Kirjoittaja Aihe: Keskustelua markettisarjoista  (Luettu 529274 kertaa)

Poissa Henrietta

• Hiushörhö
Vs: Keskustelua markettisarjoista
« Vastaus #1260 : 17.01.18 - klo:20:58 »
^

on kyllä kummaa, mäkin oon kärsinyt turhaan lähmäletistä  :(
Sitten vielä ostin teinille XZ teepuu shampoon rasvoittuville hiuksille ja arvaat varmaan  :o
1b Fii

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1261 : 17.01.18 - klo:22:55 »
Oon kyllä varma, ettei tuota aloe-Fructista ole tehty tuolla reseptillä mitenkään sattumalta (ja vielä näin irrallaan sarjan vähän aikaa sitten juuri uudistuttua), vaan esim. sen kookosvesisarjan saaman palautteen takia. Lähmäreseptit on menneet jo sen verran övereiksi, että alkaa näkyä palautetta muiltakin kuin meiltä, joilla on rasvainen iho tai hennot hiukset. Toivon että tän pohjalta tehtäisiin jo pian eri tarpeisiin enemmän shampoita tällä idealla, nimenomaan siis vielä kevyempänä rasvaisemmallekin päälle, jotta ei tarvitsisi ihan lopun ikää leikkiä salapoliisia. (Olisi kiva käyttää elämä muuhunkin kuin pesuaineiden etsimiseen.) Mutta siis se aloekin pesee rasvoittuvankin pään paljon, paljon puhtaammaksi kuin nuo muut Fructisit ja itse ainakin toistaiseksi jatkan sen kanssa. Mulla on varalla tai tarpeen tullen vuoroteltavana Linna-shampoo ja Herbal Essenceltä kirkas, rasvaton versio myös.
1cFii, oma väri.

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #1262 : 18.01.18 - klo:11:26 »
Täytyykin tarkistaa, että onko itsellä tuota Glycol distearatea omissa shampoissa kotona. Itselläkin nimenomaan yhtenä shampoona tuo Fructisin Cucumber Fresh, mikä oli pettymys. Pääsääntöisesti tykkään käyttää Linnan Koivua sekä Glissin Million Gloss -shampoota.

Paikalla pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #1263 : 18.01.18 - klo:14:31 »
Muistelisin että XZ persikkashampoossa ei olisi glycol distearatea. Mustikassa taitaa olla.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1264 : 18.01.18 - klo:15:05 »
Mulle tuli nyt vielä mieleen suositella tässä rasvoittuvalle päänahalle Sebamedin hilseshampoon Plus-versiota, vaikka Sebamed Suomessa onkin apteekeissa. Tosin ei kyllä nopealla katsauksella näy tätä siellä valikoimissa, että ei ehkä ole edes tuotu sinne..? Muut Sebamedin shampoot on ainakin itselleni olleet ihan hirveitä rasvakasoja tuotekuvauksiin katsomatta, ja niihin onkin vasta viimeisimpänä lisätty hilseshampoon Plus-versio nopeasti rasvoittuvalle päänahalle. Inci on tällainen: Aqua, Sodium Laureth Sulfate, Lauryl Glucoside, Sodium Lauroyl Sarcosinate, Sodium Chloride, Hydroxypropyl Oxidized Starch PG-Trimonium Chloride, Piroctone Olamine, Menthol, Parfum, Citric Acid, Phenoxyethanol, Sodium Benzoate, CI 42090, CI 47005. Meillä on mies käyttänyt tätä enemmän ja olen välillä kajonnut itsekin, pesee kyllä tehokkaasti ja ei ole mitään partavesituoksua, vaan mieto ja raikas perustuoksu, parempi kuin muissa Sebamedeissa mun mielestä. Ei tarvitse olla hilsettä, sopii ihan perusshampooksi. Ei toki paras vaihtoehto, jos ei Suomesta (vielä?) saa, mutta Saksassa löytyy marketeista ja drogerie-ketjuista ja verkkoapteekeista ym. saa varmasti ulkomaille myös. Tää on hyvä neutraali vaihtoehto, voisin kuvitella että esim. teinipojille jos ei parfyymiset tuoksut nappaa jne.

Edit. Tässä vielä linkki saksalaisille tuotesivuille (tätä tehtiin vielä hetki sitten vanhanmallisessa, leveämmässä pakkauksessa, joten niitäkin on yhä myynnissä).
« Viimeksi muokattu: 18.01.18 - klo:15:22 kirjoittanut evergreen »
1cFii, oma väri.

Poissa Morrigan

• Tukkaguru
« Vastaus #1265 : 30.01.18 - klo:21:22 »
Onko kukaan kokeillut Ogx:n Shea soft & smooth-hoitista? Kyseessä silikoniton hoitis joka olisi tarkoitettu paksuille ja karheille hiuksille.
APL 2b F ii kuiva, pahasti vaurioitunut ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.

Poissa Jewely

• HAIRahtanut
« Vastaus #1266 : 05.02.18 - klo:01:02 »
Kirjoittelenpa muistin aikana vähän hoitoainekokemuksia kun mulla on koko ajan etsinnässä korvaaja Elvital Nutri-Gloss-naamiolle, jota ei löydy oikein enää Suomesta. Se on mun hiuksille vaan paras kosteuttaja, pehmentäjä ja silottaja. Nyt hiukset on vielä hennatut eli vähän kovat ja jäykät eli tarvii oikein ekstrasilottavaa hoitoainetta että nämä saa selvitettyä.

Ostin syksyllä vihdoin kokeiluun Tresemmen kookoshoitoaineen kun täälläkin on sitä kehuttu. Vasta kotona huomasin, että inci ei ollutkaan sama mitä olin täältä lukenut eli se oli muuttunut jossain välissä ja todellakin vain huonompaan suuntaan. Hoitoaine on melko lirua ja tosi vaatimatonta muutenkin, ihan perushoitoaine, mutta ei kosteuta ja selvitä mitenkään erityisesti. Pettymys, vanhalla incillä varmasti parempaa. Käytän tätä hennan poishuuhteluun.

Sitten ostin Organic Shopin fig & almond-hiusnaamion, joka incin perusteella kuulosti hyvältä, mutta hiuksissa ei ole kovinkaan kummoinen. Levittäessä tuntuu hyvältä, mutta sileys katoaa heti huuhdellessa. Ainakin on halpaa.

Paras tähän mennessä kokeilluista naamioista on ollut Garnier Respons Maple Remedy. Tämäkään ei jostain syystä yllä ihan NG:n tasolle, mutta on silti ihan kiitettävän siloittavaa ja pehmentävää. Pieni miinus tuoksusta, joka on samaa tyyliä kuin muutkin Responsit ja aika voimakas.

Tänään löysin Ruotsin puolelta yhden marketin alelaarista L'Oréal Botanicals Camelina Smooth Ritual-hoitoaineen, naamion ja jätettävän 30kr (kolmisen euroa) kappale. Incit kuulostaa hyvältä, kaikissa aika samanlainen koostumus mutta otin kaikki kolme kun kerran halvalla sai. Incien alussa on rasva-alkoholeja, soijaöljyä ja kookosöljyä eli mulla on suuret odotukset näille. Harmi kun pesin tänään hiukset eli saan kokeilla näitä vasta ylihuomenna :D Tuoksu on tosi jännä, pohjalla sellainen perus pehmeä hoitoainetuoksu mutta päällä jotain raikasta, melkein kuin minttua.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #1267 : 05.02.18 - klo:09:03 »
Ostin XZ:n Teho hilseshampoon, jotta voin käyttää jotain mahdollisimman yksinkertaista perusshampoota askorbiinihapon kanssa. On hilseshampoota sen sisältämän Piroctone Olaminen takia, muuten ihan perusshampoon oloinen tuote. Tuoksu on mielestäni aika lääkemäinen, muistuttaa Ratiopharmin ketokonatsolishampoon tuoksua ;D .

XZ Teho hilseshampoon INCI

Aqua, Sodium Laureth Sulfate, Lauryl Glucoside, Sodium Laureth-6 Carboxylate, Cocamidopropyl Betaine, Sodium Chloride, PEG-15 Cocopolyamine, Piroctone Olamine, Citric Acid, Sodium Benzoate, Parfum

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #1268 : 10.02.18 - klo:20:05 »
Päädyin kokeilmeaan XZ:n Niittyvilla-hoitoainetta, josko auttaisi taltuttamaan talven sähköisyyttä! Alkuvuoden suosikkini on ollut Dermosilin Argan-naamio, mutta onhan siinä ohessa oltava muitakin aineita...
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Neve

• HAIRahtanut
« Vastaus #1269 : 12.02.18 - klo:15:34 »
Onko kellään vielä kokemuksia Schwarzkopf Gliss Supreme Length Shampoosta?
Sitä kuvataan seuraavasti: "Gliss Supreme Length -shampoo sopii erityisesti pitkille, rasittuneille hiuksille. Se poistaa ylimääräisen öljyn hiuksista ja saa hiukset tuntumaan sileiltä."

Tällainen inci:

Aqua, Sodium Laureth Sulfate, Cocamidopropyl Betaine, PEG-7 Glyceryl Cocoate, Sodium Chloride, Paeonia Lactiflora Root Extract, Amodimethicone/Morpholinomethyl Silsesquioxane Copolymer, Tocopheryl Acetate, Panthenol, Hydrolyzed Keratin, Prunus Armeniaca Kernel Oil, Disodium Cocoamphodiacetate, Cocamide MEA, Polyquaternium-10, Sodium Benzoate, Citric Acid, Parfum, PEG-40 Hydrogenated Castor Oil, PEG-120 Methyl Glucose Dioleate, Glycerin, Linalool, Benzyl Salicylate, Propylene Glycol, Limonene, Trideceth-5, Benzyl Alcohol, Hexyl Cinnamal, CI 17200.

Mitä tuumaatte, voisko tässä shampoossa olla potentaalia?  :D Ainakaan ei näy olevan tuota glycol distearatea.

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #1270 : 12.02.18 - klo:22:58 »
^Riippuu siitä mitä hakee. Veikkaan, että lätsäyttää ainakin, koska muistaakseni tuo amodimethicone on voimakkaasti silottava silikoni. Toisaalta nuo paikkaavat aineet ja polyquaternium-10 saattaa tehdä jämäkänkin tuntuisen kuontalon.

Itelläni odottaa Natura Siberican oblepikha-hoitsikka testausta. Uusi sarja mulle, joten mielenkiinnolla testailen, kunhan tukkapyykille ehdin. Nyt on ollut ongelmana korppulatvat, joihin olen helpotusta hakemassa.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1271 : 13.02.18 - klo:13:20 »
^^ Samaa olisin sanonut, että varmasti silottavaa/lätsäyttävää amon ja aprikoosiöljyn takia. Ei toki huono asia, jos sitä sattuu hakemaan. Vähän kyllä hassu lupaus taas tuo ylimääräisen öljyn poistaminen (vaikka se tietenkin olisi shampoon ykköstehtävä), kun mukana on lisää öljyä. Oon aika monia shampoita kokeillut, joissa on ollut juuri sitä aprikoosiöljyäkin, ja vaikka se yleensä onkin lähempänä incin loppua kuin alkua, niin aina on ollut tosi öljyinen ja ylisileä lopputulos, siis paljon enemmän rasvaa hiuksissa kuin ennen pesua. Näkisin että tällaiset shampoot sopivat kuiville, pitkille hiuksille, jos niiden haluaa olevan sileät ja kiiltävät, jos liika liukkaus ei haittaa, eikä päänahka ole rasvainen.

^ Ostin itsekin syksyllä kuivia latvoja varten sen kaikille hiustyypeille tarkoitetun NS:n tyrnihoitiksen. (Niitä taitaa olla kolmea erilaista.) Oli kyllä tosi tehokasta ja kiva tuoksukin. Itse jouduin vaihtamaan kevyempään, koska en tykännyt siitä miten tämä suoristi latvoja ja oli lopulta liian hoitavaa (mun latvat eivät siis ole korpputasoa ollenkaan), mutta mitään ikävän lähmäistä lopputulosta se ei tehnyt. Tosi mukava hoitis ja jos tarvitsisin jotain tymäkämpää niin käyttäisin uudelleen. Mutta en kyllä ihan ymmärrä tän lupausta volyymista, kun on kuitenkin todella hoitavaa.

Mä olen kovasti tykästynyt Herbal Essencesin Clean-hoitoaineeseen (white strawberry & sweet mint). Tässä ei ole mitään raskaan vahamaista (lähinnä behentrimonium chloridea siis) eikä öljyjä (paitsi eteeriset), ja on tosiaan hyvin kevyttä, mutta selvittää hiukset nopeasti. Tässä on silikoni, bis-aminopropyl dimethicone, joka ei ole raskasta tai kasaannu hiuksiin. Tämä on ollut mulla päivittäisessä käytössä jo hyvän aikaa ja tekee kyllä minkä lupaa, ei kerry hiuksiin ja sopii tosi hyvin hennoille latvoille. Esim. lettilaineet pysyvät hiuksissa hyvin, joten yhtään liikaa silotusta ei tule.

On kyllä harmillista miten iso mörkö silikoneista on ryhmänä tehty, vaikka niitä on niin erilaisia, ja kuitenkin useimmat silikonittomuuttaan mainostavat hoitoaineet ovat täynnä raskaita ja hiuksiin kertyviä aineita. Kevyt silikonihoitis on nimenomaan se millä mun ylihennot latvat käyttäytyvät nätisti ja tuntuvat puhtailta.
1cFii, oma väri.

Poissa irtohius

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1272 : 14.02.18 - klo:15:01 »
Olin tilata Kärkkäisen verkkokaupasta muutamat Lóreal:n Botanicals -sarjan hiustenhoitoaineita ja shampoita. Tänään tein kuitenkin shoppailu kierroksen kaupungissani ja löysin mm. Tokmannilta hulppean valikoiman näitä kyseisiä hiustuotteita.
Ostin Lavender-hoitoaineen, Coriander-naamion ja hoitiksen, Safflower-shampoon ja naamion, ja Geranium-naamion.

Tuoksut jakautuivat nyt kyllä kahtia. Geranium ei tuoksu yhtään geraniumille.. siis tarkoitan ettei se tuoksu yhtään geraniumille! sille joka on joillekin mm. ak:lle tuttu eteerisenä öljynä ja saman sukuisena  huonekasvina..

Lavenderin tuoksu oli miellyttävin yllätys: hiukan Savett-kosteuspyyhkeiden ja huoltoaseman käsinestesaippuan tuoksu. Raikas ja tuttu.

Corianderin kärkituoksu toi mieleen kivasti minttusuklaan, keskituoksussa Resilar-yskänlääkettä ja pohjanuotissa laskeuduttiin turvallisesti jhnkin perushoitoaineen seutuville.

Safflowerin tuoksu ei ollut mitenkään erityinen, Sunsilkit on selvästi haisteltu Pariisissa ko. tehtailla tuotesuunnittelusessioissa.

Koostumuksissa oli suurtakin eroa: Geranium kuin löysää kiisseliä sileäksi tehtynä.

Lavender, Safflower, ja Coriander -tuotteet olivat sakeampaa ja vetovoimaisemman oloisia. Syyhyttää pestä hiukset, tänään jo voisi ottaa ohjelmanumeroksi..
hiukset luonnostaan 2c - 4a M/C III,

Aunt Jackie's, Dark & Lovely, Queen Helene

"Puutarha ei ole puutarha ilman kukkien tuoksua ja Biolanin kanankakan hajua"

"The dunghill in your garden is like a brown hue in those rainbows in the sky."

Poissa Jewely

• HAIRahtanut
« Vastaus #1273 : 14.02.18 - klo:17:23 »
Oon nyt muutamaan kertaan kokeillut kaikkia mun Loreal Botanicals-ostoksia eli Camelina Smooth Ritual-hoitoaineita. Hoitoaineella ja naamiolla ei ole hirveästi eroa, naamio vähän paksumpaa vielä. Molemmat silottaa ja selvittää hyvin levitysvaiheessa, mutta huuhdellessa sileys katoaa harmillisesti. Tosin voi johtua mun hennatusta tukasta, joka on tosiaan märkänä tosi "kova" ja jäykkä. Nämä ei siis voita Garnier Respons Maple Remedyä eikä varsinkaan Lorealin Nutri-Glossia. Jätettävä on vähän tylsä, kosteuttaa ja pehmentää latvoja hieman, mutta ei oikein siloita tarpeeksi. Ei voita Alba Botanican jätettävää. Tulee nämä ehdottomasti käytettyä ja ovat loistavia markettihoitoaineiksi, minä vain haluaisin vielä enemmän :D Täytyy odotella jos hennajäykkyys vähän katoaisi tukasta niin nämäkin varmasti toimisivat paremmin.

Poissa Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #1274 : 07.03.18 - klo:23:49 »
En tiedä lasketaanko Neutral sarja marketin sarjaksi, mutta ostin mokoman shampoon viikoblooouna jantykläön kyllä. Pesee todella hyvin ja vaikka pesin sunnuntaina hiukset tänään ei ollut vielä huutavaa tarvetta edes pestä, kun pesin uudelleen. Vaikuttaa hyvältä. On allergia ja astmaliiton merkillä, joten ei pitäisi ärsyttää ihoa. Mulla on alkaneet shampoot kutittaa talvella päänahkaa :|. Mut tästä toistaiseksi vana hyvää sanottavaa!
Luonnonvaalea pellavapää - Viimeinen värjäys 01/14 - Täysluomutukka 01/16 -> - Mid back ja waist mitan välillä - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.

Outolintu blogi