Kirjoittaja Aihe: Markettisarjojen helmet  (Luettu 310945 kertaa)

Poissa pitkätukka

• Tukkaguru
Vs: Markettisarjojen helmet
« Vastaus #450 : 31.12.10 - klo:17:25 »
Kiitos :), itsekin kaipaan sellaisia suomeksi mutta aika harvakseltaan niitä löytyy. Noh, aikansa kutakin ja joskus tulevaisuudessa sitten uusi ja toivottavasti pitkäkestoisempi yritys.
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.

domino

• Vieras
« Vastaus #451 : 01.01.11 - klo:15:52 »

Blogini oli olemassa vain kevättalvesta syksyyn. Deletoin sen lopullisesti muistaakseni lokakuussa bittiavaruuteen eikä varmuuskopiota ole. En siis pysty auttamaan.  :-[ Hiusblogin pitäminen oli aikansa mielekästä ja kivaakin, mutta loppuajasta alkoi tulla koko ajan enemmän ja enemmän negatiivista palautetta tyyliin "mitä järkeä tässä blogissa on / kuka tämmöistä tarvitsee / ei kiinnosta / miksei täällä ole mitään kivaa kuten esim. emohiuksia,..."

Aijjaa, voi harmi :( Itseäni sinänsä nuo kampaukset eivät kiinnostaneet, koska pidän hiuksiani aina auki, vaan enemmänkin hoitovinkit, joita onneksi pystyn hyvin lukemaan täältäkin :)

Poissa pitkätukka

• Tukkaguru
« Vastaus #452 : 01.01.11 - klo:16:00 »
Itseäni alkoi tosiasiassa jopa häiritä blogissa se, että valtaosaa vaikutti kiinnostavan eniten juuri ne kampausjutut eikä niinkään hiustenhoito- tai kasvatuspuoli, mikä taas oli mulle asian "pihvi". Sainpahan vain jossain vaiheessa päähäni yrittää laajentaa omaa kampausvalikoimaani (tai kokeilla miten pitkään pystyn tekemään joka päivä erilaisen kampauksen) ja selvittää, ovatko kaikki hiushärvelini käyttökelpoisia, ja dokumentoida oman kokeiluprosessini. Sivujuonteesta tulikin pääjuttu, joka kiinnosti ihmisiä eniten. Ainakin siitä päätellen, että juuri niitä osia luettiin ylivoimaisesti useimmin.

Hmm, liittyipäs tämä markettisarjoihin. :D Tai liittyihän se ehkä sitä kautta että blogissani oli muutaman markettituotteen käyttäjäarvioinnit..

1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.

domino

• Vieras
« Vastaus #453 : 01.01.11 - klo:17:19 »
Totta tosiaan  ;D sieltä tuon Liquid Silkinkin bongasin, harmi ettei minullle sopinut  :-[

Tämä kenties kuuluisi CWC-ketjuun, mutta koska Nutri Gloss-naamio on (oli) markettituote, todettakoon että se on toiminut 1.hoitoaineena CWC-pesussa minulla ihanasti  <3 sanoisin, että itselläni parhaiten juuri siihen tarkoitukseen. Silottaa ja tuntuu myös kosteuttavan kunnolla! Kenties sitten pitäisi kokeilla tätä Garnierin Color Resist -naamiota samaan tarkoitukseen. Sehän oli silariton eikö?

Poissa Peachtwist

• Tukkaguru
« Vastaus #454 : 01.01.11 - klo:18:24 »
Mä olen nyt yhden kerran testaillut Rainbown hiusnaamiota ja tykkäsin kyllä. Tuoksu oli mieto ja miellyttävä eikä jäänyt mitenkään erityisesti hiuksiin. Minulla on yli bsl-mittaiset, suorat, melko hyväkuntoiset hiukset ja tuo kyllä silotti mukavasti ja mielestäni myös kosteuttikin. Tavoistani poiketen en laittanut hiuksiin voidemaista jätettävää vaan ainoastaan hoitosuihketta ja latvasuojaa. Hiukset ovat kuitenkin tavallista sileämmät ja kiiltävämmät. Tällä kertaa pidin ainetta hiuksissa vajaa kymmenen minuuttia, ensi  kerralla aion kokeilla pidemmällä vaikutusajalla.

Mulla ei Nivean Intense repair- naamio ole viime aikoina oikein toiminut, ja tämä Rainbown naamio olikin paljon parempi. Mua ei myöskää silikonit suuremmin haittaa, mutta käytössä on vastapainoksi myös silikonittomia naamioita. Ja tätä tuotettahan ei hinnalla ole pilattu, 150 ml tuubi maksoi alle kolme euroa!  :)

domino

• Vieras
« Vastaus #455 : 02.01.11 - klo:05:36 »
Enipäs oo tullut törmättyä missään Rainbow:n naamioon, onko tuubissa vai purnukassa? Oiskohan uus tuote?  :o Hinta varsinkin kuulostaa hyvältä  ;)

Poissa Peachtwist

• Tukkaguru
« Vastaus #456 : 02.01.11 - klo:12:27 »
Tuo naamio on tosiaan tuubissa ja on melko uusi tuote, on ilmeisesti tullut markkinoille marras-joulukuussa. Sarjaanhan on samalla tullut kolme eri hiustyypeille tarkoitettua shampoota ja hoitoainetta ja lisäksi hoitosuihke. Itse ajattelin ainakin tuota hoitosuihketta kokeilla vielä. Ja löysin tuon naamion ihan S-marketista :)

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #457 : 16.01.11 - klo:11:32 »
Mun oli aivan pakko käydä hakemassa tuota rainbown hiusnaamiota, vaikuttaisi hinta-laatu suhteeltaan hyvältä. Incistä en osannut lukea muutakuin että toinen ja kolmas ainesosa on ainakin kosteuttavia. Tänään lähtee ehdottomasti testiin.
Oletko peachtwist kokeillut sitä hoitosuihketta?  :)

Edit: tutkailin inciä vähän enemmän ja neljäntenä näyttää olevan cyclopentasiloxane. Yritän käyttää mahdollisimman paljon ei-silikonisia tuotteita, mutta ei se nyt niin vakavaa ole jos jossain niitä joskus sattuu olemaan. Pikanaamioksi tuo sopisi varmasti hyvin, jos siloittaa ja kosteuttaa vähän.
« Viimeksi muokattu: 16.01.11 - klo:11:42 kirjoittanut wilma »

Poissa hairwreck

• HAIRahtanut
« Vastaus #458 : 18.01.11 - klo:20:45 »
Omat suosikit markettisarjoista on Rainbown hajustamaton ja LV:n toinen niistä hoitoaineista, se luonnovalkoinen tötsä. Varsinkin Rainbow on just tosi hyvä sekoituksiin, kun ei ole mitenkään pitkä ja huolestuttava inci ja hintakin on huokea. 

Nyt bongasin ton Faith in Naturen marketistakin ja tästä voipi tulla seuraava suosikki (taas mainostan tätä:D).
2b C ii mittana bsl, tavoite hyväkuntoinen mid-back

Poissa Jekku

• HAIRahtanut
« Vastaus #459 : 16.02.11 - klo:23:39 »
Franck Provostin Expert Nutrition naamio kuiville ja karheille hiuksille on ihan paras naamio markettivalikoimassa tällä hetkellä! Silikoniton ja sisältää palmuöljyä kuten Elvital Nutri-Gloss naamiokin, ja sheavoita. Vähän lirumpaa kuin NG, tuoksuu hunajaiselta, ja tukka on liukas ja pehmeä tämän jälkeen. Onneksi löytyi korvaaja NG:lle.  :-* Tämä tosin taitaa olla "sukua" lorkulle koska purkin kyljessä on kuluttajaneuvonta muutaman maan kohdalla Lorealin nimissä... Hakkaa kyllä edullisempien kampaamosarjojen hiusnaamiot mennen tullen, kokeilemistani ainoastaan Redkenin hiusnaamiot pärjää tälle.  ;) 400 ml purnukka maksaa n. 7 e.

Laitan vielä incin jos jotakuta kiinnostaa

Franck Provost Expert Nutrition Professional Mask
Aqua/water, cetearyl alcohol, elaeis guineensis oil / palm oil, behentrimonium chloride, stearamidopropyl dimethylamine, glycerin, methylparaben, coumarin, chlorhexidine dihydrochloride, limonene, citric acid, butyros permun parkii butter / shea butter, parfum / fragrance

Poissa Hermione

• Tukkaguru
  • "I´m sure we´ll all be great friends."
« Vastaus #460 : 17.02.11 - klo:14:46 »
^Oih, kuulostaapa hyvältä. Tuota voisi vaikka joskus testatakin, kun liukastusta kaipaa.

Olen löytänyt uuden marketti-HG:ni entisen, LV:n tehotoidon tilalle: Rainbow Hajusteeton hoitoaine. Ei varsinaisesti korvaa käytöltään LV:tä, mutta muut markettituotteet eivät ole näin pitkäikäiseen käyttöön kelvanneet. Hyviä tuotteita on paljon, mutta HG:ksi pääsee vasta, kun ansaitsee pysyvän paikan kylppärin hyllyssä.

Rainbowssa on tehot kohdillaan, sisältö vastaa kovia vaatimuksiani. Toimii yksistään selvittävänä pikahoitoaineena, pehmentää muhiteltuna ja on erityisen passeli kaikenlaisiin sekoituksiin. Tuo vanha LV oli samanlainen, ehkä hiukkasen hoitavampi yksin, mutta tosi lähelle tällä pääsee ja huomattavasti pienemmällä hinnalla (olen aikamoinen tuotteiden lutraaja, joten riittoisuudessa ei ole tässä mitään merkitystä, isompi pullo -> enemmän käyttökertoja). LV:n tehis maksoi muistaakseni jotain 5 eskon tietämillä 150 ml ja Rainbow-hoitis on meidän lähi-ässässä 2,49/300ml <3
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.

Poissa Tuikkuli

• Tukkaguru
« Vastaus #461 : 17.02.11 - klo:20:53 »
Mulle on löytynyt suosikkihoitis ruokakaupan hyllyltä: Wellan Pro Series -sarjasta iso tonkka värjättyjen hiusten hoitista! Käyttäisin nyt vain mielelläni sitä enkä muita (kalliimpiakaan kampaamotuotteita) ollenkaan. Koostumus on tosi paksu, mutta levittyy hiuksiin helposti. Vaikuttaa nopeasti ja jättää hiukset sileiksi, mutta ei silti rasvoita eikä tahmaa. Pitää hiukset kuosissa, vaikka käyttäisi suoristusrautaa tai ilmakiharrinta. Kaikin puolin loistolöytö! Muita tuotteita en ole sarjasta kokeillut, mutta vähintäänkin shampoo kiinnostaisi...

Poissa BlueBerry

• Tukkaguru
« Vastaus #462 : 01.03.11 - klo:21:27 »
Mä hankin kokeiluun Rainbow:n hiusnaamion (valko-vaaleanpunaisessa tuubissa). Testailin tänään. En varsinaisesti muhitellut, mutta pidin suihkun ajan päässä (korkeintaan 10 min). Lopputulos on ihanan sileä ja tuoksukin oli hyvä, mutta ei jäänyt hiuksiin. INCI vaikuttaa ainakin mun silmään melko hyvältä, vaikka silikoniahan tuo vähän sisältääkin; INCIssä Amodimethicone kymmenentenä.
Vaalennetut, lantio -pituiset hiukset. Tavoitteena vielä pidempi, hyväkuntoinen letti... iHerb -alennuskoodi ensitilaajalle: VAP865

Poissa Frida

• HAIRahtanut
« Vastaus #463 : 02.03.11 - klo:12:10 »
Tsemmen Moisture Rich -hoitoaine on loistava pikahoitoaine! Paikkaa hiukset nätisti, ei siis jää lähmää eivätkä hiukset mene liruina päätä myöten. Talvi ja hennaus takuttaa hiukset välillä niin pahasti, että tarvitsen todella silikonisen hoitiksen selvittämään takut.
Kainalopituiset, hennatut hiukset. Punatukka-shampoopala, öljyt ja iHerb<3

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #464 : 02.03.11 - klo:12:17 »
^Voin kompata  :) Itse tykkäsin myös siitä. Plussaa myös halpa hinta. Kyllästyin vaan siihen niin kutsuttuun kampaamomaiseen tuoksuun...