Tajusin tänään kävelleeni kuin huomaamattani kampaamosäläkauppaan ja hetken mielijohteesta osti nepparivalkin ja noin miljuuna erilaista ja -kokoista pinniä. Testailin tänään jännityksen väreillessä pitkin niskaa ensimmäistä kertaa eläissäni nutturaa, ja kas kummaa! Siitä tuli kerralla ihan mahtava!

Tämä oli aikuisten oikeasti ihkaensimmäinen nutturani (jollei sellasta puoliponnari-lenkkiä lasketa nutturaksi) ja olen ällistynyt siitä, kuinka helppoa valkin kanssa on taiteilla. Testailin ensin eri tapoja kierittää ja pyörittää hiuksia valkin ympärille ja totesin, että omaan, reilusti kerrostettuun ja suunnilleen kainalopitkään normaalipaksuiseen tukkaan helpoin tapa tehdä ballerinanuttura on juuri tuo ponnari joka pujotetaan valkin läpi ja kiinnitetään tukka pinneillä valkin alle. Jäljelle jääneet latvat kieputin puolihuolimattomasti nutturan ympäri ja pinnitin ja tadaa! Lopputulos on aivan hurmaava, vaikka itse sanonkin. Sellainen mukava, muhkea, huolettoman ballerinan arkinuttura.
Tiedän jo nyt, että tämä muutamassa minuutissa syntyvä, näyttävä ja siisti nuttura tulee jäämään vakikampauksekseni. Ja niitä muitahan on tosissaan tällä hetkellä tasan se auki ja ponnarilla

Oma tukkani on luomuna kauhian liukas, ja teinkin tämän eilen pestyihin, kertaalleen kiharrettuihin hiuksiin. Luulenpa, että heti pesun jälkeen ilman esikäsittelyjä saattaisi olla aikamoinen taistelu edessä, jos alkaisi samanlaista väsäämään, mutta nyt tukka meni suosiolla nätisti, ja kampaus on pysynyt koko päivän ja kahdet urheilutreenitkin ja on edelleen nätti. Tykkään! Suosittelen kokeilemaan, jos minä pystyn siihen, niin pystyy kyllä ihan kaikki muutkin

Aion kyllä kokeilla jotain muutakin kampausta uuden ystäväni valkin kanssa, jahka nutturatohkeilultani kerkeän. Ihan huippista!

Edit: Lisäviihdykettä valkista: Purin nutturani juuri, ja vierestä katsoneen miehen ilme oli korvaamaton! Hän ei voinut uskoa, että piilottelin moista rumaa mötikkää hiuksissani ja tökki sitä kovin epäuskoisena

Niin armas, kaikkina näinä vuosina joina olet tuntenut minut, olen salannut kykyni muuttaa hiukseni yhtäkkiä kaksi kertaa paksummaksi ja pitemmäksi ja loihtia tyhjästä mahtavia kampauksia. Jep jep.