^ En ole, en ole kokeillut Dermosilin tuotteita ollenkaan. Tuonkaan inci nyt ei olisi pelottavan pitkä, mutta luulen että siinä olisi mulle silti liikaa ärsytyspotentiaalia. Mulla on ihan hirveästi allergioita kasvikunnan aineksia kohtaan, ja kasaantuneen kokemuksen perusteella luulen, että mun on parasta välttää mm. sheavoita ja kaakaovoita, kaikkien hedelmäuutteiden ja muiden ärsyttimien lisäksi siis. (Mehiläisvaha ja auringonkukkaöljy tuntuvat kasvikunnan tuotteista ainakin sopivan.) Puuvillansiemenöljy myös mainitaan usein ihoa ärsyttäväksi, ja tuo Dermosilin salva näyttää sisältävän sitä. Vedetön salva, jos siis vain löytää itselleen sopivan, on kyllä idealtaan hyvä, kun toimii talvikeleilläkin. Mulla on sellaisena toiminut tosi hyvin se Eucerinin parafiinipohjainen Aquaphor.
Anteeksi tosiaan tämä hirveä nirsouteni.

On vain tullut kokeiltua niin hirmuinen määrä ihonhoitotuotteita, joiden sisältö näyttäisi kovin luonnolliselta ja järkevältä, mutta jotka eivät siltikään sovi, että sitä ei enää kovin hevillä törsää sellaisiin kokeiluihin, joissa mikään epäilyttää... Mutta onneksi nyt ei voi sanoa, että menisi kovin huonosti, kun on kuitenkin löytynyt jokunen huulillekin sopiva tuote, vaikka sitten koostumukset eivät ihan unelmia olisikaan.
Edit: Syytetään nyt vaikka kuumetta siitä, että nimitin yllä mehiläisvahaa kasvikunnan tuotteeksi...

Joka tapauksessa, mehiläisvaha ja muutamat kasviöljyt tuntuvat siis olevan parafiinin ja muun allergisoimattoman synteettisen ohella sopivia aineita.