Kirjoittaja Aihe: Ihosi kuntoon merkittävästi vaikuttaneet tuotteet  (Luettu 123406 kertaa)

Poissa Punatulkku

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Ihosi kuntoon merkittävästi vaikuttaneet tuotteet
« Vastaus #330 : 15.02.14 - klo:21:52 »
Acnicyl- voide. Kai tuo pääasiassa on tarkoitettu aknen hoitoon (tuskin tosin kovinkaan pahaan tilanteeseen auttaa, kun tuo teho perustuu lähinnä ihon ph:n hapattamiseen), mutta ei ole erityisen stydiä kamaa eli sopii normaalillekin iholle. Oma ihoni on aina ollut suht hyvä, mutta pintakuiva ja herkkä - kaikki clearasilit ja vastaavat on aina ollut aika myrkkyä mun naamalle, ja muutenkin kaikilla vahvoilla puhdistusaineilla ja kasvovesillä läträäminen ei mun iholle sovi. En ole ikinä aiemmin huomannut ihonhoitotuotteilla kuin korkeintaan negatiivisia vaikutuksia, kunnes kokeilin tuota acnicyliä. Levitän sitä lähinnä ongelma-alueille eli otsalle, johon tulee helposti pieniä hikinäppyjä. Vauhdittaa niiden lähtöä ja pitemmällä käytöllä niitä ei tule oikein ollenkaan. Käytän myös saman sarjan puhdistusainetta, en huomaa tällä niin suuria vaikutuksia mutta ei myöskään ärsytä mun ihoa millään tapaa.

Kaikenkaikkiaan mainio ihonhoitosarja ja mun oikeastaan ainoa kauneudenhoidon luottotuote - kaiken muun voi korvata, muttei tätä.  :)

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #331 : 26.02.14 - klo:15:05 »
Sinkkitabletit, ehdottomasti! Mulla on murrosiästä asti ollut todella ärsyttävä iho, pintakuiva, punoitteleva ja herkästi näppyyntyvä. Aikaisemmin sanoin ihoni kuntoa hyväksi, jos otsan kestonäppyrykelmä ei näkynyt meikin alta ja punoituksen sai yhdellä meikkipohjakerroksella piiloon. Mulla oli koko ajan käynnissä täydellisten ihonhoitotuotteiden etsintä, mutta noi mun perusongelmat olivat ja pysyivät, käytin mitä tahansa.

Aloin sitten muutama kuukausi sitten syömään säännöllisesti sinkkiä ja nyt mun iho on siinä kunnossa, että voisin ihan hyvin lähteä ilman mitään meikkivoiteita ulos. En kyllä olisi voinut uskoa, naamani voisi ikinä näyttää kuulaalta ilman meikkiä. No niin vain on ja nykyään kaikki entiset peittävät meikkivoiteeni tuntuvat ahdistavilta. ;D Olin aikaisemminkin lukenut sinkistä, että siitä olisi apua akneen, mutta koska mun iho-ongelmat eivät olleet mitään aknea (kuvittelin, että mun iho nyt vaan on tämmöinen epämääräinen ja punoitteleva tapaus) niin en ajatellut siitä olevan mun tapauksessa hyötyä. No väärässä olin! <3
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

Poissa salute

• HAIRahtanut
« Vastaus #332 : 28.02.14 - klo:23:35 »
Sinkkitabletit ja Yasminit ovat olleet ainoita vastustajia "monihanaisille jättifinneille". Muut noista möhkäleistä kärsineet tunnistavat kuvauksesta varmasti tarkoittamani kasvoruton.
Yasmineista olen jo luopunut, mutta sinkki on toiminut tetrasykliinikuurin tapaan. Erona vain, ettei
antibiootteja voisi käyttää pitkäkestoisesti. Aluksi toki tämäkin ihmeaine räjäytti naaman, mutta sen jälkeen olen ollut tyytyväisin ihooni kymmeneen vuoteen. :) Toivottavasti voittoputki jatkuu, jättifinnit ovat mahdottomia peittää edes meikillä. Yhdyn siis Kathyn puheisiin.

Poissa Puf

• HAIRahtanut
« Vastaus #333 : 01.03.14 - klo:08:17 »
^^ ja ^ Kuinka vahvaa annosta käytätte sinkkitableteissa? iHerbissä oli myytävänä ainakin 50mg sinkkitabletit, onko se liian vähän?

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #334 : 01.03.14 - klo:11:27 »
^Mä käytin just tuota iHerbin 50 mg sinkkiä. En muistanut tilata lisää purkin ollessa loppumaisillaan ja ostin Lifesta hätäpäissäni jotain Vida vahvaa sinkkiä (30 mg) ja yhden tabletin päiväannos ei ollut riittävä, näppyjä alkoi tulla. Nyt syön kaksinkertaista annosta, mutta tuo iHerbin tuntuisi olevan tehokkaampaa. Joku imeytymisjuttu kyseessä, en tiedä?
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

Poissa salute

• HAIRahtanut
« Vastaus #335 : 01.03.14 - klo:11:30 »
Aluksi jopa 40 mg:n annosta,mutta nyt finnit pysyvat kurissa 15 mg:n tabletillakin. Yksilollista vaikuttaa olevan, ja varaudu joka tapauksessa alun pahenemisvaiheeseen. :)

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #336 : 01.03.14 - klo:11:47 »
What?! Onneksi tulin kurkanneeksi tänne….mulla on järkyttävä iho-ongelma ja jossain vaiheessa yritin sinkkiä, mutta meni vielä pahemmaksi joten luovuin siitä. Vaan sekö voisikin silti jeesata kun vaan kestää sen alkupahenemisen….?!

Mun ongelmatiikkani menee ikävä kyllä yli kaikkien erikoslääkäreiden hilseen, kun oon niin moniongelmainen: kokonaisuus ei istu yhdenkään lekurin lestiin :-( (Taustalla siis onnettomuus, joka keikauttanut pieleen monia toimintoja, jotka sitten aiheuttaneet seurannaishelvettiä.)

Joskus vuosia sitten kokeilin käyttää sinkkiä, pariin eri otteeseen paria eri muotoa siitä. Muistelin, että olisin lukenut, että paras muoto imeytymisen kannalta siitä on sinkkipikolinaatti. Mitä muotoja sinkistä teillä on ollut käytössä? Mietin, että ehkä sittenkin kannattaisi mun vielä kerran uskaltautua kokeilemaan sinkkiä.

edit. Aloitin muutama päivä sitten käyttää Sole-juomaa ja katson nyt ainakin pari kuukautta mitä se tekee ennenkuin mahdollisesti otan erikseen sinkkivalmisteen käyttöön. Sole on himalajansuolasta (=ruususuola=kristallisuola=kalaharinsuola) ja lähdevedestä valmistettu 26% suolaliuos, jota nautitaan aamuisin tyhjään vatsaan. Himalansuolassa on myös sinkkiä, mutta sen lisäksi 83 muuta alkuainetta.
Jossain vaiheessa kun jaksan, koitan tehdä oman ketjun tuosta suolasta.
(Pari linkkiä aiheeseen:
http://xoco.fi/ruususuola
http://www.saltlife.fi/Suolaa-maalta-ja-mereltae/Himalajan-suola )
« Viimeksi muokattu: 01.03.14 - klo:12:13 kirjoittanut Jouana »
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa salute

• HAIRahtanut
« Vastaus #337 : 01.03.14 - klo:12:47 »
Mielestäni sinkin vaikutus muistuttaa teininä syömäni tetrasykliinia. Tämäkin aine toimi kyllä hyvin, mutta finnit palasivat heti tetrakuurin loputtua. Mutta molemmat aineet tosiaan räjäyttävät kasvot karmeaan kuntoon aluksi, jossain vaiheessa 3 jättifinniä koristi kasvojeni eri puolia. Great, kun noitä ei tosiaan voi edes peittää millään. :P Roaccuttanilla on ymmärtääkseni sama vaikutus, joten miellän alkupahenemisen vain toivon merkiksi. Ei kai sinkillä pitäisi ainakaan mitään pysyvää pahenemista saada aikaiseksi? Täten kokeilu voisi kannattaa.

Ekan vahvemman sinkkipurkkini olen jo heittänyt roskiin, mutta tuossa nykyisessä on biglysinaattia. Toisaalta korkeampaan annokseen tai toiseen valmisteeseen siirtyminen voi olla vielä tarpeen, katsotaan nyt.
« Viimeksi muokattu: 01.03.14 - klo:12:51 kirjoittanut salute »

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #338 : 01.03.14 - klo:13:11 »
Mäkin söin jossain välissä sinkkiä, mutta mun syömässä merkissä yhdessä tabletissa oli vain 15 mg sinkkiä, ja otinkin varsinkin alussa kaksi tablettia päivässä. Mun on vaikea sanoa, oliko sillä vaikutusta ihoon (siinä vaiheessa ihon kuntoon vaikuttavia tekijöitä oli enemmän/en muista enää tarkkaan), mutta olisin innokas kokeilemaan nyt uudelleen.

Paljonko netistä ostettavalle sinkille tulee tablettihintaa? Mulla menisi päivässä 12snt jos ostaisin Kelasin 200kpl 15mg sinkkiä ja söisin 2kpl päivässä.

Poissa scoundrel

• HAIRahtanut
« Vastaus #339 : 20.03.14 - klo:12:55 »
Kaipa sitä nyt jo uskaltaa tulla ihkuttamaan... Sinkki on auttanut minullakin akneen, sisäisesti ja ulkoisesti käytettynä. Laitan arpien ja finnien päälle sinkkipastaa iltaisin, sekä syön 100mg sinkkiä tabletteina päivässä. Isot, syvät patit ovat lakanneet ilmaantumasta miltei tyystin tai sitten "kuivuvat kasaan" ja häviävät tositosi nopeasti (ennen moinen patti saattoi istuskella leuassani kuukaudenkin päivät, nyt katoaa jo alkuunsa eikä edes kehity niin isoksi).

Lisäksi ihon uusiutumisprosessi on selvästi nopeutunut, eli jos olen mennyt sörkkimään finniä (hyi hyi minua) ja siihen on jäänyt rupi, se rupi kuivuu ja tippuu pois jopa 24 tunnissa :o
Iho on myös sileämpi ja alkaa pikkuhiljaa muuttua riemunkirjavasta tasaisemman väriseksi. Jos ihon parantuminen jatkuu tätä tahtia, minun pitää kohta opetella tekemään vähemmän peittävä meikkipohja!  ;D

Finnejä tulee edelleen, mutta vähemmän, pienempinä ja ne häviävät nopeasti. Koska mulla akne on selvästi hormooniperäistä, odottelin kauhulla miten käy tietyssä vaiheessa kiertoa... mutta yli kuukausi nyt jo mennyt, kierto on (pillereillä) 28 päivää, eikä merkkiäkään aikaisemmankaltaisista akneräjähdyksistä ennen kuukautisia.

Voisiko tosiaan olla, että sinkki onkin vastaus iho-ongelmiini? Todella toivon sitä, sillä tämä olisi helppo ja halpa keino sitkeään akneen joka on vaivannut jo teini-iästä asti (ja olen pian 28-vuotias, että on tässä jo tovi tapeltukin).
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram

Poissa Liisu

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #340 : 20.03.14 - klo:16:55 »
Luontaistuotekaupassa myyjä sanoi aina myyvänsä naisille pikolinaatti sinkkiä. Ei kuulemma ala parta kasvamaan ;D.
Ostin Solgarin sinkkiä 22 mg maksoi 14 e. Iherbissä sama tuote n 6 euroa.

Poissa scoundrel

• HAIRahtanut
« Vastaus #341 : 28.03.14 - klo:09:55 »
Kiitos sinkki.  <3

Koko viime syksy oli ylemmän kuvan tapaista (tai itse asiassa huomattavasti pahempaa, tuossa on ennemminkin näkyvissä arpeutumisvaihe eikä räjähdysvaihe) aina vuodenvaihteeseen saakka kun keksin alkaa nappailla sinkkilisää. Kerran on tullut huono olo kun en ollut syönyt kunnolla ennen lisän ottamista,  mutta muuten olen ollut pelkästään tyytyväinen. Käytän myös iholle iltaisin sinkkipastaa. Tuossa ei ehkä näy kauheasti eroa, mutta eron tuntee. Iho ei ole täynnä isoja pahkuroita ja hymyileminen ei satu, ihanaa! Tässä vielä samat kuvat käsiteltynä niin että jokainen ihon kamaluus varmasti näkyy, siitä ehkä tuon eron huomaa selkeämmin.

<3 Sinkki <3

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #342 : 28.03.14 - klo:19:28 »
Vau mikä ero! Mitä merkkiä syöt ja kuinka paljon? Otatko aamulla vai illalla, ilmeisesti ruuan kanssa kannattaa ottaa vai?

Poissa scoundrel

• HAIRahtanut
« Vastaus #343 : 28.03.14 - klo:22:04 »
pinkpepper, iHerbistä tilasin tätä sinkkiä, on muodossa "zinc gluconate" (mutta vielä ei ole parta alkanut kasvaa, viitaten Liisun aiempaan viestiin :3 ) seuraavaksi varmaan tilaan pikolinaattia jahka nuo glukonaatit loppuvat, ihan vaan kokeen vuoksi.

Otan sinkkiä 2x50mg tablettia päivässä aina päivän ensimmäisen aterian yhteydessä, yleensä siis ennen puoltapäivää. Joillekin ilmeisesti tulee sinkistä helposti paha olo jollei ota ruoan kanssa, itselle tosiaan tuli kerran kun otin melkein tyhjään mahaan. Ilmeisesti sinkin kanssa myös suositellaan otettavaksi kuparilisää, koska sinkin ja kuparin pitäisi olla jossain tietyssä tasapainossa elimistössä... itse en ole vielä ottanut, mutta ehkä jossain kohtaa pitää hiukan rukkailla ravintolisien annostusta. En ole vielä jaksanut miettiä asiaa, kun vasta äskettäin aloitin sinkin syömisen ja en todellakaan odottanut että se oikeasti auttaisi näin hyvin. ;D

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #344 : 31.03.14 - klo:10:09 »
Innostuin itsekin taas nappailemaan sinkkiä. Mietein että kannattaisikohan sinkkikin ottaa esim. poretablettina tai löytyykö sitä suihkemuodossa? Voisi imeytyä paremmin kuin tablettimuotoinen.
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234