Kirjoittaja Aihe: Ihosi kuntoon merkittävästi vaikuttaneet tuotteet  (Luettu 123194 kertaa)

Poissa minna

• Hiushörhö
Vs: Ihosi kuntoon merkittävästi vaikuttaneet tuotteet
« Vastaus #240 : 18.01.12 - klo:21:51 »
Minulla on tässä ihan ykskaks ihon kunto parantunut aika paljon...  ::) En tiedä mistä johtuu mutta olen ehkä viimeaikoina liikkunut ulkona enemmän, juonut vettä enemmän, alkanut taas syömään kalaoljykapseleita ja e-pilleritkin on vaihtuneet vähempihormoonisimpiin minipillereihin... Lisäksi käytin tuossa yhen putkin Dr. Hauschan kasvovoidetta, se tuntui aluksi aika tujulta mutta siihen tottui aika nopeasti. Nyt tuntuu taas tuo yleensä käyttämäni voide kovin kevyeltä... Mutta tosi positiivinen muutoshan tämä on  :D

Poissa zzww

• HAIRahtanut
  • Rakkaus on tarinoita, joita ei koskaan kerrota.
    • blogini
« Vastaus #241 : 18.01.12 - klo:21:55 »
Minulla on erittäin kuiva iho aina kesällä että talvella. Osti pari kuukautta sitten Erisan youth kasvovoiteen joka on tarkoitettu helposti rasvoittuvalle iholle. Tuote on parantanut ihoni kuntoa huomattavasti käytön aloituksen jälkeen ja enää ihoni ei ole kuiva kuin korppu.
Kirjoitin nimesi taivaalla,mutta tuuli pyyhki sen pois.Kirjoitin nimesi hiekkaan,mutta aallot pyyhkivät sen pois.Kirjoitin nimesi sydämmeeni ja ainiaan siellä pysyy.Joka ilta kun suljen silmäni,tulet uniini.

http://lovinglife92.blogspot.fi/

Poissa Unnu

• Tukkaguru
« Vastaus #242 : 19.01.12 - klo:09:07 »
^^^ Jee, toivottavasti saat avun niistä! :) Kerro sit kokemuksia, etenkin tuo vartalolle tarkoitettu näpyyvoide kiinnostaa. Pitäisi itsekin alkaa hoitaa selän aknea pois, jotenkin se aina jää. Vissiin siksi ettei sinne yllä eikä näe.
Voi vaan rakastaa ja toivoa parasta.

Poissa Hipsu

• Tukkaguru
« Vastaus #243 : 19.01.12 - klo:14:22 »
^ Jep, mä tuun raportoimaan! :)

Mitenhän muuten, Paulan euroopan sivuilla lukee noiden akne-tuotteiden yhteydessä näin: "Saadaksesi tehokkaan hoidon akneen on tärkeätä käyttää Paula's Choice -kuorintoja yhdessä sellaisten tuotteiden kanssa, jotka sisältävät bentsoyyliperoksidia. EU:n lainsäädännön mukaan viimeksi mainittua tuotetta ei saa myydä kosmetiikkatuotteena. Tästä syystä sellaisia Paula’s Choicen tuotteita, jotka sisältävät kyseistä raaka-ainetta ei ole saatavana EU:ssa. Bentsoyyliperoksidia sisältäviä tuotteita on saatavana apteekista ilman reseptiä. Aloita hoitaminen normaalivahvuisella tuotteella (2,5 – 5%). Ihosi reagoiminen hoitoon auttaa sinua valitsemaan oikean vahvuuden"

Ootko sä Unnu käyttänyt jotain muita tuotteita (noita bentsoyyliperoksidi-tuotteita) noiden kanssa?
"Life comes with many challenges. The ones that should not scare us are the ones we can take on and take control of." -Angelina Jolie

Poissa Mindela

• Tukkaguru
« Vastaus #244 : 26.01.12 - klo:14:41 »
Ilja, teetkö sä tuon vihreän teen aina uudestaan, vai oletko tehnyt sitä johonkin purkkiin valmiiksi?? Kiinnostaisi kokeilla, en vaan jaksa tehdä sitä aina aamuin illoin jos se ei ole valmiina, mutta en tiedä että säilyykö se hyvänä purkissa?

Poissa Unnu

• Tukkaguru
« Vastaus #245 : 26.01.12 - klo:15:03 »
^^ Oho, tää viesti oli menny multa ohi!

En oo käyttänyt bentsoyyliperoksidia enää nykyään. Joskus vuosi sitten käytin mutta iho herkistyi sille niin että muuttuu nykyään kirkuvan punaiseksi ja polttelee ikävästi. Alkuun ei ollu tällaisia tuntemuksia ja kyllä se tuntui silloin tehoavankin. Sekä Paulan tuotteet että apteekin bentsoyyliperoksidit on kyllä aika voimakkaita, kuvitella sitten kuinka vahvoja ne olisi yhdessä käytettynä. Mulla on tosiaan herkkä, punoittava, couperosa-tyyppinen iho niin luulen että yhteiskäyttö olisi ollut ihan murhaa.  :D
Ne apteekin voiteet on sinänsä aika halpoja (alle kympin) että voihan sitä tietty kokeilla miten yhteiskäyttö luonnistuu. Etenkin jos sun iho on paremmin kestävää laatua kuin mun niin mikä ettei! Muista että bentsoyylivoiteet värjää vaatteita, eli kannattaa olla varovainen. Mulla meni pari hyvää paitaa ennenkuin tämän tajusin. Värit ei lähteneet vaatteesta heti vaan vasta pesun jälkeen joten ehdin tietämättömyyttäni tärvellä useamman. :(
Voi vaan rakastaa ja toivoa parasta.

Poissa Metalliapina

• HAIRahtanut
« Vastaus #246 : 26.01.12 - klo:15:36 »
Mulla oli ollu jo jonkin aikaa punainen, hilseilevä ja finninen naama, ja aattelin, että kokeilen kaikkia "keittiökosmetiikka" -vinkkejä jotka löydän, kun aattelin, ettei tässä enää oo mitään menetettävää. Ekana sit kokeilin vihreää teetä kasvovetenä, mut en kyllä odottanutettä se oikeasti toimisi. Vaan kas, nyt parin viikon päivittäisen käytön jälkeen punoitus on tasoittunut selvästi, finnit on tehny katoamistempun ja hilseilyäkin on enää minimaalisen vähän.

Vihreä tee on tosi paljon ihoa rauhoittavaa, mun miehellä usein punottaa iho auringossa olon jälkeen, ja viime kesänä suihkutin siihen aina vihreää teetä, ja se vei sen punoituksen pois joka kerta.

Olen itse tehnyt nyt erilaisia ihorasvoja, ja voisin vaikka vannoa (voi olla tietty plaseboakin), että rooibos tee vesipohjana kosteuttaa enemmän kuin tavallinen vesipohja noissa rasvoissa.

Wikissä oli näin vihreästä teestä, siellä on lähteetkin - Topical applications of green tea extracts (EGCG) have protective effects on UVA- and UVB-induced skin damage (photoaging and carcinogenesis)
Toi EGCG on tosi voimakas antioksidantti (myös) iholle laitettuna, en vaan tiedä onko tuosta paljonko tutkimustietoa miten se vaikuttaisi ihon vanhenemiseen.
Olen vähän ehkä skeptinen noiden antioksidanttijuttujen kanssa.

Olen kans kuullut, että joillakin vihreä tee voiteet on rauhoittaneet psoriasista, mutta tää on kuulopuhetta.

It's just that in the Deep South, women learn at a young age that when the world is falling apart around you, it's time to take down the drapes and make a new dress

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #247 : 26.01.12 - klo:19:20 »
Hmm, talvien ihanat näppylät vaivaavat tätäkin pärstää, joten eipä kai tekisi huono kokeilla tuota... Minkä vahvuista vihreää teetä olette tehneet kasvovedeksi?

Poissa felka

• Haiven
  • *
« Vastaus #248 : 26.01.12 - klo:19:35 »
Minulla ihon kuntoon on auttanut merkittävästi kun aloin pesemään kasvoni muutaman kerran viikossa  marseillesaippualla. Ihan sillä isolla palalla jolla pestään nahkavaatteet ja kaikkea muutakin. Ei ollut Sokoksella edes kallis tuote. Pesu ei kuivata kasvojani yhtään! Lisäksi olen jostain napannut vinkin että kasvojen viikottaisen kuorinnan saa tehdä hunajalla ja sehän tuntuu todella kivalta ja toimivalta keksinnöltä. Suosittelen kokeilemaan.

Poissa Fishbones

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • Sukupuolikapinallinen
« Vastaus #249 : 26.01.12 - klo:21:41 »
Ilja, teetkö sä tuon vihreän teen aina uudestaan, vai oletko tehnyt sitä johonkin purkkiin valmiiksi?? Kiinnostaisi kokeilla, en vaan jaksa tehdä sitä aina aamuin illoin jos se ei ole valmiina, mutta en tiedä että säilyykö se hyvänä purkissa?

Mä teen yleensä pienen satsin, jota sit säilytän jääkaapissa. Pitäis säilyä viikon käyttäkelpoisena, mut oon vähän tällanen latvalaho, ja se tuppaa unohtumaan vähän liian pitkäks aikaa ::) Oon vaan laittanu liian isoja satseja, kun en tajunnut miten vähän sitä teetä itseasiassa kuluu, ja sit en oo hahmottanu että se viikko onkin jo mennyt. Pitäis varmaan mitata, et kuinka paljon sitä itseasiassa kuluu, ja tehdä vain sen verran(ja ehkä snadisti enempi, jos vaikka joinakin päivinä käyttää kahdesti).

Poissa nysimum

• HAIRahtanut
« Vastaus #250 : 27.01.12 - klo:10:15 »
Mun ihonhoitorutiinit on melkein kiusallisen minimaaliset... Tosin luulen, että se plus mieletön mäihä ihotyypin kanssa on pääsyyt siihen, että mulla on yleensä iho ihan hyvässä kunnossa. Varsinkin talvella mulla on kyllä ihan järkyttävän kuiva iho, mutta saas nähdä miten tähänkin vaikuttaa, kun nyt jätän kaikki SLS-suihkusaippuat pois. Aiemmin olen vain käyttänyt halvinta kivantuoksuista juttua, mikä ei varmaan ole yhtään helpottanut kuivuutta.

Sulfaattipesuillakin olen kyllä pärjännyt oikeastaan kolmella tuotteella: Ceridal LipoLotion, Lumene Arctic Aqua syväkosteuttava vartaloemulsio ja kasvoille sitten Humektan. Tuo LipoLotion näyttää sisältävän silikonia, mutta ei ole ainakaan mua haitannut. Turautan siis yleensä kämmenelle suunnilleen 50:50 tuota Lumena ja LipoLotionia, levittyy ja imeytyy sillä tavalla hyvin ja lopputuloksena on tosi pehmoinen ja sileä iho. Ei kyllä kuivu tai imeydy sekunnissa, joten pitää vaan varata hetki aikaa kekkuloida kotona löysissä pyjamahousuissa tms. ennen kuin lähtee töihin. Farkkuja ei kannata heti kiskoa jalkaan, voin kertoa että tuntuu nihkeältä ;D

Humektania olen käyttänyt ihan vaan kosteusvoiteena ja esim. suihkun jälkeen pesen sillä silmämeikin jämät pois. Mitään varsinaista rasvausrutiinia mulla ei oikeastaan ole, lähinnä ajatuksella "kiristää -> rasvaan" ::) eli yleensä lähinnä kun kasvot ovat olleet kosketuksissa veden kanssa. En tosin meikkaa kuin silmiä, joten se tietty helpottaa ihonhoitorutiineja aika paljon.

PMS/menkkanäppyihin olen käyttänyt sellaista aknegeeliä, jonka nimi alkaa B:llä, en kuollaksenikaan muista tarkemmin. Pakkaus oli valkoinen, teksti/logo sini-turkoosi tms...? On toiminut hyvin täsmähoitona.

Nyt tosin olen huomannut, että ihohuokoset ovat suurentuneet poskipäissä, en oikein tiedä jaksaisinko tehdä asialle jotain vai jätänkö asian toteamisen tasolle :) En kyllä edes tiedä mitä sille voi tehdä, jos on jotain (helppoja) vinkkejä niin saa toki jakaa.
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
– Daniil Harms: Uusi anatomia

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #251 : 27.01.12 - klo:14:02 »
Hei toi vihreä tee juttu kuulostaa mielenkiintoiselta! Siis ihan vaan tavallista vihreää teetäkö suihkitte kasvoille? Eikö sitä pestä pois?

Poissa Metalliapina

• HAIRahtanut
« Vastaus #252 : 27.01.12 - klo:15:22 »
Hei toi vihreä tee juttu kuulostaa mielenkiintoiselta! Siis ihan vaan tavallista vihreää teetäkö suihkitte kasvoille? Eikö sitä pestä pois?

Sen voi pyyhkiä niin kuin kasvoveden. Siihenhän voi kans lisätä kaikkea, esim. eteerisiä öljyjä, tai vaikka glyseriinia (mutta glyseriini ei rasvoittuvalle iholle varmaan sovi?).

Piti muuten lisätä vihreästä teestä, että esim. mun pintakuivalle iholle se on liian sellainen "supistava", joten en ihmettele, että se tekee hyvää, jos on rasvoittuva iho yms.

Sitten kans vadelmanlehdistä uutettu tee on kans sellainen supistava, ja vähän kuivattava, se heleyttää kans ihoa, esim. clipperillä on sitä valmiina pusseissa, joista sen voi uuttaa suihkittavaksi, se haisee ihan vadelmalle, ja on vaaleanpunaista.

En tiedä, olisko rooibos sitten kosteuttavaa, kun se ainakin ihorasvoissa on, voisin kokeilla sitä kasvovetenä. Nyt suihkin aina välillä ruusuvettä iholle, jossa on glyseriiniä seassa, se tuntuu ainakin mun kuivalla iholla hyvältä.
It's just that in the Deep South, women learn at a young age that when the world is falling apart around you, it's time to take down the drapes and make a new dress

Poissa Fishbones

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • Sukupuolikapinallinen
« Vastaus #253 : 27.01.12 - klo:19:50 »

Sen voi pyyhkiä niin kuin kasvoveden. Siihenhän voi kans lisätä kaikkea, esim. eteerisiä öljyjä, tai vaikka glyseriinia (mutta glyseriini ei rasvoittuvalle iholle varmaan sovi?).

Piti muuten lisätä vihreästä teestä, että esim. mun pintakuivalle iholle se on liian sellainen "supistava", joten en ihmettele, että se tekee hyvää, jos on rasvoittuva iho yms.

Sitten kans vadelmanlehdistä uutettu tee on kans sellainen supistava, ja vähän kuivattava, se heleyttää kans ihoa, esim. clipperillä on sitä valmiina pusseissa, joista sen voi uuttaa suihkittavaksi, se haisee ihan vadelmalle, ja on vaaleanpunaista.

En tiedä, olisko rooibos sitten kosteuttavaa, kun se ainakin ihorasvoissa on, voisin kokeilla sitä kasvovetenä. Nyt suihkin aina välillä ruusuvettä iholle, jossa on glyseriiniä seassa, se tuntuu ainakin mun kuivalla iholla hyvältä.

Mäkin oon siis ihan vain vanulapun kostuttanut teellä, ja pyyhkinyt sillä naaman. Mut toi vadelma oli aika hyvä vinkki, sitä vois sitten kesällä kokeilla :) Rooibosta mä oon jo välillä käyttäny vihreän teen kanssa, kun teen noi jääkaappiin laitettavat yleensä juotavaksi tarkoitetun teen jämistä, ja tykkään sekoittaa vihreetä teetä ja rooibosta.

Kokeilin muuten yhteen pullolliseen laittaa pikkuriikkisen hunajaa, mut sit tuli taas finnejä, eli tais jäädä se ihan kokeiluksi ::)

Poissa Luurankka

• Tukkaguru
« Vastaus #254 : 27.01.12 - klo:21:34 »
Minulla ihon kuntoon on auttanut merkittävästi kun aloin pesemään kasvoni muutaman kerran viikossa  marseillesaippualla. Ihan sillä isolla palalla jolla pestään nahkavaatteet ja kaikkea muutakin. Ei ollut Sokoksella edes kallis tuote. Pesu ei kuivata kasvojani yhtään! Lisäksi olen jostain napannut vinkin että kasvojen viikottaisen kuorinnan saa tehdä hunajalla ja sehän tuntuu todella kivalta ja toimivalta keksinnöltä. Suosittelen kokeilemaan.
Olen joskus miettinyt, että voisi tuotakin kokeilla. Millainen iho sulla on ja mihin olet kokenut tuon marseillen vaikuttaneen? Varmaan ainakin kuivalle iholle on hyväksi?
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.