Kirjoittaja Aihe: Markettisarjojen helmet  (Luettu 305190 kertaa)

Poissa EllaBella

• HAIRahtanut
Vs: Markettisarjojen helmet
« Vastaus #540 : 03.02.12 - klo:22:06 »
Kokeile pistää hunajaa ja AloeVeraa mukaan. LV kosteuttava hoitoaine on myös aivan mahtava.
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #541 : 04.02.12 - klo:21:34 »
^^ Oletko kokeillut pitää sitä tehistä lämmössä? Mä olen nykyään tosi laiska muhittelemaan mitään tehiksiä tmv, eli mun "muhittelut" koostuu siitä että lätkäisen jonkun hyvän silikonittoman hoitoaineen tai tehiksen shampoopestyyn, pyyhekuivaan tukkaan ja menen saunaan. Jotenkin sielä lämmössä saa siitä hoitoaineesta/tehiksestä paljon enemmän irti, ja tukka on paljon siloisempi ja pehmeämpi kuin normaalisti.

LVn kosteuttava hoitoaine on myös mun mielestä todella hyvä markettituote, taitaa tosin ainakin meillä lähikaupassa maksaa lähemmäs jo 4€.

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #542 : 04.02.12 - klo:22:29 »
Mulla ei nyt riitä enään tehot tuossa xylitol hunaja-tehiksessä näillä keleillä vaikka oon kaikenmaalimaan öljyt sun muut sekaan tunkenu  :-\  Lisäks rahatilanne on huonoin ikinä, eli kahella eurolla pitäis saada kosteuttava  hoitoaine, kun tuo XZ on myös ihan lopussa ja tukka kuivaa heinää...APUA!

Oisin kiinnostunu nuista Rainbow-hoitoaineista. Eniten värjättyjen hiusten, mut myös sensitive, mieto ja tuuheuttava kiinnostaa. Osaako kukaan sanoa et mikä nuista kosteuttaa eniten?
En tiiä onko ny OT mut tuola kuivien hiusten ketjussa puhutaan lähinnä kampaamotuotteista ja niihin mulla ei ole varaa...

Jos budjetti on tiukilla ja kosmetiikan aineita löytyy kaapista niin suosittelen SMT-tehohoitosekoitusta (Snowymoon's Moisture Treatment, LongHair Community).
 2 osaa hoitista, 1 osa aloe veraa ja 1 osa hunajaa. Sekaan saa lirauttaa hoitisosaan myös jotain sopivaa öljyä.

Itse sekoitan hoitiksesta ja jojobasta mukavan setin (2:1) ja lisään siihen sitten hunajaa ja aloeverageeliä suhteiden mukaan. Hyvä kosteittava hoitis ja edullinen kunhan kotoa löytyy aloeveraa ja hunajaa. Olen tehnyt tätä jopa EHS valkopullohoitikseen ja toimii senkin kanssa ihan kiitettävästi.

Oikeastaan mikä tahansa kevyehkö normaali hoitis parantaa tehoaan kun siihen sekoittaa öljyjä, hunajaa ja aloeverageeliä. Tai edes hunajaa. Ehkä lisäksi glyseriiniäkin.
this too shall pass.

Poissa elämänkevät

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • to live doesn't mean you're alive
« Vastaus #543 : 05.02.12 - klo:00:37 »
Kiitos vastauksista! Tuo LV ei nyt tähän budjettiin mahdu,  mutta sitten kun olen niin "varoissani" mitä opiskelija suinkin voi olla niin menee kokeiluun  ;)

Budjetti on niin tiukilla, etten saa hunajaakaan hommattua. Kotoa löytyvät ainekset: avokadoöljy,  jojobaöljy, cassiajauhe (varmaan aika epäolennainen?)...eipä sitten mitään muuta :/ Tai hei on mulla semmonen rainbow aloe vera aftersun-geeli, voisko sitä käyttää? Oon käyttäny sitä silloin tällöin keventämään liian tuhtia naamarasvaa ja iho ainaki pysyny tosi hyvässä kunnossa, että josko tuota vois lettiinki tunkea  ;D

Ja tuo geelihän sisältää:
Aqua, Glyserin, Aloe Barbadensis, Triethanolamine, Hamamelis Virginiana, Sambucus Nigra, Carbomer, Parfum, PVP, Benzophenone-4, Phenoxyethanol, CI 42090, CI 19140

P.s. eikös PVP oo joku muovi  0_0
Oman värin ja pituuden kasvattelua. Hennot hiukset, herkkä päänahka ja hiusväriallergia rajoitteina.

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #544 : 05.02.12 - klo:00:50 »
^
Tuota sinun aloevera-aftersunöljyä voi käyttää melko huoletta tukkahoitoon. Laita sekaan jotain öljyä 1:1 (mikä tahansa öljy kelpaa, rypsi, auringonkukka...) ja kun alevera-öljyseosta on yksi osa niin mitä tahansa hoitista sitten saman verran ja anna vaikuttaa muovin alla (pakastepussi, kaupan hedelmäpussi) vaikka tunti, huuhtele enimmät pois, lisää kevyttä hoitoainetta, anna vaikuttaa 5-15 minuuttia, lisää vettä, vaahdota ja huuhtele pois. Öljysotku kannattaa laittaa pyyhekuiviin hiuksiin.

Jojoba kannattaa säästää jätettäväksi eli kun tukka on pesty ja hoidettu ja pyyhekuiva niin hiero 2-3 tippaa jojobaöljyä kämmeniin ja pyyhkäise niillä ihan latvoja. Isompi määrä lähmää helposti, pari tippaa kosteisiin latvoihin riittää yleensä kaikilla aluksi.
this too shall pass.

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #545 : 05.02.12 - klo:01:22 »
Pitäisi varmaan tilata netistä.

Suosittelen X-men siliconea, pieni 6x3cm pullo, käytännöllinen ottaa mukaan, käytetty neljä vuotta enkä voi väittää että olisi vielä puolillaan. Koostumus tosi pätevä, nestemäinen ja helposti levittyvä, kuten silkkitipoissa ikään. Se siitä litrahinnasta ;D
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

scarface

• Vieras
« Vastaus #546 : 06.02.12 - klo:03:39 »
En tiedä, olenko mä aiemmin tällä topicilla käynyt omia suosikkejani kehumassa, mutta rakastan XZ:n karpalo&kinuski- shampoota kuin myös sitten saman sarjan öljyhoitoshampoota.  <3

Lisäksi ihan ehdoton hoitosuihke värjätyille kutreilleni on Elvital Lorealin punainen suihkepullo, for coloured hair, kuten mainittu jo :)

Poissa elämänkevät

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #547 : 06.02.12 - klo:18:33 »
Kiitos deko! Löysin jämät Pirkan lastenvoiteesta, sekotin avokadoöljyä, sitä mun after sunia ja viimeset rippeet XZ xylitol-tehiksestä ja muhittelin niitä  :) Heti kuivuttuaan hiukset oli ihan järkyttävää hamppua, mutta asetuttuaan tuntuivat jotenkin paljon paksummilta ja näyttivät tuuheammilta...sitten laitoin liikaa jojobaa latvoihin ja lähmäsin ne  :O
Nooh, ylimääräset oli joko imeytyny yön aikana hiuksiin taikka tyynyliinaan eli väliäkö tuolla   :)

Viikon päästä helpottaa rahallisesti ja silloin aionkin suurtuhlarina käydä hakemassa useampaa sorttia rainbow-hoitiksia testattavaksi ja raportoida jos löytyy joku hyvä millä pärjää hätätapauksissa :)
Oman värin ja pituuden kasvattelua. Hennot hiukset, herkkä päänahka ja hiusväriallergia rajoitteina.

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #548 : 13.02.12 - klo:01:12 »
Saako vielä nykypäivänä marketeista mitään syväpuhdistavia? Olen kontannut Cittarit ja Prismat läpi ja joutunut pesemään Ecoverin astianpesuaineella asianmukaisen härpäkkeen puutteessa ::)
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa elämänkevät

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #549 : 13.02.12 - klo:06:16 »
Ite ostin Herbinan syväputsarin Sokokselta about kuukaus sitten. Ja oisinkohan Anttilassa nähny niitä kans...aika jännä jos ei Cittarissa tahi Prismassa ollut, jotenki sitä kuvittelee et niitten valikoimiin vois se yks syväputsari ees mahtua  ??? tosin enpä ole aikoihin kummassakaan hyllyjä kolunnut, kun Sokkarin läpi tulee käveltyä vähintään kerran-pari viikossa ja aina sitä kummasti poikkeaa kosmetiikkahyllyillä haaveilemassa  :3

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #550 : 13.02.12 - klo:09:22 »
^^Mä ostin ainakin pari päivää sitten Viikin Prismasta Herbinan syväputsaria. :)

Poissa Milly

• HAIRahtanut
« Vastaus #551 : 13.02.12 - klo:09:58 »
Ostin itsekin viime viikolla tuon Herbinan syväputsarin, ja sitä oli vaikea löytää. Ei löytynyt Anttilasta, Robinhoodista (ja molemmat kuitenkin myy Herbinan tuotteita), eikä parista muustakaan kaupasta. Sokoksesta minäkin sitten omani löysin.
http://goo.gl/R0olmw Vitacost 30$+ tilauksesta 10$ alennus.
herb -5usd ekasta tilauksesta: WAX635

Poissa Nala

• Hiushörhö
« Vastaus #552 : 13.02.12 - klo:11:31 »
Mie ostin omani ainakin viimeksi Tampereelta Kalevan Prismasta, tosin tästä nyt on jo parisen kuukautta aikaa kun ostin kerralla useamman putelin.
Ensimmäisestä iHerbin alle 40$ tilauksesta 5$ alennusta ja yli 40$ tilauksesta 10$ alennusta koodilla IRA890

Poissa Jenni.

• Tukkaguru
« Vastaus #553 : 13.02.12 - klo:16:23 »
Mä oon ainakin bongannut noita markettien syväputsareita ihan Prismastakin. Kuitenkin melkein joka viikko tulee Prismassa käytyä..

Edit. Hei, mikä on teidän mielestä paras kosteuttavin shampoo ja/tai hoitoaine? Tarvitsisin kunnon kosteuttavan shampoon tai hoitiksen ja rahatilanteen takia markettituotteet kiinnostaa. :)
« Viimeksi muokattu: 13.02.12 - klo:16:25 kirjoittanut Jenni. »
Kukaan ei huijaa, kaikki vain muuttavat sääntöjä.

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #554 : 13.02.12 - klo:17:17 »
^suututko jos sanon iHerb? ;D Voit tulla hakemaan vaikka näytteen Giovannin Smooth as silk -hoitsikasta. Ja markettishampoista Glissin Liquid silk, sitä ei tarvitse iHerbistä hakea :P