Kirjoittaja Aihe: Huulirasvat ja -voiteet  (Luettu 433784 kertaa)

Poissa Elsinen

• HAIRahtanut
Vs: Huulirasvat ja -voiteet
« Vastaus #1050 : 23.01.13 - klo:14:43 »
Mistähän tätä paljon kehuttua Carmexia voi ostaa? Jyväskylästä etsitty Sokos, Anttila ja Kick's tuloksetta.

Nyt kun merkin oma mainoskin pyörii telkkarissa, niin luulisi tätä löytyvän edes jostain.

Tulee aika viiveellä, mutta olen tuota parissakin S-marketissa nähnyt. Taitaa tosin myymälöittäin vaihdella valikoima.

Olen entistä vakuuttuneempi Blistex Sensitiven tehoista, ja ostin nyt työpöydälle oman kappaleen. Öitä vasten laitan paksun kerroksen Bepanthenia, mutta sitä en voi pitää mukana, kun se tuubi rikkoutuu/halkeaa. Ärsyttävää!

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #1051 : 23.01.13 - klo:14:55 »
Öitä vasten laitan paksun kerroksen Bepanthenia, mutta sitä en voi pitää mukana, kun se tuubi rikkoutuu/halkeaa. Ärsyttävää!
Toi on niin totta. Itse olen tehnyt niin että laitan mukanakannettavaksi pieneen purkkiin Bepanthenia, esim näitä testeripurkkeja mitä myymälöistä voi saada tai sitten omia tyhjentyneitä sy-voiteita tai purkkihuulirasvoja.

Tarvii muuten vielä täällä hehkuttaa Nuxen purkissa olevaa hunajahuulirasvaa. Laitan sitä aina yöksi ja mulla ei ole rohtunut huulet kertaakaan edes tämän talven aikana! Päiväkäytössä en jostain syystä siitä tykkää mutta yöllä se jotenkin lukitsee kosteuden allensa ja suojaa huulia yön ajan. Huomasin vaan joskus kun oltiin pari päivää reissussa ja käytin pelkkää Bepanthenia niin kyllä pientä rohtumaa ehti tulla, tajusin siinä että syy oli toi Nuxe-vieroitus :D
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #1052 : 08.02.13 - klo:12:26 »
Sitä sanotaan huulirasvaärsytykseksi, luin aiheesta joku aika sitten. Pahin aiheuttaja on risiiniöljy ja sen johdannaiset, incissä esim. ricinus communis jotain. Toinen on mehiläisvaha. Huulirasvaärsytyksen lopettamiseen lääke on puhdistettu vaseliini apteekista, mutta varmasti ruokakaupan vaseliini ajaa saman asian.

Oon nyt sitten todennut jo useemman kerran tän talven aikana, että mulla iHerbin huulirasvat (monenmerkkisiä oon kokeillut) aiheuttaa tuota, jos intoudun rasvailemaan kovin usein. Mulla on taas ollut aivan järkyttävässä kunnossa huulet, nahanriekaleita saa olla nykimässä koko ajan, vaikka kuinka yritän rasvailla huulia ja luojan kiitos hoksasin tulla tätä ketjua lueskelemaan, joten toissa päivänä ostin sittarista tuota vaseliinia ja nyt alkaa oleen huulet paljon paremmassa kunnossa.

Harmittaa vaan nuo iHerbin rasvat, tykkään tosi paljon, kun kauppojen normihuulirasvat aiheuttaa mulle jotain ihmereaktiota kurkkuun, alkaa närästään tai jotain vastaavaa, en edes tiedä mitä se on.
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #1053 : 08.02.13 - klo:12:30 »
^Onko vaseliinikin sitten ihan käypä huulirasva? Olen kuullut että sen kosteutustehot jäisivät pinnallisemmiksi kuin muissa hyvissä huulivoiteissa yleensä. Onko tässä perää vai kannattaako marketin vaseliiniakin huoletta käyttää?
« Viimeksi muokattu: 08.02.13 - klo:12:32 kirjoittanut enna »

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #1054 : 08.02.13 - klo:14:26 »
^ Vaseliini on oman kokemukseni mukaan paras huulirasva. En onneksi tarvitse usein huulirasvaa, mutta silloin kun tarvitsen, niin vaseliinilla saan pehmeät huulet nopeasti. Muista huulirasvoista minulle tulee helposti tuota Jekun mainitsemaa huulirasvaärsytystä, mikä johtaa helposti huulirasvakierteeseen.

Poissa Jenny

• HAIRahtanut
« Vastaus #1055 : 08.02.13 - klo:14:28 »
Olen löytänyt huulilleni parhaan huulivoiteen! Lumenen SOS -huulivoide. Tästä siis kyse. Omat huuleni ovat kuivat ja halkeilevat ja vuotavat talvisin verta, mutta tämä on saanut huuleni sellaiseen kuntoon, että voin jopa huulipunaa välillä käyttää.
sil' on hiukset niin kuin heinäpelto
talven jälkeen huhtikuussa

Poissa verkku

• Haiven
  • *
« Vastaus #1056 : 08.02.13 - klo:14:48 »
Minä ostin apteekista Acon sävyttävän huulirasvan, sävyssä pink. Vaalentaa huulten väriä kivasti nudeksi pinkiksi, mutta kovin hoitavaksi ei voi sanoa. Puikko on aika kuiva joten tätä ei voi käyttää jos on kovin kuivat huulet, kun näkyy kaikki kuivat repaleet :) mutta muuten olen oikein tyytyväinen, hintaa tällä oli 2,50 euroa.

Poissa Jewely

• HAIRahtanut
« Vastaus #1057 : 08.02.13 - klo:18:50 »
Mietin tuota vaseliini-juttua, että eihän vaseliini itsessään oikeastaan kosteuta huulia. Eikös se muodosta huulille kalvon ettei niissä oleva kosteus pääse haihtumaan, eli suojaa huulia. Tietenkin eri tuotteissa voi olla kosteuttaviakin aineita mutta ihan pelkkää vaseliinia jos miettii. Mineraaliöljyjähän ne on. Minulla vitalis toimii noista vaseliinimaisista parhaiten, muuten en vaseliinista tykkää koska se tuntuu liian vetiseltä :D Kokeilin muuten tuota Lumenen sos-voidetta, se oli jännän tuntoista, sellaista ohutta ja imeytyi nopeasti, tuntui rauhoittavan huulia.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #1058 : 08.02.13 - klo:18:52 »
Harmi, jos mehiläisvaha on yleinen ärsyttäjä - sitä kuitenkin mainostetaan niin monessa huulirasvassa...
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #1059 : 10.02.13 - klo:19:25 »
Blistex Sensitive on yllättävän hyvää kamaa! Ostin kokeiluun alkuviikosta, ja hyvin on suojannut huulia näillä pakkasillakin. Tässä on shea- ja kaakaovoita, ja mukavan vahamainen tunne huulilla kestää pitkään. Maksoi ruokakaupassa pari euroa, joten loistava tuote mun makuun.

Ostin tämän ihan sattumalta, kun Sokoksen alelaarissa hinta tälle oli vain 1,90€ ja muistin että täällä joku oli kehunut kyseistä tuotetta. Siis tämähän on ihan helkkarin hyvää!  :o

Tämä on näitä sarjassamme "tuotteet, jotka aina ohitan". Melkein ohitin nytkin, mutta onneksi en ohittanutkaan! Siis tämähän on ihan parasta tavaraa, menee ihan ykköseksi tällä hetkellä kaikista omistamistani huulirasvoista. No Carmexin ykkössijaa on ehkä vaikea horjuttaa, mutta tässä on vahva haastaja.

Ihanan geelimäinen ja huulille hyvin liukuva koostumus. Tuntuu kosteuttavalta, mutta ei imeydy heti huuliin vaan jättää riittävästi suojaavaa kalvoa. Ei tunnu kuitenkaan kököltä eikä kuivalta huulilla, vaan pikemminkin miellyttävän muovisen geelimäiseltä -vaikea selittää.

Tuntuu ihan aidosti kosteuttavan ketjupolttajan riekaloituneita huuliani, eikä tee sitä ikävää temppua minkä liian monet liian kosteuttavat huulirasvat tekevät, eli sitä että huulet alkavat kuoriutua. Eli tässä on sekä kosteutus että suojaus hyvässä tasapainossa. Ei maistu eikä tuoksu miltään.
Loistotuote!

Poissa Jewely

• HAIRahtanut
« Vastaus #1060 : 12.02.13 - klo:17:42 »
^Minäkin ostin tuota eilen kun sitä niin kehuttiin ja halusin simppelin huulirasvan. En todellakaan pettynyt! Tuo on kyllä ihan loistava, kosteuttaa, liukuu huulille, on pehmeä mutta kesti huulilla koko yön! Aamulla oli mielettömän pehmeät  huulet, yleensä käytän yöllä bepanthenia mutta siitä ei ole aamulla jälkeäkään ja huulet on kuivat. Huippuostos kyllä eikä paljoa lompakkoa keventänyt :) Markettien parhaimmistoa ehdottomasti.

Tristy

• Vieras
« Vastaus #1061 : 12.02.13 - klo:19:04 »
Tuli tehtyä hutiostos huulirasvahyllyllä. Ostin Blistexin Lip relief creamin, kun se vaikutti jotenkin vakuuttavalta rohtuneille huulille, mutta muutaman viikon käytön jälkeen huulet alkoi olla koko ajan vaan kauheammassa kunnossa. Pari viime päivää on nyt menty vaseliinin turvin, niin näyttää jo huomattavasti paremmalta. Lisäksi tympi tuossa Blistexissä se, että huulet jäi ihan valkoisiksi voiteesta.

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #1062 : 12.02.13 - klo:19:15 »
^Mä ostin kuukausi tai pari sitten sen samaisen huulivoiteen ja olihan se aika pettymys. Viileä tunnehan siitä tulee ja tuoksu on ihanan raikas mutta ei siitä oikein mihinkään ollut. Olisi vissiin tänne pitänyt tulla siitä avautumaan niin olisit säkin siltä välttynyt. :D

Poissa Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #1063 : 12.02.13 - klo:19:17 »
^ Mä käytän tota Blistexin Lip Reliefiä lähinnä rohtuneiden huulien alkuhoitoon, koska se viilentävä tunne on niin kiva. Toinen käyttö sillä on nuhanenän hoidossa, jälleen sen viilentävyyden ja nenää availevan tuoksun takia. Mutta taidanpa pitää Bepanthenin tiukasti tuossa rinnalla, kun täällä on tuollaisia kokemuksia Blistexistä.
Vyötärö-alaselkämitassa.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

Tristy

• Vieras
« Vastaus #1064 : 12.02.13 - klo:19:33 »
^^ :D Avautuminen kannattaa.

Viilentävä tunne oli tosiaan ihan ok, mutta siihen se sitten vähän jäikin. Blistexin Medilipistä olen ihan tykännyt ja sekin taisi olla vähän viilentävä, joten sitä jatkossa, jos jotain puikkoja hankin.