Kirjoittaja Aihe: Huulirasvat ja -voiteet  (Luettu 423220 kertaa)

Poissa Jewely

• HAIRahtanut
Vs: Huulirasvat ja -voiteet
« Vastaus #1215 : 12.12.14 - klo:21:01 »
Hurraw!-huulirasvat ovat löytäneet tiensä Suomeen asti ja tilasin kaksi kappaletta testiin prettyltä, lakritsin ja kirsikan! Oon nyt vasta tämän päivän ja eilisen käyttänyt näitä mutta oon vähän rakastunut, tuoksut on huumaavan ihanat ja koostumus on hyvä, aluksi melko liukas mutta kun vähän imeytyy huuliin niin tuntuu paksummalta ja ihanan pehmeältä. Huulet ei oo kuivuneet yhtään vaikka huulilla ei ole koko aikaa rasvaa ollutkaan eli kosteutustehoja löytyy. Ei kestä huulilla kovin pitkään mutta en sitä odottanutkaan, tosin yön jälkeen huulissa oli vielä rasvaa! Ovaali hylsy on huippukeksintö, kissa ei saa ainakaan pyöriteltyä huulirasvoja hukkaan :D Tekisi mieli tilata lisää makuja (22 vaihtoehtoa...) kun löytyi vihdoin hypehuulirasva joita oikeasti viitsisi ostaa useammankin, toisin kuin baby lipsejä! Kirsikasta tulee myös vähän väriä, huulet on selvästi punaisemmat, vähän kuin kunnon huulikuorinnan jälkeen mutta sävy on tosi freesi ja voi lisätä ilman peiliä :)

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #1216 : 13.12.14 - klo:23:55 »
Olisin kiinnostunut kokeilemaan puhdasta lanoliinivoidetta huulirasvana. Se kuulemma toimii halkeileviin kantapäihinkin tosi hyvin. Myydäänköhän sellaista missään? Apteekissa?

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #1217 : 14.12.14 - klo:00:11 »
Muistaakseni Decubalin Dry Spots- salvassa on lanoliinia. Auttaa kyllä sormenpäihin  :)
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #1218 : 14.12.14 - klo:00:20 »
Lansinoh on apteekista saatava lanoliinivoide. Puhdas tuote, sitä suositellaan imettäville äideille rinnanpäihin eikä sitä tarvitse edes pestä ennen syöttöä pois joten käy mainiosti huulillekin.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #1219 : 14.12.14 - klo:00:21 »
Mahtavaa, tuota pitää saada!  ;D

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #1220 : 14.12.14 - klo:23:36 »
Mäkin laitoin Hurraweita tilaukseen, joskin iherbistä. Kirsikan ja lakritsin kuten Jewelykin, mutta lisäksi limen ja mantelin. Odotan tuon mantelin olevan joku ihan supermarsipaaniherkku, mutta jos petyn, nuo 3 muuta eivät varmaankaan voi kovin pahasti metsään mennä.. Näissä olisi kyllä ollut kiva nuuhkia ennen ostopäätöstä, netistä ei tule ehkä tilattua kokeiluun kummallisimpia. Kaverille tilasin lahjaksi Chai Spicen, pitäisi olla hänen juttunsa.

Pelottaa kyllä vähän, kun jotenkin nämä valtavaa nettihehkutusta nauttivat tuotteet ovat mulle tosi usein pettymyksiä. Odotan jotain ihan ylimaailmallista, kun kaikki ovat friikahtaneet samoihin tuotteisiin, ja sitten sellainen ihankiva tuntuu niihin hulluihin odotuksiin verratessa helposti tosi lattealta.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #1221 : 14.12.14 - klo:23:38 »
En halua olla kuplan puhkaisija, mutta minun huuliani Hurrawit ärsyttivät pahasti.. Hyvä INCI-lista, mutta tulos ei  :-\ Mutta toivottavasti sopivat sinulle!
« Viimeksi muokattu: 15.12.14 - klo:01:50 kirjoittanut NarnianQueen »
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #1222 : 15.12.14 - klo:01:38 »
Mulla on ollut Hurraw-rasva lakritsiversiona ja ihana tuoksu siinä kyllä oli ja koostumuskin mukavan liukas ja huulille sulava. Vähän liiankin pehmeä ehkä. Huulille se ei kuitenkaan tehnyt juuri mitään, hävisi nopeasti ja olisiko jopa vähän kuivattanut/ärsyttänyt huulten rajoja. En oikein muista ja loppu jäi käyttämättä, kun parempiakin on. Mulla ei ole ongelmaa huulten ihon kanssa ja harvakseen käytän rasvoja, niin vaikea sanoa tehoista repaleisilla korppuhuulilla.

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #1223 : 13.01.15 - klo:15:37 »
Minäkin testasin Hurrawia, vaniljaversiona ja en lämmennyt. Tuntui tosi mukavalta ja liukkaalta levitettäessä, mutta huulet jäivät silti kiristäviksi. Harmi, olisin halunnut tykätä noista! Heti kun vaihdoin Hurrawin takaisin The Body Shopin kaakavoihuulirasvaan niin huulet lähtivät pehmentymään.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

Poissa Eleven

• HAIRahtanut
« Vastaus #1224 : 13.01.15 - klo:15:49 »
Ostin kesällä Labellon Fruity Shine-huulirasvat sävyissä Cherry ja Peach ja tykkään näistä kovasti. Väriä tulee hennosti (Cherrystä saa kerrostamalla näkyvämmän punaisen), tuoksuvat hyvälle ja ovat mukavan liukkaita huulilla.

Mulla on tuon sarjan watermelon, peach ja strawberry. Peach ja watermelon ovat todella hyviä, strawberry ei erotu noista edukseen mutta tulee kyllä käytettyä. Pysyvyys ei ole yhtä hyvä kuin jossain toisessa huulivoiteessa, mut kelpo tavaraa silti ja plussaa tulee kevyestä väristä, joka piristää kummasti yleisvaikutelmaa näin talven harmaudessa!
Once you compare the sorrow of real life to the joy of an imaginary one, you will never want to live again - only to dream forever.

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #1225 : 13.01.15 - klo:16:26 »
Menipä huulten iho huonoon kuntoon iHerbin Aubrey Oranics-sarjan Raspberry-huulivoiteesta.
Ihme, koska tuon incilistassa ei ole (tai ei pitäisi olla) mitään erityisen ärsyttävää ainetta.

INCI:

Cera alba (beeswax)*, cocos nucifera (coconut) oil*, virgin olea europaea (olive) oil*, simmondsia chinensis (jojoba) seed oil*, cannabis sativa (hemp) seed oil*, natural flavor, rosa rubiginosa (rosa mosqueta) seed oil*, tocopherol (vitamin E).

Huulet alkoivat ns. röpelöitymään ja kiristämään kuivuutta. Heti, kun vaihdoin takaisin Sierra Bees Vanilla-huulirasvaan, niin auttoi.

Sierra Bees Vanilla-huulirasva INCI:

Extra virgin olive oil*, beeswax*, flavor*, sunflower seed oil*, non GMO vitamin E.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1226 : 13.01.15 - klo:16:46 »
^ Mä ostin joskus Aubreyn huulirasvan ihan Suomesta, ja ei sopinut mullekaan. (Ei ehkä ole tietty pointtia sanoakaan, kun eihän mulle juuri mikään huulivoide sovi...) Ei ollut just tuo vadelmaversio, mutta lähes sama sisältö kuitenkin. Ihmetyttää kyllä tuollaisten melko yksinkertaisten kasviöljykoostumusten kohdalla, että miten voikin olla niin ärsyttävää ja kuivattavaa! Tiedän ettei tuossa tapauksessa ollut omalla kohdallani ongelmana esim. hajusteaineet.
1cFii, oma väri.

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #1227 : 13.01.15 - klo:17:30 »
^Mulla kookosöljy röpelöitti huulet, mutta kokemukseni mukaan olen hieman allerginen kyseiselle aineelle.

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #1228 : 13.01.15 - klo:18:48 »
Oon ollut Hurraweihin ihan tyytyväinen. Manteli oli juuri sellainen herkkumarsipaanituoksu kuin toivoinkin, muutkin tuoksut olivat hyviä. Kirsikan sävy on varsin mainio, ja se on jo lunastanut vakiopaikan takintaskussa. Ovat sopivan kiiltäviä ja levittyvät tosi kivasti, mutta kyllähän nämä vähän sellaiselta pelkältä huuliliukkarilta tuntuvat, eivät nämä millään saa hoidettua repaleisia huulia kuntoon. Kuitenkin, jos yöllä hoitaa rohtumat ja riekaleet pois Carmexilla, päiväkäytössä nämä menevät oikein mainiosti.

Näitä näkyi tulleen myyntiin Sokokseen, hinta 6e.

Poissa Jewely

• HAIRahtanut
« Vastaus #1229 : 13.01.15 - klo:19:20 »
Mulla on nyt kovilla pakkasilla mennyt huulet aika repaleiseen kuntoon eikä Hurraw-rasva riitä edes päivällä. Blistexin Med Plus on käytössä yöllä mutta päivälläkin huulet tarvii jotain tosi paksua rasvaa, tuo Hurraw kun kuluu niin nopeasti pois. Tähän mennessä paras on ollut yllätyksekseni Nivean lip butter, ostin jopa viime viikolla vanilla & macadamia-tuoksun mustikan kaveriksi että voi pitää toista mukana ja toista kotona. Ehkä tuota saa laitettua tarpeeksi paksun kerroksen niin se pehmentää huulia ja samalla suojaa. Toivottavasti noilla pärjää talven yli!

On muuten hassua että tuo Blistexin sinipurkkinen toimii mulla täydellisesti, mutta Carmex ei ollenkaan, vaikka incitkin on aika saman tyyliset. Blistex vain viilentää ja tuntuu korjaavan huulet hetkessä mutta Carmex tuntuu vain ärsyttävän ja kuivattavan huulia ???