Itselläni myös e-pillerit ovat olleet se merkittävin vaikute ihon kuntoon, huomaa näin lopetettuani pillerit muutamia kuukausia sitten.
Itselläni mitkään tuotteet eivät näytä vaikuttavan mitenkään merkittävästi ihon kunnon paranemiseen, jos ovat jotain tehneet niin vain saanneet ihon huonompaan kuntoon. Joskus vuosia sitten sain ihoni kuntoon TBS:n Aloe Vera -puhdistusmaidolla, mutta tähänkin luultavasti vaikutti yleensäkin pesemisen vähentäminen. Nykyään siis myös sillä on vaikutusta, kuinka usein pesee ja kauan antaa puhdistusaineen vaikuttaa iholla; jos jättää vähänkin pidemmäksi aikaa niin menee metsään, itsellä ei toimi puhdistusaineet kuin pikaisesti sipaistuna ja käytettynä, vaikka tämä saattaisikin vaikuttaa aineiden tuhlaamiselta.
Pillereitä syödessäni olin pitkään niin etten käyttänyt mitään, pesin vain vedellä mutta nyt lopetuksen jälkeen tosiaan on ollut taas "pakko" alkaa käyttämään. Itse voisin kesän luottotuotteeksi nimetä tuon paljon kehutun Erisanin puhdistusgeelin, talveksi luultavasti etsin jotain vaahtomaisempaa. Myös ihon kuorinta hansikkailla ja naamioiden käyttö harvakseltaan ovat parempi vaihtoehtona itselleni kuin aamuinilloin-peseminen. Itse siis iltaisin pesen suihkussa geelillä, aamuisin vain vedellä.