Kirjoittaja Aihe: Huulirasvat ja -voiteet  (Luettu 423201 kertaa)

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
Vs: Huulirasvat ja -voiteet
« Vastaus #1230 : 14.01.15 - klo:08:41 »
On muuten hassua että tuo Blistexin sinipurkkinen toimii mulla täydellisesti, mutta Carmex ei ollenkaan, vaikka incitkin on aika saman tyyliset. Blistex vain viilentää ja tuntuu korjaavan huulet hetkessä mutta Carmex tuntuu vain ärsyttävän ja kuivattavan huulia ???
Sama juttu täällä! Vaikka en mikään menthol-huulirasvojen ystävä olekaan, niin kyllä hätätapauksessa Blistexin tuotteita pystyy käyttämään ja saamaan niillä huulet ihan ok kuosiin. Purkki-Carmex on ihan yhtä tyhjän kanssa, ärsyttää tosi paljon ihoa.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #1231 : 14.01.15 - klo:12:45 »
^ Mä ostin joskus Aubreyn huulirasvan ihan Suomesta, ja ei sopinut mullekaan. (Ei ehkä ole tietty pointtia sanoakaan, kun eihän mulle juuri mikään huulivoide sovi...) Ei ollut just tuo vadelmaversio, mutta lähes sama sisältö kuitenkin. Ihmetyttää kyllä tuollaisten melko yksinkertaisten kasviöljykoostumusten kohdalla, että miten voikin olla niin ärsyttävää ja kuivattavaa! Tiedän ettei tuossa tapauksessa ollut omalla kohdallani ongelmana esim. hajusteaineet.

Niimpä, olen ihmetellyt ihan samaa; miten yksinkertaisten kasviöljykoostumusten kohdalla tulos on kuitenkin se, että iho ärtyy.

Kuten Muori Pippuri kirjoitti, mä epäilen kyllä myös tuota kookosöljyä ärsyttäväksi ainesosaksi. Ei ole kyllä yksinkertaista löytää hyvää huulirasvaa, josta ei tulisi reaktiota. No, onneksi on ainakin se Sierra Beesin huulirasva. Nivea Lip Butter kuulostaa myös hyvältä, mutta nuo purkkiversiot on ällöttäviä, kun pitää sormella aina ottaa.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #1232 : 14.01.15 - klo:13:27 »
Dermosilin joulutuote Shea salva tuubissa on todella hoitavaa myös huulille. Hajustamaton vedetön voide. Edelleen näkyy Dermon poistotuotevalikoimassa.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1233 : 14.01.15 - klo:14:11 »
^^ Mäkin olen kyllä pitkään laskenut kookosöljyn lievästi ärsyttäväksi, mutta sitä on toisaalta vain harvoissa kokeilemissani huulivoiteissa, ja kuitenkin melkein kaikki ärsyttävät ja kuivattavat, vaikka eivät niitä pahimpia (risiiniöljy, mentoli, sitrukset jne) sisältäisikään. Olen päätynyt varomaan myös sheavoita, kaakaovoita ja kaikkia yhtään erikoisen kuuloisia kasviöljyjä. Puhdas sheavoi oli huulille ihan sairaan hirveää! En sitten tiedä, kuinka suuren eron tekee raaka-aineiden käsittelyn taso ja puhtaus...
1cFii, oma väri.

Poissa Bamboo

• Tukkaguru
  • In the cold November rain
« Vastaus #1234 : 14.01.15 - klo:16:48 »
Mä oon tykännyt Hurraw! huulivoiteista, koska ne tuntuvat hoitavilta. Tykkään myös laajasta tuoksuvalikoimasta, ja kiva että on myös pari värillistä versiota. Kuitenkin suosikkinani pysyy vuodesta toiseen ACO hoitava huulivoide.
kivipuuteri.blogspot.fi kosmetiikkablogini

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1235 : 14.01.15 - klo:18:00 »
^ Acon vaaleansininen on minustakin hyvä! Ei auta mulla pahassa tilanteessa, mutta ei pahennakaan, ja toimii peruspuikkona hyvin.
1cFii, oma väri.

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #1236 : 15.01.15 - klo:12:16 »
Kuitenkin suosikkinani pysyy vuodesta toiseen ACO hoitava huulivoide.

Tää ACOn huulivoide on kyllä ihan luottotuote mullakin. Mulla on pakko olla tätä perustuotteena aina ja lisäksi sitten käytän vaihdellen kaikenlaisia muita huulivoiteita, baby lipsiä, nivean lip butteria jne. jne.
Hinta/laatu suhde todellakin kohdillaan ja tästä tuntuu olevan aika säännöllisesti eri apteekeissa alennuksia.  :)

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #1237 : 15.01.15 - klo:16:23 »
Jos tuo ACO on se vaaleansininen putkilo, niin se oli oikein hyvä perustuote, mutta mä en jaksa yhtään sitä geneeristä vaniljaa ja siksi jää mun osalta pääsemättä jatkoon. Sain tuon ilmaiseksi jostain apteekkikampanjasta. Miksi niin älyttömän moneen tuotteeseen pitää tunkea äklö vanilja maku/tuoksuaineeksi  :P

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #1238 : 15.01.15 - klo:16:52 »
ACOn sininen huulirasva on kyllä aina löydyttävä kotoa, ihan paras!

Poissa Maëlle

• Hiushörhö
« Vastaus #1239 : 15.01.15 - klo:20:59 »
Acon sininen on minusta aika perus, mutta siitä kiva, etteivät huulet jää niin rasvaisen kiiltäviksi. Kesän luottotuote on Acon SPF30-huulirasva. Muutoin tykkään eniten kaikista luomujutuista huulilla, vaikka käyttelen myös Aquaphoria. Hurrawia haluaisin kokeilla seuraavaksi.

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #1240 : 16.01.15 - klo:22:17 »
Minäkin ostin kokeiluun Hurraw-huulirasvoja. Suklaahuulirasvan otin heti kokeiluun ja tämä häviää huulilta aika pian, mutta muuten tuntuu ihanalta. Värillistä kirsikkahuulirasvaa en ole vielä kokeillut. Lisäksi minulla on käytössä Flow-kosmetiikan ruusu&sitruuna-huulirasva, mutta se on enemmän sitruunan tuoksuinen ja ärsyttää hyvin kuivia huulia.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa rosmarin

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1241 : 22.01.15 - klo:11:36 »
Pakko hehkuttaa hiukan.. Yves Rocherin uudistuneet huulirasvat ovat/olivat kimppatarjouksessa eli 3 putkiloa hintaan 4,90 joten tilasin kokeeksi combon sheavoi, kirsikka ja mansikka. Kaksi jälkimmäistä ovat sävyttäviä, mansikka korostaa kevyesti huulten omaa väriä mutta kirsikka on lähes huulipunamaisen peittävä ja värjäävä. Ja jestas miten miellyttävä tunne noista kaikista jää, ilmavan voidemainen koostumus tekee huulista tosi pehmeät ja joustavat ja pakkaseltakin se suojaa vallan hienosti :ts Nämä jäävät ilman muuta vakikäyttöön. Plussaa myös edukkaasta hinnasta, ovat noin puolet halvempia kuin esimerkiksi Baby lipsit tai Labellot. Me likey!

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #1242 : 22.01.15 - klo:14:27 »
Kiitos vinkistä, pitääkin ostaa! Mulla on ollut aiemmin samasta sarjasta vadelma-huulirasva ja kehuin sitä muistaakseni tässäkin ketjussa aiemmin. Ilmeisesti nuo huulirasvat ovat uudistuneet? Aiemmin ei ollut noin paljon erilaisia. Menee kokeiluun ehdottomasti!

Poissa Bamboo

• Tukkaguru
  • In the cold November rain
« Vastaus #1243 : 22.01.15 - klo:15:30 »
^ Mullakin on tuo vadelmasävy. Toivottavasti koostumus on parempi kuin ennen. Ei tuo vanhakaan huono ollut, mutta kaipaisin siihen lisää kosteuttavuutta. Yvesin nettikaupassa on muuten nyt ilmaiset postarit, ja tosiaan nuo huulirasvat on 4,90 € 3 kappaletta.
« Viimeksi muokattu: 22.01.15 - klo:16:57 kirjoittanut Bamboo »
kivipuuteri.blogspot.fi kosmetiikkablogini

Poissa rosmarin

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1244 : 23.01.15 - klo:10:22 »
Kannattaa ehdottomasti pistää huulivoiteet tilaukseen ja testiin, tuo vitosen satsi on täysin hintansa arvoinen ja ylikin :) Tykästyin niiden pehmeään ja helposti levittyvään koostumukseen sekä hoitavuuteen (näin talvipakkasilla ihan välttämätön ominaisuus). Sheavoi varsinkin on ekstrakosteuttava, joskaan sävyttävät versiot eivät jää jälkeen tässä asiassa.