Kirjoittaja Aihe: Huulirasvat ja -voiteet  (Luettu 412672 kertaa)

Poissa deko

• Tukkaguru
Vs: Huulirasvat ja -voiteet
« Vastaus #120 : 30.03.06 - klo:14:57 »
Oukkei, deko kiittää hintatietotaistelun tuloksesta eli kympperöinen kuluu tuohon turhuuteen ;D ja toivoakseni tuo hurmaava lumimyräkkä huomiseksi laantuu niin pääsee hallitusti shoppailemaan.

edit:
Ostin. 9,90 euroa. Ihanan tuoksuinen ja makuinen. Onhan tämäkin periaatteessa vaseliinia (hyvin kallista sellaista) mutta seassa on myös paljon muuta kivaa. Huulet tämä pehmitti heti, ja pyyhkäisin myös nuhan karheuttamiin nenänpieliin ja pakkaskuivan karheuttamiin rystysiin ja nyt on kokonaisuudessaan pehmoinen olo.  ;D

Eli hyvin sijoitettu hömpötysraha.
« Viimeksi muokattu: 01.04.06 - klo:12:16 kirjoittanut deko »
this too shall pass.

Poissa marenki

• Tukkaguru
« Vastaus #121 : 30.03.06 - klo:19:07 »
Bongasin stokkalta hajustettuja vaseliineja hauskoissa purkeissa, hinta oli minusta aika kova vaseliinille, taisi olla 3,75e. Iski piheys, enkä raskinut ostaa ::). Ajattekin ensin, etten kyllä varmasti maksa vaseliinista niin paljoa, mutta taidan kyllä sittenkin käydä sen ostamassa. Mulle vaseliini on maailman paras huulirasva, niin kaipa siitä tuoksusta voisi maksaakin, kestäähän se purkki varmasti yhtä kauan kuin tavallinenkin vaseliini, joten joka tapauksessa se on edullista... Pointtina: loistokeksintö ainakin minun mielestä!

Poissa Spritz

• HAIRahtanut
« Vastaus #122 : 30.03.06 - klo:20:18 »
^ Tollainen munkin kyllä täytyy saada. Vaseliini on ykkönen huulille. Onkohan makukin muuttunut siinä samalla? Hope so.  :)
Olisiko mitään kalliimpaa? :)

Poissa marenki

• Tukkaguru
« Vastaus #123 : 30.03.06 - klo:23:24 »
Piti heti tuon edellisen viestin jälkeen käydä ostamassa, eli maksoikin 3,50e. Ostin papayan tuoksuisen, ihana tuoksu (ainakin toistaiseksi), makua ei juurikaan ole. Oli tosi hankala saada niistä tuoksuista selvää kun testerit ovat ihan vierekkäin. Melkeinpä tuli purkin perusteella ostettua.

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #124 : 31.03.06 - klo:08:35 »
Onko kenelläkään kokemuksia Avonin huulirasvoista? Makeupalleyssa saanu kuitenkin melkoisen hyviä arvosteluja.

http://www.makeupalley.com/product/searching.asp/x=y/CategoryID=204/Brand=23/title=/searchWhere=0/fa=/sort=HowMany.DESC

Ajattelin kokeilla nuita kalliimpia brändejä, jos niistä löytyisi ratkaisu kuiviin huuliin. Harmi vain, että niihin käsiksi pääseminen kohtuulliseen hintaan on vaikeaa.

edit. Ääh, miten tuo nyt tuolla lailla venyy.. En osaa laittaa pienemmäksi.
« Viimeksi muokattu: 31.03.06 - klo:09:00 kirjoittanut Mustikka »
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t

Poissa Zessa

• HAIRahtanut
  • Miten niin pieni voi olla niin ihmeellinen?!
« Vastaus #125 : 31.03.06 - klo:08:58 »
Mä käytän huulirasvana ihan vaan Bepanthenea ja sillä tulee ihanan pehmoiset huulet...ja on riittoisa ja hinta-laatu-suhde kohdillaan.. ;)
Ihmisellä on yksi suu puhuakseen, mutta kaksi korvaa kuunnellakseen

Poissa loota

• Tukkaguru
« Vastaus #126 : 31.03.06 - klo:10:42 »
Minä tykkään Blistexin valkoisessa purkissa olevasta rasvasta. Se kosteutaa hyvin, tosin jos se olisi todella hyvä niin kai huulet olisi jo paremmassa kunnossa kun monta vuotta on tullut käytettyä tuota enemmän tai vähemmän aktiivisesti. Aionkin nyt kokeilla jo legendaksi muodostunutta Burt's bees waxia huulirasvana ja huulikiiltona (vai onkohan tuo lähinnä sävyttävä huulivoide). Subilta tuli joskus puolen tunnin juttu noista tuotteista ja siitä nuo on jäänyt mieleen. Saa nähdä onko niin hyviä kuin minkä kuvan ovat antaneet.

Tigru

• Vieras
« Vastaus #127 : 31.03.06 - klo:11:58 »
Onko kenelläkään kokemuksia Avonin huulirasvoista? Makeupalleyssa saanu kuitenkin melkoisen hyviä arvosteluja.

Ajattelin kokeilla nuita kalliimpia brändejä, jos niistä löytyisi ratkaisu kuiviin huuliin. Harmi vain, että niihin käsiksi pääseminen kohtuulliseen hintaan on vaikeaa.
.

Paitsi että Avon nyt ei ainakaan ole mikään "kalliimpi brändi" ;) Samaan kastiin menee Oriflamen jne. kans (ehkä hiukan parempia). Itse oon ostanu Avonin tuotteita nyt reippaasti yli parilla sadalla, eikä vastaan ole tullu kuin ihan muutama oikeesti hyvä tuote. Huulirasvoja en tosin ole kokeillut, mutta kaippa sitä voisi, maksavat muutaman euron...

EDIT. Esim. eBayssä näköjään maksavat dollarin (tai alle jos ostaa useampia)..
« Viimeksi muokattu: 31.03.06 - klo:12:11 kirjoittanut Tigru »

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #128 : 31.03.06 - klo:12:12 »
Joo tiedän, ettei Avon ole kalliimpi merkki. Ilmaisin itseni vähän huonosti, kun katselin samalla arvosteluja mm. Shiseidon ja Ardenin huulirasvoista. :)
Avonin huulirasvat saanut melko paljon palautteita ja hyviä arvosteluja. Niitä minun on helpoin myös hankkia.
Beauticontrol lip apeel on saanut hyvät arvostelut, samoin Clinique. Ardenin 8 hour taas ei ollut saanut kovin hyviä arvosteluja, ei myöskään Chapstcikit ja Burt's bees.

edit. www.makeupalley.com on siis sivusto, joista katson arvosteluja

Tigru

• Vieras
« Vastaus #129 : 31.03.06 - klo:12:32 »
Ardenin 8 hour on taas monessa muussa paikassa kehuttu maasta taivaisiin, sen voisin kyllä hankkia. Muutenkin mulla on käytössä todella monta kosmetiikkatuotetta, jotka ei ole tuolla MUA:ssa saanu kovin hyviä arvosteluja (keskinkertaisia), mutta itsellä sitten toimii kuin tauti. Onhan tuo MUA:n sivusto tosi hyvä ja osviittaa antava, mutta kosmetiikan arvosteluissa voi olla aina niin kovin montaa mieltä samasta tuotteesta, riippuu niin ihotyypistä, vertailupohjasta, mieltymyksistä jne.. :) Mutta kyllä sieltä saa hyvin infoa, kun jaksaa lukea arvosteluja tarkemmin (vaatii rekisteröitymisen). Menipäs vähän OT, sorry ;D

Poissa marenki

• Tukkaguru
« Vastaus #130 : 31.03.06 - klo:15:34 »
Mulla on ollut Avonin huulirasvoja, ne ihan perushuulirasvatkin on ihan jees. Suomessa ei ole myynnissä ainakaan vielä kovinkaan montaa vaihtoehtoa, mutta saapas nähä nyt kun taas nuo perushuulirasvatkin uudistuivat, että ovatko yhtään kummempia kuin edellisetkään. Hyviä ovat siis kuitenkin olleet, mutta edelleenkin tykkään eniten vaseliinista.

Poissa Tuikkuli

• Tukkaguru
« Vastaus #131 : 31.03.06 - klo:17:42 »
Olitkos Mustikka koskaan puhunut huulivaivoistasi lääkärille tai edes terveydenhoitajalle? Nuo jatkuvat pahoilta kuulostavat ongelmat ei välttämättä ole ihan normaalia huulten kuivumista, vaan siinä voi olla taustalla jotain muuta. Ainakin se yksi kaverini sai silloin ihan lääkevoiteen huuliinsa, jotka olivat ihan kipeät ja risat. Sillä sai paikattua huulensa ehjiksi, niin että pystyi jatkossa hoitamaan huulirasvoilla.

Vähän epäilen, että kaikki markettien normaalit huulirasvat ovat suht samaa kamaa eikä ne kyllä auta, jos huulissa on joku oikea ongelma.

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #132 : 31.03.06 - klo:20:11 »
Tuikkuli, mie luulen, että mulla kuivumiset ja lohkeilut on allergisia oireita pölystä ja lemmikeistä. Ei vain tehoa mitkään allergiset lääkkeet muuhun kuin nenän tukkoisuuteen. Olen pitäny tuota allergia juttua itsestään selvyytenä, mutta pitää yrittää ensi viikolla kiikuttaa itsensä terkkarille, jos syy olisikin jokin ihan muu.

Poissa Penny

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #133 : 01.04.06 - klo:14:35 »
luulen, että mulla kuivumiset ja lohkeilut on allergisia oireita pölystä ja lemmikeistä. Ei vain tehoa mitkään allergiset lääkkeet muuhun kuin nenän tukkoisuuteen.

Mitä allergia(?)lääkkeitä olet kokeillut? Apteekin jutut ei mullakaan auta kuin tukkoisuuteen ja kutinaan, mutta reseptilääkkeet (esim. Telfast) auttaa ihoonkin keväisin, estää punoitusta ja näppyjä. Mulla kuivuu huulet aina automatkalla, kun aurinko paistaa / tuuletin puhaltaa suoraan huuliin. Samoin kotokotona huulet on hajalla, ehkäpä siksi kun täällä on pölyisempää kuin muuten. Silmät kutisee toisinaan ja ihokin punottaa naamasta, joka siis viittaa kohdallani pölyyn.

Mutta ihan mahdollista, että on jostain muusta kyse. Ehdottomasti kannattaa tutkia asiaa tarkemmin, jos oikein häiritsee. Samoin kannattaa miettiä, mitä kaikkea ärsyttävää huulilleen laittaakaan päivän mittaan (esim. mitä syö, juo, millä meikkaa, millä puhdistaa kasvot/huulet jne). Mullakin suupielet menee nykyisin jatkuvasti rikki, ja yritän yhä paikallistaa mistä johtuisi kun oireet ei välttämättä tule heti... tällä hetkellä suurin syypää lienee salaatti/porkkana.
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #134 : 01.04.06 - klo:21:59 »
Mie en muista, olenko kokeillut reseptilääkkeistä kuin yhtä ja sekin oli suihkittava, Flixonal tms taisi olla nimeltään. Apteekista sitten olen kokeillut vähän vaikka mitä, en muista merkkejä. Niistäkin suihkittava on ollut paras nenän tukkoisuuteen. En ole hoksanut katsoa onko niistä mistään ollut vaikutuksia huuliin.

Niin ja tuossa pitäisi lukea "allergialääkkeet" ei "allergiset lääkkeet" ;D