Kirjoittaja Aihe: Markettisarjojen helmet  (Luettu 310949 kertaa)

jean

• Vieras
Vs: Markettisarjojen helmet
« Vastaus #255 : 14.05.08 - klo:12:18 »
Loppui hiuslakka ja sitten sokkona ostamaan. Mukaan sattui taftin se vihreä pullo. (joku volume power) Olen positiivisesti yllättynyt. Kiinnittää hyvin ja haiseekin ihan hyvälle.  :-*

Poissa Nienna

• Tukkaguru
« Vastaus #256 : 14.05.08 - klo:18:15 »
^Mäkin olen tykkäillyt tuosta jätettävästä. Muistaakseni siinä ei ole edes kovin alussa silikonit vai muistanko ihan väärin. Se haju ei ainakaan omaan tukkaani jää yhtään.

No, neljäntenä ei-vesiliukoista dimethicol-silikonia. Pehmentäviä aineita listan alussa.

petomaani

• Vieras
« Vastaus #257 : 15.06.08 - klo:21:57 »
Täytyy kehua aiemmin dissaamaani XZ:n xylitol- tehohoitoa. Tekee mielettömän hyvää mun tukalleni, joko CO-pesuna tai tehohoitona shampoopesun jälkeen. Tykkään, eikä marketin hintakaan kauheen kova ole, 4,90e. (Tänään tuli ostettua uus purkki, kun vanha alkaa olla lopussa!) :)

MUOKS; Laurettan tavoin tykkän todella paljon myös hoitavasta XZ:n suklaavaniljasuihkeesta (enkä vähiten hyvän tuoksun takia ;) )
« Viimeksi muokattu: 16.06.08 - klo:17:02 kirjoittanut petomaani »

Retro

• Vieras
« Vastaus #258 : 16.06.08 - klo:17:49 »
^Olen kyllä samoilla linjoilla, parhaat tuotteet markeitssa ovat omasta mielestäni juurikin XZ:n, tai siis sarjassa on enemmän hyviä löytöjä, kuin täysiä susia.

Poissa Cherry

• HAIRahtanut
« Vastaus #259 : 29.07.08 - klo:16:11 »
Mä oon löytänyt marketin hyllyltä niin paljon helmiä (ja hyvin suureksi osaksi tämän foorumin ansiosta :)), että luulen etten enää kampaamotuotteita osta. Ainoastaan shampoita tulen näillä näkymin ostamaan kampaamosta, mulla kun päänahka rajoittaa aika paljon sitä millä voin hiukseni pestä. Nykyän tosin pesen hiukseni vain kerran viikossa shampoolla, joten en tiedä olisiko väliä vaikka pesisinkin jollan päänahkaa ärsyttävällä shampoolla, mulla kun nuo kutinat on yllensä tulleet vasta useamman pesukerran jälkeen. Pesen useita kertoja viikossa co:lla, ja siihen olen todennut parhaaksi Erittäin Hienon Suomalaisen Hiushoidon. Myös XZ vaniljasuklaa on aika hyvä, mutta kyllä tuo EHS pesee paremmin, ja onhan se halvempaakin. Muita helmiä ovat Xz tyrnitehohoito ja xylitol-tehohoito, Andrew Collingen Perfect Endings-suihke, Gliss Oil Nutritive latvasuoja. Nivean Intense repair-sarjasta olen pariin otteeseen kokeillut tehohoitoa ja jätettävää, ja vähintään hyviltä vaikuttavat, mutta en uskalla vielä kehua niitä enempää kun vasta muutama kokeilu takana :)
Kaikkein vaikeinta on luottaa, mutta ilman sitä ei mitään saa.

Pussisusi

• Vieras
« Vastaus #260 : 30.07.08 - klo:00:05 »
Täältä myös menevät kannatusäänet XZ -sarjalle. Tällä hetkellä käytössä Xylitol-shampoo & -hoitis sekä Suklaa-Vanilja suihkittava hoitis. Nämä ovat mielestäni markettituoteista lähinnä kampaamotuotteita, mitä nyt viimeaikoina olen kokeillut.

EHS:t ovat myös omalla tavallaan ihania, minulle erityisesti sellaisia nostalgiatuotteita, joista tulee mummolan ulkosauna mieleen. Jos todella puhdasta oloa kaipaan, pesen niillä. Ainoa ikävähkö puoli niissä on, että tekevät "liiankin pestyn oloisiksi" hiukseni, jotenkin siis näyttää siltä kuin puolet paksuudesta litistyisi pois, kun hiukset pesun jälkeen ovat kuivuneet. Hiukset tuntuvat ihanan kevyiltä ja puhtailta, mutta ne menevät jotenkin littanoiksi. ???

Poissa Nukkumatti

• HAIRahtanut
« Vastaus #261 : 31.07.08 - klo:22:13 »
XZ vaniljasuklaa näyttää olevan suosittu tuote. Millaista mahtaa olla? Onko imeläkin tuoksu?
20 vuotta hiukset päässä!

Poissa Missy

• Tukkaguru
« Vastaus #262 : 01.08.08 - klo:10:30 »
^Mulla on se hoitosuihke ja se haisee ainakin todella pahalle. Siitä tulee joku haju mieleen mutta en saa päähäni että mikä. Ton hajun takia en voi edes harkita ostavani sitä shamppoota ja hoitoainetta.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.

Poissa Firestarter

• HAIRahtanut
« Vastaus #263 : 01.08.08 - klo:12:08 »
^^
Itse käytän ko. shampoota ja sen tuoksu on suht mieto, eli ei tigi-tyyliin voimakkaan imelä.

Poissa Sahrami

• HAIRahtanut
« Vastaus #264 : 01.08.08 - klo:15:03 »
Minulla on suihke, joka tuoksuu jotenkin tunkkaiselle, mutta shampoo ja hoitis eivät mielestäni tuoksu niin voimakkaasti. Verrattuna suihkeeseen, shampoossa ja hoitiksessa on raikkaampi, miedompi tuoksu. Itse en kyllä suihketta pysty käyttämään sen tuoksun takia, mutta sh ja ha ovat lemppareitani.

Cabello

• Vieras
« Vastaus #265 : 08.09.08 - klo:17:15 »
Minä kyllä vannon XZ:n nimeen. Monia shampoita olen kokeillut ja kaikki lempparit ovat löytyneet tältä sarjalta. Tuo suklaa & vanilja-hoitosuihkekin mulla on nyt käytössä, eikä siinä kyllä mielestäni ole tunkkainen tai muutenkaan paha tuoksu.

Poissa lip_eh

• Hiushörhö
« Vastaus #266 : 04.02.09 - klo:23:10 »
^ Komppaan täysin. XZ on ainakin mulle luottomerkki hoitoaineiden ja shampoiden suhteen.
Kasvain sanoi kasvain ja kasvoi vain. Toimispa myös hiuksiin.

Poissa pitkätukka

• Tukkaguru
« Vastaus #267 : 05.02.09 - klo:13:32 »
LV on alkanut miellyttää yhä enemmän, koska siinä ei ole hajusteita ja ihan hyvin se tuntuu toimivan CO-pesussa. Tein viimeksi myös erän lemppariani, jätettävää hoitista johon laitoin sitä (kookosöljyn ja karitevoin lisäksi, mukana omana hajusteena vähän santelipuuöljyä). Edelliseen erään laitoin Tigin Moisture Maniacia, ja niin hyvin kuin se seos toimikin, en pitänyt sen hajusta.

Käytän nykyisin hajusteina lähes pelkästään joitakin tuoksuöljyjä enkä välitä suuremmin hiustuotteiden valmiista tuoksuista... tai hajuvesistä. Tigin O & H on poikkeus, koska pidän edelleen sen tuoksusta. LV-hoitis saa siis toistaIseksi kunniapaikan sekoituksissani ja myös pesussa, jos se jatkaa toimimista yhtä hyvin kuin viimeksi.
« Viimeksi muokattu: 05.02.09 - klo:13:43 kirjoittanut pitkätukka »
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #268 : 05.02.09 - klo:16:07 »
^ Onko tuo ometekemä seos nimeltään Fox's shea butter tai jotain sinne päin? Minkälaisella suhteella sie teet sitä seosta, kuinka paljon hoitista ja öljyjä jne? Mua nimittäin tympii, kun ei ole kunnon jätettävää, ja AVG + öljyt eivät vain toimi tässä päässä tarpeeksi hyvin. Voisinhan siis tehdä erän jätettävää juurikin tuosta LV:n tehiksestä, koska siihen saisi lisättyä oman tuoksun, jos sellaisen haluaa.

Miekin tykkään hirmuisesti LV:stä, ihan tehiksestä ja pikahoitiksesta. Pikahoitis sopii niin hyvin CO-pesuun, ja tehiksellä saa pehmeät hiukset. Jätettäväksikin se kelpaa oikein hyvin.

Poissa pitkätukka

• Tukkaguru
« Vastaus #269 : 05.02.09 - klo:17:29 »
^ Onko tuo ometekemä seos nimeltään Fox's shea butter tai jotain sinne päin? Minkälaisella suhteella sie teet sitä seosta, kuinka paljon hoitista ja öljyjä jne?

Juuri se. Teen sitä sillä alkuperäisellä TLHC:stä löytämälläni ohjeella ja mittaamiseen käytän mittalusikkasarjan ruokalusikkaa:

2 osaa karitevoita
1 osa kookosöljyä
2 osaa hoitoainetta

Tuosta satsista tuli melkein täyteen Pienestä tuoksukaupasta ostettu purkki, joka vetää kai 125 ml. Aikaisempi erä oli mitattu teelusikalla. Tein kerralla enemmän, koska eii tuota jaksa kovin usein väkertää - on siinä vain sen verran sulattelemista, kun en omista mikroa. Vesihauteessa sulatin nuo kovat aineet ja karitevoin kanssa meni pieni ikuisuus.

Olen ollut tyytyväinen :). En huomannut mitään ratkaisevaa eroa siinä, käytinkö tähän seokseen markettihoitista eli LV:tä vai Tigiä. Paitsi tuoksussa tietysti.
« Viimeksi muokattu: 05.02.09 - klo:17:31 kirjoittanut pitkätukka »
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.