Kirjoittaja Aihe: Huulirasvat ja -voiteet  (Luettu 401433 kertaa)

Poissa Twinkley

• Tukkaguru
Huulirasvat ja -voiteet
« : 23.01.06 - klo:15:17 »
Näin talvisin kovilla pakkasilla huulet joutuvat kovalle koetukselle ja varmasti jokainen kärsii jossain vaiheessa kuivista ja joskus jopa halkeilevista ja erittäinkin kipeistä huulista. Mikä tehoaa parhaiten kuiviin huuliin?

Huulirasvoista parhaimpia ovat mielestäni Blistexin hoitava huulivoide, joka on siis valkoisessa tuubimaisessa pakkauksessa. Haisee ja maistuu aivan kamalalle, mutta jo parin sivelykerran jälkeen huulet voivat paremmin. Tosi tehokasta tavaraa ja kuivien huulten pelastus.  :-*

Miramet eivät ole ikinä huuliani kosteuttaneet tippaakaan, en ole yhtään hyvää huulirasvaa tältä merkiltä ostanut. Noin yleisesti tykkään käyttää myös huulikiiltomaisia huulirasvoja (esim. Blistexin Silk gloss), varsinkin "välivuoden aikoina", jolloin huulet saattavat hieman kuivua, mutta pahempia ongelmia ei ole. Näillä huulikiiiltomaisilla rasvoissa saa sitten kiiltoa huuliin ja vähän sitten suojaa ja hoitavuuttakin. :)

Nyt kokeilussa on Eucerin huulirasva, joka sai muistaakseni jossain huulirasva-arvostelussa parhaimman arvosanan. Siksi päätin kokeilla ja kerron sitten tuloksista. Nyt ainakin on tuntunut hyvältä. Putkilon tavara on jämäkkää, mutta kuitenkin imeytyy huuliin hyvin, eikä jätä huulia valkosiksi (inhoan sitä  :-X) ja tuntuu pehmentävän huulet kivasti.
« Viimeksi muokattu: 23.01.06 - klo:15:19 kirjoittanut Twinkley »
Käy kurkkaamassa vegaanista ruokablogiani joka sopii ihan kaikille: www.satnamnam.com

Poissa deko

• Tukkaguru
Vs: Huulirasvat ja -voiteet
« Vastaus #1 : 23.01.06 - klo:15:20 »
Mentholatum huulirasva on kingi. Löytyy apteekista, tummanvihreä tuubi. Ei ole mansikanmakuinen eikä hileitä löydy mutta eheyttää hajonneet huulet kaikista testaamistani huulirasvoista parhaiten. Ei edes punaraita-bepanthen yllä samaan.
this too shall pass.

Poissa dhaniwali

• HAIRahtanut
« Vastaus #2 : 23.01.06 - klo:15:27 »
Kaikki marketissa myytävät perushuulirasvat on tullut kokeiltua, mutta käytössä on ollut pitkään labellon perus sininen. Olen huulirasvan suurkuluttaja ja puikkoja tuodaan kaupasta aika usein, joten en viitsi mihinkään erityisen kalliiseen satsata kun tämä ajaa asian ihan hyvin. Huulirasva on kokoajan käden ulottuvilla.

Poissa Lucine

• Tukkaguru
« Vastaus #3 : 23.01.06 - klo:15:30 »
Mulla on nyt käytössä Yves Rocherin se joku missä on viinirypäleuutetta (  ??? ) tai jotain. Tästä mä tykkään. Kosteuttaa sopivasti ja imeytyy hyvin. Eikä tuu koko aika laitettua lisää kun pysyy huulet kosteina aika kauan. Huulipunan alle tää ei kyllä mun mielestä sovi. Kaikkien aikojen paras on kyllä kuitenkin varmaan Body Shopin Menthol-huulirasva, se josta osa rahoista menee pahoinpideltyjen naisten avuksi. En vaan tällä kertaa raaskinut sitä ostaa. :-\ Sitten mulla on myös Seppälästä ostettu pikkupurkissa oleva Creation Lamis-merkkinen Minttu-huulirasva, joka on aivan ihana. Se tuoksuu hyvälle ja viilentää huulia tosi kivasti.

Poissa Nuppu

• Tukkaguru
« Vastaus #4 : 23.01.06 - klo:15:32 »
Kuuriluontoisena se kehuttu Bepanthen punaraita tehoaa tosi hyvin, korjaa rohtuneet kohdat ja silleen, mutta jatkuvassa käytössä tuntuu, että iho tulee riippuvaiseksi siitä.

~vail~

• Vieras
« Vastaus #5 : 23.01.06 - klo:15:45 »
Mä tykkään Oriflamen Tender Care:sta. Tässä tuotekuvaus Oriflamen sivuilta:

Tender Care
Ainutlaatuinen hoitovoide, joka välittömästi pehmentää ja silottaa kuivaa tai rohtunutta ihoa. Voidaan käyttää huuliin, kynsinauhoille ja kaikkialle missä iho tarvitsee pehmentävää erikoishoitoa. Hajustamaton. 15 ml.

Ostin sen messuilta 5 eurolla ja todella olen tähän aivan ihastunut. Poistaa jo syntyneet rohtumat ja viilentää ihanasti repeilleitä huulia.

Kun haluan vain kunnon suojakerroksen esim. pakkaseen, niin laitan perinteistä Vitalista (kelta-punainen peltirasia) tai TBS:n mangotuotetta.

Poissa Tiukunen

• HAIRahtanut
  • She that chooses her own path needs no map.
« Vastaus #6 : 23.01.06 - klo:15:55 »
Mun suosikit on olleet jo ties kuinka monta vuotta Bepanthenin punaraitainen ja Vitalis.  ;)
Hiukset: puolipitkät,tummanruskeat,värjätyt,melko hyväkuntoiset, luonnonkiharat, hennot ja kuivat. 2c-3bFi/ii.

Poissa Tiusku

• HAIRahtanut
« Vastaus #7 : 23.01.06 - klo:16:17 »
Miramet eivät ole ikinä huuliani kosteuttaneet tippaakaan, en ole yhtään hyvää huulirasvaa tältä merkiltä ostanut.

Mä olen jo pidemmän aikaa käyttänyt sitä Miramen punaista huulirasvaa yrittäessäni vieroittaa itseäni jokapäiväisestä huulipunan käytöstä! Eihän se mikään huippurasva ole, mutta tykkäilen, kun siitä tulee hento vaaleanpunainen väri. Labello Rosessa on myös väriä, mutta siitä tulee semmoinen lilaan vivahtava todella kylmä roosan sävy, joka ei minua pue ei sitten yhtään!
Ever tried. Ever failed. No Matter. Try again. Fail again. Fail better. ~Samuel Beckett

Poissa Annika

• HAIRahtanut
« Vastaus #8 : 23.01.06 - klo:16:53 »
Mulla on aina ollut kauheasti ennakkoluuloja Miramea ja Labelloa kohtaan, mutta tällä hetkellä mulla on käytössä Miramen Medilip, sellaisessa valkoisessa hylsyssä ja mintunvihreäntyylinen korkki. Ylitti odotukset ihan 6 - 0.
Kosteuttaa talvipakkasillakin aivan loistavasti ja onkin koko ajan laukussa mukana, hyvä lisättäväksi koulussa kun ei halua purkkimaisesta rasvasta ottaa.
Tuoksu on aika voimakas, sellainen peppermint-purkka, mutta menettelee.

Käytän tuon lisäksi kyllä talvella öisin ihan kosteusvoidetta huulilla ennaltaehkäisynä, etteivät pääse repeämään missään vaiheessa. Menee ihan muutamassa päivässä tosi huonoon kuntoon jos ei mitään laita.
Aamuisin olen laittanut ennen tuonne kylmään lähtöä Hydracolorin Defense-huulirasvaa. Vaikutti musta aluksi liian kevyeltä ja ihan heppoiselta, vaan sävyttävältä rasvalta, mutta nyt on kyllä todella tuntunut suojaavan. SPF siinä 30, että paras auttaa muutoinkin.
Kivan, lämpimän ja vähän oranssihtavan sävyn antaa kanssa huulille.

Himasta löytyy kanssa TBS:n voimakkaantuoksuisia huulivoipurkkeja, suosikki on Shea Karite ja Viinirypäle löytyy myös. Eucerinista en ole koskaan oppinut oikein pitämään, liian kovaa mulle. Tykkään myös että huulilla tuntuu että niissä on jotain.
The greatest battles are fought within oneself.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #9 : 23.01.06 - klo:16:55 »
Mä olen tykännyt kovasti Yves Rocherin huulirasvoista. Oon käyttänyt niitä kaikkia kolmea (olikohan ne aprikoosi=kiiltoa antava, omena=kosteuttava ja manteli=korjaava). Nyt on käytössä tuo omena. Pehmeyttää kivasti huulia, ei maistu millekään, vaikka tuoksu onkin kiva.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Tiizku

• Tukkaguru
« Vastaus #10 : 23.01.06 - klo:17:49 »
Bepanthen on paras.

Poissa Axamit

• Tukkaguru
« Vastaus #11 : 23.01.06 - klo:17:53 »
Yhdyn edelliseen  :D

Poissa Lyx

• Tukkaguru
« Vastaus #12 : 23.01.06 - klo:18:04 »
Punaraita Bepanthen on kestosuosikki, mutta sille on nyt löytynyt haastaja...  ;)
Löysin Tukholmasta Carmex-nimisen huulivoiteen joka on aivan huippu!!! Päihittää jopa punaraidan!  ;)

Poissa Puhina

• HAIRahtanut
« Vastaus #13 : 23.01.06 - klo:19:19 »
Bepanthenia laitan aina kotona ollessa ja yöksi, kyllä se ihan paras on. Taskussa on se body shopin minttupuikko ja olen kyllä tykännyt kovasti. Hyviä on myös dermosilin vaniljapuikko ja eucerin. Itsellä rohtuu huulet jatkuvasti ja lähtee iho irti, eikä näitä kait ikinä kuntoon saakkaan. Ihan turha siis omistaa yhtään huulipunaakaan kun ei sellasia voi käyttää  :-\

Tanya

• Vieras
« Vastaus #14 : 23.01.06 - klo:20:22 »
Bepanthenia laitan aina iltaisin, ja huuleni, jotka talvisin ovat yleensä superkuivat, ovat pysyneet erinomaisessa kunnossa! Olen muuten lukenut, että mallimaailman luottohuulirasva olisi Nuxen huulirasva. Tekisi mieli koittaa, mutta maksaa aika paljon.  :(