Kirjoittaja Aihe: Huulirasvat ja -voiteet  (Luettu 432856 kertaa)

Poissa enna

• Tukkaguru
Vs: Huulirasvat ja -voiteet
« Vastaus #1140 : 25.04.14 - klo:10:06 »
En tiedä, onko mukana nyt jotain placebo-vaikutusta, mutta sain viimein tällä viikolla ostettua vaseliinia ja se on tuntunut auttavan. Varsinkin kun illalla laittaa rasvaa ja päälle vaseliinia, huulet tuntuvat aamulla paljon pehmeämmiltä ja kokonaisuudessaan erilaiselta kuin mihin on tottunut. Tällä hetkellä huulien pinta on ehjä ja tasainen - joskaan ei ihan sileä :)

Poissa Tuikkuli

• Tukkaguru
« Vastaus #1141 : 03.05.14 - klo:22:25 »
Mun uudeksi huulirasvasuosikiksi on noussut Naked! Lisätietoa esim. täällä: https://www.hyvinvoinnin.fi/naked-lips

Mulla on kaksi puikkoa, Tuoksuton ja Tyrni. Oon ostanut Ruohonjuuresta ja tuolta Hyvinvoinnin tavaratalosta, hinta vitosen paikkeilla. Tyrnissä on kiva appelsiinin tuoksu. Ainekset noissa näyttää tosi hyviltä ja 99 % luvataan olevan luomua. Mua miellyttää erityisesti se, ettei noissa ole mineraaliöljyä tai risiiniöljyä. Mun huulilla Ricinus Communis Oil ei toimi, vaan tuntuu, että huulirasvaa pitää lisäillä kaiken aikaa ja sittenkin se vain pahentaa tilannetta ja tekee huulista röpelöiset. Ainakaan tuo Tyrni-versio ei myöskään kutita tai kurista kurkkua niin kuin jotkut hajustetut huulirasvat.

Voin suositella! :ts

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1142 : 04.05.14 - klo:02:14 »
^ Olin aikeissa sanoa samaa. Ostin Nakedin Tyrni-version sillä perusteella, että se ei sisällä risiiniöljyä, kaakaovoita, sheavoita, candelillavahaa tai piparminttua yms ärsyttävää. Mulla risiiniyhdisteet aiheuttavat pahaa ärsytystä ja ekseemaa, eli useimmat huulivoiteet vain kuivattavat enemmän. Myös kaakao- ja sheavoi sekä candelillavaha ärsyttävät ja kuivattavat, joten kelvollisia huulirasvoja ei yleensä juuri löydy. Vähän mietin myös tuon Tyrnin sisältämän appelsiiniöljyn kohdalla, mutta tiesin sentään sietäväni sitä paremmin kuin sitruunaa, piparminttua, teepuuöljyä jne. Fiksuinta olisi tietty ollut valita se Natural, mutta Tyrni tuoksui niin kivalta että turhamaisuus vei voiton. Ja hyvää on ollut! Harmillisen kallista tosin.

Edit. No joo, alkuhuuman haihduttua pääsi taas toteamaan, että ei se nyt niin hääviä ollutkaan. Olen jo palannut Munken's Bisalvaan, ei ole vielä sen voittanutta. Mulle mineraaliöljypohjaiset huulirasvat ovat ylivoimaisia.
« Viimeksi muokattu: 04.06.14 - klo:16:21 kirjoittanut evergreen »
1cFii, oma väri.

Poissa Tuikkuli

• Tukkaguru
« Vastaus #1143 : 04.05.14 - klo:21:39 »
Kannattaa muuten rohkeasti kokeilla sitä Naturaliakin! Se ei ole yhtään tympeä niin kuin jotkut tuoksuttomat, vaan jotenkin raikas ja tosi hyvä. Tykkään siitä tällä hetkellä ehkä jopa enemmän kuin Tyrnistä, kun tuoksutonta on helppo laittaa milloin vain ja vaikka yöksi eikä ärsytä. Mä en ole ymmärtänyt kauhistella hintaa, koska olen usein ostanut paljon kalliimpiakin (ja huonompia) huulirasvoja. :D

P.S. Juuri huomasin, että sisäänkirjautuneena Hyvinvoinnin Tavaratalossa hinta on nyt 3,95 € ja siellähän on tarjolla myös ilmaiset postarit. ;)
« Viimeksi muokattu: 04.05.14 - klo:21:40 kirjoittanut Tuikkuli »

Poissa Jewely

• HAIRahtanut
« Vastaus #1144 : 22.05.14 - klo:21:28 »
Maybelline Baby Lipsit tulee VIHDOIN Suomeen!! Tosin vasta elokuussa mutta silti, ostan varmaan ne kaikki heti :D

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1145 : 22.05.14 - klo:22:09 »
^ Mä olin aika pettynyt, kun Maybellinen Color Whisperit eivät tulleet Suomeen, mutta onneksi nuo sentään tulevat. Tarkistin Baby Lipsien ainesosat, ja niissäkään ei ole risiiniöljyä tai sen yhdisteitä, kuten ei (ainakaan useimmissa) muissakaan Maybellinen nykyisissä huulituotteissa, toisin kuin lähes kaikkien muiden merkkien huulivoitessa, -kiilloissa ja -punissa. Kiva että on sentään jotain, mitä voi käyttää ilman karmeaa huulten kuivumista... Löysin juuri jonkin aikaa sitten ensimmäisen kelvollisen punan pitkään aikaan Maybellinen Color Sensationaleista, ja Baby Lipsien incit näyttävät menevän samoilla linjoilla, jei! Harmi etteivät tule kauppoihin kesäksi, kun olisivat niin kivan helppo kesätuote.
1cFii, oma väri.

Poissa Jewely

• HAIRahtanut
« Vastaus #1146 : 22.05.14 - klo:22:24 »
^Mä en katsonut vielä incejä (etten pety ainesosiin, haluan pitää yllä mun kuvitelmaa näiden parhaudesta :D) mutta kiva kuulla ettei ole risiiniöljyä! Mäkin kyllä toivoin että olisivat tulleet aiemmin, mutta pitää odotellessa käyttää entisiä pois :)

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #1147 : 23.05.14 - klo:00:44 »
Oi miten kiva tuo Baby Lips -uutinen :) Olen harkinnut tilaavani niitä kokeiluun ebaystä, mutta nyt taidan odotella kotomaan markkinoita.

Mun huulirasvasuosikki on Cherry Carmex, nimenomaan purkkitavarana, tuubiversio tuntuu liian juoksevalta ja kehnommalta jotenkin. Mun huulet eivät hyväksy huulirasvoja hirveän helposti, monet tuntuvat vain pahentavan kuivuutta, mutta tämä oikeasti hävittää rohtumat. Tätä käytän aina iltaisin kunnon kerroksen, aamulla on sitten pehmeät pusuttimet, päiväsaikaan sudin mitä käsiin sattuu.

Edit. Nyt on ensimmäinen Baby Lips hallussa. Niitä myytiin Tukholmassa H&M:llä noin 4 euron hintaan, enkä enää halunnutkaan jäädä vartomaan tuotteiden rantautumista kotomaahan. Ostin kokeiluun kirsikkaversion, jossa on myös hyvin kevyttä, punaista sävyä. Tämä on ihan kiva. Toistaiseksi en kyllä ole keksinyt syytä näiden kulttisuosiolle, yhtä tarvitsin sen Carmex-kerroksen saadakseni kuivettumat siliämään. Sileyden ylläpidossa ja huulien sävyn parantamisessa silti ihan käyttökelpoinen tuote, mutta en nyt ihan pää kolmantena jalkana rynni ostamaan niitä muitakin sortteja.
« Viimeksi muokattu: 03.06.14 - klo:04:12 kirjoittanut bubbs »

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #1148 : 04.06.14 - klo:15:18 »
Ruohonjuuresta tarttui mukaan tällainen huulirasva:

Siis aivan ihana! Jättää huulet mahtavan sileiksi ja hoidetun tuntuisiksi, eikä tarvitse olla koko ajan lisäilemässä. Tuntuu aidosti kosteuttavalta! Siis tätä ostan todellakin jatkossakin.

Tässä tuntuu olevan enimmäkseen luonnonmukaisia ainesosia, mehiläisvahaa ja erilaisia kasviöljyjä, sekä skvalaania. Pakkauksessa lukee että tämä on 100% organic, mitä se nyt sitten tarkoittaakaan. Anyway, mietin, että kun tässä ei ole mineraaliöljyä, voisiko se selittää sen, että tämä on näin hyvää tavaraa? Monet mineraaliöljyä sisältävät huulirasvat tuntuvat oikeasti vain kuivattavan huulia, ja olen huomannut että mulla ainakin huulet alkaa ällöttävästi "kuoriutua" joistain huulirasvoista. Tämän kanssa ei sitä ongelmaa ole. Vahva vuositus!

Poissa Fishbones

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • Sukupuolikapinallinen
« Vastaus #1149 : 04.06.14 - klo:19:29 »
The Body Shopin Hemp Lip Conditioner oli mun huulten pelastaja. Oli huulet ihan verillä ja uusi nahka oli jo kasvaessaan rutikuivaa. Ei siinä mennyt kuin muutamia päiviä, kun huulista ei ois huomannu niiden koskaan rohtuneita olevankaan. Ei jätä liian kosteaa pintaa jälkeensä, ennemminkin vähän mattamaisen oloinen. Tuoksu on aika mieto, huulilla ei sitäkään.

Aluksi tarvitsi olla vähän väliä rasvaamassa, mutta nyt ei tarvi kuin pari kertaa päivässä. Välillä toki huomaa, että on huonompia päiviä ja tarvitsee rasvailla useammin, mutta sen nyt kestää :)

Todella kiitollinen olen Body Shopin myyjälle, joka mua kehotti tätä kokeilemaan. HInta kyllä aluksi vähän kirpaisi, kahdeksan euroa muistelisin olleen (vähän kysymysmerkki kun samaa tavaraa ei löydy nettikaupasta), mutta hintansa väärti on kyllä ollut.

Poissa SannaS

• HAIRahtanut
    • Team Sanna & Schapet
« Vastaus #1150 : 04.06.14 - klo:20:58 »
Mä olen ollut positiivisesti yllättynyt Nivean pienessä metallirasiassa olevasta huulirasvasta. Tuntuu jotenkin tahmaiselta ja paksulta annostellessa, mutta huulilla on oikein kiva ja kestää vähän pusutteluakin ;)
Hiustenhoito - mikä ihana tekosyy.

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #1151 : 15.06.14 - klo:11:38 »
Onko risiiniöljy kuivattava ainesosa huulirasvoissa? Mulla on ollut/ on tällainen käsitys, siksi vältän huulirasvoja joissa on tätä.

Poissa Anita

• Tukkaguru
« Vastaus #1152 : 15.06.14 - klo:12:57 »
Miksi joku laittaisi huulirasvaan kuivattavia aineosia? Noh, en tiedä, itselleni se sopii. Allerginen tai yliherkkä sille tietysti voi olla kuten ketjussa aiemmin on puhuttu. Incihaun mukaan risiiniöljy on ihoa hoitava aine, hajua tai makua peittävä aine, pehmentävä aine, ihoa kosteuttava aine, silottava aine, liuotin. Omissa huulivoiteissani sitä on 3%  :)
iHerbin tilauksiin koodi ALA782 http://eu.iherb.com/?rcode=ala782

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #1153 : 15.06.14 - klo:13:04 »
Mä olen ollut positiivisesti yllättynyt Nivean pienessä metallirasiassa olevasta huulirasvasta. Tuntuu jotenkin tahmaiselta ja paksulta annostellessa, mutta huulilla on oikein kiva ja kestää vähän pusutteluakin ;)

Mäkin tykkään Nivean lip butterista, koostumus on tosiaankin aika tönkköä mutta levittyy hyvin huulille ja pysyy hyvin. Mä olen käyttänyt tuon vanilla & macadamian loppuun ja nyt käytössä raspberry rose. Mä tykkään tästä vadelmasta tosi paljon, tuoksu on kevyt vadelma ja jättää huuliin hyvin kevyen sävyn.  :)

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1154 : 15.06.14 - klo:14:47 »
Onko risiiniöljy kuivattava ainesosa huulirasvoissa? Mulla on ollut/ on tällainen käsitys, siksi vältän huulirasvoja joissa on tätä.

Miksi joku laittaisi huulirasvaan kuivattavia aineosia? Noh, en tiedä, itselleni se sopii. Allerginen tai yliherkkä sille tietysti voi olla kuten ketjussa aiemmin on puhuttu.

Mä olen siinä käsityksessä, että risiiniöljy "häiritsee" ihoa samalla tapaa kuin tensidit (ehkäpä se tästä syystä onkin suosittu OCM:ssa), ja tehostaa samalla muiden aineiden imeytymistä ihoon. Siksi se on ikävä ainesosa ainakin sellaista ihmistä ajatellen, jolla on taipumusta ihon rikkoutumiseen (esim. atooppinen iho) tai herkkyyteen, ja altistaa toki muitakin ärsytysreaktioille niitä muita aineita kohtaan, jotka pääsevät risiiniöljyn takia paremmin imeytymään. Ärsytysreaktio voi johtua siitäkin, että aineet pääsevät imeytymään liian nopeasti, vaikkeivät ko. aineet mitään kamalia myrkkyjä olisikaan. Mutta useinhan huulivoiteissa ikävä kyllä nimenomaan on niitä tunnetusti ärsyttäviä aineitakin mukana, kuten piparminttua/mentolia.

Itselläni risiiniöljy iholle laitettavissa tuotteissa aiheuttaa voimakasta ärsytystä ja kuivumista, mutta en tietenkään osaa sanoa, johtuuko ärsytys risiiniöljystä suoraan vai välillisesti. Vältän sitä kuitenkin, kun olen jo sadoilla tuotteilla saman efektin todennut. Jokaisen kannattaa varmasti itse testata asia omalla kohdallaan. Vinkkaisin, että jos joku on jo vuosien ajan tottunut siihen, että "mikään huulirasva/puna/kiilto ei sovi", niin kannattaa kokeilla risiiniöljyn ja sen yhdisteiden välttämistä - niitä löytyy suurimmasta osasta huulituotteita, joten ne ovat aika todennäköinen syypää tällaisessa tilanteessa. Edit: Niin ja tietenkin on tarpeen välttää myös niitä tunnettuja ärsyttimiä, kuten piparminttu/mentoli, sitrusuutteet, hamamelis jne.
« Viimeksi muokattu: 15.06.14 - klo:15:56 kirjoittanut evergreen »
1cFii, oma väri.