Kirjoittaja Aihe: Ihosi kuntoon merkittävästi vaikuttaneet tuotteet  (Luettu 123196 kertaa)

Poissa bubbs

• Tukkaguru
Vs: Ihosi kuntoon merkittävästi vaikuttaneet tuotteet
« Vastaus #375 : 19.10.14 - klo:23:15 »
Mä luulen, että mun ihoni on juuri nyt parhaassa kunnossa koskaan. Ihon pinta on sileä ja pehmeä, sävy yhtenäinen ja kuulas. Jopa sellaisia asioita vaikuttaisi tapahtuneen, joihin en ikinä uskonut voivan vaikuttaa ilman jotain järeämpiä toimenpiteitä, kuten omituisen muhkurainen iho otsassani. En osaa oikein selittää sitä, mutta otsani iho on lähes aina ollut aika epätasainen ja ruma. Nyt se on ihmeellisesti silennyt.

Hoitorutiineissa on 2 muutosta. Olen alkanut käyttää päivävoiteena L'Orealin SkinPerfectionia, mutta en kertakaikkiaan usko, ettäkö tuo silikonipommi olisi se oleellinen tekijä tässä. Sen sijaan uskon, että tekijänä on ollut korealaisen Cosrx:n BHA-neste, jota olen käyttänyt nyt muutamia viikkoja yövoiteen alla. Incit on koreaksi, mutta myynti-ilmoituksessa BHA:ta sanottiin olevan 4%, pitoisuus on ilmeisesti aika korkea. Aluksi tämä vähän kihelmöi iholla, satunnaisesti vieläkin, ja ensimmäisen viikon aikana iho reagoi pukkaamalla ulos muutamia finnejä, mutta niiden jälkeen ollaan aika nopeasti siirrytty tähän ennennäkemättömän hyvään tilanteeseen.

Vuodenajallakin tietysti voi olla vaikutusta, naamani on huomattavan onnellinen helteiden aiheuttaman hikoilun ja ylenpalttisen rasvanmuodostumisen loputtua. Toivon kuitenkin todella, että syy olisi ensisijaisesti tuotteessa, ja olisin vihdoinkin löytänyt jotain kohtuuhintaista (olisiko 100ml ollut noin 15 euroa?), helposti tilattavaa ja todella toimivaa. Seurataan tilannetta jännityksellä.

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #376 : 20.10.14 - klo:08:40 »
Saako udella, mistä ostit tuon BHA-nesteen? :) Ebay? Koitin sieltä katsoa ja löysinkin, mutta erilaisia BHA-tuotteita on useita. Olisiko antaa linkkiä?

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #377 : 20.10.14 - klo:18:51 »
^Juu, ebay. Mun tuotteeni on tämä: http://www.ebay.co.uk/itm/Cosrx-BHA-Blackhead-Power-Liquid-100ml-Moisturizer-/131280390151?pt=US_Skin_Care&hash=item1e90ebc807

Tekisi mieli testata kaikkia noita Cosrx:n tuotteita. Ovat ilmeisesti aika uusia tuotteita, arvosteluja ei ihan hirveästi netistä löydy.

Tänään aamulla taas olin ihan pökertynyt, kun iho tuntui niin sileältä ja poikkeukselliselta. Toivottavasti tämä jatkaa toimimistaan ikuisesti.

Muut bha-käyttäjät, käytättekö ihan säännöllisesti vai jotenkin kuuriluontoisesti?

Poissa Louna

• HAIRahtanut
« Vastaus #378 : 20.10.14 - klo:18:57 »
Mä joudun käyttämään BHA:ta säännöllisesti, jos tulee pitempi tauko niin sen huomaa heti ihon kunnossa. Vaikuttaa mielenkiintoiselta tuo Cosrx, 4% tuntuu hurjan voimakkaalta, mutta tekisi mieli koittaa vaikka kuureina vahvempaakin ainetta (nyt käytössä Paulan 2% liquid).
"Jos sinä kerran aikoinasi tunsit hyeenan ja se nyt tuli oravana vastaan, niin sietääpä miettiä sitä, että tunnistit sen."

2c F ii

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #379 : 20.10.14 - klo:18:59 »
^^ Käytän Paula's Choicen BHA-tuotteita, ja ihan säännöllisessä käytössä ovat. Vaihtelen toki tahtia tarpeen mukaan, mutta aika pitkään on sopinut käyttää 2% nestettä kerran vuorokaudessa (iltaisin). Jatkaisin käyttöä hellän silotuksen vuoksi siinäkin utopistisessa skenaariossa, että ihoni joskus ei enää olisi rasvainen ja tukkeutuva, koska mulle AHA ei kovin hyvin sovi.
1cFii, oma väri.

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #380 : 20.10.14 - klo:20:06 »
^^^Käytän myös Paula's Choicen BHA:ta voidemaisena, joka päivä.  :)

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #381 : 20.10.14 - klo:23:36 »
Mulla on nenässä sekä suupielissä musta- ja valkopäitä, pitäisikö mun kokeilla kumpaakin, sekä AHA- ja BHA-nesteitä? Aina kun koitan lukea noita käyttötarkoituksia, ne on tosi päällekkäisiä.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #382 : 21.10.14 - klo:00:14 »
^ Ovathan ne toki molemmat kemiallisia kuorintoja, mutta kyllä niille melko yksinkertainen, karkea jako on: epäpuhtaalle iholle ensisijaisesti BHA:ta, kuivalle ja paksuuntuneelle taas AHA:ta. BHA toimii myös huokosissa ja voi rauhoittaa tulehdusta, joten se sopii paremmin tukkeutuneelle ja punoittavalle iholle, ruusufinniin jne. AHA taas kuorii tehokkaasti kuivaa ja karheaa ihoa, joten se on hyvä valinta esim. liiasta auringosta paksuuntuneelle iholle ja vartalon korppukohdille (jalat, kyynärpäät). Ohuelle ja herkästi reagoivalle iholle vahvaa AHA:ta ei kannata laittaa. Jos iho on sekä epäpuhdas että karhea ja paksuuntunut, voi molemmista olla hyötyä ja AHA ehkä ensiksi tehokkaampi.
1cFii, oma väri.

Poissa jeba

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #383 : 29.10.14 - klo:11:31 »
^Juu, ebay. Mun tuotteeni on tämä: http://www.ebay.co.uk/itm/Cosrx-BHA-Blackhead-Power-Liquid-100ml-Moisturizer-/131280390151?pt=US_Skin_Care&hash=item1e90ebc807

Tekisi mieli testata kaikkia noita Cosrx:n tuotteita. Ovat ilmeisesti aika uusia tuotteita, arvosteluja ei ihan hirveästi netistä löydy.

Tänään aamulla taas olin ihan pökertynyt, kun iho tuntui niin sileältä ja poikkeukselliselta. Toivottavasti tämä jatkaa toimimistaan ikuisesti.

Muut bha-käyttäjät, käytättekö ihan säännöllisesti vai jotenkin kuuriluontoisesti?

Mulla kiinnostais myös piakkoin ottaa kokeiluun joku BHA-neste tms. ja tää vaikuttais tosi mielenkiintoiselta. Selasin myös muita BHA-tuotteita ebayssä. Käytätkö tätä 4% kuinka usein ja koko kasvoille/kaulalle? Kestikö tuo toimitus kauan koreasta? Vähän sinällään ehkä epäilyttää tuo koreasta tilaus ja en haluaisi mitään kuukautta odotella tuotetta. Saatan tilata muuta BHA kuorintaa/nestettä, ilmeisesti 5% ja 10% on kans suhteellisen hellävaraisia.

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #384 : 29.10.14 - klo:15:56 »
^Oon käyttänyt joka päivä, lähinnä kasvoille, jotain jämiä olen käsistä pyyhkäissyt kaulalle. Voisi tietysti laajentaa myös käsittelemään sen kaulan ihan tarkoituksella..

Koreasta tulee paketit yleensä alle 2 viikossa. Tuntuvat aina tulevan nopeammin kuin Usasta tilatut. Tilaan suurinpiirtein puolet kaikesta käyttämästäni kosmetiikasta Koreasta, siellä tunnutaan ymmärtävän mun ihotyyppiä (ja sävyä) noin miljardi kertaa paremmin, kuin länsimaissa. :D Ainakin hintaluokassa, jonka tuotteisiin mulla on mahdollisuus päästä käsiksi. Tuotteet ovat melkeinpä aina tosi laadukkaita ja hyvän hintaisia.
« Viimeksi muokattu: 29.10.14 - klo:16:08 kirjoittanut bubbs »

Poissa Talvi

• Haiven
  • *
« Vastaus #385 : 31.08.15 - klo:22:27 »
Ihoni kuntoon parhaiten vaikuttaneet tuotteet: Paula's choicen  SKIN PERFECTING 2% BHA LIQUID, RESIST MULTI-CORRECTION TREATMENT AZELAIC ACID, RESIST 25% VITAMIN C SPOT TREATMENT ja RESIST ANTI-AGING RETINOL SERUM. Nämä saivat aikaan selkeän muutoksen punaisiin jälkiin, mustapäihin, valkopäihin, ihohuokosten ulkonäköön (ei ole kokonaan pienentynyt mutta ei enää niin valtavat ja ovat nyt pysyneet puhtaana) ja elottoman ihoon. Monta vuotta meni rahaa tuhlatessa erilaisiin tuotteisiin... Aina sitä toivoi löytävänsä avun uudesta tuotteesta josta kuullut hyvää ja nyt viimeisimpinä kuukausina kokeillut tuotteita joita kehuttu blogeissa tms. Mutta eipä auttaneet minun ihoani...PC:n tuotteet oli aiemmin tuttuja BHA:sta mutta sekin jotenkin jäi kun yritin löytää tuotteita jotka tuoksuu hyvälle... Nyt en suostu luopumaan Paulan tuotteista kun olen huomannut niiden tehon. Ihoni lähtötilanne: rasvainen sekaiho, näkyvät isot mustapäät nenässä, poskissa ihonalaisia tukkeumia ja niistä johtuvia punaisia arpia sekä eloton iho. Leuassa valkoisia näppyjä. Tilanne nyt: nenässä ei yhtään mustapäätä, poskessa yksi milium ja yksi pitkäaikainen tukkeuma (taitaa lähteä vain lääkärin avulla) punaiset arvet haalistuneet hieman ja iho selkeästi kirkastunut sekä ihohuokosten koko siedettävämpi. BHA ja azelaic acid käytössä n.2kk, 25% c- vitamiini n.3 viikkoa ja retinol käytössä n. 4 viikkoa.
Rasvainen sekaiho, couperosa

Poissa Cecilia

• HAIRahtanut
« Vastaus #386 : 30.12.15 - klo:11:45 »
Minulla on nyt viimeisen kuukauden sisällä ihon kunto parantunut huomattavasti. Aknearpia toki on edelleen, mutta aktiivisia näppylöitä on kerrallaan korkeintaan pari, ja nekin pysyvät pieninä ja katoavat nopeasti. Mustapäitä on edelleen nenässä, mutta nekin tuntuvat pienentyneen. Nyt kun vielä nuo vanhat arvet haalenisivat, niin voisi olla kunnolla tyytyväinen.

Taustaa sen verran, että olen koko aikuisikäni kärsinyt hormonaalisesta aknesta, joka keskittyy leuan ja poskien alueelle, otsaan taas ei juuri koskaan tule finnejä. Iho on pintakuivuuteen taipuvainen sekaiho. Vähän kaikkea on tullut kokeiltua, mutta sivuvaikutusten pelossa en ole uskaltautunut kokeilemaan lääkitystä.

Minun on hankalaa sanoa, mikä yksittäinen tuote tai asia on vaikuttanut ihon kuntoon, mutta joku näistä (tai niiden yhdistelmä) on saanut ihon paranemaan:

- Puhdistusaineiden vaihtaminen miedompiiin ja SLS:n välttäminen kasvojen pesussa. Käytän nykyään vain ihan mietoja pesuaineita akneiholle tarkoitettujen superpesevien aineiden sijaan. Meikit poistan misellivedellä, joten pesuaineen ei tarvitse olla kovin pesevää. Nykyään käytössä olevista tuotteistani todella harvat ovat suoranaisesti akneiholle tarkoitettuja, koska ne ovat iholleni liian rajuja, ja aika moni tuote on enemmän esimerkiksi herkälle iholle suunnattu. Välttelen myös alkoholia kasvovesissä.

- La Roche-Posay Effaclar Duo -voide. Tämä on ehkä suurin yksittäinen tekijä, koska ihon kunto parani huomattavasti aloitettuani tämän käytön vajaa kuukausi sitten. Levitän tätä ohuen kerroksen aamuin illoin koko kasvoille kasvoveden jälkeen, ja useimmiten levitän vielä päälle toisen kosteusvoiteen. Olen harkinnut, että akaisin käyttää tätä nyt vain kerran päivässä ja vain kriittisille alueille, nyt kun ihon kunto on jotenkin hallinnassa.

- Lushin Mask of Magnaminty -kasvonaamio kerran tai kaksi viikossa käytettynä. Ihmetavaraa, joka auttaa sekä akuutteihin iho-ongelmiin että ihon kunnon ylläpitämisessä.

- E-pillerit. Nämä tosin aloitin jo viime keväänä, ja ihon kunto oli loppusyksyyn asti aika karsea, eli en ihan osaa sanoa, tuliko vaikutus vain vähän viiveellä. Muuten on nimittäin tuntunut, että pillerit ovat jopa huonontaneet ihoni kuntoa, ja olen saanut näppyjä paikkoihin, joihin en ole aiemmin saanut niitä juuri koskaan (kaula, otsa).

- Öljyt. Sekoittelen argan- tai ruusunsiemenöljyä iltaisin kosteusvoiteen sekaan, ja iho tuntuu heti pehmeämmältä ja kimmoisammalta. Samoin molemmat tuntuvat rauhoittavan finnejä. Tosin öljyjenkin kanssa olen nykyään tarkka, koska esimerkiksi kookos-, oliivi-, manteli- ja jojobaöljy tuntuvat tukkivan ihoani ikävästi.

Poissa tiinalinnea

• Haiven
  • *
« Vastaus #387 : 03.02.16 - klo:10:45 »
● Kookosöljy. Ihan parasta, en vois enää elää ilman sitä  :-* kosteuttaa mun kuivaa ihoa tehokkaasti ja tasoittaa ihon väriä. Epäpuhtaudet on kaikki hävinneet.
●MSM-jauhe. Hiukset ja kynnet kasvaa kovaa vauhtia, iho ei ole ollut aloittamisen jälkeen yhtään niin kiristävä. Poikaystävän atooppinen näppyläihokin rauhoittui.
●Dermosilin face extra. Yö käytössä ihan ehdoton.
●Forever aloe lotion. Kosteuttaa tehokkaasti.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #388 : 13.02.16 - klo:10:57 »
* BHA-kuorinta
* Kainaloille aina yöksi ja muuallekin sheivauksen jälkeen kookosöljy
* Cosrx kosteuttava riisiyönaamio / Lumene Sensitive kosteuttava naamio yövoiteena
* Xyliderm rintakehälle, hartioille ja yläselälle - kosteuttaa tukkimatta ihoa (hartioilla ja yläselässä aknea)

Kunis

• Vieras
« Vastaus #389 : 19.02.16 - klo:12:11 »
Hamppuöljy, sisäisesti nautittuna. Olen käyttänyt sitä enenevissä määrin ruokiin (ei kestä kuumennusta) ja leiville nyt kaksi vuotta. Linkki tutkimukseen Finola and Atopy