^ Mulla on herkkä ja hajusteallerginen iho, ja monet luonnonkosmetiikan tuotteet eivät sovi koska niissä on hajusteita tai alkoholia, olenkin siksi sekakäyttäjä tällä hetkellä (jos mun iho ja vatsa olisi ns normeja niin mähän käyttäisin vain luonnonkosmetiikkaa ja olisin vegaani, mutta ei ole osunut lottonumerot oikein mun kohdalle...). Kaverit pitävät mua jo yleisenä esimerkkinä että jos joku tuote sopii mulle niin sitä uskaltaa pelokkaampikin kokeilla.

Jos silti luonnonkosmetiikka kutkuttelee niin suosittelen ecco-verdeä, sieltä saa hajusteettomiakin juttuja, esim. CMD:llä on neutral-sarja joka sopii mullekin, samoin Martina Gerbhardtin shea-jutut on jees talvikuivalle iholle.
Mun lemppareita ja iholle hyväksi havaittuja ovat Cattier Paris kasvomaito-/voidemainen putsari (ei ole sellanen kalvomainen tunne pesun jälkeen kuten esim. Dermosilistä jää, vaan aika sama fiilis kuin Acon pinkki voidemainen putsari), Dermosilin lk-sarjan kasvokuorinta ja kasvonaamio (sy-voide on kans ihan jepa mutta sen paketti on susipaska ja hajoaa käytössä heti, ja muut lk-sarjan tuotteet on hajustettuja). Meikeistä mulla on käytössä Benecosin kajal ja poskipuna (Benecosin kulmakynästä sain oireita), meikkipohja ja luomivärit Lily Loloa (en tiedä onko mineraalit miten ekoa mutta riittävän paljon mulle), seuraavaksi testaan Avrilin kehuttua ripsaria sitten kun tammikuussa seuraavan ripsarin hankinta on ajankohtainen. Lily lolon uudet kasvovoiteet myös houkuttelevat. Käyttelen japsi-/koreajuttuja loppuun ja sitten kokeilen tuota ecco-verden myymää CMD-sarjaa. Ainakin neutral kasvovoide oli ihan jepa, sen mitä minipurkista testailin viime kesänä.

Aqua oleumin (saa esim. Lifesta ja ruohonjuuresta) kukkaisvedet on myös ihan jees. Välillä käytän kasvoille ihan kookosöljyä yöksi (n. 15min päästä painelen paperilla pahimmat pois) ja nyt tilasin juuri Pienestä Tuoksukaupasta risiiniöljyä, avokadoöljyä ja ruusunsiemenöljyä. Kainaloihin pesun jälkeen yöksi kookosöljyä (peseydyn yleensä illalla) ja aamulla Schmidt'sin hajusteetonta purkkidödöä, kesäkaudella Lumenen hajusteeton antiperspirantti (synteettinen). Samoin BHA/AHA-kuorinnat on edelleen jees mutta eivät mitenkään kovin luontoystävällisiä.

Mulla myös päänahka on iso ongelma shampoiden osalta, kun on rasvoittuvat mutta herkkä. Tällä hetkellä lemppari on Ole hyvän hajusteeton shampoo. Erityisesti plussaa siitä ettei tarvitse aina ostaa uutta pulloa, vaan ainakin Kaaren Punnitse&Säästä-liikkeestä saa ostettua täyttönä omaan pulloon ja on puolet halvempaakin (250ml täyttö n.5e).