Kirjoittaja Aihe: Huulirasvat ja -voiteet  (Luettu 406116 kertaa)

ainokainen

• Vieras
Vs: Huulirasvat ja -voiteet
« Vastaus #1185 : 16.09.14 - klo:20:48 »
Oletko kokeillut Blistexin Sensitive -huulirasvaa? Se voisi sopia sulle kun se ei vissiin sisällä mitään huulia ärsyttävää, tai ainakaan ei pitäisi.
Mun mielestä tää on ihan parhaimmistoa, tuntuu tosi hyvältä huulilla ja tuntuu oikeasti kosteuttavan eikä saa huulia repaloitumaan.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1186 : 16.09.14 - klo:22:08 »
^ Minäkö? Olen kokeillut, mutta en tykännyt ikävä kyllä ollenkaan. Mulla tuokin tuotti repaleita, vaikka ajattelin incistä, että niin tuskin kävisi. En nyt muista ulkoa ainesosia, mutta taisi olla ekana vaseliini, sitten ehkä kaakaovoi tai jotain..? Se taisi myös olla aika ohutta huulilla, sillä tapaa kuin vaseliinipitoiset ovat. En jotenkin tykkää siitä tunteesta, vaikka käytänkin jonkin verran Acon vaaleansinistä, jossa on vähän sama ongelma. En harmikseni ole vielä tavannut ainuttakaan itselleni sopivaa Blistexiä, käytin nuorempana sitä valkoista tuubimallia ja joitain muitakin, mutta huulet pysyivät aina "riippuvaisina", eli tulehtuneina ja kuivina.
1cFii, oma väri.

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #1187 : 17.09.14 - klo:10:33 »
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1188 : 17.09.14 - klo:11:10 »
^ En ole, en ole kokeillut Dermosilin tuotteita ollenkaan. Tuonkaan inci nyt ei olisi pelottavan pitkä, mutta luulen että siinä olisi mulle silti liikaa ärsytyspotentiaalia. Mulla on ihan hirveästi allergioita kasvikunnan aineksia kohtaan, ja kasaantuneen kokemuksen perusteella luulen, että mun on parasta välttää mm. sheavoita ja kaakaovoita, kaikkien hedelmäuutteiden ja muiden ärsyttimien lisäksi siis. (Mehiläisvaha ja auringonkukkaöljy tuntuvat kasvikunnan tuotteista ainakin sopivan.) Puuvillansiemenöljy myös mainitaan usein ihoa ärsyttäväksi, ja tuo Dermosilin salva näyttää sisältävän sitä. Vedetön salva, jos siis vain löytää itselleen sopivan, on kyllä idealtaan hyvä, kun toimii talvikeleilläkin. Mulla on sellaisena toiminut tosi hyvin se Eucerinin parafiinipohjainen Aquaphor.

Anteeksi tosiaan tämä hirveä nirsouteni. :D On vain tullut kokeiltua niin hirmuinen määrä ihonhoitotuotteita, joiden sisältö näyttäisi kovin luonnolliselta ja järkevältä, mutta jotka eivät siltikään sovi, että sitä ei enää kovin hevillä törsää sellaisiin kokeiluihin, joissa mikään epäilyttää... Mutta onneksi nyt ei voi sanoa, että menisi kovin huonosti, kun on kuitenkin löytynyt jokunen huulillekin sopiva tuote, vaikka sitten koostumukset eivät ihan unelmia olisikaan.

Edit: Syytetään nyt vaikka kuumetta siitä, että nimitin yllä mehiläisvahaa kasvikunnan tuotteeksi... ::) Joka tapauksessa, mehiläisvaha ja muutamat kasviöljyt tuntuvat siis olevan parafiinin ja muun allergisoimattoman synteettisen ohella sopivia aineita.
« Viimeksi muokattu: 17.09.14 - klo:13:08 kirjoittanut evergreen »
1cFii, oma väri.

Poissa centifolia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1189 : 17.09.14 - klo:12:26 »
Tajusin juuri että mun huulet on olleet viime aikoina harvinaisen hyvässä kunnossa. Oon käyttänyt melkein pelkästään iHerbistä saatua (muistelisin että oli ilmainen kaupanpäällinen joskus) Sierra Bees Organic Vanilla Lip Balmia. Ainekset on Extra Virgin Olive Oil, Beeswax, Flavor, Sunflower Seed Oil, Non GMO Vitamin E. Tätä täytyy tilata lisää.

Poissa tipson

• Tukkaguru
« Vastaus #1190 : 17.09.14 - klo:12:37 »
Mä en kyllä osaa ollenkaan käyttää huulirasvoja ja muutenkin kaikki tosiaan tuntuu vaan aiheuttavan rohtumista. Haluaisin käyttää sävytettyjä, mutta ne tuntuu tekevän vaan hallaa huulille. Esim. Acon sävytetty kuivasi aika pahasti huulia. Mulla ei siis yleensä ole kuivat huulet muulloin kuin talvella. Silloin kun huulet kuivuu, niin pari käyttökertaa Bepanthenia riittää. Pyrin muutenkin välttämään sitä, että joutuisin huulirasvakoukkuun :D

Onkos kellään herkkäihoisella kokemusta sävytetyistä Baby lipseistä, kuivattaako huulia?
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #1191 : 17.09.14 - klo:12:45 »
^Olen ainakin kuullut, ettei ne ole hirveän kosteuttvia eli ei välttämättä ole hyviä, jos huulet ovat ennestään kuivat. Mulla huulet kuivuvat ennestään, jos käytän paria sävyttävää huulivoidetta mitä omistan. Siksi ovatkin jääneet vähemmälle käytölle.

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #1192 : 17.09.14 - klo:13:14 »
Tajusin juuri että mun huulet on olleet viime aikoina harvinaisen hyvässä kunnossa. Oon käyttänyt melkein pelkästään iHerbistä saatua (muistelisin että oli ilmainen kaupanpäällinen joskus) Sierra Bees Organic Vanilla Lip Balmia. Ainekset on Extra Virgin Olive Oil, Beeswax, Flavor, Sunflower Seed Oil, Non GMO Vitamin E. Tätä täytyy tilata lisää.

Tuo on myös minun suosikki nykyään :). Sopisiko tämä huulirasva sulle, evergreen?
« Viimeksi muokattu: 17.09.14 - klo:13:17 kirjoittanut Kristiina »

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1193 : 17.09.14 - klo:13:41 »
^ Katsoin juuri tuota inciä, että siinä näyttäisi kyllä olevan sopivan karsittu sisältö! En vain viitsi tehdä pelkän huulirasvan takia tilausta, varsinkaan ulkomailta asti... En siis ole esim. iHerbin asiakas. Mutta pidän mielessä, jos alan himoita jotain muutakin, joka vaatisi tilauksen. :)
1cFii, oma väri.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #1194 : 17.09.14 - klo:21:29 »
Onkos kellään herkkäihoisella kokemusta sävytetyistä Baby lipseistä, kuivattaako huulia?

Musta nämä Baby Lipsit on ihan kakkaa. Ei mitään kosteuttavuutta ja muovinen ällö tunne huulilla.

Jos haluat kokeilla todella laadukasta sävytettyä hulirasvaa, kokeile Elisabeth Ardenin 8 Hour Cream Tinted Lip Balmia, se on aivan huippu tuote!

Poissa tipson

• Tukkaguru
« Vastaus #1195 : 18.09.14 - klo:14:59 »

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #1196 : 18.09.14 - klo:15:53 »

Tuossa edellisellä sivulla oli näistä jo vähän keskustelua.  :) Ei ole kyllä mistään kosteuttavimmasta päästä, eli jos hakee sitä kosteutusta huulille niin ei siinä tapauksessa ole hyvä tuote. Mun mielestä kuitenkin mukavan kevyt ja liukas huulilla ja antaa kivan värin ja itse tykkään tästä. Laitan välillä alle Acon hoitavaa huulivoidetta jos tarvitsen myös kosteutusta. Mun mielestä baby lipsit toimii enemmänkin vain sävyttävänä tuotteena.

Poissa Cecilia

• Tukkaguru
« Vastaus #1197 : 18.09.14 - klo:16:19 »
Minun mielipiteeni sävyllisistä Baby Lipseistä on se, että ne ovat loistavia, jos hakee luonnollisen näköistä, kevyttä väriä huulille. Väri myös säilyy huulilla verrattain pitkään. Mutta huulirasvoina ja huulien kosteuttajina nuo ovat aika surkeita tekeleitä. Toisaalta tuntuu olevan niin, että oikeasti kosteuttavat sävylliset huulirasvat joko sulavat huulilta hetkessä tai leviävät helposti, kun taas oikeasti pigmenttiset ja hyvin kestävät rasvat eivät juuri kosteuta. Tuntuu, ettei molempia voi vain yksinkertaisesti saada.

Poissa Jewely

• HAIRahtanut
« Vastaus #1198 : 18.09.14 - klo:18:54 »
Musta tuntuu että Baby Lipseistä saa oikeasti irti vaan väriä, värittömillä ei tee yhtään mitään. Kaikki värittömäthän on ihan täysin samaa tavaraa, eri tuoksu vain. Yhtenä päivänä ajattelin että ei se nyt niin huono voinut olla, kokeilen vielä sitä Hydratea. Mielipide ei muuttunut, ei minkäänlaisia kosteutustehoja, vain se ohut vetinen tunne huulilla ja paha maku suussa. Ei muista huulirasvoista tule tuollaista makua suuhun, mutta ehkä se johtuu siitä että paremmat huulirasvat pysyy huulilla toisin kuin tuo :D

Mulla oli viikonloppuna joku ärsytysreaktio huulissa, suupielet oli auki ja piti käyttää muutama päivä pelkkää Bepanthenia. En ole nyt uskaltanut käyttää niitä ostamiani Blistexin Fruity Blasteja jos se ärsytys johtui niistä, ne ovat kuitenkin aika voimakkaan tuoksuisia/makuisia. No nyt kun huulet on taas kunnossa niin taivuin ja ostin Nivea Lip Butterin mustikkaversiona  ;D Oon toivoton. Mutta tykkään tästä, koostumus on tosi kivan paksu ja pehmeä! Yllätti kyllä positiivisesti, vaikka positiivisten arvostelujen vuoksi tämän ostinkin. Joskus pitäisi vaan olla lukematta inciä ja tuomitsematta etukäteen.

Poissa tipson

• Tukkaguru
« Vastaus #1199 : 18.09.14 - klo:19:05 »
En siis varsinaisesti sävytetyltä huulirasvalta haekaan kosteustehoja. Haluaisin vain itselle sopivan, mutten vahvaa sävyä. Kunhan siis huulirasva ei kuitenkaan kuivattaisi niin olisin tyytyväinen  :P Useimmat kun tuntuvat kuivattavan aiemmin kosteat huulet :/ huulien hoitoon käytän tosiaan Bepanthenia, kuten sanoinkin jo :) En oikein osaa käyttää huulimeikkiä, joten sävytetyt huulirasvat tuntuvat helpoimmin lähestyttäviltä. Eipä nuo Baby lipsit kalliita ole, joten voisihan sitä ihan kokeilla, jos mulle sopis vaikka sen ohuen Bepanthen kerroksen päälle  :D