Kirjoittaja Aihe: Huulirasvat ja -voiteet  (Luettu 432705 kertaa)

ainokainen

• Vieras
Vs: Huulirasvat ja -voiteet
« Vastaus #1005 : 17.09.12 - klo:13:51 »
Onkos tuossa Blistexin lip brilliancessa jotain glitter tai muita hippusia? Kuulostaa kiinnostavalta, mutta vihaan kaikkia huulijuttuja joissa on jotain kiillehippua koska loppujen lopuksi huulilla (ja muuallakin naamassa) on kasaantuneina ne glitterit.

Ei ole hippuja! Sellaista kiiltelevyyttä tämä kyllä antaa, ja vähän syventää huulten omaa sävyä. Kuvailisin sävyä sanalla vadelmasorbetti. Mutta ei siis mitään glittereitä, ole huoleti. Hyvä tuote, suosittelen!

Minulle tuo huulirasvaärsytys voi iskeä yhdetäkin käyttökerrasta (koettu Lipsmackerin colan makuisen huulirasvan kanssa) ja olenkin luopunut kaikista tuoksuvista ja maistuvista huulirasvoista.

Mulle tuli colanmakuisesta Lip Smackeristä suorastaan allerginen reaktio. Huulet tuntuivat korpuilta, yskitti ja kurkussa pisteli. Paskin huulirasva, mitä olen ikinä kokeillut!  >:(
« Viimeksi muokattu: 17.09.12 - klo:13:54 kirjoittanut ainokainen »

Poissa Jekku

• HAIRahtanut
« Vastaus #1006 : 18.09.12 - klo:16:09 »
Täytyy siis hommata seuraavaksi tuota Lip Brilliancea.  :) Mä en ole saanut Lip Smackereista mitään allergisia reaktioita, mutta ne tuntuu kuivattavan ja KIRVELEVÄN huulilla...  :o Että todellakin varmaan surkeinta huulirasvaa mitä kaupasta saa...

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #1007 : 18.09.12 - klo:19:07 »
^ ja ^^ kiva kuulla, etten ole yksin huonojen Lip Smacker kokemusteni kanssa.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #1008 : 19.09.12 - klo:15:56 »
Mun mielestä Lip Smackerit ovat olleet iha hyviä, mutta niissä on aika ällöt tuoksut - sen takia ovta viime aikoina jääneet pois käytöstä. Natural versio taas maistuu/tuoksuu hieman härskiintyneelle rasvalle  :(

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #1009 : 19.09.12 - klo:23:38 »
Jee, minäkin ostin tuon Lip Brilliancen. :D Eiköhän tuo käsilaukussa tule kulkemaan. Luonnollisempi ja viileämpi sävy kuin Burt's Beesin Red Dahliassa, tosi raikas kyllä.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #1010 : 20.09.12 - klo:20:44 »
Mä jatkan Blistexin Lip Brilliance uutuuden hehkuttamista.  :D Tuoksu on ihana, tekisi mieli maistaa.  :-* Punaa huulia just sopivasti ja puna pysyy hyvin, paremmin kuin esim. labellon vastaavissa.
Mun mielestä tämä ei kuitenkaan kosteuta huulia sen paremmin kuin esim. labellon vastaavatkaan. Kosteuttaa näillä keleillä ja tarpeilla vielä ihan sopivasti. Isoin plussa kyllä tuosta punan luonnollisuudesta, erityisesti pysyvyydestä ja tietenkin tuoksusta.
Tykkään ja jatkan suositteluja!  :)

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #1011 : 22.09.12 - klo:12:35 »
Viimeisin kokeilu: iHerbin paketissa tuli Madre Bees organic Vanilla Lip Balm - ihanaa tavaraa! Paksu kermainen, jopa voimainen koostumus, lyhyt raaka-aineluettelo ja hintaa kokonaiset 33 centtiä... Nyt saatavilla erikoishintaan, suosittelen!

Madre Bees huulirasvat
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #1012 : 25.09.12 - klo:12:20 »
Ostin nyt tuon Nerianan suositteleman Rainbow Rose & Shine -huulirasvan. Hinta-laatusuhde tässä on loistava. Miinusta vähän halvan näköisestä hylsystä. Tuoksuton ja mauton. Liukuu huulille hyvin geelimäisen tuntuisesti, tässä on vähän sama tunne kuin tuossa Lip Brilliancessa eli sellainen "liukuva", mutta vielä enemmän. Mun mielestä tämä ei kuitenkaan tuntunut yhtä kosteuttavalta, vaan tunne huulilla oli jotenkin liian vetinen. En tykännyt myöskään sävystä, joka oli vaalean helmiäinen. Tämä siis toi vähän vaaleaa helmiäishohdetta huulille, mutta ei varsinaisesti sävyä.

Toinen uusi kokeilu on Pirkka Karpalo-huulivoide. Tästä tykkäsin kovasti, sävy on ihanan mansikkamehumainen ja koostumus vähän vahaisempi ja mattaisempi kuin Lip Brilliancessa ja Rose & Shinessa. Hajuton ja mauton. Tämänkään hylsy ei tyylikkyydelllä hurmaa.

Kun näitä kolmea vertailee, voiton vie Lip Brilliance, kakkosena Pirkka ja kolmosena Rainbow.
Täydellisen sävytetyn huulirasvan etsintä jatkuu!

Poissa Maria

• HAIRahtanut
« Vastaus #1013 : 28.09.12 - klo:13:53 »

Mistä noita pirkan karpalo huulirasvoja löytyy kun en ole hesasta k-kaupoista löytänyt vaikka olen etsiny...?

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #1014 : 28.09.12 - klo:14:13 »
^ Citymarketissa ainakin on.  :)

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #1015 : 28.09.12 - klo:21:05 »
Täälläkin yksi Lip Brillianceen ihastunut. Mikä mainio arkituote - harmi, että kosteutustehot eivät ole Blistexin parhaiden huulirasvojen tasoa. Mutta suojaa kyllä huulia ja tuntuu miellyttävältä. Sävy on napakymppi puolihuolimattomaan jokapäiväiseen käyttöön.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Retro

• Vieras
« Vastaus #1016 : 29.09.12 - klo:10:56 »
Mistä noita pirkan karpalo huulirasvoja löytyy kun en ole hesasta k-kaupoista löytänyt vaikka olen etsiny...?
Nuo on tosi usein "piilossa" kosmetiikkaosastolla jossain hyllynpäädyssä tai sitten ihan kassan vieressä.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #1017 : 29.09.12 - klo:14:24 »

Näitä ei tosiaan ihan jokaisessa K-kaupassa ole. En ainakaan muista monessa paikassa näitä nähneeni. Omani ostin Kampin metroaseman isosta K-marketista.

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #1018 : 30.09.12 - klo:12:59 »
Luin tuossa viikolla paperisesta iltalehdesta/iltasanomista kuivan ihon hoitovinkkejä, ja siinä luki että huulille ei kannattaisi käyttää ollenkaan huulirasvaa joka sisältää mentholia siitä syystä että se kuivattaa ihoa entisestään.
Mä olen vähän hämmästynyt, koska yks mun lempparihuulirasvoistani on Blistexin medilip lip balm ja tämä sisältää ainakin tuoksunsa puolesta sitä mentholia.  :D On myös yksi kosteuttavimmista huulirasvoista mun mielestä mitä marketista saa...

Lukiko kukaan muu tätä juttua? Mä luin sen aika kiireesti kun söin samaan aikaan töissä, mutta muistaakseni siinä ei lukenut varsinaisesti mitään perusteluja sille väitteelle. Googlellakaan ei oikein löydy mitään. Häiritsee tuo juttu.  ;D

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #1019 : 30.09.12 - klo:16:33 »
No perusteluja on täälläkin tuotu esiin aina silloin tällöin  :) Menthol, minttu, sitrukset ja monet muut hajusteet ovat kuivattavia ja ärsyttäviä, myös yleisesti allergisoivia, mutta niitä käytetään silti paljon. Niiden aiheuttama kihelmöinti ja mahdollinen turvotus antavat helposti kuvan tehokkaasta tuotteesta, mutta se teho on vahingollinen ja ihon vastustuskykyä alentava.

Lisädataa esim. täällä: Cosmetics Ingredient Dictionary
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii