Minulla ei ole ollut huimia kokemuksia mistään tietystä kasvovoiteesta taikka puhdistusaineesta, mutta on eräs rasva joka on mainitsemisen arvoinen.
Vaikka olen yli kolmekymppinen, niin n. kerran vuodessa kasvooni tulee jokin ihme finni-hyökkäys, joka saattaa kestää viikkoja. Ja aina samaan kohtaan, suupieliin. Se ei tunnu liittyvän mihinkään ruoka-aineeseen, ehkäpä hormonaalista? Ehkä tämä on aknea, en tiedä. Tälläkään kerralla ei iho meinannut alkaa parantumaan ei millään ja uusia näppyjä puhkesi joka aamu! Ostin apteekista Brevoxyl-nimistä voidetta aknen hoitoon. (olen käyttänyt sitä kerran ennenkin, n. 1-2 vuotta sitten).
Jo ensimmäisen levityksen jälkeen näpyt kuivuivat, iho rauhoittui ja seuraavana aamuna ei uusia näppyjä. Tämä voide on siis pelastanut ihoni täystuholta.
Jos joku kokeilee tätä, muista että sitä levitetään -vain- hoitoa tarvittavalle alueelle. Voiteen perusidea on, että se kuivattaa ihon ja saa ihan pintakerroksen rapisemaan pois. Iho tosiaan välillä tuntuu kiristävän kuivalle Brevoxyliä käytettäessä, mutta aina parempi sekin, kun kipeät, punaiset ja ärtyneet näppylät! Kun iho on parantunut, voi sen jälkeen hoivata sitä jälleen kosteuttavilla voiteilla.