vaahtoaa hyvin  :)

Mä tykkään myös tästä shampoosta ja tismalleen samoista syistä. Musta tuntui aluksi oudolta pestä näin "hajuttomalla" shampoolla, kun olen tottunut XZn hajustettuihin shampoisiin. Hellä mietonen shampoo on kyllä ihan yksinkertaisuudessaan huippu perustuote jota tulee kyllä ostettua jatkossakin. Hoitoainetta en ole vielä testannut, mutta shampoon perusteella otan senkin kyllä testiin.

Pullon muotoilu on symppis ja tietyllä tavalla hankala, mutta mun mielestä tää on jotenkin niin spesiaali että mua ei haittaa se korkin kanssa venkslaaminen. Meillä on kylppärissä väliseinän pituinen taso/sisennys kaikille tuotteille joten purkin kanssa ei ole tilaongelmia. Pienemmässä kylppärissä saattaisi olla hankala käyttää, kun ei ole paikkaa minne tuon purkin sijoittaa.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #1242 : 16.10.17 - klo:00:29 »
Ostin kokeiluun Elvitalin Extraordinary Oil -linjan Low Shampoon, joka on siis sulfaatiton, ei-vaahtoava shampoo hellävaraiseen pesuun. En tiedä kuinka pitkään on ollut saatavilla, katse osui tähän sattumalta, kun en muutoin erityisemmin ole Elvitaleista ollut kiinnostunut. Tässä oli kohtalaisen mielenkiintoinen inci, Color Viven vastaavassa oli silikonia, mutta tässä onneksi ei. Jännä nähdä miten toimii, olettaisin tämän olevan jossain co-hoitiksen ja shampoon välimaastossa. Tuote on isossa 400 ml pumppupullossa ja sitä kaiketi kuluu kerralla melko runsaasti.

Onko kokemuksia?

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #1243 : 16.10.17 - klo:22:39 »
Elviral fibralogy -shampoo lähti mukaan viime kauppareissulla. Olen käyttänyt tyytyväisenä pullon Matrixin tuuheuttavaa, joka sekin muuten näyttää olevan markettituote nykyään. Halusin kokeilla, josko löytyisi edullisempi vaihtoehto. Onhan noilla eroa; Elvital jätti hiukset veltoiksi. Arvasin jo vaahdottaessa, että klähmää jää. Vaahto oli runsas ja vaikea huuhdella pois. Tuoksu on aika sama kuin Responsin nektari-sarjassa, ei kuitenkaan mikään tyrmäävä.

En oikein vakuuttunut tästäkään. Päänahkaongelmat vielä lisää jännitystä tähän shampoiden etsintään. Markettisarjat tuppaa tätä nykyä ärsyttämään ihoa.