Kirjoittaja Aihe: Markettisarjojen helmet  (Luettu 322160 kertaa)

scarface

• Vieras
Vs: Markettisarjojen helmet
« Vastaus #435 : 11.12.10 - klo:12:37 »
Head & shouldersin kuivalle päänahalle tarkoitettu shampoo  :-* Tästä tuotteesta en luovu! Paitsi että päänahan ainainen kutina on nyt tauonnut, tukka on hirmuisen kuohkee ja ilmava joka kerta kun tällä olen kuontaloni pesaissut.

Poissa SannaS

• HAIRahtanut
    • Team Sanna & Schapet
« Vastaus #436 : 24.12.10 - klo:23:44 »
Schwartzkopfin Gliss liquid silk-shampoo jaksaa aina vain yllättää kerta kerran jälkeen! Siis miten se voikin olla noin hyvä shampoo markettishampooksi? Niin ihanan kosteutetut, pehmeät ja kiiltävät hiukset tulee  :D Tästä en kyllä luovu. Peseekin sopivasti, hyvää vaihtelua pestä välillä sulfaatittomien shampoopesujen välissä tällä.
Hiustenhoito - mikä ihana tekosyy.

Poissa imaria

• HAIRahtanut
« Vastaus #437 : 29.12.10 - klo:15:00 »
^ Ostin vihdoinkin tuon kokeiluun, kun olen tuosta Liquid silkistä niin paljon kehuja kuullut, ja on tosiaan hämmästyttävän hyvä! Tukka tuntui todella hyvältä ja pehmeältä, ja jo pesuvaiheessa erittäin kosteutetuilta!  :)

Plussaa hyvästä levittyvyydestä ja siitä, että vaahtosi erittäin nätisti.
1cMiii / vaaleat / tavoittelevat olkapäitä

Poissa SannaS

• HAIRahtanut
    • Team Sanna & Schapet
« Vastaus #438 : 29.12.10 - klo:15:46 »
^Jep, tätä kun yhdistää XZ xylitol-hunajan kanssa niin hyvä lopputulos on taattu - ainakin siis minulla :) Mä tykkään tuosta parfyymimaisesta tuoksustakin, vaikka se onkin aika voimakas.

Poissa imaria

• HAIRahtanut
« Vastaus #439 : 30.12.10 - klo:02:27 »
^ Täytyykin koittaa, Xylitol-Hunajat ovat seuraavaksi ostoslistallani muutenkin. :) Mä taasen lämpenin kyllä Glissin tuoksulle, olen ylipäätään tosi tuoksufriikki ihan kaiken suhteen. Yleensä en hiuksistani haista varsinkaan shampoota, mutta äsken totesin, että tukkanihan tuoksuu! :D Aika jännä ilmiö sikäli, että hoitoaineena mulla oli Tigin Fashionista, jonka nyt ainakin luulisi tuoksuvan, mutta ei vaan tuoksu.

Tukka on kyllä tosi siloisen tuntuinen. Pintapörröt nyt on tietysti, mutta ne vaatisivat jätettäviä, mitä en ole näin kotirötväyspäivänä oikein jaksanut laittaa...

Poissa Henrietta

• Hiushörhö
  • My circus, My monkeys
« Vastaus #440 : 30.12.10 - klo:09:46 »
Schwartzkopfin Gliss liquid silk-shampoon (ja hoitsikan) käyttäjät: millainen hiuslaatu teillä on joilla siis toimii toivotusti?
Toimiskohan mun hiiren hännässä.. mulla on siis lasimaiset hienoiset hiukset jotka takkuuntuu pesuissa helposti .
1b Fii

Poissa SannaS

• HAIRahtanut
    • Team Sanna & Schapet
« Vastaus #441 : 30.12.10 - klo:11:15 »
^No mä en käytä sitä hoitoainetta kun siinä on silikonia (ja täällä mennään silarittomalla linjalla shampoiden ja hoitisten suhteen), mutta shampoota siis kyllä pidän kovasti arvossa :) Mulla on hiemat luonnonkiharat, taipuisat, karheat hiukset, ei mitenkään erityisen paksu ponnari ole (6cm). Tekee kyllä mukavan pehmeiksi hiukset ja tosiaan varsinkin tuon xylitol-hunajan kanssa, ja vielä jos suihkii hieman suklaa-vaniljasuihketta jätettäväksi niin nam mikä tulos!

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #442 : 30.12.10 - klo:11:18 »
Ite tykkään myös älyttömästi Liquid Silk shampoosta. Ei pese narskuvaksi eikä takuta. Pieni hoitoainemäärä riittää pesun jälkeen. Oma hiuslaatu on tosin paksu ja karhea mutta myös helposti takkuuntuva.
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

Poissa imaria

• HAIRahtanut
« Vastaus #443 : 30.12.10 - klo:13:17 »
Mulla on myös karhea, laineille vetävä ja aika paksu tukka - siis kaikkea muuta, millaiseksi sen haluaisin: pehmeä ja hyvin hallittava. :D

Pesusta on kulunut lähemmäs vuorokausi, tukka kiiltää edelleen, on ihanan pehmeä ja tuoksuu hyvältä. Ei tunnu yhtään rasvoittuvalta. :) Suosittelin tätä äidillenikin, jolla on samantyyppinen hiuslaatu kuin mulla (kuitenkin lyhyt ja permanentattu). Äiti on hiusten karheuden kanssa tuskaillut ja nyt sitten kertoi, ettei käytä kuin jätettävää hoitoainetta. Hyvä äiti! Ei kuulemma halua käyttää silikoneja. Neuvoin XZ-hyllylle. :D

Poissa SannaS

• HAIRahtanut
    • Team Sanna & Schapet
« Vastaus #444 : 31.12.10 - klo:00:03 »
^Minusta se on jo aika hyvä alku jos ei halua käyttää silikoneja ;) Ja hyvä että oikaisit että on niitä silikonittomia hoitiksiakin, XZ:ia mä itse suosin.

Nyyh, mulla on enää kaks pulloa jäljellä sitä XZ Anti-ageing -hoitista, enkä tiedä saanko sitä enää mistään lisää :( Hamstrasin sitä neljä pulloa, mutta se ei tunnu kovin riittoisalta, vaikka muuten onkin hyvä hoitis.

Poissa pitkätukka

• Tukkaguru
« Vastaus #445 : 31.12.10 - klo:02:24 »
Schwartzkopfin Gliss liquid silk-shampoon (ja hoitsikan) käyttäjät: millainen hiuslaatu teillä on joilla siis toimii toivotusti?
Toimiskohan mun hiiren hännässä.. mulla on siis lasimaiset hienoiset hiukset jotka takkuuntuu pesuissa helposti .

Käytän sitä shampoota ja se on pitkäaikainen suosikkini, mutta hoitis taas oli tälle päälle aivan kauheaa kuraa. Silikonit sinänsä eivät minua häiritse. Niitä on monissakin käyttämissäni hyvin toimivissa tuotteissa, mutta tuo Liquid Silk -hoitis ei tehnyt hiuksilleni mitään kivaa.

Hiukseni eivät ole lasimaista nähneetkään. Ne tuntuvat aina vähän karheilta. Ne ovat myös kuivuuteen ja jonkin verran pörröisyyteen taipuvaiset sekä takkuuntuvat helposti. Eivät takkuunnu kuitenkaan erityisemmin pestessä vaan pesujen välillä. (Tai ainakin tuo  värjätty osa hiuksistani on sellainen. En ole vielä ihan varma siitä, mitä mieltä niskaan asti ylettyvä luonnontilassa oleva hiuksistoni on mistäkin. Se ei vaikuttaisi niin nirsolta, mutta sitä ei tosiaan ole vielä kovin pitkälti. Ehkä siitäkin tulee pidempänä vaativampi? Värjätyn osan vaativuus määrää kuitenkin vielä tällä hetkellä sen, mitä hiuksiini laitan.)

Jos hiustyyppini kertoo jotain näin koodikielellä lätkäistynä, niin hiukseni ovat 1b / F/M / ii. Siis vähän taipuisat mutta eivät edes laineikkaat. Joissain kuvissani näkyvät laineet ovat peräisin letistä tai nutturasta. Osa yksittäisistä hiuksista on ohuita, osa normaalipaksuisia ja mukana on myös jonkin verran hyvin paksuja hiuksia. Päässäni kasvaa sekalainen kokoelma vähän kaikkea. :D Ponnarin paksuus vaihtelee eri vuosina 7 ja 8 sentin välillä.

Liquid Silk -shampoolla saan kaikista johdonmukaisimmin mukavantuntuisen pesutuloksen. Se ei kuivata, karheuta tai pörrötä kuten niin moni muu kokeilemani shampoo, vaan se jättää jälkeensä sileän ja helpohkosti selviävän tuloksen, ja hiukset ovat kuivuttuaan kiiltävät. Shampoolla on minulle paljon merkitystä siitä päätellen, että tulos vaihtelee eri shampoilla vaikka käyttäisin koko ajan ihan normaaleja hoitiksiani.

Pidän myös Liquid Silk -shampoon rakenteesta. Se on löysyydeltään sopivaa, vaahtoaa ja levittyy helposti sekä huuhtoutuu hyvin pois. Ja se on riittoisaa. Mulla on nyt kolmas pullo menossa ja yksi kestää tällä kerta viikkoon -pesutyylillä lähemmäs puoli vuotta. Tuoksu on mielestäni aika tavallinen. Sen puolesta pitäisin enemmän vaikkapa XZ:n Vanilla Cafesta, mutta harmi kun värjätyt hiukseni eivät pidä siitä niin paljon (aiheuttaa pörröisyyttä ja lisää karheutta). Pesen sillä vain luonnontilassa olevaa poiskasvatettavaa otsistani kokopesujen välillä.
« Viimeksi muokattu: 31.12.10 - klo:02:41 kirjoittanut pitkätukka »
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.

domino

• Vieras
« Vastaus #446 : 31.12.10 - klo:13:04 »
Mulle taas Liquid Silk ei oikein toimi ja hajukin ällöttää :(

pitkätukka, oon joskus lukaissut sun blogia ja nyt en löydä sitä enää, osaisitko auttaa vai ootko esim. sulkenut sen?

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #447 : 31.12.10 - klo:14:26 »
Luonnonkihara ja latvat aina takussa.  ;D Jos sulla on hennot hiukset jotka menee päätä myöten niin en kyllä suosittele, lässäyttää aika varmasti. Ehkä latvan ihan päähän toi hoitis voisi olla hyvä. Mulla on nyt pelkkää hennaa viime maaliskuusta lähtien ja toi shampoo lässäyttää mullakin nyt kun on pidemmältä matkalta hyväkuntoista hiusta, käytän enää silloin tällöin että saan purkin käytettyä loppuun. Ajalla ennen hennaa ja hyväkuntoista hiusta tuo toimi tosi hyvin mulla. Käytän hoitistakin enää ihan latvan päähän jossa on kestovärillä rääkättyä hiusta.

Poissa pitkätukka

• Tukkaguru
« Vastaus #448 : 31.12.10 - klo:16:55 »
pitkätukka, oon joskus lukaissut sun blogia ja nyt en löydä sitä enää, osaisitko auttaa vai ootko esim. sulkenut sen?

Blogini oli olemassa vain kevättalvesta syksyyn. Deletoin sen lopullisesti muistaakseni lokakuussa bittiavaruuteen eikä varmuuskopiota ole. En siis pysty auttamaan.  :-[ Hiusblogin pitäminen oli aikansa mielekästä ja kivaakin, mutta loppuajasta alkoi tulla koko ajan enemmän ja enemmän negatiivista palautetta tyyliin "mitä järkeä tässä blogissa on / kuka tämmöistä tarvitsee / ei kiinnosta / miksei täällä ole mitään kivaa kuten esim. emohiuksia,..." Poistelin niitä aikani. Muutama ulkomainen erittäin pitkähiuksinen hiusblogia/hiuskotisivua/Youtube-kanavaa pitävä nainen on kertonut samantyyppisistä kokemuksista, minkä tuloksena he ovat välillä sulkeneet sivunsa. He ovat palanneet kyllä jossain vaiheessa takaisin, mutta vasta pitkän tauon jälkeen. Saattaa olla, että minäkin teen niin sitten joskus, kun siihen on taas energiaa. En osaa sanoa nyt milloin se hetki koittaa. Ehkä sitten kun hiuksistoni on kokonaan yksivärinen?

Jos palaan joskus, täytyy ehkä miettiä tarkemmin myös paikka jonne teen sivuni. Suntuubi oli ilmainen, mutta ei selvästikään paras mahdollinen... Ihan kiva käyttää kun siihen pohjaan tottui ja aika hyvin muokattavissakin mieleiseksi, mutta blogi ei näkynyt jostain syystä Google-haulla. Lähinnä Suntuubin käyttäjät kommentoivat toistensa sivuja ja pyysivät vain kirjoittamaan vieraskirjaansa saadakseen itselleen mainostusta. Vähän liian teinipaikka mielestäni.

Aluksi tuli vain asiallista palautetta, mutta jotenkin se homma luisui loppuajasta osittain sellaiseksi vässyttämiseksi, että se alkoi painaa vaakakupissa enemmän kuin kaikki muu yhteensä. Samantyyppisiä hiusblogeja on englanniksi paljonkin, mutta tuli sellainen tunne ettei sellaiselle ole Suomessa tarvetta.
« Viimeksi muokattu: 31.12.10 - klo:17:02 kirjoittanut pitkätukka »
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.

Poissa EllaBella

• HAIRahtanut
« Vastaus #449 : 31.12.10 - klo:17:06 »

Aluksi tuli vain asiallista palautetta, mutta jotenkin se homma luisui loppuajasta osittain sellaiseksi vässyttämiseksi, että se alkoi painaa vaakakupissa enemmän kuin kaikki muu yhteensä. Samantyyppisiä hiusblogeja on englanniksi paljonkin, mutta tuli sellainen tunne ettei sellaiselle ole Suomessa tarvetta.

Ihan väärä tunne, koska luin kirjoituksiasi ja blogiasi. Olen kaivannut suomenkielistä blogia joka keskittyisi nimenomaan hiuksiin, jossa arvosteltaisiin hiustenhoitoaineita, olisi käyttämiäsi kampauksia ja niiden tekoa, niksejä mitä tehdä ja ihan arjen kulkua pitkien hiusten kanssa.
Harmi että sait asiattomia kommentteja.
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.