Kirjoittaja Aihe: Huulirasvat ja -voiteet  (Luettu 401513 kertaa)

Poissa Tunturikarpalo

• HAIRahtanut
Vs: Huulirasvat ja -voiteet
« Vastaus #1080 : 22.05.13 - klo:23:59 »
Tykkään käyttää värillisiä huulirasvoja, koska ne ei tunnu eikä maistu huulipunalle ja niiden kanssa en näytä pelleltä. Ostin Blistexin värillisen huulirasvan ja se oli vikaostos. Se on koostumukseltaan ja maultaan ihan kuin huulipunaa ja siinä olevat pienet glitterit tuntuu karkealta huulissa. En tykännyt, enkä suosittele... tai suosittelen vain niille, joita huulipuna ei häiritse.

Minäkään en oikein tykkää tästä huulirasvasta, se ei todellakaan tunnu huulirasvalta huulissa ja mulla se tekee huulista jotenkin tosi kuivatkin vielä. Ihanan tuoksuista se kyllä on.

1a F ii

Poissa Elsinen

• HAIRahtanut
« Vastaus #1081 : 23.05.13 - klo:08:32 »
Osaisiko joku vinkata aurinkokertoimellista superkosteuttavaa huulirasvaa kesäkäyttöön? Käytän tällä hetkellä ainoastaan Blistex Sensitiveä, mutta sen ainoa vika on spf:n puute. Olen menossa Tallinnaan lauantaina, joten "taxfreestä" voisin jonkun selektiivisenkin merkin raaskia ostaa.

Jeanies

• Vieras
« Vastaus #1082 : 23.05.13 - klo:12:54 »
Osaisiko joku vinkata aurinkokertoimellista superkosteuttavaa huulirasvaa kesäkäyttöön? Käytän tällä hetkellä ainoastaan Blistex Sensitiveä, mutta sen ainoa vika on spf:n puute. Olen menossa Tallinnaan lauantaina, joten "taxfreestä" voisin jonkun selektiivisenkin merkin raaskia ostaa.

Voin lämpimästi suositella tätä Aloe Vera huulirasvaa :),
http://www.foreverliving.fi/shop/bodycare/lips-1-st

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #1083 : 23.05.13 - klo:15:41 »

Jep, tuossa on hyvä tuoksu ja INCI  :) Harmi, että suojakertointa ei ole ilmoitettu. Jätän ostamatta tuotteet, jossa ei sitä lue..

Esim. Blistexin siinä punaisessa värillisessä huulirasvassa (joka tuoksuu ihanalle..), on SPF 15. Saa mennä tämän kesän, kun on kuitenkin suurin noista markettikertoimista lukuunottamatta SPF 30 huulirasvoja.
En sitten tiedä, kuinka paljon tuota voidetta pitää laittaa, että suojakertoin toteutuu.

Poissa Jewely

• HAIRahtanut
« Vastaus #1084 : 23.05.13 - klo:17:23 »
^Tosiaan useissa Blistexin huulirasvoissa näkyi olevan suojakertoimet kun kaupassa tutkailin, mutta mäki mietin että miten paljon ja usein sitä rasvaa sitten pitää laittaa..  Ostin muutama kesä sitten Labellon aurinkosuojahuulirasvan niin se on täysin käyttökelvotonta kamaa, tekee huulista ihan valkoiset, kökköiset ja raitaiset  :(

Jeanies

• Vieras
« Vastaus #1085 : 23.05.13 - klo:22:05 »

Jep, tuossa on hyvä tuoksu ja INCI  :) Harmi, että suojakertointa ei ole ilmoitettu. Jätän ostamatta tuotteet, jossa ei sitä lue..

Aloe Verassa itsessään on suojakerroin 10, jäipäs nyt itseäkin mietityttää. Taidanpa ottaa tarkemmin selvää :).
« Viimeksi muokattu: 24.05.13 - klo:12:53 kirjoittanut Jeanies »

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #1086 : 24.05.13 - klo:11:38 »
^Tosiaan useissa Blistexin huulirasvoissa näkyi olevan suojakertoimet kun kaupassa tutkailin, mutta mäki mietin että miten paljon ja usein sitä rasvaa sitten pitää laittaa..  Ostin muutama kesä sitten Labellon aurinkosuojahuulirasvan niin se on täysin käyttökelvotonta kamaa, tekee huulista ihan valkoiset, kökköiset ja raitaiset  :(

Mulla on tuo sama Labellon huulirasva SK30, mutta huulista tulee ihan siedettävän näköiset siten, että ottaa sormella sitä rasvaa ja levittää ohuen kerroksen huuliin. Ei tule valkoisia siten eikä mene ihan hukkaan tuo ostos. Mutta koitin laittaa suoraan puikosta huulille ja taisin vedellä pari kerrostakin, aika kamalat tuli.

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #1087 : 24.05.13 - klo:17:07 »

Aloe Verassa itsessään on suojakerroin 10, jäipäs nyt itseäkin mietityttää. Taidanpa ottaa tarkemmin selvää :).

Onko sinulla jotain viitteitä tuohon aloe veran suojakertoimeen? Olisin kiinnostunutlukemaan aiheesta lisä, jos tästä löytyisi jotain luotettavia lähteitä. Pikaisella googlaamisella löysin vain tiedon, että aloe vera heijastaisi jopa 20 prosenttia auringonsäteistä. Se ei kyllä ole vielä lähelläkään kymmenen suojakerrointa.

Jeanies

• Vieras
« Vastaus #1088 : 24.05.13 - klo:17:25 »

Onko sinulla jotain viitteitä tuohon aloe veran suojakertoimeen? Olisin kiinnostunutlukemaan aiheesta lisä, jos tästä löytyisi jotain luotettavia lähteitä. Pikaisella googlaamisella löysin vain tiedon, että aloe vera heijastaisi jopa 20 prosenttia auringonsäteistä. Se ei kyllä ole vielä lähelläkään kymmenen suojakerrointa.

Selvitän tätä juurikin lisää, itse olen Foreverin edustaja, siksi minuakin asia kiinnostaa ja aion ottaa selvää asiasta :). Tulen kertomaan lisää kun saan vastauksia :).

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #1089 : 24.05.13 - klo:20:47 »
^ Jään mielenkiinnolla odottamaan, mitä tästä selviää.

Unohtui tuosta edellisestä viestistäni, että löytämäni sivu ei antanut mitään tietoa siitä, että  mitä aallonpituuksia Aloe Vera heijastaa, vai heijastaako kaikkia aallonpituuksia samalla lailla, joten sen nettisivun perusteella ei pysty päättelemään yhtään mitään AV:n tehosta auringon UV-säteilyä vastaan.

Poissa Monty

• HAIRahtanut
« Vastaus #1090 : 27.05.13 - klo:13:14 »
Mulla on ollut nyt useita viikkona huulet ihan rohtuneina ja ärtyneinä (lieneekö jotain vuodenajasta riippuvaa vai mikä lie allergia/ärsytys), ja Ardenin 8h voidekaan ei auttanut, eikä erilaiset huulirasvatkaan (Aco, medilip, joku muukin kosteuttava sekä kookosöljy)... Ostin bloggari Virven (Ostolakossa) blogisuosituksesta Biothermin Beurre de Leverin ja tämä tuntuu toistaiseksi parhaiten auttavan ainakin viikonlopun yli- kokemuksella. Josko loppuisi riekaleiden roikkuminen... (tänään vasta pääsin kuorimaan huulet pitkästä aikaa, ei voinut viime viikolla kuvitellakaan kun huulet oli niin kipeät..)

hintaa pötköllä oli n. 13 ekeä.
Suosikit: XZ Niittyvilla hoitis, Body Shop Aloe vera putsari & voiteet, Paula's Choice BHA:t

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #1091 : 28.05.13 - klo:01:28 »
^Miulla on huulet kuivanu nyt viime aikoina ihan älyttömästi  0_0 En ole tietääkseni allerginen millekään (paitsi mansikoille isona määränä, nousee kuume  ;D ), joten mistähän voisi moinen johtua.
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Jeanies

• Vieras
« Vastaus #1092 : 29.05.13 - klo:22:39 »

Selvitän tätä juurikin lisää, itse olen Foreverin edustaja, siksi minuakin asia kiinnostaa ja aion ottaa selvää asiasta :). Tulen kertomaan lisää kun saan vastauksia :).

Asia tutkinnan alla, itse löysin myös nettiä kaivellessa viitteitä aloe veran suodattavan 20% auringonsäteistä, mitä se sitten tekee suojakertoimena? Ja suojaus perustuu käsittääkseni luonnolliseen aurinkosuojaan. Sivustoja:

http://www.ehow.com/list_7292040_natural-alternatives-sunscreen.html#page=4
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3263051/#!po=52.0513

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #1093 : 30.05.13 - klo:22:30 »
^Kiitos linkeistä. Tuon ylemmän linkin löysin minäkin kun pikaisesti etsin tietoja ennen tuota ensimäistä viestiäni. Ptää käydä tutustumassa tarkemmin tuohon jälkimmäiseen linkkiin. 20 % suodatus ei tarkoita kovin suurta suojakerrointa, oli kyseessä sitten luonnollinen tai keinotekoinen suoja. SPF15 suodattaa 92 % ja SPF30 97 % UVB-säteistä.

Tämä menee ehkä enemmän aurinkosuojat-ketjun alle. Modet voi varmaan siirtää keskustelun tarvittaessa sinne.   
« Viimeksi muokattu: 30.05.13 - klo:22:32 kirjoittanut Painted Lady »

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #1094 : 22.06.13 - klo:18:30 »
Olen tykästynyt kovasti Sierra Bees (aiemmin Madre Bees) huulirasvoihin. Näitä saa tällä hetkellä edullisesti Iherbistä, kokeiluhintaan. Olen tilannut ja kokeillut näitä eri makuvaihtoehdoissa, ja suosikkeja ovat Vanilla ja Honey. Cocoa on myös hyvä, mutta Neutral ja Strawberry eivät olleet niin hoitavia.
Suosittelen, hintaa nyt kaupanpäällisena 0 $!

Sierra Bees
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii