Kirjoittaja Aihe: Huulirasvat ja -voiteet  (Luettu 406269 kertaa)

Poissa bubbs

• Tukkaguru
Vs: Huulirasvat ja -voiteet
« Vastaus #1200 : 19.09.14 - klo:01:37 »
Munkin mielestäni tuo Jewelyn mainitsema Nivean mustikkahuulivoi on aika kivaa. Koostumus on kivantuntuinen, ei sellainen vahamainen tai tönkkörasvainen, niin kuin voi-nimikkeisen tuotteen voisi pelätä olevan. Pehmeää ja liukasta. Mustikkajogurttituoksu on herkku, ja rasiakin on aika nätti. Harmi, että tämän sävyttävyys ei kyllä toteudu ainakaan minulla reilullakaan kerrostamisella.

Kuten aieminkin olen julistanut, Carmexin huulirasvat ovat mun HG-tuotteita ja niitä on oltava hallussa aina vähintään kriisitilanteita varten, mutta yleensä on muutenkin purkki yöpöydällä, tietokonepöydällä ja tuubi laukussa. Tilasin nyt kokeiluun Carmexia sävytettynä, sävyissä plum ja berry, ja mulla on ihan hillittömät odotukset. Kuvittelen jotakuinkin, että nämä mullistavat mun huulituotteiden käytön kokonaan, että näiden jälkeen voin heittää pois kaikki mun yli 50 huulimeikkituotettani ja kaikki muut huulirasvat, paitsi sen värittömän yöcarmexin. Tilaukseni saamisessa tulee kestämään pitkään, mutta odotelkaa vaan jännityksellä raporttia..

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #1201 : 21.09.14 - klo:11:28 »
Nuo nivean huulivoit on kyllä todella hyviä. Multa löytyy ennestään se raspberry rose ja vanilla & macadamia, eilen ostin tuon mustikkahuulivoin kun luin täältä että sellainenkin on tullut.  ;D
Riittoisaa, hyvä tuoksu,  ja koostumus on tosiaankin sellainen pehmeä ja mukava huulilla. Kosteuttaa tarpeeksi huulia ja tämä pysyy yllättävän kauan huulilla, ei tarvitse koko ajan lisäillä.

Tuo mustikka on kyllä ihanan tuoksuinen, aika mieto tuoksu kun vertaa vadelma tai macadamia versioon. Mun mielestä tuo vadelma versio sävytti huulia pikkuisen enemmän kuin tämä mustikka, josta tosiaankin tulee hyvin hento ja melko huomaamaton sävy huuliin.

Mäkin tykkään näiden nivean huulivoiteiden rasioista, nättejä.  :)

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #1202 : 21.09.14 - klo:12:00 »
^Mikäköhän siinä on, kun mulla nuo Nivean purkkihuulirasvat tuntuu jotenkin kauhean paksuilta huulilla. Tai ne tuntuu niinkuin jämähtävän, tuntu ei ole yhtään liukas huulilla.  ???

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #1203 : 21.09.14 - klo:12:16 »
^ Oho, aika jännä kyllä! Onhan tuo koostumus purkissa todella tuhtia ja voidemaista, mutta huulilla on kyllä liukasta ja imeytyy hyvin.

Poissa Vuhi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1204 : 21.09.14 - klo:15:00 »
Minä olen tykännyt Urtekramin, Santen ja Lavera sensitiven huulirasvoista. Ei kuivata ainakaan minulla. Jos jotain väriä haluan, niin huulipunaa päälle. :D

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #1205 : 24.09.14 - klo:20:43 »
Tilasin nyt kokeiluun Carmexia sävytettynä, sävyissä plum ja berry, ja mulla on ihan hillittömät odotukset. Kuvittelen jotakuinkin, että nämä mullistavat mun huulituotteiden käytön kokonaan, että näiden jälkeen voin heittää pois kaikki mun yli 50 huulimeikkituotettani ja kaikki muut huulirasvat, paitsi sen värittömän yöcarmexin. Tilaukseni saamisessa tulee kestämään pitkään, mutta odotelkaa vaan jännityksellä raporttia..

Mulla on ollut nämä, ja kyllä, ne on hyviä...  :ts

Poissa Heiku

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1206 : 19.10.14 - klo:10:25 »
Nyt tarttis teidän apua! Elikkä mun huulet on nyt useamman syksyn tehneet tätä, että tässä lokakuun puolivälissä ne yksinkertaisesti päättää että mikään mun huulirasva ei ole niille enää hyvä. Huulia kirvelee, polttelee ja niihin sattuu oikeasti ihan kunnolla ja ainut mikä tuo hetkellisen avun on Bepanthen. Viime syksyn ja talven sinnittelin Bepanthen+ Bevita r-combolla mutta nyt tuntuu, että tuo Bevita r ei enää oikein tee mitään ja pari minuuttia sen levityksen jälkeen sama kipuilu jatkuu vaan. Bepanthenia aattelin edelleen käyttää öisin mutta päivähuulirasvaksi tarttis jotain ton Bevita r:n tilalle. Kevät ja kesä menee hyvin tyyliin Baby Lipseillä ja hoitavampana versiona Nivean huulivoit mutta nyt näillä ei oo mitään merkitystä.

Poissa SannaS

• HAIRahtanut
    • Team Sanna & Schapet
« Vastaus #1207 : 24.10.14 - klo:22:11 »
Mä oon ostanut jo ties kuinka kauan aikaa sitten Nivean vanilla & macadamia -huulivoin, ja se on kyllä todella riittoisa, saa käytettyä varmaan helposti loppuun asti. Hintaansa nähden edullinen käytössä. Tuoksu on ihana ja huulet on pysyneet pehmeinä.

Tänään ostin vähän kuin vaihtelun vuoksikin Baby lips sävytetyn huulivoiteen, ja onhan se eri liukkaan tuntuinen huulilla. Sävy ei mun huulilla ainakaan juuri erotu, hieman tulee sellaista erilaista kiiltoa kuin esim. tuolla Nivealla. Ihan miellyttävä kuitenkin :)
Hiustenhoito - mikä ihana tekosyy.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1208 : 24.10.14 - klo:22:53 »
^^ Vähän viiveellä tulee, mutta mä olen varmaan niin huulirasvaongelmainen kuin ihminen voi olla, ja mun mielestä paras huulirasva koskaan tuollaiseen tilanteeseen on Uriage-merkin Bariederm Levres -huulirasva. Käytin tätä pari vuotta sitten yhden talven ja katkaisin sillä ensimmäistä kertaa elämässäni huulirasvaärsytyksen. Sen tuoteselosteessa ihan sanottiinkin, että "ei aiheuta huulirasvariippuvuutta". En olisi sittemmin mitään muuta ostanutkaan, elleivät kaikki Uriagea myyneet apteekit lähistölläni olisi lakanneet myymästä merkkiä. Joistain kaupungeista luulisi kuitenkin löytyvän, ja verkkoapteekeista näkyy saatavan myös. On siis ranskalainen apteekkimerkki. Toinen luottotuotteeni, jota tälläkin hetkellä huuliin on läärystettynä, on Eucerinin Aquaphor Soothing Skin Balm. Käy ihan kaikkialle, on paksua, mutta voi levittää vaikka aknekystan päälle, eikä tuki.
1cFii, oma väri.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #1209 : 25.10.14 - klo:05:44 »
Ostin Puolasta paikallisen Melisa-merkin huulirasvan. Hintaa oli alle euron.

Tämä olisi muuten tosi hyvä, suojaava ja hyvin huulilla pysyvä, mutta silti miellyttävän liukas rasva, mutta taustalla tuntuva ehta lampolan haju ja maku ei kyllä saa pisteitä  :-\ Tässä käytetty lanoliini on ilmeisesti vähemmän käsiteltyä laatua ja ominaishaju puskee läpi. Sääli, koska tämä olisi oikein hyvä muuten.

Poissa Heiku

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1210 : 26.10.14 - klo:13:21 »
Kiitos vinkistä evergreen . Täytyypä katsastaa vaikka molemmat huulirasvat :)

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1211 : 11.11.14 - klo:22:57 »
Käytin äskettäin jonkin aikaa Carmexin purkkimallia, vaikka osasin odottaa ongelmia, kun tässähän on aika ikävä lista ärsyttäviä aineita. Ei ole siis sellaista, mitä normaalisti itse valitsen. No mutta jooh, tuntui kyllä ensin ihan huikean hyvältä, lanoliinin tehon kyllä huomaa. Käytin aika varovasti vain kerran tai kaksi päivässä. Olisikohan siinä mennyt suunnilleen pari viikkoa ihan kivasti, kunnes huulet kuivuivat ja ihottuma levisi huulten ympärillekin punaiseksi ja hilseileväksi ringiksi. Yngh. Mutta en varsinaisesti harmittele, kun en muuta odottanutkaan.
1cFii, oma väri.

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #1212 : 20.11.14 - klo:19:36 »
^ Mitkä on semmoisia yleisiä ärsyttäviä aineita huulirasvoissa? Mulla on nimittäin sama ongelma, että jotkut huulirasvat tekevät huulten reunoille sellaista hilseilevää ihottumaa, jonka paranemisessa menee jonkin aikaa. En vaan ole yhtään saanut kiinni, mikä tuon aiheuttaa.

Poissa chew

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1213 : 20.11.14 - klo:20:05 »
^ Carmexissa ärsyttävimmät aineet ovat varmaankin menthol ja camphor. Ne aiheuttavat iholla kihelmöintiä ja viilentävän tunteen. Joillakin myös salisyylihappo aiheuttaa ärsytystä, etenkin useita kertoja päivässä käytettynä. Myös hajuste voi ärsyttää.

ACTIVE INGREDIENTS: Menthol 0.7%, Camphor 1.7%, Phenol 0.4% INACTIVE INGREDIENTS: beeswax, cetyl esters, flavor, fragrance, lanolin, paraffin, petrolatum, salicylic acid and theobroma cacao(cocoa) seed butter.
Sources or didn't happen.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1214 : 20.11.14 - klo:22:18 »
^^ Joo, no nuo chewin mainitsemat ovat tosiaan niitä, ja mulla ihan erityispaha on risiiniöljy ja kaikki sen yhdisteet, eli incissä nimellä castor oil tai ricinus communis plus sitä-sun-tätä. Risiiniöljyn yhdisteiden pitäisi siis olla ongelmallisia ihan yleisestikin, joskaan just tuossa Carmexissa ei niitä ole. Lisäksi sitten kaikki sitrusuutteet ja sen sellaiset.
« Viimeksi muokattu: 20.11.14 - klo:22:21 kirjoittanut evergreen »
1cFii, oma väri.