Kirjoittaja Aihe: Huulirasvat ja -voiteet  (Luettu 406151 kertaa)

Poissa Lätkä

• Haiven
  • *
Vs: Huulirasvat ja -voiteet
« Vastaus #1125 : 26.02.14 - klo:18:50 »
Viimeisimpiä kokeiluja:

Nivea Lip Butter Original: "Perus-Nivea"-kamaa, ei mikään huipputuote mutta toisaalta ei täysi susikaan. Ihan ok jos huulet eivät ole kovin huonossa kunnossa mutta ei toimi pahasti rohtuneilla huulilla. Kuten joku jo mainitsikin saman sarjan eri version kohdalla, jää ikävästi valkoisiksi paakuiksi rohtuneisiin ja kuiviin kohtiin. Plussaa hajusteettomuudesta ja miinusta epähygieenisestä purkkimuodosta.

Lavera Basis Sensitive: Koostumukseltaan aika kova puikko. Kosteustehot rittävät näin lauhalla säällä ja varmasti kesäkäyttöön oikein hyvä. Plussaa hajusteettomuuden ja puikkomuodon lisäksi myös hinnasta, Prismassa maksoi noin 3 euroa. Pesee Labellot yms. mennen tullen.

Himalaya Herbals Cocoa Butter Lip Balm: Tämä tarttui mukaan Prismasta lähinnä mielenkiinnosta vertaillakseni yhteen suosikkituotteeseeni ja täälläkin kovasti kehuttuun The Body Shopin kaakaovoipuikkoon. Koostumus on kovempi kuin TBS:n vastaavassa. Jättää aluksi huulet hieman vaaleiksi mutta väri haihtuu aika pian. Itse tuote kyllä pysyy huulilla pitkään eikä tarvitse lisäillä koko ajan. Ainakin minulla toimii, pitää huulet kunnossa eikä kuivata.Tuoksu TBS:n puikkoa miedompi. Nousee kyllä suosikiksi, hinta vain noin kolmannes TBS:iin verrattuna. Harvoja hajustettuja tuoteita, joita pystyn käyttämään.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #1126 : 21.03.14 - klo:09:33 »
Johan pomppas, nyt löytyi varsinainen helmi!

Mähän oon sävytettyjen huulirasvojen -ja ylipäänsäkin huulirasvojen- suurkuluttaja. Erityisesti The Täydellisen Sävytetyn huulirasvan etsintä on mulle lähes elämäntehtävä. Kokeilen lähes kaikki uudet markkinoille tulevat tuotteet.

Nyt löytyi ihan puskasta rytinällä top viiteen kirivä tuote:

Yver Rocherin vadelmahuulirasva. Aivan ihana! Antaa todella mehukasta, kirkkaan punaiseen vivahtavaa väriä huulille, ei liikaa eikä liian vähän vaan just sopivasti. Ei jää tahmeaksi huulille, ei myöskään tunnu liian kovalta tai vahamaiselta vaan äärimmäisen pehmeältä huulilla. Tuntuu ihan aidosti kosteuttavan, ei tarvitse lisäillä yhtä mittaa. Vahva suositus!

Jos jotakuta kiinnostaa, mitkä mun aiemmat suosikit ovat olleet, niin tässä mun top viisikko (ei välttämättä tässä järjestyksessä):
1) Elisabeth Arden Cream Lip Protectant Stick Sheer Tint (erityisesti sävy Berry)
2) Carmex Moisture Plus Ultra Hydrating Tinted Lip Balm (erityisesti sävy Berry Tint)
3) Yves Rocher Raspberry Scented Lip Balm  
4) Flormar Lip Care Strawberry
5) Christian Dior Rouge Serum (tästä löytyy monta suosikkisävyä, mutta hinnan takia en yleensä raaski ostaa...)

Olisi mielenkiintoista kuulla, mitkä ovat omat suosikkinne sävytetyissä huulirasvoissa?

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #1127 : 21.03.14 - klo:19:23 »
^
Tämänhetkinen tilasto:
1) Ehdoton ykkönen: Burt's Bees Tinted Lip Balm - poikkeus sävyttävissä, sillä siinä ei ole minkäänlaista hajua tai makua  :D Väriä tulee myös sopivasti ja voide on hoitava (ei mineraaliöljyäkään). Hinnakas puikkorasvaksi.
2) Nivea Vitamin Swirl. Tässäkään ei vahvaa makua tai hajua, mutta jonkin verran kuitenkin. Edullinen.
3) LipSmacker Coke tai Cherry Coke. Näissä makua löytyy, mutta niitä jotenkin sietää. Coke on sävyltään ruskeaa, mutta sillä saa aavistuksen väriä huuliin - Cherry Coke on punainen sävyttävä.

Rakastan sävyttäviä huulirasvoja, mutta niissä on aivan liian usein ällöttävä tekoesanssi makuna - yleensä äitelä mansikka  :-X

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #1128 : 29.03.14 - klo:00:27 »
Mun huulet eivät koskaan ole kivan siloiset ja tasaiset, vaan ne tuntuvat aina kuivilta. Tietenkin varovaisen (ja onnistuneen) kuorinnan jälkeen huulet tuntuvat hyviltä, mutta se tunne katoaa hyvinkin nopeasti. Pyrin juomaan melkoisen paljon vettä, eli kyse ei varmaan ole sisäisestä kuivuudesta.

Minkälaista huulivoidetta mun kannattaisi käyttää? Esimerkiksi kookosöljy ei pelkilteen auta eikä esimerkiksi minun aikaisemmin mainitsemani Weledan huulirasvakaan auta merkittävästi. Tilanne on mun mielestä ollut tällainen aina, enkä koskaan muista että mulla olisi ollut erityisen siloiset huulet. Huulien kunto ei siis ole varsinaisesti mikään huono eli ei ole pahassa kunnossa, mutta lievästi rohtuneen tuntuiset melkein koko ajan.

Olen yrittänyt myös olla ilman huulirasvaa tai käyttää esim. Aqualan L huulirasvana, mutta eipä eroa muusta juurikaan. Korjaantuisikohan asia tosiaan jollain huulirasvalla vai onko tämän takana jokin muu?

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1129 : 29.03.14 - klo:00:54 »
^ On varmaankin mahdotonta tietää, mikä sen takana on, muuten kuin kokeilemalla. Voisi kuvitella että ainakin riittävä tarpeellisten rasvojen ja sinkin yms saanti on tärkeää, mutta jos tiedät jo olevasi hyvällä ruokavaliolla, niin sitten ehkä apua voisi vielä hakea huulivoiteista.

Minulle suurin osa huulivoiteista on täysin hyödyttömiä tai sopimattomia - kokeiltu on vuosien varrella varmaankin jokainen markettimerkki, apteekista ainakin Aco, Bepanthol, Bevita, Eucerin, Vichy, LRP, Uriage, Sebamed, Favora ja paksu Bepanthen, luontaisemmalta puolelta monen monta Laveraa, Weleda, Aubrey Organics, Urtekram ja Burt's Bees, ja sitten vielä ainakin Munken's Bisalva sekä Lushin Lip Service. Mitkään muut kuin Munken's Bisalva ja Lushin Lip Service eivät ole toimineet pitkällä aikavälillä, useimmiten ärsytyksen ja pahenevan kuivumisen takia. Lip Service toimii mulla kosteuttavana - se tuntuu kunnolla imeytyvän ja tekevän huulista sileät, eli juuri sen mitä itsekin olen viime aikoina toivonut. Munken's Bisalva taas on parafiinipohjainen, suojaava voide, joka toimii mulla juuri siinä tarkoituksessa - suojaa kohtuukuntoisia huulia kuivumasta enempää. Niin ja joo, olen välillä käyttänyt pahemmin ärsyyntyneille huulille myös Eucerinin parafiinipohjaista Aquaphor-voidetta (en tiedä, sopisiko sitä varsinaisesti huulille laittaa), joka on toiminut hyvin ehjän pinnan saamisessa. Mutta joku tietty pärjää millä tahansa tai on löytänyt suosikkinsa noiden mulle sopimattomien joukosta. Se, mitä iho tarvitsee tai mistä ärsytystä tulee, on tietty jonkin verran yksilöllistä.

Mullakaan huulet eivät enää nykyisen ole älyttömyyksiin asti rohtuneet, siitä pääsin eroon lopettamalla ärsyttävien huulivoiteiden käytön. Olen myös kokeillut olla kokonaan ilman, mutta ei se ainakaan sillä metodilla tämän paremmaksi mene, joten sopivat huulivoiteet ja kunnollinen ravinto ovat varmastikin tarpeen, jos kunnolla hoidetut huulet haluaa.
1cFii, oma väri.

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #1130 : 29.03.14 - klo:10:55 »
evergreeniltä saa kyllä vastauksen ongelmaan kuin ongelmaan täällä ihonhoitopuolella ;D :ts

"Hyvä" kuulla että muutkaan eivät pääse siihen täydellisten huulien kuntoon vaikka yrittäisi. Ehkä se huulien kuivuus kulkee mulla siinä samassa kuin muunkin ihon kuivuus.. Asiastahan ei välttämättä ole mulle sinänsä haittaa, koska en muutenkaan käytä huulipunia tmv. Erästä sävyttävää huulirasvaa kyllä käyttäisin ja olen käyttänytkin, mutta useinmiten se on vain jäänyt ikävästi kuiviin kohtiin kiinni, eikä ole näyttänyt hyvältä. Tosin ihan testiksi laitoin sitä juuri nyt, ja ainakin ensituntuma on parempi kuin joskus aikaisemmin (kookosöljy alla)!

Tuosta ruokavaliopuolesta, niin tosiaan sitä sinkkiä syön ja rasvojenkin määrä on ollut nousussa. Saa nähdä tuleeko pidemmällä aikavälillä mitenkään selkeää muutosta. Pitänee kuitenkin yrittää etsiä varmaan joku mahdollisimman kosteuttava huulirasva, tai ainakin näin kesää ja kevättä myöten joku auringoltakin suojaava. Mutta kun huulirasvojakin on niiiin paljon.. ;D Tuo Munken's Bisalva kuulostaa kyllä hyvälle noin muuten, vaikkei menisikään noista mun edellämainitsemista vaatimuksista?

Vaikka pieni ongelmahan tämä on! Etenkin verrattuna johonkin kasvojen kuivuuteen, joten en ole edes kiinnittänyt huuliin kovin paljoa huomiota.

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #1131 : 29.03.14 - klo:12:06 »
^ Oletko sattunut testaamaan vielä ihan pelkkää vaseliinia? En enää muista milloin varsinaisesti siirryin vaseliiniin huulirasvan suhteen, mutta pitkän ajan olen tuota pelkästään käyttänyt ja se on ollutkin ehdottomasti paras vaihtoehto kaikkiin niihin aiempiin huulirasvoihin verrattuna. Vaseliiniahan suositellaan myös jos kokee saavansa varsinaisista huulirasvoista ärsytysoireita. Itsestäkin tuntui aiemmin, että aina tietyn ajan päästä sillä hetkellä käytössä ollut huulirasva loppui auttamasta ja tuntui enemmänkin vain ärsyttävän huulten ihoa.

Tällä hetkellä käytössäni on Yliopiston Apteekin oma pikkuinen Professorin vaseliinituubi, mutta ruokakaupoistahan löytää vaseliinia sellaisessa ihanassa keltaisessa retrometallipurkissa ja nimeltään Klover Vaseline. Itse siis suosin jompaakumpaa noista kahdesta, koska niissä inci sisältää vain ainesosan petrolatum (jos muistan siis tuon metallipurkkivaseliininkin suhteen oikein). Esimerkiksi Vitalis sisältää mahdollisia ihoärsytystä aiheuttavia raaka-aineita, joten sitä en sen takia käytä.

Itse ainakin tykkään vaseliinissa siitä, että se jättää mukavan suojapinnan huulille ja pitää huulet pehmeän tuntuisina. Toki varmasti tehokkaampiakin tuotteita  löytyy, mutta tämä sopii minulle eikä huulenikaan ärsyynny tuotteen käytöstä. Tämä myös sopii ohuelti laitettuna hyvin kuivemman huulipunan alle auttamaan huulten pysymistä pehmeinä sekä toki vaseliinia voi aina töpötellä myös huulipunan päällekin. Minusta vähän tuntuukin, että vaseliini on minulle sellainen tuote, jota ilman en enää pärjäisi. :D

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #1132 : 29.03.14 - klo:12:14 »
Vaseliinia monet on suositellut milloin missäkin ketjussa ihan yleisestikin huulille, mutta jostain syystä mä en ole saanut aikaiseksi kokeiltua. Jotenkin mulla on ollut nimenomaan se kalvomainen käsitys vaseliinista, ettei se oikeasti auttaisi mitään. Toisaalta, koska niin monet sitä onnistuneesti käyttävät, on sen sovittava ainakin jonkinlaiseen tarpeeseen. :D

Seuraavaksi ostoslistalla voisi hyvinkin olla tuo vaseliini, se kun on niin helposti saatavilla muutenkin. Kiitos vinkistä :)

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1133 : 29.03.14 - klo:15:53 »
^ Ihan oikeahan se kalvomainen käsitys onkin. Sen takia valkovaseliinia juuri suositellaan ärtyneille huulille, kun se estää kosteuden haihtumista, mutta ei imeydy (eikä sisällä ärsyttimiä), joten sen ei pitäisi ärsyttää huulia. Parafiinivoiteet toimivat samaan tapaan. Mutta se on sitten ihan totta, että ne eivät varsinaisesti kosteuta. Ne vain muodostavat suojakalvon, niin että ajan myötä huulet pitäisivät kiinni siitä omasta, sisältä päin tulevasta kosteudesta.

Mutta... En tiedä onko tämä jokin älytön harha, vai voiko se olla todellista, mutta mulle itselleni vaseliinikaan ei tunnu sopivan. Parafiinivoiteet ovat olleet huulille oikein hyviä, mutta vaseliini ei vaan tunnu ollenkaan yhtä hyvältä. Se Munken's Bisalva onkin kai vähän mun vastine vaseliinille, joskaan eihän se yhtä neutraalia ole, kun ainesosia on kuitenkin useampi. Inci on tällainen: paraffinum liquidum, cera flava, olea europaea, eugenia caryophyllus, propolis cera, riboflavin. Eli parafiinia, mehiläisvahaa, oliiviöljyä, propolista, B2-vitamiinia, ja välissä jotain kasviuutetta jota en jaksa etsiä... Omat miljoona puikkoani olen ostanut Sokokselta hintaan reilut 2 e / kpl.
1cFii, oma väri.

Poissa Puf

• HAIRahtanut
« Vastaus #1134 : 30.03.14 - klo:16:08 »
Tilasin iHerbistä Sierra Bees Vanilla -huulivoiteen ja oon ihan yllättyny siitä miten hyvä se on! Aiemmin kokeilemani mineraaliöljyttömät huulirasvat ovat kadonneet huulilta hetkessä, vaikka haluan huulirasvan pysyvän huulilla pitkään. Oon yleensä käyttänyt yöllä huulille Vitalis-voidetta, mutta sen lisäksi Sierra Bees on ollut ainoa, joka on pitänyt huulet kosteutetun tuntuisina aamuun asti. Normaalikäytössä on Rainbow Classic -huulivoide, joka on tosi edullista ja tuoksuu ihanasti vanilliinisokerille :D Sierra Bees ei tuoksu ihan niin kivalle, mutta ajattelin seuraavaksi kokeilla siitä hajusteetonta versiota. Ainakin yökäytössä tuo tulee varmaan korvaamaan Vitaliksen, mutta muuten aion käyttää toistaiseksi sekä Rainbowta että Sierra Beesia. 

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #1135 : 04.04.14 - klo:15:08 »
Normaalikäytössä on Rainbow Classic -huulivoide, joka on tosi edullista ja tuoksuu ihanasti vanilliinisokerille :D Sierra Bees ei tuoksu ihan niin kivalle, mutta ajattelin seuraavaksi kokeilla siitä hajusteetonta versiota. Ainakin yökäytössä tuo tulee varmaan korvaamaan Vitaliksen, mutta muuten aion käyttää toistaiseksi sekä Rainbowta että Sierra Beesia. 

Ostin myös tuon Rainbow Classic-huulivoiteen. Pakkauksessa oli 2 huulirasvaa. Tuoksu oli ihana, juuri tuollainen vanilliinisokeri. Tästä olen tykännyt, tämä rasva pysyy huulilla eikä katoa heti. Tykkään vaniljan tuoksusta ihovoiteissa muutenkin.

Aika erikoista, mutta tuo Vitalis auttaa huulten ihoon jotka ovat niin kuivat välillä, että ihoa alkaa kuoriutumaan röpelöinä rumasti. Siihen auttaa se, että laittaa norm. huulirasvaa ja päälle Vitalista.

Poissa Jenny

• HAIRahtanut
« Vastaus #1136 : 05.04.14 - klo:10:41 »
Aiheuttaako Vitalis muilla migreeniä? Itse en voi käyttää sitä, kun heti ihan järkyttävä migreeni iskee.
sil' on hiukset niin kuin heinäpelto
talven jälkeen huhtikuussa

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #1137 : 06.04.14 - klo:15:19 »
Mä olen ihan rakastunut Vaseline Pink Bubbly -huulirasvaan. Tuo on pakattu tosi söpöön musta-pinkkiin peltirasiaan, voide on väriltäänkin vaaleanpunaista ja tuoksuu aivan herkulliselta. Mä en oikein osaa kuvailla tuota tuoksua, mutta se on sellainen kirpeän makea. Lisäksi voide (mineraaliöljyä pääosin) tuntuu hyvältä huulilla.

Olen käyttänyt tätä vasta vähän aikaa, ja mulla on samaan aikaan käytössä muutama muukin huulirasva, joten kosteutustehoista en osaa vielä sen enempää sanoa. Huulet mulla on olleet kyllä hyvässä kunnossa, mutta niin ne olivat jo ennen tätä tuotettakin. Mutta se tuoksu. <3 Enpä olekaan tainnut ennen kokea näin suuria tunteita huulirasvaa kohtaan. :D
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #1138 : 06.04.14 - klo:15:53 »
^Jättääkö tuo huulille sävyä? Mistä tuota saa ostettua?

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #1139 : 06.04.14 - klo:17:41 »
^ Ei jätä mitään sävyä, tai ainakaan niin voimakasta, että mä huomaisin. Sain tuon purnukan lahjaksi, joten en tiedä missä tuota Suomessa myytäisi. Ebaysta nyt ainakin näytti löytyvän. :)

Edit. Hintaseurannan mukaan Kärkkäisellä ainakin myytäisi, joten löytyisiköhän tuota ihan perustavarataloistakin?
« Viimeksi muokattu: 06.04.14 - klo:17:44 kirjoittanut Jenje »
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397