Kirjoittaja Aihe: Markettisarjojen helmet  (Luettu 324505 kertaa)

Poissa Liina

• Hiushörhö
Vs: Markettisarjojen helmet
« Vastaus #360 : 20.05.10 - klo:13:25 »
^Mun ohuelle lasihiukselle LV:n tuotteet ei sopinu, vaikka käsittelyjä on aika reilusti.. Shampoo oli nihkeä levittymään ja hoitoaine oli liian latistava. Kumpikaan ei lähmänny, mutta teki hiuksista aika veltot. Sain molempia näytepakkauksissa.

XZ:n Xylitol shampooseen verrattuna LV oli huono. Xylitol shampoo on yks mun lemppareita, tosi kosteuttava, mutta silti pesee hyvin. Se ei kuitenkaan lätistä samalla tavalla kuin LV. LV:n hoitoaine oli kosteuttavampi kuin Xylitol, mulla Xylitol tekee hiuksista tosi liukkaat, mutta hiukset tuntuu kuitenkin jotenkin kuivilta. LV tuntui oikeesti kosteuttavalta, mutta oli mulle jo liikaa. Kesällä LV:n hoitoaine toimis varmasti tehohoitona, kun aurinko kuivattaa, pitää kokeilla sitten uudestaan.
1aFii Hiukset piikkisuorat ja lasimaiset, paljon pyörteitä. Pituus vaihtelee lyhyestä polkasta olkapäille. Suosikkeja: Faith in Nature sh&c, Forme muotoilutuotteet

Poissa SannaS

• HAIRahtanut
    • Team Sanna & Schapet
« Vastaus #361 : 21.05.10 - klo:21:13 »
Mä en oikein osaa verrata muuta kun XZ suklaa-vaniljaa ja LV:n kosteuttavaa. Tuota suklaa-vanilja hoitistakin olen käyttänyt vain tuon kosteuttavan shampoon kanssa. Tänään ajattelin kokeilla LV:n shampoota ja hoitista yhdessä, koska shampoo tuntuu sopivan kevyeltä ja hoitavalta, mutta ei ainakaan vielä tunnu että olis liian kosteuttava eli hiukset jää ihan ilmaviksi ja hyvän tuntuisiksi. Tuo hoitis oli mulla vaan tuossa CWC pesussa ja vaikutti hyvältä ostokselta. Ehkä olis parempi raportoida sitten kun saan noita kokeiltua yhdessä, mun hiuksille LV sopii, on käsiteltyä ja käsittelemätöntä hiusta.
Hiustenhoito - mikä ihana tekosyy.

Poissa Lemmy

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #362 : 21.05.10 - klo:22:30 »
Mikähän olisi kosteuttavin ja hellävaraisin ja tietenkin silikoniton ja alkoholiton markettishampoo? XZ Xylitol, LV kosteuttava shampoo, Erisan ?? Eikö nuo ole ne parhaimmat merkit tässä kosteuttamisessa? Xylitol on jo käytössä ja se on ihan ok, mietin löytyisikö vielä parempaa? Saa olla lätsäyttävä. Onko muuten XZ:lla muita kosteuttavia shampoita kuin xylitol, yritin kattoa nettisivuilta, mutta ei niistä ota selvää.. Glissin liquid silk ei ollut kovin kosteuttava..
Vaalennetut/raidoitetut, puoleen selkään olevat hiukset. Tukkamaniaa jo muutama vuosi, eikä loppua näy!

Poissa SannaS

• HAIRahtanut
    • Team Sanna & Schapet
« Vastaus #363 : 21.05.10 - klo:23:10 »
^Tämähän on vain mun kokemukseni omille hiuksilleni, mutta Xylitolia kosteuttavampi on kyllä ollut tuo öljyhoitoshampoo josta juuri kirjoitin. Erisanista ei ole kokemusta, mutta LV:n kosteuttava shampoo on kanssa hyvä. Mulla LV kosteuttava ja XZ öljyhoitoshampoo on aika tasavahvat, XZ ehkä hieman parempi koska ei takuta, ja jos haluaa hajusteettomankin niin sitten valitsen LV:n. Mielestäni LV on ehkä muutenkin hellävaraisempi, juuri hajusteettomuutensa ansiosta, eikä niissä ainakaan ole väriaineita.

Poissa tragedia

• HAIRahtanut
  • recovered hair dye junkie
« Vastaus #364 : 22.05.10 - klo:07:20 »
Myös Herbinan MarjaSpa on hyvin hellävarainen sulfaatilliseksi shampooksi ja Urtekramin sulfaatittomia ja vähäsulfaatillisia shampoita löytyy myös marketeista.
1cFii
Sikses iha nätti naine.

Poissa nelma

• Tukkaguru
    • Sellaisia päiviä-blogi
« Vastaus #365 : 22.05.10 - klo:09:40 »
XZ Xylitol-shampoo ja Urtekramin No Perfume ovat hyviä vaihtoehtoja. Urtekram on kyllä vielä hellävaraisempi.
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt

Poissa SannaS

• HAIRahtanut
    • Team Sanna & Schapet
« Vastaus #366 : 22.05.10 - klo:11:24 »
Täällä oli kaupassa vaan jotain Urtekramin Aloe vera-juttuja, ja hintakin tuntui aika kalliilta, melkein 5e/pullo, että jäi ostamatta. Toisaalta kiinnostaisi kokeilla kun täällä monessa ketjussa nämä pompsahtaa esille mutta toisaalta iloitsen tällä hetkellä hyvien tuotteiden löytymisestä että saa tuon hintaiset jäädä kauppaan  ;)

Poissa vilmalotta

• HAIRahtanut
« Vastaus #367 : 22.05.10 - klo:15:26 »
Mä rakastan Herbinan MarjaSpa shampoota!! Tuuheuttaa ja kosteuttaa paremmin kuin mikään muu kokeilemani!

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #368 : 22.05.10 - klo:15:30 »
^^Mäkin toissapäivänä katselin noita Urtekramin tuotteita, mutta hinnan takia jäi sitten hyllyyn.. Tosin "tyhmänä" kävin nuuskimassa erästä pulloa, jokin vaaleanpunainen, ja tuoksui niin taivaallisen ihanalta, että taidan sittenkin sortua ostamaan noita tässä lähiaikoina.. ;D

Poissa Kaisa

• HAIRahtanut
« Vastaus #369 : 22.05.10 - klo:18:03 »
Urtekrameja kannattaa muuten katsoa Prismasta, ainakin täällä päin Prisman hinta noille on 3,95 / pullo.
1c F ii

Poissa nelma

• Tukkaguru
    • Sellaisia päiviä-blogi
« Vastaus #370 : 24.05.10 - klo:18:55 »
^
Ja useammassa S-marketissa olen nähnyt -30% lapuilla. En tiedä onko joku isompi erä menossa vanhaksi vai poistavatko ässistä.
1bMii  BSL

Poissa Jonsu

• Tukkaguru
« Vastaus #371 : 24.05.10 - klo:19:53 »
^Niissä S-marketeissa joissa olen nähnyt Urtekrameja -30% lapuilla niin ne laput on olleet vain No perfume shampoissa ja hoitiksissa. Muut on olleet normihintaisena hyllyssä.

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #372 : 24.05.10 - klo:22:03 »
Mä ostin nyt sitten ne putelit Prismasta (josta oikeastaan alunperin bongasinkin) 3,95/kpl. Vähän kyllä mietitytti, että kun tuostahan tulee hinta samaksi kuin Tigeistä, että ostanko ollenkaan, mutta kokeilumielessä sitten ostin. :) Mukaan tarttui siis ruusu-shampoo ja -hoitoaine.

Hoitoaineesta ei kyllä yksinään ollut mihinkään, katosi reilumpikin klöntti jonnekin hiusten uumeniin eikä tuntunut tekevän mitään, joten lisäsin perään vähän avokadoöljyllä boostattua mustikka EHS:ää. Lorautin nyt tuohon Urtekramiinkin tuota öljyä, jospa seuraavan kerran toimisi paremmin. :P Tuoksu, niinkuin shampoossakin, on aivan älyttömän ihana! <3 Raikas ruusuinen, tosi puhtaan ja keväisen tuoksuinen mun mielestä.

Shampoo tosiaan oli ominaisuuksiltaan oikein kiva ja ehkä vähän erikoinenkin yllätys. Vaahdotus vaati hieman enemmän hieromista kuin normishampoo, vaahtosi tavallaan "pienemmin kuplin" (mikä sanavalinta.. ::)) joten ei levinnyt ihan tuosta vaan koko hiuspohjaan. Annoin vaikuttaa n. minuutin koska hiukset olivat varsin likaiset ja niissä oli hieman hiuslakkaa ja puuteria (aamulla yritin piilotella rasvalettiä. ;D). Huuhtelun jälkeen tuntuivat takkuisilta ja karheilta, mutta ihme kyllä ei kuivilta. Hieman erikoisen tuntuista omasta mielestäni.

Pesun jälkeen hiusten väri (n.7 tasoinen vaaleanruskea, seassa 9 tasoista blondia raitaa) vaikutti tosi tunkkaiselta ja kiillottomalta. Nyt kun pari tuntia on kulunut ja hiukset ovat vähän asettautuneet, olen todella tyytyväinen. :-* Kiiltää ja ovat pehmeitä kuin mikä! Tuon shampoon voisin varmasti ottaa vakiokäyttöön hopeashampoon rinnalla, mutta hoitoaine taitaa kyllä seuraavalla kerralla jäädä kaupan hyllyyn.

Poissa nelma

• Tukkaguru
    • Sellaisia päiviä-blogi
« Vastaus #373 : 26.05.10 - klo:17:31 »
Onko muuten noiden Urtekramin shampoiden pesutehoissa eroja? Onko esim. No Perfume ruusua ja aloeta hellävaraisempi/hoitavampi?
1bMii  BSL

Poissa Bembo

• HAIRahtanut
« Vastaus #374 : 26.05.10 - klo:20:21 »
^Niissä S-marketeissa joissa olen nähnyt Urtekrameja -30% lapuilla niin ne laput on olleet vain No perfume shampoissa ja hoitiksissa. Muut on olleet normihintaisena hyllyssä.

Joo, ja Malmin Prismasta eikä varmaan sitten muistakaan enää löydy hajusteetonta Urtekramia, varmaan sitten myyneet alennuksella erän loppuun. Tosi tylsää. Aina meitä hajusteallergisia sorretaan. >:( Muutenkin on niin laiha valikoima... no saahan tuota Urtekramia edelleen Sokoksista ja luontaistuotekaupoista mutta puolet kalliimmalla hinnalla.

Minusta noissa Urtekramin shampoissa oli jotain eroja inceissä, mutta en itse ole kokeillut muuta kuin hajusteetonta. Muistaakseni tässä hajusteettomassa shampoossa ei ollut aloe veraa ja muitakin pieniä eroja. Mutta hellävarainen se ainakin minusta on.