Kirjoittaja Aihe: Ihosi kuntoon merkittävästi vaikuttaneet tuotteet  (Luettu 165356 kertaa)

Poissa Lila

• Tukkaguru
Vs: Ihosi kuntoon merkittävästi vaikuttaneet tuotteet
« Vastaus #435 : 19.08.20 - klo:08:41 »
En muista olenko itse vastannut tähän ketjuun, mutta minulle nämä tärkeimmät vaikuttajat ovat

1) Kemialliset kuorinnat - kasvoille käytän 2% BHA:ta ja eri AHA-happoja, yleensä mietoina pitoisuuksina, joskus harvoin tujumpana yksittäisenä käsittelynä. Vartalon ja jalkojen hoidossa The Ordinaryn glykolihappokasvovesi on mahtavaa tavaraa. Kemialliset kuorinnat auttavat ihon pintakuivuuteen, saavat ihon näyttämään silminnähden heleämmältä, BHA pitää talitulpat ja mustapäät kurissa (voi yhdistää viidentoista minuutin öljyhierontaan lempeäksi ihonpuhdistukseksi) ja vähentää tulehdusta, toimii myös satunnaisen näpyn paikallishoitona. Glykolihappo pitää jalkapohjien ihon joustavana ja on ihan selvästi vähentänyt keratosis pilarista. Nämä ovat ihan olennaisia juttuja, iso vaikutus ihon ulkonäköön. En käytä päivittäin, vaan seurailen ihon tilannetta, käytän kun on tarvetta.

2) Retinolit - käytän sekä tretinoiinia, että käsikauppavalmisteita, jälkimmäisistä ehdoton suosikki The Ordinaryn Granactive retinoid emulsion. Joillakin retinolit vaikuttavat nopeastikin - itselläni näin ei käynyt. Nyt vuosia käyttäneenä voin todeta ihon olevan ikäisekseni oikein hyvässä kunnossa, jopa siinä määrin, että asialla on pientä vaikutusta ikävaikutelmaan. Sopiva määrä retinolia myös tasapainottaa ihotoimintoja kaikin puolin, vähemmän epäpuhtauksia. Käytön aloittaminen ei ole minun ihotyypilläni täysin ongelmatonta, mutta vähitellen aloittaen ja tuotteet kuivalle iholle levittäen hallittavissa. Varovaisuus muistettava aina tuotetta vaihtaessa tai rutiinia muuttaessa. Silti ehdottoman kannattava kuvio ihonhoidossa.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa Xhex0879

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #436 : 08.09.20 - klo:06:23 »
Käyttänyt Khadi Hibiskus kasvo- ja vartaloöljyä useamman kuukauden, iho ei enää punoita poskista eikä iho rasvoitu samalla tavalla. Puuteriakaan ei tarvii lisätä niin usein kun iho ei ala kiiltä niin nopeasti kuin ennen.
Vyötäröpituus, hennalla värjäystä vuodesta 2014

Poissa Angie

• HAIRahtanut
« Vastaus #437 : 20.02.21 - klo:19:16 »
Olen vihdoin löytänyt omalle erittäin herkästi reagoivalle, punoittavalle ja tukkeutuvalle sekaiholle sopivat tuotteet :l

-putsarina Evolven Gentle cleansing melt/Flown vastaava putsari ja gua sha-kampa, aamulla So'Bio herkän ihon misellivesi
-kasvovetenä Pure=beauty Birch sap mist
-seerumina Novexpertin hyaluronihapposeerumi
-kasvovoiteena Evolve daily renew cream
-Bybin Bakuchiol boosteria pari tippaa voiteeseen sekoitettuna aamuin illoin

meikkivoiteena on Flown mineraalipohja ja käytän lisäksi mietoa BHA-kuorintaa pari kertaa viikossa. Tällä kombolla iho pysyy ensimmäistä kertaa sellaisena kuin sen toivonkin olevan: tasaisena, kosteutettuna ja rauhoittuneena. Tämän talven paukkupakkasista huolimatta iho näyttää ja tuntuu nyt paremmalta kuin koskaan.
« Viimeksi muokattu: 20.02.21 - klo:20:22 kirjoittanut Angie »
"Expose yourself to your deepest fear; after that, fear has no power, and the fear of freedom shrinks and vanishes. You are free."
-Jim Morrison

Poissa Xhex0879

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #438 : 21.02.21 - klo:06:37 »
Rakastuin korealaiseen frudia kosmetiikkaan. FRUDIA Green Grape Pore Control Tasoittava Kasvovoide ollut käytössä monta kuukautta, iho huomattavasti paremmassa kunnossa. Nyt otin käyttöön FRUDIA Green Grape Pore Control Tasoittava Kasvoseerumi, katsotaan onko siitä apua. Sitten huuliin käytössä FRUDIA Blueberry Hydrating Honey Lip Palm. Ainut huulirasva joka auttaa mun pahasti rohtuneisiin huuliin.
« Viimeksi muokattu: 21.02.21 - klo:06:39 kirjoittanut Xhex0879 »
Vyötäröpituus, hennalla värjäystä vuodesta 2014

Poissa MAS

• HAIRahtanut
« Vastaus #439 : 23.02.21 - klo:11:56 »
Löysin tämän talven kovien pakkasten aikaan uudestaan manteliöljyn ihanuuden. Ihan pelkkaa manteliöljyä iholle peseytymisten jälkeen ja jopa KP on pysynyt ihan kivasti aisoissa, vaikka on ollutkin rutikuivat kelit. Nyt oli käytössä Now foodsin sweet almond oil ja tuollainen 120ml puteli on ollut todella riittoisa, vaikka sitä koko kropalle olen käyttänyt reilusti. Mielestäni ei jää iholle lillumaankaan, mutta itselläni onkin todella kosteusköyhä iho..
1b F ii

Poissa Horros

• Tukkaguru
« Vastaus #440 : 24.02.21 - klo:17:40 »
Olen yrittänyt käyttää kotimaisia ihonhoitotuotteita, mutta pakko myöntää, että BYBIn tuotteet on kyllä kolahtaneet itselle niin, että on pitänyt joustaa. Mega Mist on tehnyt pintakuivuuden takia parhaimmillaankin vähän karheasta ihostani tosi kosteutetun ja kimmoisan. Myös Acid Gold-naamiosta olen tykännyt paljon.
Kuiva 3a-kihara, mid backin ja vyötärön välissä. Vegaaniset tuotteet, pakkausmuovin vähentäminen.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #441 : 24.02.21 - klo:23:40 »
Jostain blogista bongaamani, kotimainen Dermalog-sarjan voide on ollut napakymppi. Pakkaskauden aikana ihoni on ollut tavallista kuivempi ja kutisevampi, ja huolimatta parhaista hoitoyrityksistäni, olen joutunut turvautumaan joskus kortisonivoiteeseen.
Nyt käytössä tuo 22% Dermalog on todella saanut kuivat kädet ja kropan parempaan kuntoon...  :l
Sisältö on tavallisia perusvoiteita huomattavasti monipuolisempi, mukana on mm. keramidia.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii Mid-back

Poissa Mermaid

• HAIRahtanut
« Vastaus #442 : 25.02.21 - klo:11:29 »
Meillä on myös tuon Dermalog sarjan voide, mutta se tuhdimpi 63 % ihan vakikäytössä erityisesti näin talvella. Sillä on rasvattu meidän 4-vuotiaan atooppista ihoa ja itse käytän sitä kuiviin käsiin käsivoiteena ja kantapäihin. Ties kuinka mones purkki jo menossa.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #443 : 25.02.21 - klo:12:14 »
^Kiitos vinkistä! Otanpa tuon testiin omille korppukantapäille.

Ja omaan postaukseen sellainen päivitys, että hapot ovat päivittyneet - nykyisin käytössä azelaiinihappo, jonka saa sovitettua myös tretinoiinin kanssa yhteen. Muut hapot ajoittain miedon kasvoveden muodossa (korealainen Some by Mi AHA BHA PHA). Aamurutiinin aloitan toisinaan tuolla. Mutta azelaiinihappo on osoittautunut itselläni ihan hämmästyttävän hyväksi, tehokas punaisuuden vähentäjä.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #444 : 25.02.21 - klo:15:45 »
Meillä on myös tuon Dermalog sarjan voide, mutta se tuhdimpi 63 % ihan vakikäytössä erityisesti näin talvella. Sillä on rasvattu meidän 4-vuotiaan atooppista ihoa ja itse käytän sitä kuiviin käsiin käsivoiteena ja kantapäihin. Ties kuinka mones purkki jo menossa.

Hienoa kuulla!
Se (kuten myös tuo 22%) on saanut YA:n sivuilla paljon ylistäviä arvioita. Taidan kokeilla sitä myös joskus, ja hankin sitä myös äidille - tuota sarjaa käytetään paljon vanhustenhoidossa, ja äitini muistaa sen vielä omilta työvuosiltaan sairaanhoitajana. edit. kyseessä olikin Decubal..

Jostain kumman syystä ihotautilääkärit eivä koskaan ole sitä älynneet suositella, .. reseptejä olen saanut vain Orionin perusvoiteille... joiden sisältö ei todellakaan ole mainitsemisen arvoinen.

Todella mahtavaa, että on olemassa tällainen, kotimainen vaihtoehto kuivaihoisille ja atoopikoille.

« Viimeksi muokattu: 27.02.21 - klo:15:09 kirjoittanut NarnianQueen »
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii Mid-back