Kirjoittaja Aihe: Huulirasvat ja -voiteet  (Luettu 412217 kertaa)

Poissa Quutti

• Tukkaguru
  • Minä soitan, harva diggaa.
Vs: Huulirasvat ja -voiteet
« Vastaus #1290 : 18.06.15 - klo:11:37 »
^ Käykö Decubal lips&dry spots balm? Mulle se on parasta! Joku ricinus communis seed oil tuossa on, mutta muuten vain lanoliinia, mehiläisvahaa ja petrolatumia. Tai sitten imetysvoide Lansinoh?  ;D
Sinisilmäinen blondi, ohuet ja keskipitkät hiukset.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1291 : 18.06.15 - klo:11:59 »
^ Joo tuo risiiniöljy saa mulla huulet repaleisiksi ihan minuuteissa, joten en just sen takia ole Decubalia ostanut. En tietysti voi olla varma, että se ihan jokaisessa reseptissä on niin kamalaa, mutta tähänastinen kokemus ei oikein muuta anna ymmärtää. Lanoliinivoidetta olen kyllä miettinyt! :D Nyt kun aloitin taas Carmexin kanssa, niin päivän tai kaksi huulet olivat terveen tuntuiset, mutta alkoivat sen jälkeen mennä vähän tunnottomiksi ja kovettua, joten kyllä noilla ärsyttävillä turhuuksilla siinä selvästi roolinsa on. Tuon takia aiemminkin jätin purkin kesken. Voi olla että tulevaisuudessa siintää Lansinoh, heh...
1cFii, oma väri.

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #1292 : 18.06.15 - klo:12:32 »
Kaikki huulirasvat on ihan hanurista! ;D Ensiapuna ne toimii hetken aikaa, kunnes huulet on taas entistä kuivemmat. Mä käytän päivisin ihan esim. huulikiiltoja ja nekin on usein paljon kosteuttavampia (ainakin tuntuu siltä) kuin huulirasvat ja suojaa kuivumiselta. Yöksi tai päivälläkin tarpeen mukaan paras on Eucerin Aquaphor Soothing Skin Balm tai joku muu vastaava: http://www.apteekkituotteet.fi/epages/Kaupat.mobile/?ObjectPath=/Shops/Eura/Products/331878&Locale=fi_FI

Tulee oikeasti todella pehmeät ja kosteutetun tuntuiset huulet ja se vaikutus kestää myös!
« Viimeksi muokattu: 18.06.15 - klo:12:34 kirjoittanut Memmuuh »
3a/b F ii

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1293 : 18.06.15 - klo:12:55 »
^ Komppaan! :D Aquaphor on minunkin suosikkini, muutenkin kuin huulille, loistotuote. :) Oon silti yrittänyt yhä löytää jonkun helpommin mukana kulkevan huulirasvan, mutta ei sitä vain taida olla olemassa. Mä en käytä huulimeikkejä juuri koskaan, niin sellaistakaan ei laukusta yleensä löydy. Mutta kylläpä sitä varmaan voi vain yrittää olla ilman, jos käyttää aamuin illoin jotain tuhtia ja ärsyttämätöntä.
1cFii, oma väri.

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #1294 : 18.06.15 - klo:13:29 »
^ Saiskohan vaikka tuota Eucerinia apteekista sellaista minituubia jos kysyisi ja niillä sattuisi olemaan? Livboxissa tuli joskus sellainen missä on 4g ja mun sisko on kertonut (ollut apteekissa töissä), että niillä on sielä ihan hitosti kaikkia näytteitä ja minituubeja, mutta jostakin syystä niitä ei koskaan anneta oikein kellekään. ::) On sitten itse ottanut ja tuonut mullekin vaikka mitä, kun ovat meinanneet mennä jo vanhaksi. :D
« Viimeksi muokattu: 18.06.15 - klo:13:31 kirjoittanut Memmuuh »
3a/b F ii

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1295 : 18.06.15 - klo:13:52 »
^ Haha, täytyypä joskus kysäistä! ;D Jostain syystä monissa apteekeissa tosiaan ollaan vähän nihkeitä näytteiden kanssa, vaikka laatikot niitä suorastaan pursuavat. Toki useimmiten just se puuttuu, minkä perään kyselen, mutta melkein aina ne tädit ovat jotenkin häkeltyneitä jo siitä, kun näytettä ylipäätään kysyy. Aina välillä mulle sanotaan, että "mutta kyllä nämä ovat herkälle iholle" tai "näissä on kyllä allergia- ja astmaliiton merkki". Problem solved... No joo. :D Menenpä tästä nyt tursottamaan huulille ainakin alkuun sitä Aquaphoria ihan isosta tuubista, heh.
1cFii, oma väri.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #1296 : 12.08.15 - klo:11:27 »
Huomasin eilen ilokseni, että Sokoksella oli myynnissä Blistexin uutuus, Happy Lips.

Pakkaukset olivat vähän eri näköiset kuin kuvassa, eli esim. tuo minun ostama punainen mansikkahuulirasva ei ollut nimellä mansikka, vaan "ready for New York".

Olen aina tykännyt Blistexin huulirasvoista, joten odotukset olivat korkealla. Tuntuma huulilla on hyvä, hieman kuivempi ja vahamaisempi kuin Baby Lipseissä, joita olen viime aikoina käyttänyt. Tuotetta ei tarvitse olla lisäilemässä koko ajan, pysyvyys huulilla on hyvä.

Väriä lähtee maltillisesti, mutta kuitenkin selvästi havaittavasti. Tuoksu on mukavan mansikkainen. Kosteustehot tuntuvat ainakin näin kesäkuumalla toimivan riittävästi, täytyy vielä kokeilla syksymmällä kun ilmat kylmenee ja huulet alkavat rohtua. Mutta ainakin toistaiseksi olen vakuuttunut.

Vahva suositus hyvän sävyttävän huulirasvan ystäville!  :ts

Poissa Jewely

• HAIRahtanut
« Vastaus #1297 : 12.08.15 - klo:13:50 »
^Oijoi jopas nyt sävytettyjä huulirasvoja pukkaa! Lumene Natural Coden uutuudetkin bongasin,  mutta kauppaan jäi ainakin vielä. Olisikohan joku näistä sävytetyistä (baby lips etc) sellainen koostumukseltaan vähän "paksumpi" ja pehmeämpi, sellainen labellomainen? Kaikki kokeilemani ovat olleet tosi ohuita ja liukkaita ja katoavat huulilta heti  :( Haluaisin jonkun nuden, persikan tai korallin värisen.

Poissa Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #1298 : 12.08.15 - klo:14:06 »
Mulla on tuollainen Natural code Candy smile lip balm (Sweet as sugar) mutta en lämmennyt sille... Sävy on ihan nätti ja heleä persikka kädelle swatchattuna, mutta huulilla hyvin vähän erottuva. Itselläni ainakaan ei tunnu myöskään ollenkaan oikeasti kosteuttavalta voiteelta vaan jää huulen pinnalle, sellaiseksi liukuvaksi kalvoksi vain.
« Viimeksi muokattu: 12.08.15 - klo:14:07 kirjoittanut Hilippa »

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #1299 : 27.08.15 - klo:20:37 »
Joo se Lumenen Candy Smile ei todellakaan vakuuttanut, kun Stokkalla sitä kokeilin. Ostamatta jäi.
Baby Lipsit on tosi geelimäisiä ja liukuvia, siksi jotkut saattavat ehkä vierastaa niitä -minäkin aluksi, kunnes lämpenin.
Tuo Blistexin uutuus on kyllä sellainen vahamaisempi, labellomaisempi kuten Jewely asian ilmaisi, kannattaa kokeilla!

Edittiä: Tälle kävi samoin kuin Blistexin aiemmalle vastaavalle tuotteelle Lip Brilliancelle, eli alussa vaikutti hyvältä mutta jossain vaiheessa koostumus alkoi tuntua oudon rakeiselta. Ja nyt kun mä mietin niin tämähän on itse asiassa sama tuote kuin Lip Brilliance, tuoksukin oli sama! Eli jos tykkäsit Lip Brilliancesta niin tykkkäät tästä. Muussa tapauksessa jätä väliin.
« Viimeksi muokattu: 27.08.15 - klo:20:39 kirjoittanut ainokainen »

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #1300 : 18.09.15 - klo:21:04 »
No niin, taas yksi uutuus eli Labellon Care & Color testattu.

Kuten Labellon huulirasvat yleensäkään, ei tämäkään tuote tehnyt minuun isoa vaikutusta. Koostumus tuntuu huulilla ensin mukavan kostealta, mutta pian huulet alkavat tuntua karheilta ja tuotetta pitää lisäillä päivän mittaan jotta tuntuma huulilla pysyisi hyvänä. Tuote kuitenkin kökkööntyy huulilla eikä tunnu oikeasti kosteuttavalta. Lisäksi sävyä lähtee mun makuun tästä aivan liian vähän.

Ihan ok tuote, ei huonoimpia kokeilemiani, mutta hyviä sävytettyjä huulirasvoja löytyy nykyään niin monia, että en uskoa että tuhlaan aikaani tähän. Eli taitaa jäädä käyttämättä.

Poissa Jewely

• HAIRahtanut
« Vastaus #1301 : 19.09.15 - klo:01:41 »
Olen nyt käyttänyt Livboxista saamaani perus-Carmexia yöhuulirasvana ja täähän on ihan loistava. Ihan yhtä hyvä kuin Blistexin MedPlus jota oon käyttänyt iät ja ajat. Yllätyin Carmexin toimivuudesta koska oon aiemmin käyttänyt Carmexin kirsikkaversiota ja se jotenkin ärsytti ja kuivatti mun huulia älyttömästi eikä minusta kosteuttanut ollenkaan. Nyt en tietenkään löytänyt kirsikkaversiota mistään että voisin vertailla tarkemmin mutta kai ne kirsikka-aineet siinä eivät sopineet mun huulille. Harmi koska tykkään muuten kaikista kirsikkajutuista. Nämä kummatkin siis purkkimuotoisia, oon kokeillut myös perusversiota tuubimuodossa mutta se oli mun makuun liian ohutta.

Poissa Fishbones

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • Sukupuolikapinallinen
« Vastaus #1302 : 19.09.15 - klo:11:23 »
Mulla on nyt ollut muutaman viikon käytössä Elizabeth Ardenin Eight Hour Cream Lip Protectant, ja pakko sanoa että parhaita huulirasvoja mitä mulla on ollut. Tuoksu on aika mausteinen, ja epäröin siksi ostoa hyvän tovin, mutta nyt kun siihen on tottunut, niin onkin tosi kiva tuoksu ;D Vaseliinia tuossa on myös, eli ei kaikille sovi senkään puolesta, mutta oon huomannu että vaseliini toimii mulla huulirasvoissa hyvin.

Huulirasvattomuutta olen kokeillut, mutta epäilen atooppisen ihon olevan syynä toimimattomuuteen. Jos muutkin ihoalueet vaatii runsaasti ulkopuolista kosteutusta (päänahkaa lukuunottamatta, mutta se onkin ainoa ihoalue jossa mulla talintuotanto toimii), niin miksi huulet olisivat jotenkin eri asia? Ihoahan sekin on, ja vielä ohutta sellaista josta se vähä kosteus lähtee vielä herkemmin kuin muualta iholta.

Poissa Aivina

• HAIRahtanut
« Vastaus #1303 : 22.09.15 - klo:17:47 »
Tilasin iHerbistä Crazy rumoursin Banana split-huulivoiteen enkä voi sietää sen tuoksua. Jotenkin niin öklömakea, että alkoi tekemään huonoa ja meinasi migreeni tulla. :(
Koskahan sitä oppisi, että ei kannata laittaa naamaansa mitään kovin voimakkaan tuoksuisia asioita, jos on tuoksuille herkkä.

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #1304 : 23.09.15 - klo:14:39 »
^Mitä tykkäsit muuten tuosta huulivoiteesta?