Kirjoittaja Aihe: Ihosi kuntoon merkittävästi vaikuttaneet tuotteet  (Luettu 123002 kertaa)

Poissa evergreen

• Tukkaguru
Vs: Ihosi kuntoon merkittävästi vaikuttaneet tuotteet
« Vastaus #360 : 18.06.14 - klo:04:08 »
^ Mahtaako teho johtua alfahydroksihapoista? Muutoinhan tuo on aika simppeli geeli. Köyhäinversiona voisi toimia Paula's Choicen Skin Perfecting 8% AHA Gel, jota saa 100 ml pumppupullon n. 25 eurolla. Monia muitakin vaihtoehtoja merkillä on, hinnat maksimissaan 30 euron tuntumassa. Monilla kyllä BHA auttaa siihen rasvoittumiseen ja tukkeutumiseen enemmän, mutta toisilla tepsii AHA. Kannattaa silti ainakin kokeilla myös BHA:ta, se on täsmäapu nimenomaan näihin ongelmiin.

Edit. Mun ihoni kuntoon eniten (positiivisesti) vaikuttaneet tuotteet ovat Paula's Choicen BHA-nesteet: Skin Perfecting 2% BHA Liquid ja Clear Anti-Redness Exfoliating Solution (regular strength). Myös Resist Weekly Resurfacing Treatment with 10% AHA tekee ihmeitä yhdessä yössä silloin, kun ihon pinnalle on päässyt kertymään kuiva kerros, mutta tätä ei enää juuri tapahdu päivittäisen BHA:n lotrauksen takia.
« Viimeksi muokattu: 18.06.14 - klo:04:17 kirjoittanut evergreen »
1cFii, oma väri.

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #361 : 18.06.14 - klo:13:45 »
Mulla on aivan sama ongelma rasvoittuvan otsan kanssa, ja mulla siihen on toiminut tosi köyhäilytuote, nimittäin Yves Rocherin mattakasvovoide. Tuon päälle kun pistän vielä Lumenen mattaprimeria ja Triple Stay Matte -meikkivoidetta sekä tietysti puuteria, niin talvella saattaa pärjätä jopa koko päivän korjailematta meikkiä ja näin kesälläkin useita tunteja. Heti jos käytän jotain toista kasvovoidetta, niin naama kiiltelee hetkessä.

OT, mutta evergreenilta on kyllä useammassa ketjussa tullut niin vakuuttavaa mainosta Paulan tuotteista, että mäkin meinasin tilata niitä testiin, kunhan olen ensin käytellyt enimmät voidevarastot pois. :D
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #362 : 18.06.14 - klo:14:27 »
^ Joo, iljettää kyllä kun tuntuu jo vähän mainostaululta... kun en mitenkään sponssattu kuitenkaan ole. :D No mutta hyvä kai se on jakaa kokemuksia, sehän on sitten jokaisen oma asia, onko tarvetta sellaisille tuotteille. Ei Paulan tuotteetkaan silti pelkkää hyvää minustakaan ole, osa ei vain sovi iholleni vaikka pitäisi, ja allergisen reaktionkin olen muutamasta saanut.

Näistä rasvaisen ihon köyhäilyvaihtoehdoista vielä: Herbinallahan on myös kiinnostavan oloinen mattageelivoide. En ole kokeillut, mutta olen vilkuillut että sitä voisi tarpeen tullen testata.

Joo, tämä oli vähän OT.
1cFii, oma väri.

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #363 : 18.06.14 - klo:14:37 »
^ Kiva vaan, että olet jakanut tuota tietouttasi, kun sitä noinkin paljon löytyy. Ja aika moni täälläkin on tainnut sun suositustesi perusteella löytää sopivia tuotteita. :)

Täytyypä varmaan testata tuota Herbinan voidettakin. Vaikka Yrkän voide hyvin toimiikin, niin mä en vaan jaksa käyttää pitkään samaa tuotetta kyllästymättä. :D
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #364 : 18.06.14 - klo:16:40 »
Ketjuun myös liittyen, en tiedä olisinko löytänyt Paulan BHA:t omaan käyttööni, ellei evergreen olisi niitä suositellut. Tietenkin mulla on aika monta tuotetta, jotka ovat vaikuttaneet hyvin mun ihoon, mutta kyllä mä sanon että se BHA on yksi niistä. Tuli vähän aikaa sitten oltua viikko ilman sitä, ulkomaanmatkan takia, ja huomasin ihoni olleen huonommassa jamassa viikon loppupuolella - vaikka sillonhan oli moni muukin asia tietenkin samaan aikaan muuttunu (ilmasto, ruokavalio, käytetty kosmetiikka...)

Testiksi voisi tietenkin kokeilla jättää muut rutiinit entiselleen ja katsoa, onko ihossa minkäälaisia muutoksia jos pelkän bha:n jättää pois. Mutta kohta taas tilaukseen menevä BHA geeli tai neste ovat kummatkin auttaneet mua ja oman kokemukseni perusteella voisin suositella muitakin kokeilemaan :)

Tietenkin ihoa ärsyttävien voiteiden poisjättämisellä on ollut suuri merkitys, kuten myös ihotautilääkäriltä mukaan tarttuneella Protopicilla. Kiitos näiden asioiden, pahin ihokatastrofi on oikeasti takana :)

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #365 : 19.06.14 - klo:10:46 »
Mäkin oon tykännyt tosi paljon Paulan 10% AHA-nesteestä - vaikutuksen näkee jo heti seuraavana aamuna. BHA ei toiminut niin hyvin naamassa ja oli aina tosi niljainen, mutta AHA toimii hyvin. Taidan hankkia vielä jonkin AHA-voiteen seuraavaksi.

Poissa caessa

• Tukkaguru
« Vastaus #366 : 19.06.14 - klo:10:56 »
Näistä rasvaisen ihon köyhäilyvaihtoehdoista vielä: Herbinallahan on myös kiinnostavan oloinen mattageelivoide. En ole kokeillut, mutta olen vilkuillut että sitä voisi tarpeen tullen testata.

Mulla oli joskus tätä! Pidin todella paljon, mutta en ole enää useampaan vuoteen nähnyt missään. Veikkaan, että purkki ja ehkä koostumus olisi muuttunut, pitääpä metsästää tätä jostain.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #367 : 19.06.14 - klo:11:15 »
^ Se näyttää nykyään tältä: http://www.herbina.fi/tuotteet/fresh/fresh-mattageelivoide . Kohdasta 'raaka-aineet' näkee incin. (On muuten kyllä tosi kiva kun verkkosivuilla on nähtävissä ainesosat kokonaisuudessaan!) Olen nähnyt näitä ainakin Sokoksella, hintaa taisi olla siellä reilut 5 e. Jäin itse vähän pohtimaan, että onko incin 'tridecyl salicylate' kuoriva ainesosa ja siten mahdollisesti liikaa vahvaa BHA:ta käyttävälle, mutta luin sitten ettei sillä ole kuorivia ominaisuuksia, vaikka onkin salisyylihaposta johdettua. Heh, tajusin että mullahan on itsellänikin ollut jotain tämän supervanhaa versiota monia vuosia sitten... joku vihreä, kierrekorkillinen purnukka ehkä.
1cFii, oma väri.

Poissa caessa

• Tukkaguru
« Vastaus #368 : 19.06.14 - klo:13:47 »
^ Joo, ihmekös ei ole löytynyt. Silloin kuin itselläni oli tuota, purkki oli sellainen sinertävä pumppupullo (ja kylläkin paljon nätimpi kuin tuo nykyinen). Nimi kyllä kuulostaa aika samalta. Pitääpä kokeilla tuota, vaikka Paula's Choiceahan itsekin harkitsin, mutta tuntuu etten voiteeseen haluaisi laittaa ihan hirveästi rahaa, jos halvempikin löytyy. Erikoisemmat tuotteet ovatkin sitten asia erikseen, niihin voi satsata :).

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #369 : 19.06.14 - klo:14:01 »
Kiitos vinkistä evergreen, ehkä tuon pikkupurkkini jälkeen uskaltaudun kokeilemaan Paulaa. Tilaatko Paulan omien nettisivujen kautta, joutuuko tilauksista maksamaan tullit?

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #370 : 19.06.14 - klo:14:35 »
^ Ole hyvä!  :) Tilaan Paulan omasta Euroopan verkkokaupasta: http://www.paulaschoice-eu.com/ . Ei tulleja, tulevat EU:n veroalueelta. Kassalla (tai sivuille kirjautuneena) näkee lopulliset hinnat Suomeen. Paula's Choice -ketjussa on paljon tuorettakin läpinää aiheesta!

^^ Minäkin pidän Paula's Choicen suurimpana etuna kuorintoja, kun toimivat (ja edulliset) sellaiset ovat niin älyttömän harvassa. Perustuotteita on sitten helpompi löytää lähempääkin. Ja niistähän voi tilata esim. kuorintojen ohessa näytteitä, niin voi sitten halvalla testata, onko niissä itselle mitään ihmeellistä.
1cFii, oma väri.

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #371 : 01.07.14 - klo:23:46 »
- Lopetin kokonaan yleisimpien pesevien ainesosien käytön puhdistuksessa.
- Otin käyttöön BHA:n ja AHA:n.
- Ihonhoitotuotteissa rasva-alkoholien, mineraaliöljyjen ym. komedogeenisten ainesosien välttely. Katson aina inci-sisällön cosdna:n analyysillä ennen ostoa/käyttöä.
- Opettelin käyttämään aurinkosuojakerrointuotteita.
- Vaihdoin kasvomeikit mineraalimeikkeihin. (Taas, komedogeenisten ainesosien välttely.)

Siinäpä ne. Ihoni on muuttunut entisestä rasvaisesta epäpuhtauksiin taipuvaisesta epätasavärisestä ihoon, joka on tasavärinen ja hyvässä kunnossa. Harvoin tulee enää epäpuhtauksia ja nekin mitä tulee ovat pieniä ja häviävät nopeasti. Voin kiireisenä päivänä mennä pelkällä irtopuuterilla, jota en olisi kyllä ikinä ennen uskonut sanovani. Ennen kärsin todella pahoista, kipeistä ja syvistä aknepateista, jotka olivat todella rumia ja vaikuttivat itsetuntoonkin todella paljon. Inhosin kasvojeni ihoa ja kuvittelin, etten ikinä pääse eroon moisesta tyyppiaknesta. Niin ja nenänpielissä oli todella inhottava ruusufinniongelma, punoittava ja rypyläinen armeija oikein. Nekin on vaalentuneet ja hävinneet lähes täysin. <3 Ja mikä parasta: ei mene rahaa enää turhiin tuotekokeiluihin ja epätoivoisiin ostoksiin.
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

Poissa scoundrel

• HAIRahtanut
« Vastaus #372 : 30.09.14 - klo:08:38 »
Kävin aikaisemmin tässä ketjussa hehkuttamassa sinkkiä. Edelleen nappailen sinkkilisää, mutta olen tiputtanut sen määrän yhteen 50mg tablettiin päivässä... ihon kunto kuitenkin sen kuin jatkaa paranemistaan. Ja siitä kiitos kuuluu Paula's Choice -tuotteille! Etenkin 2% BHA Liquidille.

Olen elänyt monta vuotta sellaisessa kierteessä, jossa suuri osa (kauneudenhoitoon liittyvistä) ajatuksista on pyörinyt ihon kunnon ympärillä. Välillä iho on ollut niin pahassa kunnossa, että esim. syöminen ja puhuminen on sattunut, koska suun ympärillä on ollut niin paljon isoja, syvällä olevia finnejä. Ihon meikkaamiseen mennyt aika on ollut huikea, koska peiteltäviä virheitä on ollut niin valtavasti, ja koko ajan kodin ulkopuolella ollessa sitä on miettinyt, että onhan meikki hyvin, näkyyköhän ne kamalat paukamat kilometrin päähän jne jne. Kasvoihin koskeminen on ollut ihan ehdoton no-no, koska meikin pienikin poishieroutuminen oli katastrofi. Totta kai tällainen vaikuttaa itsetuntoon.

Tajusin pari päivää sitten, että ensimmäistä kertaa vuosiin en enää joudu miettimään ihoani koko aikaa. Tajusin sen kun istuin tietokoneella ajatuksissani ja hieraisin leukaani (oli meikkiä naamassa), ja ensimmäinen reaktio ei ollutkaan paniikinomainen meikin tarkistus lähimmästä peilistä. Koska vaikka mun ihossa on edelleen epätasaisuutta ainakin värin puolesta, niin vähäinen meikin poishieroutuminen ei enää ole paniikin aihe, koska siellä alla ei enää ole mitään niin suunnattoman hävettävää.

Tuon tajuaminen oli melko vapauttavaa. Lisäksi tajusin sen, että aamuiset sotamaalisessioni ovat lyhentyneet ja käytettyjen tuotteiden määrä vähentynyt koko ajan. Aikaisemmin levitin bb-voidetta ja peitevoidetta paksun kerroksen ja ties mitä ja kiinnitin kaiken paikalleen kilolla irtopuuteria. Luonnollista se lopputulos ei ollut nähnytkään, mutta parempi epäluonnollinen puuterinaama kuin luonnollinen täynnä punaisia paukamia oleva naama. Nyt laitan bb-voidetta lähinnä pahimmin punoittaville alueille, peitän muutaman ongelmakohdan ja sipaisen päälle puuteria. Koska sen lisäksi, että nykyään mulla ei ole kipeää ja näkyvää aknea, ihoni ei myöskään rasvoitu samalla lailla kuin ennen. Lähinnä t-aluetta pitää vähän korjailla päivän mittaan, ja nykyään sekin hoituu lähinnä käsipaperilla taputtelemalla, ei lisäämällä puuteria kuten ennen...

Tältäkö siis tuntuu ihmisestä jolla on hyvä iho? Ettei sitä tarvitse miettiä erikseen koko ajan? Tämä on mulle ihan uutta, ja siksi olenkin hämmentynyt, koska vuosikausia olen joutunut miettimään ihoni kuntoa koko ajan, joko kosmeettisista syistä tai sitten siksi että jokin osa naamasta sattuu koko ajan aknen vuoksi. Eikä mun ihoa vielä voi hyvällä tahdollakaan sanoa oikeasti hyväksi, koska vielä on punoittavia arpikohtia, välillä ilmaantuvia pikkufinnejä ja nenän täydeltä mustapäitä. Mutta entiseen verrattuna tämä on kyllä hyvä. Kemiallinen kuorinta (BHA) on siis ollut mun ihoni pelastus.
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #373 : 30.09.14 - klo:15:22 »
^ Mulla on ollut ihan samanlaisia fiiliksiä. Mulla syvät paukamat jäivät enimmäkseen pois jo useampi vuosi sitten, mutta kyllä ne niin kauan ehtivät olla riesana, että melko määrittävässä roolissa olivat. Iho tuntui aina, ilmehdintä sattui ja niiden hirvitysten peittely oli väsyttävä urakka joka ikinen päivä, puhumattakaan siitä, paljonko aikaa kaikkeen puhdistukseen, sorkkimiseen ja vuotamisen tyrehdyttämiseen meni. Olen varmaan viettänyt yhteensä pari vuotta elämästäni Septidinillä kostutettua vanulappua naamalla pitäen.

Mihin tahansa lähtiessä piti miettiä, onko siellä mahdollisuus peitellä naamaa tarpeeksi. Jos joskus mökkisaunan jälkeen sitten rohkenikin olla paljaalla naamalla, niin eiköhän joku iäkkäämpi heti kysynyt, että mikä sua on pistänyt. Muistan yliopistolta yhden pullean ja tomeran, hyväihoisen tytön, joka rehvakkaasti nauroi jossain yhteydessä, että "kuka nyt meikkivoidetta käyttää, phahah, onko sulla niinku huono iho tai jotain..?!". Kaikkihan eivät näitä huolia tosiaan juuri osaa käsittää.

Mulla nyt on ikuisia mustapäitä ja naama punaisena rosaceasta, mutta kyllä tämä sentään tuntuu jo iholta. Paula's Choicea voin minäkin tosiaan kiittää paljosta. Harmittaa silti se nöyryytys, mihin joutui niin pitkään tottumaan. Vaikka itsekin yhä välillä havahdun siihen, miten kevyeltä tuntuu, kun ihossa ei ole paljoa ylimääräistä, niin luulen kyllä silti kantavani ihosta häpeää ikuisesti. Toki harmittaa myös kaikki hukattu aika piilossa neljän seinän sisällä. Mutta ihonhoidosta on ainakin tullut mielekkäämpää, kun toivottuja vaikutuksia pääsee vihdoin oikeasti näkemäänkin.

Kaikkia iho-ongelmia ei ulkoisella hoidolla, tai sisäiselläkään, saa kokonaan hallintaan, mutta kyllä mä moneen ongelmaan suosittelisin ensin PC:n tuotteita ja vasta sitten jotain muuta, jos ei auta.
1cFii, oma väri.

SSpiegel

• Vieras
« Vastaus #374 : 30.09.14 - klo:16:36 »
^^ Vähän OT, mutta mulla on ihostani paljolti samanlaiset fiilikset. Viimeisen parin vuoden aikana kipeät, ihonalaiset paukamat ovat vallanneet leukani ja kaulani, ja ihoni on tullut herkemmäksi ja rasvoittuvammaksi. Olen kuitenkin aina ollut sitä tyyppiä, että en vaan yksinkertaisesti jaksa ja viitsi meikata joka päivä, joten olen pahimpina päivinäkin ollut ihmisten ilmoilla ilman meikkiä. Aikaisemmin se oli tosi helppoa, vaikka minulla onkin aina ollut epäpuhdas iho, mutta erityisesti viimeisen vuoden aikana välillä on itkettänyt lähteä ulos. Vaikken viitsinyt virheitäni peittääkään (ihan periaatteestakaan, en ole huono ihoni, eikä ihmisarvoni ole siitä kiinni!), mietin silti ihoani koko ajan.

Nyt olen viimeisen kuukauden aikana löytänyt rutiinin, jolla iho pysyy joten kuten kunnossa. Tänä aamuna löytyi jopa vain kaksi tuoretta finniä naamasta ja nekin kovin pieniä! Ihoni ei tietenkään ole vieläkään hyvässä kunnossa, paranevia finnejä ja punaisia jälkiä on joka paikassa, mutta lähiaikojen helvetin jälkeen tuntui jopa hyvältä. Tunsin oloni taas pitkästä aikaa ihan viehättäväksikin ja se on kyllä suuri ero entiseen.