Kirjoittaja Aihe: Ihosi kuntoon merkittävästi vaikuttaneet tuotteet  (Luettu 123341 kertaa)

Poissa Twinkley

• Tukkaguru
Olen tässä nyt pidemmän aikaa pohtinut sellaista asiaa, että onkohan niillä eri kasvovesillä, kasvovoitella tai vastaavien käytöllä oikeasti mitään vaikutusta ihoni peruskuntoon. Juttelin asiasta ystäväni kanssa ja hänkin sanoi, ettei oikeastaan ole huomannut suurempaa eroa ihonsa kunnossa minkään tuotteiden käytössä, ainoastaan e-pillerit ja aknelääkkeet ovat vaikuttaneet hänen ihonsa kuntoon, muuten ei mikään tuote. Samaa olen itsekin ollut huomaavinani (pillereitä en ole käyttänyt) ja aloin masentua - ehken saa ihooni läntättyä tuotetta, joka muuttaisi siitä upeamman jollain tavalla.  :-\ Tästä ajatuksesta lähdin miettimään omaa ihonhoitoani ja ihoni tilannetta ja tuli mieleen, josko teillä olisi kokemuksia asiasta.

Minun täytyy nimittäin sanoa, että en ole tosiaan vielä löytänyt juurikaan tuotteita, jotka olisivat merkittävästi muuttaneet ihoani - ainoastaan löytyy tuotteita jotka eivät ole muuttaneet sitä huonompaan suuntaan. ::) Koska ilmeisesti ainakin monet ihmiset ovat täällä hehkuttaneet tiettyjä tuotteita ja monet pitävät jotain tuotteita luottotuotteina niin haluaisin saada vähän toivoa tähän negatiivishenkiseen ajatukseeni: Haluaisin tietää miksi joku tuote on luottotuotteesi? Onko se tuote tosiaan parantanut ihosi kuntoa tai vaikuttanut muuten positiivisella tavalla ihoosi?

Minun ainoa luottotuotteeni, joka on tosiaan jotain muutosta tehnyt on Widmerin silmänympärysvoide, joka muuttaa aina täysin kuivat, karheat ja lohkeilevat luomeni takaisin ihmisen luomiksi turvottamatta niitä lainkaan. Tuotteita, jotka olisivat tehneet merkittävän eron ihonhoitooni, en ole vielä kuitenkaan löytänyt.  :-\ Haluan kuitenkin elää vielä toivossa, että tällaisia ihmetuotteita on olemassa - kerro jos olet löytänyt sellaisen. Jos et ole, kerro toki myös sekin. :)
Käy kurkkaamassa vegaanista ruokablogiani joka sopii ihan kaikille: www.satnamnam.com

Poissa tarhatyyli

• Tukkaguru
  • Unorganized Perfectionist
Vs: Ihosi kuntoon merkittävästi vaikuttaneet tuotteet
« Vastaus #1 : 29.07.06 - klo:22:21 »
No mulla ihotyypin mukaiset hoitotuotteet pitävät finnit vähemmällä (mikään niitä ei kyllä ole poistanut), mutta väärät tuotteet tekevät mun naamasta totaalipitsan. Ei mulla mitään superluottotuotteita (ihonhoidossa) ole, mutta niitä jotka pitävät finnit vähempänä.
Sisäinen kauneus on rumien huijaus.

Vapaus on porvarillis-liberaalinen sairaus johon voi kuolla.

Poissa Tuikkuli

• Tukkaguru
« Vastaus #2 : 29.07.06 - klo:22:25 »
Heh, minusta aina tuntuu, etten oikein usko mihinkään tuotteisiin just sillä tavalla niin kuin Twinkleykin sanoi. Eli että mikään merkittävästi parantaisi ihoa. Se tuntuu tosiaan yleensä riittävän, että ei mene huonommaksi! Mutta sitten kun rupesin kelailemaan vähän vakavammin tätä aihetta, niin kyllä mulla muutama tuote tuli mieleen, joihin uskon vähän lujemmin kuin toisiin:

Avenen lähdevesisuihke: Raikastava ja ennen kaikkea rauhoittava. Tuntuu tasapainottavan ihoa tosi hyvin puhdistuksen jälkeen.

Lumenen Tender Drops -päivävoide: Yövoidetta en ole testaillutkaan, mutta päivävoidetta olen käyttänyt pari purkkia ja kolmas on odottamassa (tosi harvinaista mulla!). Kosteutusteho on just sopiva eikä tuki ihoa. Parasta on kuitenkin se, että rauhoittaa esim. punaisuutta todella hyvin ja hillitsee tehokkaasti ihon kutinaa!

TBS:n teepuuöljy: Kuivattaa finnit paljon tehokkaammin ja nopeammin kuin mikään muu finnimyrkky. Eihän tämäkään finniä olemattomaksi tee, mutta antaa kuitenkin merkittävän edistysaskeleen finnin kuivattamisessa!

Nämä tuli nyt ekana mieleen tuotteista, joihin uskon enemmän kuin vain hyviin tuotteisiin.

Poissa Mariatar

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #3 : 29.07.06 - klo:22:28 »
Vähän samoilla linjoilla liikun kuin tarhatyyli. Mikään tuote ei ole tehnyt ihosta tosi hyvänoloista, mutta pari tuotetta eivät myöskään ole lisänneet finnejä. Tässä luottotuotteeni:

- Erisan-puhdistusgeeli
- Humektan-perusvoide

Eipä niitä enempää olekaan. Olen järkeillyt noidenkin tehon siten, että koska ne eivät sisällä mitään ylimääräistä, eivät ne myöskään tuo iholle mitään ylimääräistä. Hoitavat hommansa ihan ok:sti.
1bMiii. What we call the secret of happiness is no more a secret than our willingness to choose life.

Poissa Nala

• Hiushörhö
« Vastaus #4 : 29.07.06 - klo:23:32 »
Mulla vähentyi finnit selkeesti humektanin ja sebamed clear face puhdistusvaahdon ansiosta.. Nämä ovat luottotuotteeni.
Ensimmäisestä iHerbin alle 40$ tilauksesta 5$ alennusta ja yli 40$ tilauksesta 10$ alennusta koodilla IRA890

Poissa siili

• Tukkaguru
« Vastaus #5 : 29.07.06 - klo:23:40 »
-Nivean soft rasva, varmaan jotain kolmaskymmenes purkki menossa.
-Neo-Amisept satunnaisten hormonifinnien kuivattajana.
-Bepanthen rasva kuviin huuliin tai vaseliini
-Biothermin biopur puhdistus geeli kasvoille ja saman sarjan kasvovesi. Biothermin naama rasvat on todella hyviä, mutta en raski maksaa rasvapurkista mitään yli kolmeakymppiä, kun tuo nivea on iholleni yhtä hyvä.

Poissa Axamit

• Tukkaguru
« Vastaus #6 : 29.07.06 - klo:23:52 »
Itselläni vähentyi ihon rasvaisuus ja samalla pintakuivuus huomattavasti alettuani käyttää Dr. Hauschkan tuotteita. Nyt olen käyttänyt niiden ohella myös Weledaa (koska ovat halvempia). Olen myös noudattanut dr. H:n "sääntöjä", eli en kuori, enkä käytä öisin mitään voidetta.

Luontaiskosmetiikkahan ei kuitenkaan välttämättä sovi kaikille (ovat melko voimakkaasti hajustettuja), mutta itse en enää niistä luopuisi, sen verran hyvänä naama on pysynyt näiden jälkeen (olen siis toiminut näin jo n. vuoden, eli ihan alkuinnostuksesta ei ole kyse. Onhan tässä tietysti aikaa muuttaakin mieltä :P).

Taustaa siis sen verran, että mulla oli aikaisemmin aknea ja vaikka se jotenkuten "paranikin", iho oli melko paha (en kuitenkaan halunnut enää käyttää niitä voiteita ja tabletteja). Olen käynyt läpi varmaan kaikki marketin merkit ja suuren osan selektiivisistä sarjoistakin (tai ainakin Lancômea, Biothermia, Clinique'a...).

On mulla vielä paljon mustapäitä, ja toisinaan tulee ihan finnejäkin, mutta niistä en varmaan voi syyttä kuin hormoneja ja rasvaa/sokeria/alkoholia.

Isoin ero on tosiaan tuossa rasvoittumisessa (enää en näytä siltä, että olisin valellut naamani öljyllä) ja pintakuivuudessa (enää ei naama varise hiutaleina vaatteille ;D), lisäksi oman arvioni mukaan iho on nykyään jotenkin "heleämpi".

Poissa Lorena

• HAIRahtanut
« Vastaus #7 : 29.07.06 - klo:23:58 »
Phytomerin base hydratante on paras kesävoide. Tuo kosteuttaa ihoani tarpeeksi, mutta pitää kiillon kurissa. Kesäisin iho voi niiiin hyvin tuota voidetta käyttäessäni. Tänä kesänä en ole ostanut tuota ja iho on selvästi huonompi kun ei ole kunnon kosteusvoide kyseessä.

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #8 : 30.07.06 - klo:03:41 »
Tosi hyvä aihe Twinkley! Aloin kanssa itse ihan konkreettisesti kelaamaan miten mitkäkin tuotteet on vaikuttaneet ja aika lyhyt lista siitäkin tuli että mitkä on näitä korvaamattomia. Toisaalta, mun iho on suht ongelmaton joten eipä ihmekään.

Huulirasva josta en enää koskaan kyllä luovu on Bepanthen-tuubi apteekista. Kelasin että jos muuttaisin joskus ulkomaille niin hamstraisin tätä tukkupakkauksen mukaan ja sukulaiset sais lähetellä lisää perästäpäin. Mikään muu huulirasva ei tunnu kosteuttavan huulia oikeasti ihan sisältäpän (tai no siis syvällä ihokerroksissa).

Ja toinen minkä vertoista ei ole tullut vastaan on tuo Twinkleyn ja Stationerynkin suosittelema Louis Widmerin silmänympärysvoide. Tää on se joka pelastaa kutisevat, kuivan halkeilevat silmäluomet pahimman tappotalven raakuudessa.

Muuten oikeastaan luotan perusvoiteisiin, en halua tunkea naamaani kauheasti ylimääräistä kemikaalijankkia, ja ne on useat suht samanlaisia että sitä korvaamatonta merkkiä ei oikeastaan ole. Erisanin perusvoidetta olen kuitenkin käyttänyt jo noin kymmenen putelia eikä loppua näy, paras yövoide mulle.
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa Puhina

• HAIRahtanut
« Vastaus #9 : 30.07.06 - klo:09:53 »
Mulla on e-pillerit varmaan eniten ihon kuntoon vaikuttaneet. Finnejä ei ole sen jälkeen juurikaan tullut. Mutta muuten tuntuu iho kiristävälle, läikikäs, välillä karhea ja välillä rasvainen jne. Parin kuukauden ajan  olen käyttänyt säännöllisesti aamuin illoin body shopin tea tree puhdistusgeeliä ja kasvovettä ja olen varma että nuo on auttaneet ettei iho ole enää kiristänyt pesun jälkeen niin pahasti eikä ole epäpuhtauksiakaan tullut eli puhdistaa hyvin.
Rasvoina olen käyttänyt aamulla humektania ja illalla aqualan l voiteita reilun kuukauden ja ihoni on mielestäni tasaisempi, pehmeämpi, ei rasvainen eikä kuiva. Tuntuu että mustapäätkin alkaa pikkuhiljaa himmeneen eikä lisää ole ainakaan tullut.
Itse en enää näitä tuotteita pois vaihda, sillä tosiaan ensimmäistä kertaa vuosiin tuntuu että iho alkaa näyttämään paremmalle.

Huulirasvoista minusta paras on mentolatum, kätevä koska on puikkomallinen, ja toimii kuin bepanthen :)

Poissa Armada

• HAIRahtanut
« Vastaus #10 : 30.07.06 - klo:10:38 »
Ihan yksittäiset tuotteet eivät ole tehneet ihmeitä, mutta kun viime kesänä siirryin luontaiskosmetiikkaan, se oli iholle todellinen puhdistuskuuri. Mustapäitä ei sen jälkeen tullut lainkaan, vaan entiset nousivat kuivina pintaan, josta ne oli helppo nappaista pois. Kunnes allergian takia jouduin vaihtamaan tuotteet takaisin tavallisiin ja mustapäitä alkoi taas tulla. Ne tuotteet olivat The Organic Make up Companyn. Olen kuitenkin ajatellut, että kunhan nykyiset "tavalliset" tuotteet loppuvat, hankin ainakin kasvovoiteen esimerkiksi Providalta tai Weledalta ja kokeilen, millainen vaikutus sillä on. Sen olen joka tapauksessa huomannut, että kaikkien tukkivien aineiden välttäminen on ehdoton juttu.

Poissa Quutti

• Tukkaguru
  • Minä soitan, harva diggaa.
« Vastaus #11 : 30.07.06 - klo:10:53 »
Ceralan kasvovoiteeksi ja punainen Bepanthen huulille.
Sinisilmäinen blondi, ohuet ja keskipitkät hiukset.

Poissa sipe

• Tukkaguru
  • Hooray, it's Happy Bunny
« Vastaus #12 : 30.07.06 - klo:11:15 »
Mulla eniten ihon kuntoon vaikutti positiivisesti se, että vähensin kaikenlaisen kosmetiikan käytön mahdollisimman vähiin. Ja ainoa tuote, jonka nimiin vannon on Blistexin tuubi-huulirasva. Niin ja bebanthenin huulirasva on sitten paras mahdollinen kynsinauhavoide. :)
Hiukset: 3b iii. Luonnonkihara, paksu, värjätty ja älyttömän kuiva.
Suosikkituotteet: MOP Hydrating shampoo, Joico K-Pak-sarja kokonaisuudessaan, Joico Moisturizer, Nexxuksen Therappe, Humectress, Luxxtress ja Keraphix; Redken ASHC, sekä Tigin O&H -hoitis CO-pesuun.

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #13 : 30.07.06 - klo:12:03 »
Lumenen tender drops-päivävoide. Vähentää oikeasti punoitusta, eikä aiheuta näppyjä.

Lorealin vaaleanpunainen kuivan ihon kasvovesi. Auttaa hilseilevään pintakuivaan ihoon paremmin kuin mikään muu kasvovesi, mitä olen kokeillut.

Poissa MerGirl

• Tukkaguru
  • Glittering around.
« Vastaus #14 : 30.07.06 - klo:14:38 »
Ehkä noihin näppylöihin on auttanut Cetaphil kasvopesu joka ei sisällä saippuaa. Mielettömän hellävarainen, mutta tehokas. Serkku toi sitä Jenkeistä, joten kohta pitäisi kääntyä Ebayn puoleen, voi miksi ei myydä mitään kivaa täällä! Olen tykännyt myös Cliniquen superdefence triple action moisturizerista, ei tarvitse laittaa edes aurinkorasvaa rannalle. Ei ole rasvainen, eikä liian vetinenkään, juuri sopiva kosteuttaja tämmöiselle sekaiholle.
“Driver picks the music, shotgun shuts his cake hole.”